Advarsel mod Per Gjeding "Aktiv Form"


brilloz
 Share

Recommended Posts

Så sent som her i sidste uge var der en sag i TV-avisen, hvor et par skolepiger havde svinet en lærer godt og grundigt til på nettet, hvilket var endt som en politisag. Den pågældende lærer blev så interviewet og spurgt om hvordan han synes det var at blive svinet til på nettet osv. Så jo, den slags forekommer skam.

Jeg er 100% enig i at internettet er et fint sted at udveksle erfaringer om fx dårlige forhandlere. Jeg har da selv skrevet en post eller to her på sitet, hvor jeg har kritiseret en bestemt forhandler af hardware.

Men jeg forstår simpelthen ikke, at du ikke kan se at der er kæmpe forskel at hænge en mand ud på internettet som voldtægtsmand, og så på at udveksle erfaringer om dårlige forhandlere på edbpriser. Nu er det ikke så meget fordi det ene er ulovligt og det er det andet ikke - men ligeså meget det moralske aspekt i det.

Jeg vil lige pointere at Per Gjeding ikke fysisk voldtog mig. Han overskred bare mine grænser på andre måder. Og nu vil jeg ikke nævne hvilke, for så bliver mit indlæg nok slettet igen.

Det var bare for at advare andre piger... såmant ikke andet...

Link to comment
Share on other sites

som indehaver af et board, med et helt andet emne, er det den slags man ofte har store problemer med og kalder for spamming/trolling.

Det ses generelt som utrolig dårlig net opførsel :dry::dry:

Hvor er jeg bare ufattelig uenig med dig.

Kender du til sitet www.hol.dk ? - eller hardware-test.dk ?

Hver dag oprettes der butikker med utrolig dårlig service der konstant prøver at snyde sig udenom forskellige lovgivninger her i DK, fortrydelsesret, reklamationsret, og ret til reparation. De ændrer simpelthen teksterne i deres betingelser således enkelte fraser er ulovlige - det er meget svært at overskue før man køber ind på nettet forskellige steder, specielt hvis man ikke kender de rigtige tekster - derfor er det helt essentielt at man som forbruger kan gå ind på forskellige niche-relaterede fora og tjekke forhandleren, og tidligere brugeres erfaringer med købet - således kan man undgå de brådne kar i forskellige brancher.

Det samme gælder alle mulige andre købserfaringer, ved køb af tøj på smartguy.dk fx - her står der i betingelserne at køber selv skal betale for porto hvis han ønsker at gøre brug af sin 14-dages returret - det må de ikke! - det er de færreste der har indblik i reglerne på de områder - sådan nogle ting er netop hvorfor internetfora er gode - det er ikke noget du kan læse om andre steder. Hvis jeg konkret har haft en meget dårlig oplevelse hos en butik og gerne vil undgå at andre skal opleve det samme, eller måske endda prøve at sørge for firmaet skal rette op på sin praksis - så er det en hel nødvendig handling. Flere gange når jeg har konfronteret firmaer med dårlig service er der ikke sket noget før jeg har truet med læserbreve og forbrug-klagesag - det er det eneste der får sådanne firmaer op af stolene - hvis du prøver at gå ind på forskellige fora mht. indkøb vil du se det er forbrugerens eneste chance for at skille blomster fra ukrudt.

Og ja, jeg er fuldstændig klar over at det her ikke handler omkring at købe ting på internettet - men en mere alvorlig sag.

Det ændrer dog ikke på - at hvis jeg blev udsat for noget i den stil, - og jeg ikke tilfældigvis havde haft båndoptageren med den dag - at jeg da også ville prøve at advare alle mulige andre - for at de skulle undgå samme oplevelser - det ville da både være i min personlige vennekreds og familie, men sandelig også på internettet - og så mener du at det ville være forkert? - og du mener det bliver endnu mere forkert at man sender det ud på flere fora - for at komme ud til flere folk ? - kan slet ikke følge den argumentation.

Min pointe i det her indlæg, som jeg egentlig havde besluttet jeg ikke ville skrive mere i, var at det var en helt naturlig reaktion fra topic-starter, at skrive det på flere fora. Jeg tog ikke stilling til hvorvidt det hun skrev var korrekt eller ej - det vil jeg lade være op til folks egen skeptiske sans - jeg tog stilling til det at tråden blev modereret uden admin vidste om det der blev skrevet var forkert eller rigtigt, men på grundlag af at det var skrevet i flere forskellige fora - det synes jeg er forkert grundlag for moderation.

