6,1 kg på 7 dage?


Edu
 Share

Recommended Posts

Ja, min vægt er gået amok på det seneste.

Jeg startede med at træne for ca 14 dage siden for første gang siden jul.

Den første uge skete der ikke det vilde, og vægten sagde 64kg sidste mandag. Siden da er den steget til 70,1 i dag. Dvs det niveau den lå på da jeg stoppede med at træne før jul.

Jeg synes selv det er rimelig vildt, især fordi jeg på 1,5 år nu har taget 15 kg på, på trods af elendig træning... Har faktisk kun kørt et program færdig ever, med store pauser.

Og jeg er ikke startet på kreatin, har jeg været på siden før jul.

Da det umuligt kan være masse, forstår jeg ikke hvor al væsken kan komme fra?

Jeg er ikke bloatet, måske fordi glycogenlagrene er vokset, og fordi kreatinen binder mere væske nu hvor jeg er begyndt at træne... Men alligevel...?

Bør jeg skrue ned for kcalorierne, eller vente og se om vægten stabiliserer sig?

PS jeg er self 100% clean

Edited by Edu
Link to comment
Share on other sites

Du kan jo bare være glad, og håbe på det bedste :4thumbup: Skader jo heller ikke at tage lidt på?

Jeg havde kyssesyge før jeg begyndte at træne for alvor igen, efter 9 måneders pause, der tog jeg 13 kilo på, på 3 uger, men var godt nok også en lille splejs efter 9 måneders pause og kyssesyge uden mad i 2½ uge :smile:

Link to comment
Share on other sites

Altså vejer du dig om morgenen efter du har været på toilettet?

Min vægt kan snildt svinge 5 kg fra morgen efter toiletbesøg til aften efter træning + shakes + mad.

Hvis manden indeholder 6 kg bæ, tror jeg nu nok at han ville mærke en hvis pressen.

Peter :cool:

Link to comment
Share on other sites

Hvis manden indeholder 6 kg bæ, tror jeg nu nok at han ville mærke en hvis pressen.

Peter :cool:

Du hverken spiser eller drikker i løbet af en dag?

Til en normal træning kan jeg nemt drikke 3l vand, jeg spiser inden, jeg spiser efter/shake.

Har du så et par måltider mere ombord, kan jeg ikke se problemet i at vægten skulle kunne svinge.

Link to comment
Share on other sites

Du hverken spiser eller drikker i løbet af en dag?

Til en normal træning kan jeg nemt drikke 3l vand, jeg spiser inden, jeg spiser efter/shake.

Har du så et par måltider mere ombord, kan jeg ikke se problemet i at vægten skulle kunne svinge.

Du hverken skider eller tisser i løbet af en dag?

Link to comment
Share on other sites

Du hverken skider eller tisser i løbet af en dag?

Pisser jo.

Men skider nej - det klarer jeg inden jeg smutter på vægten om morgenen.

Nu hænder det jo også ret tit? ved ikke om det kun er mig, men at man er forholdsvis dehydreret om morgenen.

Link to comment
Share on other sites

Pisser jo.

Men skider nej - det klarer jeg inden jeg smutter på vægten om morgenen.

Nu hænder det jo også ret tit? ved ikke om det kun er mig, men at man er forholdsvis dehydreret om morgenen.

Hvis din vægt svinger med 5 kilo fra morgen til aften, burde du måske købe en ny vægt eller tjekke din kost. Det lyder hverken sundt eller normalt.

Link to comment
Share on other sites

Se det er jo fordelen ved at veje sig hver dag og være skemamaniac :blush:

Det er altså ikke helt umuligt, men der skal godt nok hældes mad ned.

morgenvægt for julen 2000

23ende: 84,1

24ende: 84,4

25ende: 85,9

26ende: 86,6

27ende: 88,6

- og så dalede vægten igen men det var da 4,5 kg på 4 dage

2001 er jeg så også begyndt at notere aftenvægten

24ende m: 88,2 a: 92,4 - der mangler "kun" 800 gram op til de 5 kg

25ende m: 90,1 a: 94,2 - her mangler der 900 gram

26ende m: 92,5 a: 93,5

27ende m: 92,8 a: 92,8

- og så falder vægten lidt igen og det var 4,6 kg på 3 dage og de 4,3 kg på 2 dage

Så jo, det kan man godt hvis man bliver ved med at fylde mad på.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Hvis din vægt svinger med 5 kilo fra morgen til aften, burde du måske købe en ny vægt eller tjekke din kost. Det lyder hverken sundt eller normalt.

