Fit for fight


Panda
 Share

Recommended Posts

Så er jeg tilbage på MOL for at smide vinterspækket inden foråret - forhåbentlig snart! - rammer DK :cool:

Historikere og arkæologer kan grave i MOL's arkiver efter mine gamle logs, andre kan starte her:

Lidt om mig

  • Kvinde
  • 31 år
  • Kampvægt 62-63 kg. (tjekker i morgen tidlig..)
  • P.t. i uhyggeligt dårlig form... :blush:
  • 20% bjørn - min krop vil kun spise (fedt og sødt) og sove i vinterhalvåret :innocent: . Ikke løbe, gå, cykle, svømme, styrketræne, kickbokse......
  • Står et sted i livet, hvor jeg kan lide udsigen :smile: . Jeg lever mit liv med min superdejlige kæreste :wub:, uddannelse og specialesump er et overstået kapitel og jeg har et job, som jeg er meget glad for.

Målsætning

  • At smide 3-5 kg....
  • ...og - især - at få fedtprocenten ned
  • At komme i form igen

Pkt. 2 og 3 skal konkretiseres. I første omgang bliver der fokus på det umiddelbart målbare: Badevægten :devil:

Vejen mod målet

  • Fokus på portionsstørrelser og slik. Mere protein og grønt, meget mindre til den søde tand.
  • Regelmæssig træning. 2 gange/ uge de kommende ca. 4 uger, 3 gange/ uge fra medio april

....Og hvorfor er det så lige, at jeg tror, at en log på MOL kan hjælpe mig i mål?

  • Gennemprøvet koncept - det har virket for mig før :4thumbup:
  • Tvinger mig til at holde fokus og se på, hvad der går galt - hvis/når det går galt - i stedet for at lade stå til
  • Relevant og tankevækkende feedback fra MOL-boerne, jf. første punkt :bigsmile:

God tirsdag aften til MOL

Panda :crazy_pilot:

Edited by Panda
Link to comment
Share on other sites

Tak Vivs :bigsmile:

Vægten sagde 62,3 tirsdag morgen, så der er ikke for tidligt at få nålen til at bevæge sig den anden vej igen :dry: Jeg går på vægten igen mandag.

På plussiden

Det er blevet proppet mere protein og mere frugt og grønt ind i kostplanen, jeg har afholdt mig fra at indkøbe nye lagre til slikskabet, og jeg er gået på arbejde i stedet for at cykle eller tage bussen :4thumbup: .

På minussiden

Det har haltet lidt med mellemmåltiderne - jeg glemmer dem, når jeg har travlt. Og så har jeg ikke været ude at løbe endnu. Første tur bliver lørdag eller søndag.

Panda :crazy_pilot:

Link to comment
Share on other sites

Motion søndag

3,25 km. løb :bigsmile: med 2x1 minuts gåpauser. Jeg må starte fra scratch igen for 117. gang efter at være kørt i vinterpit omkring nytår..... :mad::dry:

Jeg havde alt for meget tøj på i det skønne forårsvejr :cool: . Dejlig tur.

Fra i morgen skal jeg løbe 3 gange om ugen - 2 gange i hverdagene og en gang i weekend'en. Næste tur bliver på tirsdag.

Fra i morgen skal der også strammes op på kosten, der er gået liiiige lovlig meget weekendhygge i den... :blush: . Det bliver spændende at se, hvad vægten siger i morgen tidlig :crazy:

God søndag aften til MOL :smile:

Panda :crazy_pilot:

Edited by Panda
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Kære Camilla, Metc og Duenn: 1.000 tak for jeres velkomst :bigsmile: . Jeg regner med selv at sørge for NOGET mere aktivitet i loggen end der har været siden den startede op... :blush::blush:

Vægtstatus: 61,4 kg. = minus 0,9 kg. på to uger :smile: . Hvilke resultater kan jeg så ikke opnå, når jeg begynder at fokusere lidt mere på projektet? :devil: Målsætningen fremover er at tabe mig ½ kilo om ugen. Så er jeg på 60 kilo igen allerede i sidste halvdel af april :cool: .

Sandheden er, at motionen, bortset fra mindre gå- og cykelture, stadig er ikke-eksisterende. Og at der stadig ryger for meget sukker og fedt indenbords :sneaky2: .

