MarianneB - The Discipline of Steel


MarianneB
 Share

Recommended Posts

Herlig træning af overkroppen!

Det var det nemlig og jeg har også lidt doms i både pecs og triceps :smile: I dag var der mere til overkroppen - bagside og bicpszz :4flex:

Onsdag d. 16. december 2009

snow_animation.gifsnow_animation.gifsnow_animation.gif

Opvarmning med stretch af psoas og glutes og mobility drills - f*ck jeg er usmidig :blush: Træningsaftale med Femina og Bimse og Bumse. JimmyP var også in da house :smile:

e263.gif

T-bar row

8 * 35 kg

8 * 35 kg

6 * 60 kg

6 * 60 kg

6 * 60 kg

6 * 60 kg

6 * 60 kg

Dejligt med nye øvelser, så man kan lave PR's hver gang :smile: e263.gif

One Arm Machine Rows

15 * 45 kg

15 * 45 kg

15 * 45 kg

15 * 45 kg

15 * 45 kg

puha - det var tungt, så det tog vældig lang tid at komme gennem den øvelse :smile:e263.gif

Pull Down, Wide grip, OH

12 * 50 kg

12 * 55 kg

12 * 60 kg

12 * 60 kg

12 * 60 kg

e263.gif

BB Curls

10 * 40 kg

10 * 40 kg

10 * 40 kg

10 * 40 kg

I power rack :tongue:e263.gif

Burde måske have lavet en øvelse mere, men energien var sluppet op og jeg var træt og sulten :smile: Ude ventede smukt snelandskab e263.gif

Link to comment
Share on other sites

Torsdag d. 17. december 2009

SÅ! skulle der trænes ben igen. Dog kun den lette dag :smile: men egentlig var den ikke såh let igen :smile:

Sikken et vejr det var i dag. Glatte cykelstier og veje. På vej til træning havde jeg løst hår og medvind, så håret blev ved med at flyve ind i mit ansigt og jeg kunne ikke se noget og det var glat og cykelstierne og de små veje var dårligt ryddet, så det var en farlig tur :wacko: Da jeg kom til træning havde jeg stadig ikke en elastik til håret og det var faktisk kritisk. Jeg overvejede kort om jeg kunne bruge mine strømpebukser eller min nøglesnor eller et snørrebånd. Skrev en panisk sms til Bimse, hvor jeg bad ham tage en elastik med. Jeg kan slet ikke holde ud, hvis håret kommer ind i ansigtet hele tiden. Jeg nåede faktisk at overveje, at hvis Bimse ikke nåede at se sms og ingen af de andre løsninger duede, kunne jeg måske bruge tape, selv om det ville være forfærdeligt at få af igen :smile: HELDIGVIS dukkede Bamse op og han havde lige en elastik i tasken. En puma-elastik :smile: Krisen afværget og træningen var reddet :smile: Emergency-sms til Bimse blev cancelled :smile: Træningen kunne begynde :smile:

Mine træningsvenner i dag var Bimse og Bamse og de var virkelig i hopla! De startede med at kåre a valued member aka. The Chris. Det tror jeg han blev ret glad for :smile:

Opvarmning med Glute bridges og lidt stretch

Safety bar squat, Narrow stance, elevated heels, explosive

8 * 40 kg

8 * 60 kg

8 * 72.5 kg

8 * 72.5 kg

8 * 72.5 kg

8 * 72.5 kg

8 * 72.5 kg

Yearh!

Back Extensions

6 * 12 kg lille BB bag nakken

6 * 32 kg do.

6 * 37 kg do.

6 * 37 kg do.

6 * 47 kg med harnesh

6 * 47 kg do.

Troede jeg havde 42 kg på i workset :blush: Måtte lige uppe vægten lidt ekstra til sidst :smile:

GH Raise

12 * 10 kg

12 * 10 kg

12 * 10 kg

12 * 10 kg

12 * 10 kg

Gloende hams :firebounce:

BB Ab roll

10 * 32 kg

10 * 32 kg

10 * 32 kg

supersættet med

stretch for glutes og psoas :smile:

Hvad pokker er det for en smiley :dexter: ???

Link to comment
Share on other sites

:laugh: Den hedder Dexter, men min første tanke var mere noget Redneck med en gun* over skuldreren.

*) I denne sammenhæng udtryk for et gevær og ikke en overarm, da dette ikke ville give så meget mening. :smile:

.. Og den har noget med serien Dexter at gøre? En serie jeg aldrig har set :smile: Hvad forestiller den? er det et gevær gennem et hovede?

Jeg har forøvrigt ledt efter en avatar-smiley (altså som filmen Avatar). Anyone??

I dag er jo Avatar-premiere dag!! Jeg glæder mig virkelig meget til at se filmen i aften :smile:

Link to comment
Share on other sites

.. Og den har noget med serien Dexter at gøre? En serie jeg aldrig har set :smile: Hvad forestiller den? er det et gevær gennem et hovede?

