MarianneB - The Discipline of Steel


MarianneB
 Share

Recommended Posts

Onsdag d. 19. august 2009

Jeg havde en lang dag på arbejde i dag, så de andre (Consciense, Tunen, Simon og Erik) var godt i gang, da jeg kom ned i hulen. Det gjorde faktisk, at jeg fik gennemført min træning lidt hurtigere end normalt :smile: Vi har det ret sjovt når vi træner :biggrin:

Chin up (uh)

6 * BW

6 * BW

6 * BW

3 * BW :blush:

5 * BW

Gik helt død i 4. sæt, men kunne så lige bladre tilbage i notesbogen og se, at jeg havde taget 5 sæt á 6 reps sidst, så i sidste sæt tog jeg mig lidt mere sammen :smile:

Dødløft

10 * 60 kg

10 * 60 kg

6 * 100 kg

6 * 100 kg

1 * 120 kg PR

6 * 100 kg

Jeg blev overtalt til en PR :4whistling: Det er vist "en bubka", for jeg har længe vidst, at jeg kunne løfte mere end de 110 kg der tidligere har været min 1RM. Der er sikkert også til mere end de 120 kg, hvis jeg lige tilrettelægger træningen efter det og træner lidt mere styrkeorienteret. Når det er sagt, så var de 120 kg egentlig lidt tunge i dag :smile:

DB Rows

5 * 51 kg

8 * 35 kg

8 * 35 kg

8 * 35 kg

Pull Down, narrow parallel grip

10 * 45 kg

10 * 45 kg

10 * 50 kg

10 * 50 kg

20 * 40 kg

Nåede lige hjem og så finalen i diskoskast (VM-atletik). Jeg synes det er supersjovt at se de discipliner, som der ellers aldrig ses på tv. Jeg så også 100 m hæk for kvinder. Det er nogle veltrænede damer må man sige (og det er sprinter-mændene da godt nok også :4mewantfood:)

Link to comment
Share on other sites

Consciense har jo været så venlig, at sætte sin egen Glute-ham-raise ned i IK99, så det er den jeg benytter. Det er altså ikke fra gulvet jeg laver den (nordic hamstring).

Jeg har ikke lige kunne finde et billede af den, da jeg ikke kan huske, hvem producenten er, men den minder om den der er i The Gym, bare højere og virker mere robust, hvis du har set den?

Det er i høj grad både en GLUTE og HAMS øvelse, når jeg laver øvelsen. På nedenstående billede kan du se princippet, men jeg bøjer mig endnu længere ned end til vandret, så glutes står for den første del af løftet inden hams tager over. Man kan derfor cheat'e lidt ved at "svinge" mere, end bare lave et langsomt løft. Jeg tror, jeg laver øvelsen nogenlunde korrekt, men det er uden tvivl lettere end at lave den på gulvet med f.x. fødderne fixeret i en ribbe, hvor man kun løfter med hams :smile: Når knæene er placeret lidt under pøllen bliver vægten, der skal løftes også mindre end fra gulvet. Håber det gav mening :smile:

gluteham_small.jpg

Ahaa!!

Jeg troede, at det var nordic hamstrings du fyrede af :crazy:

Hvis det er Simon, der sidder øverst, som i den lille tegning du har vist, må jeg give Conscience ret: Mon ikke, at han (og enhver anden mand) ville godkende hvad som helst i denne position :wub: :wub: :laugh: :laugh:

Tak for indbydelsen, forresten. Det kunne være fantastisk at kigge forbi - desværre er tidspunkterne rævskæve i forhold til den lille med spise og puttetider :unhappy:

Edited by Kauf
Link to comment
Share on other sites

Ahaa!!