Jeg regner med, at det bliver lettere at komme ud at løbe nu, hvor det er lyst til kl. 8 om aftenen :4thumbup: . I morgen skal jeg i hvert fald sted. Det første løbe-delmål er at kunne løbe 5 km. i træk den 1. maj.

Panda :crazy_pilot:

ps: Jeg hørte fuglekvidder udenfor vinduet kl. 20 her til aften. Foråret er over os!!! :wootdance::sun::wootdance:

Link to comment
Share on other sites

Anita, DaDane, Blackmoore og Austina: Tak skal I have! Skønt at høre fra jer allesammen :bigsmile: .

OT:

Inspireret af Arnes log har jeg lige testet mig selv på Jobindex.dk:

Typeindikator test

Din typekode: ISTJ

"Fokus på fakta, detaljer og resultater"

ISTJ-typer er ofte stille, seriøse og ansvarlige personer, der holder af koncentration og omhu. Deres talent ligger i administration, systematik og planlægning. De er ofte meget loyale og værdsætter traditioner og strukturer. De har brug for tryghed og stabilitet for at kunne fungere optimalt. De er praktiske ordensmennesker, der søger for at have styr på tingene ved at planlægge og strukturere.

For ISTJer er det vigtigt, at organisationen eller virksomheden er struktureret og velorganiseret. Hvis der hyppigt sker forandringer omkring en ISTJer, kan det give stress og frustration og dermed nedsat arbejdsglæde. Disse typer vil ofte fungere godt i bureaukratiske organisationer og finder ofte hurtigt en rolle, der passer til dem, enten det er som leder eller som medarbejder. Man finder dem ofte i:

administrative stillinger (både inden for det offentlige og det private)

teknisk orienterede job

teknisk produktion

undervisere på tekniske skoler

politi og forsvar

faglærte

Tjaaee.... det passer nok bedre, end jeg umiddelbart har lyst til at stå ved.... jeg synes, at ovenstående beskriver en person, som jeg helst ikke vil have som bordherre til en fest :sleeping: Men faktum er, at jeg er fuldmægtig med økonomifunktioner i en kommune og trives rigtig godt med det :smile: . .....Det er faktisk ret tankevækkende, at jeg ser mine stærke sider som negative egenskaber ...eller i hvert kobler dem til karakteregenskaber som kedelig, uinspirerende, stivstikker, kold, uengageret....!!!! :unhappy:

On topic:

Har spist lørdagsslik både fredag, lørdag og søndag. Har til gengæld ikke været ude at løbe endnu :crazy::mad::crazy:

Det eneste trænings-/ vægttabsrelaterede jeg har lavet i weekend'en er at få målt min fedt%. (Ja, jeg tog i fitnessdk uden træningstøj og gik derfor igen straks efter testen :nonono: ).

Resultat: Fedtprocent 26,5 (bør ligge mellem 20-27...så der er jo langt op til det røde felt..... :dry: ). Målet er i første omgang at komme under 25 % :smile: . Jeg laver en ny måling om en måned.

Fedtmasse: 16,7 kg. (bør ligge mellem 11,6 og 17,2 kg..)

...Og ja, jeg ved godt, at fedt%-testen er superupræcis, men a propos type-testen ovenfor (dens usikkerheder ufortalt), så kan jeg godt lide at have et tal at måle min fremgang med :wink:

God søndag aften til MOL :smile:

Panda :crazy_pilot:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Så kan der endelig skrives lidt motion i loggen :crazy: . Faktum er, at det er år siden at jeg sidst har trænet så lidt og været i så dårlig form - hvilket jeg fik bekræftet på formiddagens lille løbetur.

Motion lørdag

3 x 5 minutters løb m. 1 minuts gåpauser. 2,56 km. = 9 km./t.

Mave + rygøvelser bagefter.

Det kunne godt mærkes, at der ikke er blevet trænet regelmæssigt i lang tid :nonono: . Jeg kan lige så godt se i øjnene, at jeg skal starte helt fra scratch - men så er der da masser af plads til forbedringer :devil:

Det er ikke tilfældigt, at det var i dag, jeg endelig kom afsted igen - efter et par fridage. Hverdagens træthed og travlhed bestemmer alt for meget over, hvad jeg (ikke) får lavet efter arbejde. Jeg vil til at prioritere mere bevidst. Planlægning er nøgleordet - og så at tage mig selv og mine egne målsætninger alvorligt.