Jeg har forøvrigt ledt efter en avatar-smiley (altså som filmen Avatar). Anyone??

I dag er jo Avatar-premiere dag!! Jeg glæder mig virkelig meget til at se filmen i aften :smile:

Det er mit bud, ikke mindst efter at have set MZ's kommentarer til serie i Serie-tråden.

Jeg ser det som en glad! smiley med et rødt gevær over skulderen. :laugh:

Ang avatar, så fandt jeg nedenstående billede, eller denne udskæring til en af avatar af avatar. :blink:

tn96.png?ciAgMZLBslf5aV6k

Men som smiley skal der mere ihærdige kræfter til at finde sådan én. :wink:

God tur i BB!ffen

post-1845-126111939095_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Lørdag d. 19. december 2009

I dag har jeg trænet med Bimse, Bamse og Bumse + Femina :smile:

BB Bench Press

8 * 20 kg

6 * 40 kg

6 * 40 kg

5 * 60 kg

5 * 60 kg

5 * 60 kg

5 * 60 kg

5 * 60 kg

Fik lidt gode pointers fra Bumse og Bamse om min teknik, da jeg vinklede overarmen forkert i forhold til kroppen. Det skulle gerne minimere stress på skulderen. Det var meget storsindet af dem, da de generelt synes BP er en møg-øvelse :smile:

DB incline Flyes

10 * 8 kg

10 * 8 kg

10 * 8 kg

10 * 8 kg

10 * 8 kg

Decline French Press (EZ)

10 * 33 kg

10 * 33 kg

10 * 33 kg

Push Down, straight bar

8 * 35 kg

8 * 35 kg

8 * 35 kg

supersættet med

DB shoulder Press

10 * 15 kg

18 * 17.5 kg

18 * 17.5 kg

DB lateral raise

10 * 10 kg

10 * 10 kg

10 * 10 kg

3 runder af Rotator Cuff

supersættet med

BB ab roll

12

20

15

Lidt mindre skiver end andre gange og det gav lidt ekstra modstand. Sidste sæt havde jeg knæene på en klods, hvilket gav yderligere modstand (credit to The Sims) :smile: Tror det er en god måde at få lidt progression, som jeg ellers har manglet

Jeg har meget svært ved at gå fra 4-split til 3-split. Træningen tager alt for længe hver gang, da der er alt for mange øvelser jeg gerne vil lave og er blevet vant til at lave 4-6 sæt pr. øvelse. Grunden til jeg forsøger mig med 3-split igen er, at jeg gerne vil have bentræning hver 4. dag (cirka). Måske jeg bare skal køre 4-split igen, men bentræning hver 4. dag :unsure: I dag havde jeg dog god tid, så der var ingen problemer :smile:

Btw: Avatar er AWESOME!!

Link to comment
Share on other sites

Stress på skulderen handler i lige så høj grad om opspænd og udløft når man nærmer sig 80% løft og opefter. Jo mere opspænd du laver, jo mere "naturligt" bliver det at vinkle albuerne indad. Spørg nu bare om de udløft.

Jeg øver mig skam også i max opspænd på alle løft og har oplevet kramper i lats ved det. Jeg er bare ikke så vildt smidig i ryggen :blush: Jeg har ikke tidligere været opmærksom på hvordan jeg vinkler albuerne, så det var det de præciserede :smile:

Du har jo ret mht. hjælp på udløft. Føler mig bare lidt dum, når jeg ligger der og bænker så let i forhold til alle andre :crybaby::tongue:

Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 21. december 2009

Indtil i dag havde jeg kun købt éen julegave, som skulle afleveres for nogle dage siden. Jeg fik derfor lige brugt lidt tid i morges på at planlægge juleindkøb og i løbet af 3-4 timer havde jeg købt alle gaver (minus en enkelt jeg først kan få fat på på onsdag) :smile: Det var nice :smile:

Jeg er ked af at Nissen er blevet banned og egentlig ville jeg gerne give ham en tribute-træning, men det bliver ikke den i dag, for den var lidt for tam :blush:

Pull Down, wide grip, OH

15 * 55 kg

15 * 55 kg

15 * 55 kg

Pull Down, narrow grip, UH

15 * 55 kg

15 * 55 kg

15 * 55 kg

Supersættet med løft af DB's til Bimse's insane Shoulder Press. Jeg kunne knap nok løfte en af DB'sene op :blush:

DB chest supported rows

10 * 15 kg

10 * 15 kg

10 * 15 kg

10 * 15 kg

10 * 15 kg

DB Rows

6 * 47 kg

6 * 47 kg

6 * 47 kg

DB incline Curls

8 * 15 kg

8 * 15 kg

8 * 15 kg

8 * 15 kg

Også Bumse, Bamse, JimmyP, VL'ere og Cross fitt'er-der-squatter-og-dødløfter-grimmere-end-jeg-nogensinde-har-set-før-men-ikke-vil-tage-mod-råd var til træning :smile:

