De fysiske prøver til La policia


Pedro_smoke
 Share

Recommended Posts

Tror bare man har det med at gøre tingene sværere end de er. Jeg ser alle rædselsscenarier for mig hele tiden :blink: Men det betyder vel bare, at man er ekstra opsat og motiveret på alle disse prøver. Jeg har snakket om, at ville være betjent i 8 år, så nu er det nu!

Jeg har styrke osv. på plads, træner meget. Løbet kan jo altid blive bedre, har løbet ruten ved skolen, så kender den til prøvedagen, hvis man da klarer de skriftlige først.

Lyder som om der er rigtig god tid til prøverne, troede man havde 10 min. eller noget! Dejligt at du lyder så afslappet omkring prøverne og samtalen, det giver en bedre fornemmelse i maven :smile:

Hvor mange piger var I til dine prøver? Alle drengene siger vi har en fordel jo. Men det gider jeg ikke ligefrem satse på.

Hej Mel1981

Du må undskylde jeg ikke har svaret dig, har ikke kigget i tråden længe.

Vi var omkring 45-50 mennesker der startede til de skriftlige prøver. Heraf var vi ialt 20 der gik videre til de fysiske, 11 drenge og 9 pier. Der var vist kun røget omkring 3 piger til de skriftlige og resten var drenge.

Heraf var der vist ialt 4 der dumpede, hvoraf jeg mener de 2 af dem var piger. Til holdopgaven dumpede der endnu 4, vistnok alle drenge. Og til den personlige samtale ved jeg så ikke om der er nogen der dumpede.

Jeg synes selv det gik ret dårligt, var i hvert fald den ringeste jobsamtale jeg synes jeg har været til, men fik da 4, så helt skidt kan de ikke syntes de har været.

Hvornår regner du med at søge? Har hørt der skal ansættes 120 personer til november, så der skulle være god mulighed for at blive optaget hvis du består prøverne.

Go aften.

Ettemenna

ps. der findes også et andet godt forum www.beredskabsforum.dk

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.4k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Hej Mel1981

Du må undskylde jeg ikke har svaret dig, har ikke kigget i tråden længe.

Vi var omkring 45-50 mennesker der startede til de skriftlige prøver. Heraf var vi ialt 20 der gik videre til de fysiske, 11 drenge og 9 pier. Der var vist kun røget omkring 3 piger til de skriftlige og resten var drenge.

Heraf var der vist ialt 4 der dumpede, hvoraf jeg mener de 2 af dem var piger. Til holdopgaven dumpede der endnu 4, vistnok alle drenge. Og til den personlige samtale ved jeg så ikke om der er nogen der dumpede.

Jeg synes selv det gik ret dårligt, var i hvert fald den ringeste jobsamtale jeg synes jeg har været til, men fik da 4, så helt skidt kan de ikke syntes de har været.

Hvornår regner du med at søge? Har hørt der skal ansættes 120 personer til november, så der skulle være god mulighed for at blive optaget hvis du består prøverne.

Go aften.

Ettemenna

ps. der findes også et andet godt forum www.beredskabsforum.dk

Ansøgningen er skam sendt! Venter utålmodigt på bekræftelsen, sendte for 14 dage siden, og min veninde har fået et brev i tirsdags, og hun sendte sin ansøgning efter min! Sender snart en mail ind og hører ad. Ja 128 mener jeg de ansætter til november, så håber jeg bliver én af dem!!!!

Det bliver spændende for dig at komme igang hva! Hvad med skulderen?? Får du styr på den?

Link to comment
Share on other sites

Ansøgningen er skam sendt! Venter utålmodigt på bekræftelsen, sendte for 14 dage siden, og min veninde har fået et brev i tirsdags, og hun sendte sin ansøgning efter min! Sender snart en mail ind og hører ad. Ja 128 mener jeg de ansætter til november, så håber jeg bliver én af dem!!!!

Det bliver spændende for dig at komme igang hva! Hvad med skulderen?? Får du styr på den?

Ja det lyder da lidt skørt, ellers ringer du bare og hører.

Skulderen får ro maj måned ud og så begynder jeg stille og roligt genoptræningen. Ingen grund til ikke at give den nok ro, ellers bliver det bare værre i sidste omgang.

Det bliver spændene hvornår du skal til prøver.....er du fra KBH? Der er vist nemlig ret tit prøver i kbh!

Link to comment
Share on other sites

Nok et spørgsmål til dem som er igang med uddannelsen.