Jeg tror ikke helt du har forstået princippet i ordene spamming og trolling - det har en hel anden karakter når boards bliver udsat for det - nu modererer jeg selv et andet forum for medicinstuderende, og der har det jeg karakteriserer for spamming og/eller trolling hændt et par gange - det fik vi imidlertid hurtigt under kontrol - det er en grov sag, og en grov anklage, men at kalde det trolling - det er simpelthen ikke rigtigt.

Link to comment
Share on other sites

som indehaver af et board, med et helt andet emne, er det den slags man ofte har store problemer med og kalder for spamming/trolling.

Det ses generelt som utrolig dårlig net opførsel :dry::dry:

I min verden er det noget sludder.

Som indehaver af et board bør man være ligeglad med om en bruger poster samme tråd på et andet board. Eneste grund til at slette en tråd er hvis den er i knoflikt med boardets regler. Dette er to helt forskellige ting. Første nævnte er sket mange gange og bør være i orden mens sidste selvfølgelig ikke bør accepteres.

At man poster samme tråd på flere boards er ikke i sig selv spam/trolling eller dårlig netopførsel. En tråd uden mening eller i konflikt med regler/lovgivning kan derimod betragtes som spam/trolling eller dårlig netopførsel.

Link to comment
Share on other sites

problemet er når du siger "så mange fora som overhovedet muligt"

For mig lyder det altså som en form for spamming.

altså typisk at man opretter en profil på et forum, laver et indlæg hvor man brokker sig over et eller andet..videre til næste forum hvor man gentager osv.

Det er noget andet hvis det er et forum hvor man allerede har været medlem i et stykke tid, og man så laver en post.

DERUDOVER, når det som i dette tilfælde handler om en særdeles alvorlig anklage imod en navngiven person er det endnu mere alvorligt. Naturligvis kan det være en legitim anklage, men.. det kan også være en nem måde at på 30 minutter sværte en anden til.. hvis man fylder diverse fora med anklager.

Edited by Blackmoore
Link to comment
Share on other sites

Det er ærgelig at det er den der har haft en meget ubehagelig oplevelse, er den der pludselig er den skyldige.

Hvad ville I have gjort i den situation jeg har været i?

Jeg vil heller ikke tro at du overtræder nogen lov, hvis du skriver sandheden - armamix antager åbenbart at du lyver i sin post (han mener åbenbart ikke det er ulovligt at påstå folk overtræder loven?!)

Hvis du ville advare mod manden, kunne du jo gå til medierne - de er (åbenbart) mindre hysteriske med injurie-lovgivningen end diverse webboard nørder?! ;)

Link to comment
Share on other sites

problemet er når du siger "så mange fora som overhovedet muligt"

For mig lyder det altså som en form for spamming.

altså typisk at man opretter en profil på et forum, laver et indlæg hvor man brokker sig over et eller andet..videre til næste forum hvor man gentager osv.

Det er noget andet hvis det er et forum hvor man allerede har været medlem i et stykke tid, og man så laver en post.

DERUDOVER, når det som i dette tilfælde handler om en særdeles alvorlig anklage imod en navngiven person er det endnu mere alvorligt. Naturligvis kan det være en legitim anklage, men.. det kan også være en nem måde at på 30 minutter sværte en anden til.. hvis man fylder diverse fora med anklager.

Nu er det selvfølgelig svær at definere spam og trolling da det ikke ligger lige for i det rigsdanske sprog; men i min notesblok har de to ord følgende betydning:

Trolling: En post der laves udelukkende for at ophidse andre brugere

Spamming (i forbindelse med fora): Gentagen posting af samme tråd i flere emner, eller gentagen posting af det samme i en enkelt tråd.

Spamming kan aldrig blive det at poste det samme på forskellige fora (her ment som forskellige sites); i modsætning til fx e-mail spam vælger brugerne selv at lukke op for den pågældende information - og medmindre denne information "spammes" ud over mange fora på eet site (som ikke er tilfældet her) kan det som jeg ser det ikke karakteriseres som dårlig netikette.

Man må til en hvis grad gå ud fra at en post der egner sig til et vidst emne, for eksempel motion og helse, er lige så egnet i et andet forum (site) omhandlende motion og helse, kan slet ikke se hvorfor det skulle kaldes spam.