Planlægningen er det letteste, så den lægger jeg ud med :wink: :

Mandag: 3 x 5 minutters løb

Torsdag: 10 + 5 minutters løb

Lørdag: 15 minutters løb

God påske til MOL :bigsmile:

Panda :crazy_pilot:

Link to comment
Share on other sites

Planlægningen er det letteste, så den lægger jeg ud med :wink: :

Mandag: 3 x 5 minutters løb :4thumbup:

Torsdag: 10 + 5 minutters løb

Lørdag: 15 minutters løb

Motion mandag

18 minutter, heraf 16 min. løb: 5L/1G/5L/1G/6L/1G

Mave + rygøvelser bagefter.

Det er godt nok surt at være i så dårlig form at et kvarters jogging er en overvindelse! :dry: Men det har jeg jo dygtigt abstraheret fra imens jeg lå på sofaen og fyldte mig med chokolade.... :innocent: Det skal være slut nu :firebounce::firebounce::firebounce:

Panda :crazy_pilot:

Link to comment
Share on other sites

Vægtstatus mandag

62,5 kg. Tjae, så har jeg taget det kilo på, som jeg havde tabt sidst i marts :dry: . Nå, det er faktisk er billigt sluppet ovenpå påskefrokoster, påskeæg m.m. Nu har jeg 6 uger til at tabe 2,5 kg., hvilket svarer til godt 400 g./ uge :smile: .

I dag har kosten kaloriemæssigt været fin, men med alt for lidt protein.

Løbeturen torsdag bliver nok fremskyndet til i morgen.

Panda :crazy_pilot:

Link to comment
Share on other sites

Vægtstatus mandag

I dag har kosten kaloriemæssigt været fin, men med alt for lidt protein.

Jeg har lige genfundet det udmærkede "Krop&Kost"-program fra Allnatural.dk. Indtastningen af dagens føde gav følgende resultat:

Kcal: 1.334

Energifordeling: 17P/52K/32F

Tjae, der er for meget fedt. Til gengæld er 55 g. protein en hel del mere, end jeg selv ville have gættet på. Jeg vil stile efter at få ca. 1.400 kcal/ dag den kommende uge.

Jeg skal vist have genopfrisket min basisviden om slankekost, jeg kan slet ikke huske hvor meget protein jeg bør have, hvor stort kcal.underskud der er fornuftigt m.m. Jeg må surfe lidt rundt på MOL :hehe:

Panda :crazy_pilot:

Link to comment
Share on other sites

Hej Panda

Kan du huske mig?? Jeg sagde farvel og tobak til MOL i oktober 2004, da jeg havde nået mine mål.

Jeg går ligesom dig og lurer på at starte op på MOL igen. På en eller anden måde er det bare enormt motiverende.

Anyway, dejligt at læse at du er ved godt mod og klar på at indtage foråret!!

Lea

Link to comment
Share on other sites

>Lea: Are you kidding? :bigsmile: Selvfølgelig kan jeg huske dig! Det vil da være skønt, hvis du også får dig en log igen. Hvad skal du motiveres til? Nye mål, eller skal du (ligesom mig :innocent: ) "bare" tilbage til det mål, du har nået (mindst) én gang før?

Krop & Kost onsdag:

Kcal: 1.583

Energifordeling: 22/59/20

Lidt for mange kcal., som skyldes en dårlig frokost: Den sædvanlige rugbrød m. magert pålæg + stor skål salat blev erstattet med en stor satan af en gulerodsbolle, da jeg ikke kunne komme i kantinen. Til gengæld har dagens øvrige måltider været tip-top, og jeg har fået hele 86 g. protein. Og energifordelingen er noget bedre end i går :smile: .

Løbeturen bliver alligevel først torsdag, jeg er blevet rigtig godt, gammeldags forkølet :ill: . Jeg regner med at være klar igen efter en god nats søvn :hands:

ps: Jeg har glemt at fortælle, at jeg tog MOL's push up udfordring op i forgårs (og nu kan jeg mærke det :tongue: ). Resultat: 21 (tøse)armstrækkere = over middel :4flex: :devil:

God aften til MOL

Panda :crazy_pilot:

Link to comment
Share on other sites

Planlægningen er det letteste, så den lægger jeg ud med :wink: :

Mandag: 3 x 5 minutters løb :4thumbup:

Torsdag: 10 + 5 minutters løb :4thumbup:

Lørdag: 15 minutters løb

Motion torsdag

3x5 minutters løb = 2,6 km. = 9 km./t.