Jeg troede, at det var nordic hamstrings du fyrede af :crazy:

Hvis det er Simon, der sidder øverst, som i den lille tegning du har vist, må jeg give Conscience ret: Mon ikke, at han (og enhver anden mand) ville godkende hvad som helst i denne position :wub: :wub: :laugh: :laugh:

Tak for indbydelsen, forresten. Det kunne være fantastisk at kigge forbi - desværre er tidspunkterne rævskæve i forhold til den lille med spise og puttetider :unhappy:

:laugh:

Tegningen viser to yderpositioner i GH-raise :tongue:

Men når man laver back extensions på bænk, kræver det hjælp fra en træningsfriend :wub::tongue:

Link to comment
Share on other sites

Han gik godtnok amok ham tyskeren der vandt diskos!

Var så fedt - hans sidste kast og så vandt han!! Smed tøjet og gik amok!! For cool!

Lige præcis!

Jeg kender jo slet ikke alle deltagerne, men bare i løbet af de kast jeg nåede at se, får jeg en favorit eller to og det var så fedt at se hans begejstring. Publikum var da også for vilde med ham :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Guest Femina

Hey MaryB

Tak for sidst!

Der er virkelig god fremgang i dine løft - både i rep styrke og i singles. :devil:

BB Bench Press

10 * 20 kg

10 * 40 kg

- - - - - - - -

5 * 60 kg

5 * 60 kg

5 * 60 kg

5 * 60 kg

5 * 60 kg

Det må være en eller anden form for PR :4flex: notesbogen og se, at jeg havde taget 5 sæt á 6 reps sidst, så i sidste sæt tog jeg mig lidt mere sammen :smile:

Superflot rep PR

Dødløft

10 * 60 kg

10 * 60 kg

6 * 100 kg

6 * 100 kg

1 * 120 kg PR

6 * 100 kg

Jeg blev overtalt til en PR :4whistling: D

Waauv! Tillykke med dødløft-PR'en :strat: 120 er godt lig med MANGE kg på stængerne :clap:

Link to comment
Share on other sites

Hey MaryB

Tak for sidst!

Der er virkelig god fremgang i dine løft - både i rep styrke og i singles. :devil:

Superflot rep PR

Waauv! Tillykke med dødløft-PR'en :strat: 120 er godt lig med MANGE kg på stængerne :clap:

TAK! :flowers:

Jeg synes også selv det går rigtig godt for tiden. Ingen skader eller småskavanker, der holder mig tilbage, så jeg giver bare gas og bliver stærkere :smile: Skøøøøønt :superman:

Torsdag d. 20. august 2009

Startede helt alene i hulen, men lidt efter fik jeg heldigvis selskab af samme trekløver som i går. Senere kom også lidt andre - der er altså nogle, der træner virkelig underligt i IK :blink:

DB Curls

10 * 10 kg

Bench Dips

10 * BW

DB Curls

8 * 20 kg

8 * 20 kg

8 * 20 kg

8 * 20 kg

5 * 22.5 kg

supersættet med

Push Down

12 * 25 kg

12 * 25 kg

12 * 25 kg

15 * 25 kg

15 * 25 kg

DB Shoulder Press

10 * 17.5 kg

8 * 20 kg

6 * 22.5 kg

6 * 22.5 kg

8 * 20 kg

10 * 17.5 kg

Havde spotter på de to tungeste sæt og fik lidt assistance på de(n) sidste reps :smile:

Lying triceps Extensions (EZ)

12 * 28 kg

12 * 28 kg

12 * 28 kg

12 * 28 kg

supersættet med

DB lateral raise

10 * 10 kg

10 * 10 kg

10 * 10 kg

10 * 10 kg

Måske der var 5 sæt i de sidste to øvelser.... but who's counting? I AM!! :tongue:

Fin træning. Jeg er godt tilfreds med skulderpres og det skal nok blive bedre endnu, når jeg har kørt den nogle gange. ptSimon synes nu også snart jeg skal have et nyt træningsprogram. Dejligt vi er på bølgelængde der hug004mr6.gif

Min cykel var flad, så jeg hev den med hjem i en taxa :blush:

Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 24. august 2009

Squat

10 * 20 kg

8 * 40 kg

8 * 40 kg

8 * 60 kg

- - - - - --

5 * 75 kg

5 * 75 kg

5 * 75 kg

5 * 75 kg

5 * 75 kg

BB Walking Lunges

14 skridt * 50 kg

12 skridt * 50 kg

12 skridt * 50 kg

12 skridt * 50 kg

Back Extensions

8 * 20 kg

8 * 30 kg

8 * 30 kg

8 * 35 kg

8 * 35 kg

Lidt grimme til sidst

GH Raise

10 * BW

10 * 10 kg

7 * 10 kg + 3 * BW

10 * BW

10 * BW

10 * BW

Jeg synes jeg er blevet svagere i øvelsen end tidligere :unsure:

Udmærket træning :smile: Jeg synes stadig bentræningen er underlig hård i forhold til, hvordan den "burde" føles, men lige nu har jeg planlagt den langsomme progression i squat og den følger jeg da i det mindste :hmmm:

Jeg nævnte for Tunen og Consciense, at jeg synes jeg er blevet stiv og usmidig, men så viste de mig, at de ikke engang kunne samle albuerne foran brystet :laugh: :laugh: :laugh: Jeg ved ikke helt om det var pga. deres gigantic pecs eller egentlig usmidighed, men det så lidt sjovt ud :laugh: Så jeg skal bare lade være med at sammenligne mig med mine yoga-veninder :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Onsdag d. 27. august 2009

DB incline Press

10 * 15 kg

10 * 15 kg

- - - - - - - -

6 * 25 kg

6 * 25 kg

6 * 25 kg

6 * 25 kg

Hmmm - nok lidt i den tunge ende :hmmm:

BB Bench Press

10 * 40 kg

- - - - - - -

5 * 62.5 kg

5 * 62.5 kg

5 * 62.5 kg

5 * 62.5 kg

5 * 62.5 kg

Yeihaaa :devil: 2½ kg mere end sidst. Hvis det fortsætter i dette tempo kommer jeg snart til at bænke mere end jeg squatter :laugh: Jeg kan ikke helt finde ud af om det er LOL, sejt eller sørgeligt :unsure:scratchingchinrz6.gif

supersættet med

Push Up

10

10

10

10

10

supersættet med

Push Crunch

15 * 15 kg

15 * 15 kg

15 * 15 kg

15 * 15 kg

15 * 15 kg

Rotator Cuff, 4 øvelser, Face Pull. 3 omgange i alt :smile:

Link to comment
Share on other sites

BB Bench Press

10 * 40 kg

- - - - - - -

5 * 62.5 kg

5 * 62.5 kg

5 * 62.5 kg

5 * 62.5 kg

5 * 62.5 kg

Yeihaaa :devil: 2½ kg mere end sidst. Hvis det fortsætter i dette tempo kommer jeg snart til at bænke mere end jeg squatter :laugh: Jeg kan ikke helt finde ud af om det er LOL, sejt eller sørgeligt :unsure:scratchingchinrz6.gif

Det kommer helt an på hvad man squatter. :bigsmile:

Er det rigtigt forstået at du supersættede (tung) bænk med de to andre øvelser (pushup og push crunch), for det virker da lidt fjollet?

Link to comment
Share on other sites

Det kommer helt an på hvad man squatter. :bigsmile:

Lige præcis :smile:

Er det rigtigt forstået at du supersættede (tung) bænk med de to andre øvelser (pushup og push crunch), for det virker da lidt fjollet?

Ja, jeg tager et sæt af hver øvelse og holder så pause :smile:

Mener du det er fjollet i forhold til at kunne løfte tungt/tungere i bænken? Så har du helt ret og så burde jeg også starte med øvelsen og ikke med DB incline Press. Mit program er dog rettet mod hypertrofi og ikke styrke, men det afholder mig ikke fra at bemærke når styrken går op fra gang til gang :smile: Tidligere har jeg dog også haft bænken med som high-rep-øvelse i dette supersæt :smile:

Link to comment
Share on other sites

Mener du det er fjollet i forhold til at kunne løfte tungt/tungere i bænken? Så har du helt ret og så burde jeg også starte med øvelsen og ikke med DB incline Press. Mit program er dog rettet mod hypertrofi og ikke styrke, men det afholder mig ikke fra at bemærke når styrken går op fra gang til gang :smile: Tidligere har jeg dog også haft bænken med som high-rep-øvelse i dette supersæt :smile:

Korrekt.