Nok om det - denne tråd er gået fuldstændig off-topic og det er til gengæld dårlig etikette :unhappy:

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil heller ikke tro at du overtræder nogen lov, hvis du skriver sandheden - armamix antager åbenbart at du lyver i sin post (han mener åbenbart ikke det er ulovligt at påstå folk overtræder loven?!)

Nu er det jo sådan man skal stå til ansvar for sine ytringer, medmindre man står i Folketingssalen. Dvs. at hvis Peter Gjeding så første indlæg, så kunne han rette en injuriesag mod Brilloz, hvis han mente det hun har skrevet ikke er rigtigt, og desuden sætter ham i en yderst dårlig position for at drive fremtidig forretning. Problemet er jo bl.a. at Brilloz så ikke har beviser eller vidner, hvilket hæmmer hendes eventuelle sag ganske kraftigt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil heller ikke tro at du overtræder nogen lov, hvis du skriver sandheden - armamix antager åbenbart at du lyver i sin post (han mener åbenbart ikke det er ulovligt at påstå folk overtræder loven?!

Om jeg mener Brilloz lyver eller ej er egentlig sagen uvedkommende. Spørgsmålet er hvad LOVEN siger. Kan Brilloz ikke bevise eller sandsynliggøre at overgrebet har fundet sted, så er det en overtrædelse af straffeloven.

For nogle år siden blev Venstrepolitikeren Hanne Severinsen idømt en bøde på vistnok 50.000 for at have kaldt en af de tiltalte i Blekingegadesagen for "politimorder". Det var ikke bevist eller sandsynliggjort, at det var ham, der affyrede de dræbende skud mod politimanden, uagtet det kunne have været ham, og dermed overtrådte Hanne Severinsen loven.

Link to comment
Share on other sites

Om jeg mener Brilloz lyver eller ej er egentlig sagen uvedkommende. Spørgsmålet er hvad LOVEN siger. Kan Brilloz ikke bevise eller sandsynliggøre at overgrebet har fundet sted, så er det en overtrædelse af straffeloven.

For nogle år siden blev Venstrepolitikeren Hanne Severinsen idømt en bøde på vistnok 50.000 for at have kaldt en af de tiltalte i Blekingegadesagen for "politimorder". Det var ikke bevist eller sandsynliggjort, at det var ham, der affyrede de dræbende skud mod politimanden, uagtet det kunne have været ham, og dermed overtrådte Hanne Severinsen loven.

Mig bekendt er der privat påtale for injurier, hvis den pågældende behandler ikke anlægger sag imod Brilloz, sker der ikke mere. Var det ikker Inge Dahl Sørensen, der kaldte en fra Blekingebanden for politimorder og ikke Hanne Severinsen.

Edited by mugge
Link to comment
Share on other sites

Om jeg mener Brilloz lyver eller ej er egentlig sagen uvedkommende. Spørgsmålet er hvad LOVEN siger. Kan Brilloz ikke bevise eller sandsynliggøre at overgrebet har fundet sted, så er det en overtrædelse af straffeloven.

For nogle år siden blev Venstrepolitikeren Hanne Severinsen idømt en bøde på vistnok 50.000 for at have kaldt en af de tiltalte i Blekingegadesagen for "politimorder". Det var ikke bevist eller sandsynliggjort, at det var ham, der affyrede de dræbende skud mod politimanden, uagtet det kunne have været ham, og dermed overtrådte Hanne Severinsen loven.

Nu var der jo ført retssag mod blekingegadebanden, og de blev alle 'frikendt' for mordet (pga. manglende mulighed for kollektiv skyld). Så situationen er jo ikke tilsvarende..

Nu ved jeg ikke, om du er uddannet jurist, ellers tvivler jeg på at du kan bedømme, hvorvidt Gjeding kunne vinde en sådan injuriesag. I egentlige voldtægtssager kan folk svjv blive dømt uden specifikke fysiske beviser eller vidneudsagn, men blot ud fra f.eks. psykologers vurderinger - så jeg kan ikke se at det skulle være så oplagt at påstå, der er tale om en lovovertrædelse.

Edited by Jonas Dan
Link to comment
Share on other sites

Mig bekendt er der privat påtale for injurier, hvis den pågældende behandler ikke anlægger sag imod Brilloz, sker der ikke mere. Var det ikker Inge Dahl Sørensen, der kaldte en fra Blekingebanden for politimorder og ikke Hanne Severinsen.