Jeg står og vil søge ind til politiet om nogle få år, og snakker lidt med min kærester om vores fremtidsplaner med at flytte sammen osv. Men jeg synes det kan virke ret frustrende at man skal flytte frem og tilbage. Lige nu bor jeg omkring kolding, og hvis jeg starter på skolen så skal jeg flytte til KBH i 9 mdr, hvorefter jeg måske skal flytte tilbage til jylland i praktik i 18 mdr, for derefter at flytte tilbage til KBH for at færdiggøre skolen og så regner jeg med at jeg vil flytte tilbage til Jylland, efter endt uddannelse.

Det virker immervæk ret træls og ikke mindst for min kæreste.

Så for dem som har samme problem, hvordan har i fået det til at hænge sammen?

Edited by IbZor
Link to comment
Share on other sites

Nok et spørgsmål til dem som er igang med uddannelsen.

Jeg står og vil søge ind til politiet om nogle få år, og snakker lidt med min kærester om vores fremtidsplaner med at flytte sammen osv. Men jeg synes det kan virke ret frustrende at man skal flytte frem og tilbage. Lige nu bor jeg omkring kolding, og hvis jeg starter på skolen så skal jeg flytte til KBH i 9 mdr, hvorefter jeg måske skal flytte tilbage til jylland i praktik i 18 mdr, for derefter at flytte tilbage til KBH for at færdiggøre skolen og så regner jeg med at jeg vil flytte tilbage til Jylland, efter endt uddannelse.

Det virker immervæk ret træls og ikke mindst for min kæreste.

Så for dem som har samme problem, hvordan har i fået det til at hænge sammen?

Jeg vil lige tillade mig at være grov her.... VIL du gerne være politibetjent??? Sådan lyder det næsten ikke?

Du skal være opmærksom på, at du ikke er sikker på at komme tilbage til Jylland, det kan være at når du starter på skolen, har KBH brug for alle på dit hold, også bliver i tvunget til at blive. Nogle fra min klasse havde søgt Fyn-Sjælland, men der var stor mangel i sønderjylland, så der blev de sendt hen. Sådan er det bare!

DOG: Hvis det er noget du gerne vil, så må du sørge for at få det snakket godt igennem med kone/kæreste, evt finde ud af om hun kan flytte med.

Hvis hun ikke vil, og i ikke kan få forholdet til at fungere, jamen så må du tage et valg. Kæresten/politijobbet. JO der er mange der har samme problem, men de fleste som starter på skolen er 100% klar over, at det er hvad de vil, og alle (jeg kender) har fuld accept fra konen.

Jeg er selv forlovet, og har lige fået en søn for 3mdr siden, så ja - det er da hårdt at sige farvel hver søndag og jeg er da så heldig, at da hun går på barsel kan hun komme og besøge mig. (du kan se under min bruger-profil hvor jeg kommer fra)

Som sagt - Få det talt igennem, og find så ud af hvad DU vil.... Det er en fed uddannelse!

Link to comment
Share on other sites

Tak for svaret.

Jamen det er politibetjent jeg vil være, og jeg ved godt jeg kan blive sendt i praktik hvor som helst, og det er nu heller ikke det der er problemet, problemet er bare at få kæresten til at flytte med hver gang. For hvis jeg var i praktik i KBH er det jo bare perfekt, så kan jeg jo bo der hele perioden. Men jeg spurgte fordi jeg ville hører andre folks erfaringer med det, og om de kunne få det til at fungere.

Og det er virkelig noget vi har snakket meget om, her på det sidste.

Hvor tidligt får man egentlig at vide hvor man ryger i praktik henne?

Edited by IbZor
Link to comment
Share on other sites

Ja det lyder da lidt skørt, ellers ringer du bare og hører.

Skulderen får ro maj måned ud og så begynder jeg stille og roligt genoptræningen. Ingen grund til ikke at give den nok ro, ellers bliver det bare værre i sidste omgang.

Det bliver spændene hvornår du skal til prøver.....er du fra KBH? Der er vist nemlig ret tit prøver i kbh!

God idé med skulderen. Arbejder i fitnessbranchen.. Du burde lave lidt stabiliserende øvelser(hvis du ikke allerede gør det), så bænkpres osv. ikke slår skulderen ud igen.

Fik bekræftelsen i lørdags:)

Jeg bor i Greve, så ja ikke langt fra Kbh. Vil bare gerne have det gjort nu:)!