Og hvorfor så det, kan du begrunde, at ens vægt IKKE KAN , ELLER MÅ svinge 5 kg, fra morgen til aften.

Som sagt, er jeg f.eks. ret dehydreret om morgenen, og der blir sørme spist igennem.

Edited by HenrikJ
Link to comment
Share on other sites

Nu er det ikke for at være kæk, men under hvilken normal træningen drikker du nemt el. minumum 3L vand? Jeg synes det lyder helt vildt.

Hehe, til en ganske normal trænings-session. 1½-2 timers træning - intet cardio.

Men måske er det fordi jeg drikker meget vand mellem mine sæt.

Der bliver ikke sagt jeg ikke skal pisse, for det skal jeg self. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Op til flere seriøse undersøgelser (tving mig venligst ikke på link-jagt), heriblandt en stor test fra forbrugerrådet har vist at digitale vægte (selv de billige) er suværent bedre end de gammeldags mekaniske. Det ændrer dog ikke på at man får hvad man betaler for.

Selv købte jeg en vægt til 90kr fra ny på qxl.dk - den vejer 100% præcist (har prøvet med alle mine vægtskiver og hvad jeg ellers kunne finde :smile:) - og viser kun +/- 150g's variation hvis jeg fx måler mig 10 gange i træk. Det skal dog siges den ikke kan lide at blive flyttet, specielt kan den ikke lide gulvtæpper :crazy:

Det værste ved den er dog jeg ikke helt har fundet ud af hvordan man tænder den :S - den er så smart at den ikke selv tænder når man træder op på den - man skal derfor befamle den de underligste steder for at få den "up'n running". Men når den så virker så kører det sgu.

De sidste 6 dage jeg har brugt den (den er helt ny) er jeg gået fra 83,1kg til 81,1kg - samme tidspunkt om morgenen - før morgenmad - jeg cutter ca. 1500kcal om dagen - så synes også 6,1kg virker voldsomt.

237941453yn.jpg

Er der nogen der ved hvordan denne ting tændes? - jeg befamler den dagligt for at få den igang!

Edited by Sortiarius
Link to comment
Share on other sites

De sidste 3 digitale vægte jeg har haft har gjort mig ca. 3-4 kilo tungere sammenlignet med 'pund vægten' (den type man ser hos apotekeren) og den gammeldags...og det er målt lige efter hinanden.

Det er meget muligt at det er ujævnheder i underlaget, men det problem har jeg så ikke med den gammeldags.

Det er sikkert også irriterende at skulle tjekke gulvet med vaterpas for at undgå fejlvægt i længden :tongue:

De dyre digitale er en anden snak, men den pris gider jeg ikke betale for en vægt

Link to comment
Share on other sites

Hehe, til en ganske normal trænings-session. 1½-2 timers træning - intet cardio.

Men måske er det fordi jeg drikker meget vand mellem mine sæt.

Der bliver ikke sagt jeg ikke skal pisse, for det skal jeg self. :smile:

Ved godt det er off-topic, men det er altså på ingen måde hensigtsmæssigt at indtage så meget vand i løbet af din vægttræning.

Link to comment
Share on other sites

Jammen den tænder ikke når jeg trykker på den, jeg skal have mine store fingre ned under selve displayet og trykke forskellige steder der før den tænder- på et eller andet tidspunkt kommer jeg til at brække displayet af fordi det er kun lavet af plastik og jeg må bruge store kræfter nogle gange.

Har du selv en vægt magen til?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share