Vil ikke være større


Athletic-monkey
 Share

Recommended Posts

Jeg er nået der til hvor jeg ønsker at holde den opnåede masse..Jeg styrketræner hårdt 3 gange/uge og har en glimrende/stor appetit. Jeg kunne godt tænke mig at høre hvorledes jeg kan fortsætte træningen uden at tage masse på-og blive mere markeret. I skriver en masse om at cutte, men har i nogle råd til hvorledes dette kan gribes an uden at man går og er sulten? Jeg spiser mange proteinholdige måltider om dagen(ca hver anden time)- men føler det en smule omfangsrigt mht. kalorieberegning og ligevægtsindtag. Er der fødevarer der er specielt anbefalelsesværdige mht. markering/cutting..? Jeg er bange for at miste energien til at træne hvis jeg skal gå og være småsulten.

Nogen der ligger inde med eksempler på madprogram til en dag hvor kalorieindtaget holdes nede?

Håber i kan hjælpe....

Link to comment
Share on other sites

Du kune eventuelt poste hvad du spiser i løbet af dagen, så er det hele nemmere at snakke om.

Men udfra det du siger vil det være en fordel ikke at pille for mange kulhydrater ud af kosten, netop for at undgå dit energiniveau falder. I stedet vil det være mere fornuftigt at vælge fiberrige kulhydratkilder og skære lidt ned for "hurtige" kulhydrater og shakes.

Link to comment
Share on other sites

Du kune eventuelt poste hvad du spiser i løbet af dagen, så er det hele nemmere at snakke om.

Men udfra det du siger vil det være en fordel ikke at pille for mange kulhydrater ud af kosten, netop for at undgå dit energiniveau falder. I stedet vil det være mere fornuftigt at vælge fiberrige kulhydratkilder og skære lidt ned for "hurtige" kulhydrater og shakes.

Tak for svar! Stubbe jeg går som sagt ikke og beregner kalorier-blandt andet fordi at jeg ikke har speciel god tiltro til at energiberegneren eksempeltvis her på siden vil give mig et særligt præcist skøn. Den anden faktor er at ofte spiser andre steder og derfor ikke kan tage stilling til måltidets energisammensætning.

En gennemsnitlig dag ser nogenlunde sådan her ud:

Morgenmad:

200 ml fromage frais+100 ml sukkerfri frugtyoughurt

1 æble

ca. 70 g havregryn

1 proteinshake

kl 10-11

1 skive rugbrød ca. 50 g m 30 g pålæg

1 gulerød

kl. 12

1 skive rugbrød ca. 50 g m 30 g pålæg

1 gulerød

kl. 14

1 skive rugbrød ca. 50 g m 1 dåse tun el. makrel

1 gulerød

kl. 16

50 g riskiks evt. med tahin/peanutbutter og pålæg

kl. 18-19

Aftensmad

200 g fedtfattigt kød

grønsager

70 g fuldkornspasta

kl. 22

200 ml. fromage frais m lidt havregryn.

Sådan vil jeg normalt spise, og denne madplan holder mig mæt, men det er så her jeg er bange for at jeg vil gå og være småsulten hvis jeg begynder at hive mad ud af programmet, men hva kan jeg gøre for at tabe lidt fedt og blive markeret? Eventuelt rettelser/alternativer til mit madindtag modtages med glæde :4thumbup: evt. foreslag til proteinholdige mellemmåltider...

jeg vejer 77 kg, 180 cm, er 23 år og træner som skrevet 3 gange 1,5 time hårdt pr. uge. Svømmer 1- 2 gange 1 time pr. uge.

Link to comment
Share on other sites

riskiks er ikke så gode i forhold til mæthedsfornemmelsen og slet ikke med peanut butter, hvis du tager 200g grøntsager vil det sansynligvis mætte lige så godt og så kan du nok skære omkring 200kcal fra.

angående kalorieberegning så prøv en uge at veje alt hvad du spiser. det vil give dig en lille indbliki hvor meget du indtager. hvis du ligefrem bliver ved i mere end uge gavner det selvfølgelig også.

når du har vejet dine madvarer kan du sætte det ind i et program, eller bare se på emballagen og eventuelt lave en excel-fil...

Edited by apprenti
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share