Link to comment
Share on other sites

But why? :unhappy:

Jeg tror MZ blev træt af Nissens brug af rep-systemet, men jeg ved faktisk ikke om der er sket noget konkret.... :unsure::crybaby:

Måske hader MZ bare julen og vil af med (jule)nissen :w00t:

(her kunne en nisse-smiley have været passende, men bemærk lige at dem har vi heller ikke set noget til i år :wink:)

Link to comment
Share on other sites

NOOOOO!

Er hans log blevet slettet også? (Ville være mere end topnederen!)

Det ser unægteligt sådan ud... :unhappy:

Det er absurd nederen! Den eneste Hardcore BB log, der var tilbage.

Jeg laver sørgeaktion!

Den er gooone :unhappy: Måske vi kan få en gæstelogning en dag :unsure::hands:

Tirsdag d. 22. december 2009

Trodsede vind og vejr og begav mig mod træning. Det var dog hele turen værd, da jeg kom frem og fik et kram af Simsie. Han var svedig og jeg var fyldt med sne :smile: Simon trænede ryg med Kimsie :smile: De var dog tæt på færdige, da jeg kom igang.

Opvarmning med Glute Bridges og stretches for psoas og glutes :smile:

Squat

6 * 40 kg

6 * 40 kg

6 * 60 kg

6 * 90 kg

4 * 92.5 kg

5 * 87.5 kg

5 * 87.5 kg

5 * 87.5 kg

Fik spot af Simon på de to første workset :smile: De kørte fint og med nogenlunde overskud. Det var jo ellers dagen i dag, jeg skulle have "taget 100 kg for reps" hvis det skulle ske inden jul :blush: Men... jeg har haft lidt niller-naller i den ene glute, så følte ikke lige for et max-forsøg... Eller det var måske egentlig en volumen-PR i dag :unsure: Jeg vil dog ikke afvise, at de 100 kg skal løftes snart :smile:

Snatch grip Dead lift, på klods

8 * 40 kg

8 * 50 kg

8 * 60 kg

8 * 60 kg

8 * 60 kg

Ikke vildt tung, men stadig en noget underlig bevægelse. Var sikkert også nemmere i dag, da jeg ikke havde taget keystone DL først :smile:

Keystone Dead lift

8 * 60 kg

8 * 80 kg

8 * 90 kg

8 * 80 kg

8 * 80 kg

det var til gengæld tungere for lænden end sidst, pga. SGDL :smile: valgte derfor at gå tilbage til "sikre" 80 kg

Push Crunch

20 * 15 kg

20 * 15 kg

20 * 15 kg

15 * 15 kg

15 * 15 kg

15 * 15 kg

supersættet med

Foam rolling for quads + stretch for psoas og glutes og hugge med Bumse, som nåede 28 sæt ryg efter min squat.... Og det var ikke fordi det var lette sæt han tog :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror MZ blev træt af Nissens brug af rep-systemet, men jeg ved faktisk ikke om der er sket noget konkret.... :unsure::crybaby:

Måske hader MZ bare julen og vil af med (jule)nissen :w00t:

(her kunne en nisse-smiley have været passende, men bemærk lige at dem har vi heller ikke set noget til i år :wink:)

NOOOOO!

Er hans log blevet slettet også? (Ville være mere end topnederen!)

Det ser unægteligt sådan ud... :unhappy:

Det er absurd nederen! Den eneste Hardcore BB log, der var tilbage.

Jeg laver sørgeaktion!

Den er gooone :unhappy: Måske vi kan få en gæstelogning en dag :unsure::hands:

Hold da kæft, hvor er det latterligt!!!!

At slette loggen er simpelthen et for kæmpestort fail. Det var sgu' efterhånden det eneste sted, hvor man kunne søge inspiration til hardcore BB - udover i denne log, selvfølgelig :wink:

Måske har Nissen været en idiot i sin brug af rep. og gentagne provokationer af Morten, men jeg synes fandenme, at det er ligeså idiotisk at slette en hel log, som smider flere års arbejde og inspiration væk.

Sikke nogle idioter!!!!

Det er pissehamrende barnligt og gør mig fandenme pissesur!!!!

-noget lignende i en mindre følelsesladet udgave bliver (edit: ER) herved sendt som PM til MZ-

Edit, edit: Jeg har fået positiv respons fra MZ og er glad for hans hurtige tilbagemelding. Dog vil jeg ikke slette mit ovenstående indlæg, da dette var min umiddelbare reaktion og den må jeg stå ved.

Edited by Kauf
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share