Selv med dit hypertrofi-fokus, så vil mere styrke -> flere kg -> mere hypertrofi, så derfor synes jeg den udtrætning på netop din tunge øvelse var usmart. Så hellere krydre med noget antagonist-supersæt og så riste pat/trisser igennem med supersæt osv efterfølgende.

Link to comment
Share on other sites

6 * 25 kg

6 * 25 kg

6 * 25 kg

6 * 25 kg

Kæft hvor er du bare stærk!

Jeg kender rigtig mange fyre der umuligt kan køre med 25kg i incline db pres.

Super!

Yeihaaa :devil: 2½ kg mere end sidst. Hvis det fortsætter i dette tempo kommer jeg snart til at bænke mere end jeg squatter :laugh: Jeg kan ikke helt finde ud af om det er LOL, sejt eller sørgeligt :unsure:

Vi er i samme båd, jeg bænker med ca. 30% mere end jeg squatter.. :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Korrekt.

Selv med dit hypertrofi-fokus, så vil mere styrke -> flere kg -> mere hypertrofi, så derfor synes jeg den udtrætning på netop din tunge øvelse var usmart. Så hellere krydre med noget antagonist-supersæt og så riste pat/trisser igennem med supersæt osv efterfølgende.

Jeg er enig i, at flere kg -> mere hypertrofi og som jeg også lige fik nævnt, men måske ikke helt tydeligt, så er det egentlig også meningen, at bænken skulle være en high rep øvelse. Det kørte jeg bare lidt træt i :blush: så indtil jeg får sammensat et nyt program har jeg kørt den low-rep. Der er altså ikke nogen hypertrofimæssig grund til tung bænkpres supersættet med de to andre øvelser.

Jeg bruger antagonist supersæt på andre øvelsesdage (biceps/triceps - hvis ellers jeg forstår meningen med antagonist supersæt korrekt), men ikke på min bryst-dag :smile:

Kæft hvor er du bare stærk!

Jeg kender rigtig mange fyre der umuligt kan køre med 25kg i incline db pres.

Super!

Tak :bigsmile: Det er i nu ikke imponerende hvor jeg træner :smile:
Vi er i samme båd, jeg bænker med ca. 30% mere end jeg squatter.. :tongue:

Jeg er endnu ikke helt der endnu, hvor jeg bænker mere end jeg squatter. Så skal squatten dog nok gå mere tilbage og jeg skal have betydelig fremgang i bænken :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Målet er vel at få dig op på et styrkeniveau hvor du er staerkere end alle i fitness DK, inclusive drengene og dog stadig den slappeste i IK99. Det er ikke urealistisk :tongue:

Eeehhh... Tak :raisebrow: Jeg er godt nok lidt i tvivl om, jeg fik en kompliment eller blev svinet til :tongue::laugh:

Link to comment
Share on other sites

Torsdag d. 27. august 2009

Opvarmning

med smidighedsøvelser for overkroppen og lidt pull down.

Chin up (uh)

8 * BW

7 * BW

6 * BW

5 * BW

4 * BW

2 * BW (oh)

1 * BW (oh)

Der var ikke lige kræfter til 3'erne :blush:

Dødløft

10 * 60 kg

10 * 80 kg

10 * 90 kg

10 * 90 kg

10 * 90 kg

DB Rows

8 * 47 kg

8 * 47 kg

8 * 40 kg

8 * 40 kg

Lidt mere helkropsøvelse end ellers. Nogle vil måske endda kalde det cheat :tongue: Ikke på bænk som jeg ellers plejer :smile:

Pull Down, parallel narrow grip

10 * 45 kg

10 * 50 kg

10 * 55 kg

20 * 40 kg

20 * 40 kg

Hyggelig træning, der trak lidt ud. Til sidst var jeg ved at blive for træt til at cykle hjem post-10703-1251402587.gif Måske jeg skulle forsøge mig med at gå lidt tidligere i seng i aften :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg var til kiropraktor i fredags. Ikke fordi der for alvor er noget galt, men jeg har været lidt bekymret over, at jeg føler mig meget lidt flexibel i ryggen, så nu ville jeg have en til at se på den. Jeg har for nogle år siden fået at vide, at jeg har lidt uens længde på mine ben. Ikke så meget at der skulle gøres noget ved det, men jeg har alligevel tænkt på, om styrketræningen kunne forværre noget, ved at give en skæv belastning.

Det viste sig, at jeg havde en låsning i højre gangled (hofteled), der gjorde at jeg ikke kunne bruge højre glute og ham optimalt. Desuden er jeg alt for stram i mørbraden/hoftebøjen, så der fik jeg et stræk jeg bør lave. Også for at øge flexibiliteten i lændehvirvlerne, som er temmelig ringe. Derudover blev jeg knækket godt igennem det meste af ryggen og fik lidt mere sat på plads.

Jeg fik at vide, at jeg var en ønske-patient, der kommer inden der er noget galt og jeg var stærk :4thumbup:

Lørdag d. 29. august 2009

Træning med the bodybuilding-bimbo'es (Tunen, Nissen og Simon) smiley-hug006.gifsmiley-hug006.gif

DB Curls

10 * 10 kg

- - - - - -

8 * 20 kg

8 * 20 kg

8 * 20 kg

8 * 20 kg

supersættet med

Push Down

12 * 15 kg

12 * 15 kg

12 * 15 kg

12 * 15 kg

DB Shoulder Press

10 * 15 kg

- - - - - - -

8 * 20 kg

8 * 20 kg

8 * 20 kg

8 * 20 kg

Jeg tror egentlig den går bedre i skuldrene med high rep, så jeg sætter nok vægten 2½ kg ned næste gang :unsure:

Lying triceps Extensions

12 * 28 kg

12 * 28 kg

12 * 28 kg

12 * 28 kg

supersættet med

DB Lateral raise

10 * 9 kg

10 * 9 kg

10 * 9 kg

10 * 9 kg

Har haft en skøn weekend :smile: I aftes var jeg på Kødbyens fiskebar og spise. Det var saft suseme lækkert. Jeg fik krabbe og hummer og ost til dessert. Det får lige: :4mewantfood: :4mewantfood: :4mewantfood: :4mewantfood: :4mewantfood:

Her til aften inde og se Inglorious Basterds. Dertil vil jeg bare sige: Se den, hvis du synes om Tarantino :w00t:

Jeg synes egentlig jeg trænger til en fridag nu :rolleyes::smile:

Link to comment
Share on other sites

Guest Femina
Jeg var til kiropraktor i fredags.

(...)

Det viste sig, at jeg havde en låsning i højre gangled (hofteled), der gjorde at jeg ikke kunne bruge højre glute og ham optimalt. Desuden er jeg alt for stram i mørbraden/hoftebøjen, så der fik jeg et stræk jeg bør lave. Også for at øge flexibiliteten i lændehvirvlerne, som er temmelig ringe. Derudover blev jeg knækket godt igennem det meste af ryggen.

Godt, at du kom til kiropraktor vedrørende låsningen. Håber at øvelserne hjælper mod fleksibiliteten i hoftebøjerne! :superman: (Skader sucks!)

Link to comment
Share on other sites

Godt, at du kom til kiropraktor vedrørende låsningen. Håber at øvelserne hjælper mod fleksibiliteten i hoftebøjerne! :superman: (Skader sucks!)