Link to comment
Share on other sites

Tak for svaret.

Jamen det er politibetjent jeg vil være, og jeg ved godt jeg kan blive sendt i praktik hvor som helst, og det er nu heller ikke det der er problemet, problemet er bare at få kæresten til at flytte med hver gang. For hvis jeg var i praktik i KBH er det jo bare perfekt, så kan jeg jo bo der hele perioden. Men jeg spurgte fordi jeg ville hører andre folks erfaringer med det, og om de kunne få det til at fungere.

Og det er virkelig noget vi har snakket meget om, her på det sidste.

Hvor tidligt får man egentlig at vide hvor man ryger i praktik henne?

Selvfølgelig har du behov for at vide hvordan og hvorledes du evt. kan få det til at hænge sammen når og hvis du vælger at søge. Jeg er selv netop startet på skolen og har fået tildelt den kreds jeg ønskede. Havde jeg ikke det var jeg sikkert sprunget fra uddannelsen. Der er nogle der har en næsten fanatisk opfattelse af hvad det vil sige at blive politibetjent. I bund og grund er det jo bare et job som så mange andre som man må gøre op med sig selv om man er interesseret i. Lønnen er ikke fantastisk, men pensionen er der i mod helt fin. Så er der bonusser som gode motiverede kollegaer og varierende spændende arbejdsopgaver, men desværre også weekend og natvagter.. Det må man jo alt sammen veje for og imod for at finde ud af om det er det job man gerne vil have. Men kender man ikke alle svarene er det jo svært at gøre regnestykket op og bestemme sig for hvad man gerne vil..

Her er lidt info der måske kan hjælpe dig:

De på mit hold der søgte provinsen fik svar cirka 2 uger før vi startede på skolen om hvor vi skal hen. Resten af klassen ved kun at de skal være i en af de københavnske kredse.

Jeg skal altså "hjem" til provinsen efter pg1 og skal derfor kun være herovre i 8 mdr. Derfor har jeg mulighed for at blive omfattet af Rejsecirkuleret (spørg SKAT - de kender alt til det). Men det vil kort sagt sige at jeg tager hjem hver weekend og at jeg så får godt 620 kr (mener det er 627 kr) om dagen i fradrag til at dække kost og logi herovre i KBH. Faktisk en helt god forretning. Det samme kan jeg naturligvis gøre når jeg skal herover igen på pg3.

Så hvis du altså kan overtale kæresten til kun at se dig i weekenderne er der altså ikke noget økonomisk der forhindrer dig i at søge ind.

Håber du blev lidt klogere..

Link to comment
Share on other sites

Hej! Er helt ny bruge og er igang med optagelsesprøverne til politiet! Er der nogle, der i den forbindelse har lyst til at fortælle lidt om holdopgaven, da det er den, jeg frygter mest! Evt hvilke slags opgaver? Hvor lang tid? Skal man bedømme sig selv eller hinanden? Hvordan foregår "forhøret"? osv

Håber i kan komme med lidt orientering!

Link to comment
Share on other sites

Selvfølgelig har du behov for at vide hvordan og hvorledes du evt. kan få det til at hænge sammen når og hvis du vælger at søge. Jeg er selv netop startet på skolen og har fået tildelt den kreds jeg ønskede. Havde jeg ikke det var jeg sikkert sprunget fra uddannelsen. Der er nogle der har en næsten fanatisk opfattelse af hvad det vil sige at blive politibetjent. I bund og grund er det jo bare et job som så mange andre som man må gøre op med sig selv om man er interesseret i. Lønnen er ikke fantastisk, men pensionen er der i mod helt fin. Så er der bonusser som gode motiverede kollegaer og varierende spændende arbejdsopgaver, men desværre også weekend og natvagter.. Det må man jo alt sammen veje for og imod for at finde ud af om det er det job man gerne vil have. Men kender man ikke alle svarene er det jo svært at gøre regnestykket op og bestemme sig for hvad man gerne vil..

Her er lidt info der måske kan hjælpe dig:

De på mit hold der søgte provinsen fik svar cirka 2 uger før vi startede på skolen om hvor vi skal hen. Resten af klassen ved kun at de skal være i en af de københavnske kredse.

Jeg skal altså "hjem" til provinsen efter pg1 og skal derfor kun være herovre i 8 mdr. Derfor har jeg mulighed for at blive omfattet af Rejsecirkuleret (spørg SKAT - de kender alt til det). Men det vil kort sagt sige at jeg tager hjem hver weekend og at jeg så får godt 620 kr (mener det er 627 kr) om dagen i fradrag til at dække kost og logi herovre i KBH. Faktisk en helt god forretning. Det samme kan jeg naturligvis gøre når jeg skal herover igen på pg3.

