17årig død under bænkpres i Sverige


angel
 Share

Recommended Posts

Sørgeligt 8(

Desværre siger artiklen ikke meget om hvordan det skete (ud fra min svenske forståelse) - så andre eventuelt kunne undgå lignende

Ja, det er sørgeligt.

Hvad jeg kan forstå, så var han alene i træningslokalet, og han havde puttet for meget vægt på vægtstangen, hvorefter han ikke kunne løfte den igen, så den har åbenbart klemt ham ihjel.

Link to comment
Share on other sites

Sørgeligt 8(

Desværre siger artiklen ikke meget om hvordan det skete (ud fra min svenske forståelse) - så andre eventuelt kunne undgå lignende

Du har ret i at der ikke står hvordan det skete kun en formodning... han trænede alene og der var derfor ingen vidner... de mener han har sat for meget på stangen også er det gået galt... men lyder mystisk synes jeg.. sørgeligt :unhappy:

Link to comment
Share on other sites

Nu træner jeg selv ofte bænk alene, -og netop der det var min pointe i tidligere post - jeg har meget svært ved at se hvordan man kan blive kvalt under en bænk-stang - man kan altid rulle stangen ned over kroppen - hvis man ikke kan løfte det - det gør pisse ondt, men ikke desto mindre end løsning jeg har gjort brug af flere gange - desuden burde vægten også kunne væltes til een af siderne hvis den hverken kunne løftes ellers rulles - den eneste grund til jeg kan se at en bænk kan slå en ihjel skulle være at man tabte den ned over halsen - for derved at blive slået ihjel (ikke kvalt) - det jeg mener der burde være uddybet i artiklen - nuvel, - synes ikke det er en sag for smileys - dybt tragisk.

Link to comment
Share on other sites

Eller med suicidegrib.

Jeg har selv prøvet at ligge med 123 kg på brystet alene i et kælderlokale engang, det var ikke spor sjovt. Jeg havde taget 2 reps og tænkte det gik da fint så ville lige tage en mere, men det gik ikke. Først tænkte jeg at hvis jeg nu blev liggende lidt ville jeg få lidt ekstra kræfter således at jeg kunne løfte den, men nej. Til sidst fik jeg den ene side af vægtstangen ned på gulvet og kunne derved presse mig ud på den anden side. Det eneste der blev skadet hvar min stolthed.

Link to comment
Share on other sites

På Aftonbladet website - http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/stor...,792121,00.html - står der at stangen var fikseret i skinner "av typen där skivstången är fixerad i skenor. Pojken hade alltså ingen chans att skjuta vikten framåt eller bakåt från halsen när stången väl rasat ner."

Stangne kunne altså kun løftes op, men ikke til siden.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share