Mig er det en gåde, at der hele tiden diskuteres hvorvidt der kan lægges sag an mod mig og min advarsel...

Jeg må indrømme, at hvis jeg havde kræfterne var det Per Gjeding der skulle lægges sag an mod.

Men lad den ligge. Jeg ville bare gerne advare andre mod min oplevelse. Hvis det bare kan skåne en enkelt, har det også hjulpet lidt!

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...

HEJ.

JEG MÅ SIGE AT JEG ER MEGET NYSGERRIG - DA JEG SELV HAR VÆRET VED OMTALTE BEHANDLER - MEN MÅSKE ER DU SLET IKKE PÅ DENNE WEBSITE MERE?

VH WOMBAT

P.S. MÅSKE HVIS VI IKKE MÅ SKRIVE OM EMNET HER, VI KAN UDVEKSLE VIA PRIVAT MAIL?

Hej igen,

Jeg er hverken konkurrent eller ude på at hænge nogen uskyldigt ud.

Fair nok at I har slettet mit indlæg...

Det er der jo ikke noget at gøre ved.

Det var bare en krænkelse der har taget mig meget lang tid om at komme mig over og da jeg skrev indlæget, var var bare så ked af det og ked af at han havde tilladt sig, at misbruge sin posision, at jeg måtte skrive en advarsel til andre. At jeg har skrevet på 2 sites er egentlig bare af den årsag, at jeg ikke havde nogen anelse om, i hvilket forum det ville være relevant at sende sådan en advarsel...

Det er ikke noget jeg har oplevet før, og jeg kommer heller ikke til det mere, for jeg har lært nu... Tag altid en person med, når du skal til behandling hos alternative behandlere, måske endda også hos andre læger.

Det var en meget ubehagelig oplevelse jeg havde. Meget!! Og den slags tager tid at komme sig over...

Fik aldrig anmeldt ham, da det jo kræver utrolig megen energi. Og den energi eksisterer bare ikke, når man lige har været igennem et discospollaps forløb, og oveni bliver krænket. Sorry.

Og optage samtalerne, ville jeg meget gerne have gjort, men hvordan gør man det??

Set i bagspejlet var det selvfølgelig det jeg skulle have gjort, men det kunne jeg altså desværre ikke dengang. Og i dag er det jo forældet...

Men jeg havde bare brug for at sende en advarsel til andre piger der skal ind til ham!

Hvis det var mig der skulle ind og behandles af ham, og jeg havde set denne advarsel på nettet, ville jeg da bare sørge for at have en venninde med, og så ville det jo aldrig ske...

Selvfølgelig skal man selv vurdere alt hvad men læser på nettet og kun tage det man føler at man kan bruge!

Det var bare ment som en advarsel, ikke andet.

Jeg havde en dybt ubehagelig oplevelse, ikke andet.

Og så undskyld at jeg ytrede mig. Det faldt ikke i god jord. Det kan jeg kun blive rigtig ked af.

Ha en god torsdag!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Hej allesammen, her kommer et meget sent svar til denne tråd, men jeg synes bare jeg havde lyst til at tilføje at jeg synes det er meget ærgeligt at høre/llæse denne tråd om advarsel af Per Gjedings behandlinger. Han og hans kolleger er vanvitiigt dygtige. Jeg har gået hos ham og hans kollega siden 2007, da jeg har havde brækket ryggen. De har gjort at jeg intet mærker til min ryg længere, og fik min krop til at føle sig sund og rask på ingen tid. Allerede efter første behandling var der markant forbedring. Jeg har aldrig oplevet noget dårligt hos dem, og jeg håber da ikke at det virkelig er sandt hvad der er skrevet om herinde. Per Gjedings job indbefatter jo også at man er villig til at tage det meste af sit tøj af, så man kan blive masseret på den rigtige måde, hvilket også inkluderer berøring af kroppen... så er det jo nemt at sige man er blevet gramset på ;)

Jeg håber at jer der prøver Per Gjeding's behandlinger får en succes oplevelse. Og hvis denne her tråd har gjort jer usikker på det, så tag en ven/veninde med jer, som brilloz jo også selv foreslår. Jeg kan i hvert fald varmt anbefale behandlingerne.

VH

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share