Så hvis du altså kan overtale kæresten til kun at se dig i weekenderne er der altså ikke noget økonomisk der forhindrer dig i at søge ind.

Håber du blev lidt klogere..

Mange tak for svaret, Jeg er da glad for at hører at man kan få det så tidligt at vide om hvor man ryger hen.

Kæresten skal nok følge med, men det bliver nok lidt værer hvis jeg skal flytte lidt for mange gange frem og tilbage.

Hej! Er helt ny bruge og er igang med optagelsesprøverne til politiet! Er der nogle, der i den forbindelse har lyst til at fortælle lidt om holdopgaven, da det er den, jeg frygter mest! Evt hvilke slags opgaver? Hvor lang tid? Skal man bedømme sig selv eller hinanden? Hvordan foregår "forhøret"? osv

Håber i kan komme med lidt orientering!

Prøv at kig nogle af de foregående sider ud, der står der en masse om holdopgaverne.

Link to comment
Share on other sites

Tak for svaret.

Jamen det er politibetjent jeg vil være, og jeg ved godt jeg kan blive sendt i praktik hvor som helst, og det er nu heller ikke det der er problemet, problemet er bare at få kæresten til at flytte med hver gang. For hvis jeg var i praktik i KBH er det jo bare perfekt, så kan jeg jo bo der hele perioden. Men jeg spurgte fordi jeg ville hører andre folks erfaringer med det, og om de kunne få det til at fungere.

Og det er virkelig noget vi har snakket meget om, her på det sidste.

Hvor tidligt får man egentlig at vide hvor man ryger i praktik henne?

Du kan roligt glæde dig til at starte på skolen - det er rigtig spændende, selv om man efter stationsugen egentlig bare vil tilbage på stationen:-)

Selv om du er på PGI i Brøndby, så kan du jo godt have en lille lejlighed i Brøndby, og så rejse til Kolding weekenden samt et par dage midt i ugen, hvis det er det du vil. Du kan nå et tog fra Høje Tåstrup klokken 16.02 og så vel være i kolding ved 18.00 tiden vil jeg tro. Det kan altså godt lade sig gøre hvis man vil. Der er faktisk enkelte personer ved skolen der rejser med tog til Jylland hver dag, og en del der "kun" rejser til Odense.

Jeg tror i hvert fald at det er nemmest at rejse lidt på PGI, PGIII og Beredsskab, frem for at forlange at familien rykker med hver gang, da det jo er en del gange de så skal flyttes.

Held og lykke med det - hvor har du søgt om praktiksted ?

VH ABTN

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Så er det den afsluttende samtale imorgen!!! Nogle gode råd på falderebet?

Synes det er gået overraskende stærkt! Var til de første prøver tirsdag sidste uge, samarbejdsprøven igår og så samtale imorgen :smile:

Jer som har været møllen igennem, hvor længe gik der fra den afsluttnede samtale, til I fik besked om enten afslag eller helbredserklæring?

Jeg håber på det bedste selvfølgelig!!

Fik 12 i diktat

10 i almen viden

7 i referat og matematik.

Fysisk samlet 3, kender ikke karakteren fra delprøverne endnu.

Holdopgave 4 samlet.

Burde det ikke være tilstrækkeligt?!

Link to comment
Share on other sites

Så er det den afsluttende samtale imorgen!!! Nogle gode råd på falderebet?

Synes det er gået overraskende stærkt! Var til de første prøver tirsdag sidste uge, samarbejdsprøven igår og så samtale imorgen :smile:

Jer som har været møllen igennem, hvor længe gik der fra den afsluttnede samtale, til I fik besked om enten afslag eller helbredserklæring?

Jeg håber på det bedste selvfølgelig!!

Fik 12 i diktat

10 i almen viden

7 i referat og matematik.

Fysisk samlet 3, kender ikke karakteren fra delprøverne endnu.

Holdopgave 4 samlet.

Burde det ikke være tilstrækkeligt?!

Du skal nok komme med på November holdet, det er rigtig fine karakterer du har fået :-)

Link to comment
Share on other sites

Så er det den afsluttende samtale imorgen!!! Nogle gode råd på falderebet?