Forkølelsen er ikke væk, men heller ikke så slem, at jeg ikke kunne løbe en lille tur :devil: . Uden feber må man godt :smile: .

God dag til MOL :firebounce:

Panda :crazy_pilot:

Link to comment
Share on other sites

Hej Panda

Jeg har faktisk fuldt med on and off i rigtig lang tid, og jeg kan godt huske dig og Lea fra før. Dejligt at du er tilbage og fit for fight :4thumbup: Det er da godt du er kommet igang med løbet igen, og synes det er en fornuftig idé at lægge blødt ud og så efterhånden skrue og for intensiteten og længden af træningspassene. Og thumbs up fordi du kom i løbeskoene på trods af en "dejlig" forårsforkølelse.

Forresten så synes jeg nu altså heller ikke dit kalorierindtag i går lyder særlig vildt. Håber du nød din gigantiske gulerodsbolle :tongue:

Glæder mig rigtig meget til at følge din log. Pøj pøj med både cardioen, den sunde kost og vægttabet.

Link to comment
Share on other sites

>Ida: Tak for din hilsen - og velkommen i loggen :bigsmile: . Ja, det lover godt, at jeg kom afsted i morgen i stedet for at gribe den nærmeste undskyldning for at blive under dynen :innocent: . Det tyder på, at motivationen er på vej tilbage :cool: .

>Vivsen: Tak :smile: . Nu må jeg prøve at finde den gyldne middelvej mellem overtræning og ingen træning...jeg har det jo med at zik-zakke mellem skader og total inaktivitet :sneaky2:

Dagens kost :sneaky2:

Kcal.: 2.028

Energifordeling: 16P/ 47K/36F

Helt klassisk: For travl dag og for lidt at spise midt på dagen. Konsekvens: Alt for meget aftensmad - og noget til den søde tand bagefter :blush: . Det ses både på kcal. og energifordeling.

...Men, men, men: Dagens kcal.indtag svarer ca. til mit ligevægtsindtag, så det kunne være meget værre. Og jeg kom ud at løbe i morges og har desuden gået ca. 5 km. Helt skidt er det altså ikke :wink:

Fortsat god aften til MOL :yo:

Panda :crazy_pilot:

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Så er jeg her igen :blush: . Hvad pokker sker der med min træning i år??? :blink::crazy: Nå, men here goes:

Træning fredag

5x3 minutters løb med gåpauser, i alt 20 minutter.

Træning søndag

4x4 minutters løb med gåpauser, i alt 20 minutter.

Styrketræning: Mave, ryg, benpres, træk til bryst, dips, opvarmningssæt + 3x15 gent.

God søndag aften til MOL :smile:

Link to comment
Share on other sites

Motion tirsdag

Spinning :bike: :devil:

Motion søndag

3 km. løb

samt

Styrketræning: Mave, ryg, benpres, træk til bryst, dips, opvarmningssæt + 3x15 gent.

Motion i den kommende uge

Mandag: Fri

Tirsdag: spinning :bike:

Onsdag: Løb + styrketræning

Torsdag: Fri

Fredag: Løb + styrketræning

Lørdag: Fri

Søndag: Fri eller løb

Ambitionen for ugerne frem til sommerferien :sun: er 2 x styrketræning + 3 x cardio om ugen. Mine løbepas er stadig meget korte og kan derfor fint ligge samme dag som styrketræningen, mens der helst ikke skal ske så meget andet aktivt den dag, jeg spinner :crazy::tongue: . Med 2-3 løbepas hver uge bliver det altså 3-4 træningsdage om ugen. Realistisk set 3 i hvert fald de nærmeste uger.

Som jeg har skrevet før er udfordringen at komme afsted på hverdagene. Og jeg har ikke nogen skudsikker plan for at sikre, at det ikke kokser igen. Men det ville gøre en stor forskel, hvis jeg/ vi planlagde aftensmaden nogle dage i forvejen, så jeg ikke skal købe ind på hjemvejen hver dag. Det ville også være godt for kvaliteten af aftensmåltiderne, hvis menuen ikke blev besluttet over Føtex' kølediske i ulvetimen :blush: . Så det vil jeg straks gøre for den kommende uge.

Fortsat god søndag til MOL

Panda :crazy_pilot:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share