Jeps - og heldigvis ingen skader :smile: Jeg har et lille håb om, at det også hjælper på squat-styrken :hands:

Mandag d. 31. august 2009

VL'erne var i gang med træk-hiv-stød-vend-bagpå fra hæng :tomaatit::tongue: men var ved at være færdige, så der blev lidt mere plads. Det er nu hyggeligt nok når de er der, men der er godt nok mange af dem for tiden :smile: Fru Erik, Consciense, Nissen og Tunen var også i hulen :smile:

DB incline Press

10 * 15 kg

10 * 15 kg

- - - - - - -

10 * 22.5 kg

10 * 22.5 kg

10 * 22.5 kg

10 * 22.5 kg

Det var sgudda meget godt :smile:

Bench Press

10 * 20 kg

8 * 40 kg

- - - - - - -

8 * 55 kg

8 * 55 kg

8 * 55 kg

8 * 55 kg

supersættet med

Push up

12

12

12

10 :blush:

supersættet med

Push Crunch

15 * 15 kg

15 * 15 kg

15 * 15 kg

15 * 15 kg

Rotator Cuff og diverse stræk :smile:

Link to comment
Share on other sites

37 cm Gunzzzzzz :4flex:
:devil:

Tirsdag d. 1. september 2009

Løb dhl-stafet. Hyggeligt arrangement med kolleger, men jeg var ikke tilfreds med min tid. Løb på ca. 27:30 min og jeg kan ikke give skylden til de mange mennesker, osende grill's eller andet. Min løbeform er bare ikke god :hmmm: Jeg kan nok heller ikke forvente den er bedre når jeg har løbetrænet alt for lidt og ikke siden 4. august, men jeg havde nok håbet på alligevel at kunne presse mig selv til en bedre tid... Jeg er nok bare bedre til BB - og synes det er sjovere - for tiden.

Hele dhl-arrangementet bliver forøvrigt lagt for had i IK99, så oven i skuffelsen skulle jeg i dag bære at blive kaldt traitor :crybaby:

Onsdag d. 2. september 2009

Jeg var lidt små-øm i læggene i morges, men det forsvandt, da jeg fik bevæget mig lidt, så der var ikke noget, der skulle afholde mig fra bentræning i dag :smile:

Squat

10 * 20 kg

8 * 40 kg

8 * 60 kg

- - - - -

5 * 70 kg

5 * 77.5 kg

5 * 77.5 kg

5 * 70 kg

5 * 70 kg

Jeg var nok alligevel lidt træt i benene, så det første sæt på 70 kg var lige for at mærke formen. Fik de to sæt på 77.5 kg som planlagt, men sænkede så vægten lidt mere end på de to sidste sæt end jeg ville have gjort, hvis jeg havde været superfrisk :smile:

Saftey bar squat

8 * 38 kg

8 * 58 kg

8 * 58 kg

8 * 58 kg

Baren vejer 38 kg.

Pointen med safety bar squat er, at man pga. barens udformning får tyngdepunktet hen på forsiden af kroppen, på samme måde som et front squat. Derved tvinges man til at holde en meget opret position i overkroppen og hårdt opspænd i brystryggen.

GH Raise

10 * BW

10 * BW

10 * BW

10 * BW

10 * BW

Back Extensions i GH-raise-stativ

10 * 10 kg (vægtskive bag hoved)

8 * 22 kg (barbell på nakken)

8 * 22 kg

8 * 22 kg

8 * 22 kg

Urimelig hård i dag :raisebrow: Jeg kunne ikke helt finde ud af om det var pga. løbet i går eller fordi jeg plejer at lave back extensions før gh raises :unsure:

Consciense og Biiver bænkede og Simon lavede 30 sæt bryst. Der var pumped pecs over det hele :wub:

Link to comment
Share on other sites

:crybaby:

Ih, don't worry BB Marianne. (Det er da ikke den værste DHL tid taget alt i betragtning).

post-2449-1251926602_thumb.jpg

Her er en sjov t-shirt! Husk på: du slår denne fyrs biceps med med adskillige centimeter: :4flex: og han fortjener slet ikke at give dem navn... :nonono:

post-2449-1251926588_thumb.jpg

Edited by Femina
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share