Synes det er gået overraskende stærkt! Var til de første prøver tirsdag sidste uge, samarbejdsprøven igår og så samtale imorgen :smile:

Jer som har været møllen igennem, hvor længe gik der fra den afsluttnede samtale, til I fik besked om enten afslag eller helbredserklæring?

Jeg håber på det bedste selvfølgelig!!

Fik 12 i diktat

10 i almen viden

7 i referat og matematik.

Fysisk samlet 3, kender ikke karakteren fra delprøverne endnu.

Holdopgave 4 samlet.

Burde det ikke være tilstrækkeligt?!

Ja det er nogle ok karakterer, men den afsluttende samtale tæller om ikke mere, så ihvertfald ligeså meget som de skriftlige.

Men et 4 tal i holdopgaven er rigtig godt at have.

Held og Lykke fremover.

Link to comment
Share on other sites

Nogle der er igang med PGI eller PGII, som ved hvordan det foregår mht. hvilken station i kredsen man skal være på, på PGII?

Jeg har netop fået brev om, at jeg på PGII skal gøre tjeneste under Sydsjælland -og Lolland Falsters politikreds. Men vil det sige at man kan blive sendt rundt på de forskellige stationer i kredsen, eller bliver man tilknyttet en bestemt station i de 18 mdr?

På forhånd tak for svarene.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har længe haft en drøm om at søge ind i politiet og det eneste der rigtig holder mig tilbage fra at prøve er hverken de fysiske eller de skriftlige prøver. Selvom dette er fysisk så ved jeg at der indgår noget svømning til prøven?! Eller tager jeg helt fejl?

Nå men for at gøre en historie ganske kort så var jeg ude for en mere ubehagelig oplevelse for nogle år siden der har gjort at vand og jeg ikke lige er de bedste venner. Hvad betyder svømning og indgår der noget med svømning til selve prøven eller på skolen?

på forhånd tak.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har længe haft en drøm om at søge ind i politiet og det eneste der rigtig holder mig tilbage fra at prøve er hverken de fysiske eller de skriftlige prøver. Selvom dette er fysisk så ved jeg at der indgår noget svømning til prøven?! Eller tager jeg helt fejl?

Nå men for at gøre en historie ganske kort så var jeg ude for en mere ubehagelig oplevelse for nogle år siden der har gjort at vand og jeg ikke lige er de bedste venner. Hvad betyder svømning og indgår der noget med svømning til selve prøven eller på skolen?

på forhånd tak.

Til den fysiske prøve indgår der ikke længere prøve i svømning.

Mht. på politiskolen, så har jeg hørt fra nogle stykker, at der vil være noget træning i svømning, men det er vidst ikke så vildt.

Link to comment
Share on other sites

Min veninde som kom ind d. 1 maj.. fortalte at de inden for de første 14 dage skulle løbe 5 km ud til Brønby strand, derefter ud og svømme i havet og løbe hjem igen..

Plus har også hørt at de har svømning en gang i mellem på skolen..

Kan du ikke få afklaret din vandskræk inden du søger ind? få lidt hjælp til det måske, det ville være synd hvis det afholdt dig fra at søge ind hvis det er det du ønsker.

Link to comment
Share on other sites

Ja det er nogle ok karakterer, men den afsluttende samtale tæller om ikke mere, så ihvertfald ligeså meget som de skriftlige.

Men et 4 tal i holdopgaven er rigtig godt at have.

Held og Lykke fremover.

tak tak:)

Skal bare til lægen imorgen, fik helbredsattesten i lørdags!! Spændende;)

Link to comment
Share on other sites

Min veninde som kom ind d. 1 maj.. fortalte at de inden for de første 14 dage skulle løbe 5 km ud til Brønby strand, derefter ud og svømme i havet og løbe hjem igen..

Plus har også hørt at de har svømning en gang i mellem på skolen..

Kan du ikke få afklaret din vandskræk inden du søger ind? få lidt hjælp til det måske, det ville være synd hvis det afholdt dig fra at søge ind hvis det er det du ønsker.

Jeg takker for svaret- kunne godt tænke mig hvor ofte de havde svømning, nu har jeg personligt selv svært ved at håndtere vand og tror næppe at det bliver meget bedre med tiden. Jeg kan selvfølgelig godt svømme lidt men er ikke helt vild med det alligevel. Hvor meget betyder det efter jeres mening at kunne dette og hvor vigtigt er det i forhold til resten af skole opholdet, hvis man kan sige det sådan;)?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share