Kosttilskud til træning !


Sqwii
 Share

Recommended Posts

Hej, jeg ville lige spørge om der var nogle som først og fremmest kender til stoffet IGF-1 og ved om man kan få sådan noget tilskud? Ellers, hvilken mad ingrediens skal du spise en masse af for at få meget IGF-1?

Et andet spørgssmål jeg vil høre, om i kender til eller ved om de virker og hvor man kan få dem her i Danmark måske..

Det er ZMA(Zink og Magnesium), har hørt det virker helt vildt godt for søvnen, men er det også så godt?

[produktnavn fjernet af Mod](Skulle være Amerikas bedste protein pulver....) passer dette ? Er den så god ?

Hvad foreslår I er bedst, hvis man træner 3 x om ugen med 1 times intens træning og vil gerne blive hurtigt ikke så stor, men derimod gerne markeret og mere pumpet? Er kreatin så bedst ? eller hvordan og hvorledes ! hjælp ! :D

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Hej, jeg ville lige spørge om der var nogle som først og fremmest kender til stoffet IGF-1 og ved om man kan få sådan noget tilskud? Ellers, hvilken mad ingrediens skal du spise en masse af for at få meget IGF-1?

Et andet spørgssmål jeg vil høre, om i kender til eller ved om de virker og hvor man kan få dem her i Danmark måske..

Det er ZMA(Zink og Magnesium), har hørt det virker helt vildt godt for søvnen, men er det også så godt?

Optimum 100% Whey(Skulle være Amerikas bedste protein pulver....) passer dette ? Er den så god ?

Hvad foreslår I er bedst, hvis man træner 3 x om ugen med 1 times intens træning og vil gerne blive hurtigt ikke så stor, men derimod gerne markeret og mere pumpet? Er kreatin så bedst ? eller hvordan og hvorledes ! hjælp ! :D

Hep!

Der findes en masse tryllepulver ude på markedet, som lover det ene og det andet... for det meste er resultatet af disse pulvere ikke så fortryllende, som forhandlerne lover det, så godt at du spørger om andres erfaringer, inden du køber dig fattigt i div. "lovende" pulvere.

Hvis du træner 3 x om ugen vil jeg anbefale dig at spise godt og varieret og ikke indtage div. pulver. Sørg for at få dækket dit proteinbehov og snup evt. en vitaminpille.

Selv har jeg fået de bedste resultater ved masser af kød og lavglykemiske grøntsager, ingen brød eller hurtige kulhydrater i form af latterlige morgenmadsprodukter, syltetøj og den slags.

Dette supleret med en god gang fiskeolie på olieform, samt en gang udo's.

Jeg indtager også Whey Prot. pulver for tiden, men det er mest når jeg ikke får dækket mit prot. behov på andre måder og jeg må indrømme, at min mave reagerer bedst på kød end på tryllepulver, hvilket jeg også kan mærke på min træning.

Kreatin binder vand og kan derfor få dig til at se lidt større ud, men også få dig til at se lidt mere oppustet ud, det er efter min erfaring forskelligt fra person til person. Hvis du træner tre timer om ugen, er kreatin efter min mening fuldstændig unødvendigt.

Hvis du vil have større muskler skal du være i kalorie overskud, hvis du gerne vil cuttes skal du have din fedtprocent ned. Så du må sådan set tage et valg, om du vil være stor eller markeret, for det er svært at gøre begge dele samtidig - og kræver i mine øjne mere end 3 timers træning om ugen.

IGF-1 - prøv lige at lave en googler - der kommer masser af links. - ville jeg heller ikke hverken æde, eller inhalere, men det er en smagssag..

Optimum blablablabla Whey... forskellen på de forskellige proteinpulvere er mere forskellig på prisen end på kvaliteten. Hvis du endelig skal have prot. pulver, så få dig noget med mindst 80% protein, og spis noget frugt til for at få et skud hurtigt kulhydrat til.

God fordøjelse og god træning :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hej, jeg ville lige spørge om der var nogle som først og fremmest kender til stoffet IGF-1 og ved om man kan få sådan noget tilskud? Ellers, hvilken mad ingrediens skal du spise en masse af for at få meget IGF-1?
Nej, det kan ikke fåes som kosttilskud, læs f.eks. her

ZMA kender jeg ikke i detaljer, men det er vist i kategorien af kosttilskud, der i praksis ikke har nogen bevist effekt. Jeg fandt f.eks. denne tråd - bemærk især /Niels første svar.

[produktnavn fjernet af Mod](Skulle være Amerikas bedste protein pulver....) passer dette ? Er den så god ?

Med mindre de tilsætter steroider, så er det meget svært at tro.

Proteinpulvere har som regel en fin aminosyre-profil, så det der er tilbage at forbedre på er smag og hvor let det blandet - mere eller mindre.

Bemærk i øvrigt denne regel på forummet:

Det er ikke tilladt at henvise til forhandlere af kosttilskud eller andet reklamemateriale for kosttilskud.

Hvad foreslår I er bedst, hvis man træner 3 x om ugen med 1 times intens træning og vil gerne blive hurtigt ikke så stor, men derimod gerne markeret og mere pumpet? Er kreatin så bedst ? eller hvordan og hvorledes ! hjælp ! :D
  • Optimer din kost først. Tilføj så en shake umiddelbart efter træning og evt andre tidspunkter hvor du ikke får 20-30g protein pr måltid igennem den almindelige kost.
  • Træningsresultater er noget man skal være tålmodig med - det går IKKE hurtigt
  • Det er overraskende så mange der nærmest er bange for at blive for store, og blot skal være markerede. Bottom line er at det for langt de fleste stadig kræver en solid øgning af muskelmassen og evt en sænkning af fedtprocenten at opnå den "markering" de ønsker, så det er bare med at give den gas og træne for maksimal muskelvækst. Alt andet vil bare gøre at du er længere om at nå dit mål
  • kreatin-tilskud har som et af de få kosttilskud en dokumenteret effekt, men det virker ikke på alle (ca 20% har naturligt højt niveau) og selv på dem det virker er resultaterne ingenting ift hvad du kan opnå ved i første omgang at optimere kosten, træningen og restitutionen. Og så smager det af H-T (personlig mening :wink: ). Der er en stor artikel om det under kosttilskud-sektionen (ikke i forumet) - læs den.

Link to comment
Share on other sites

Må indrømme dit spørgsmål irriterer mig en smule.

I en anden tråd hvor du spurgte om uddybning af stimuli for muskelvækst skrev bl.a. Baron Bandit en lang smørre hvor IGF-1 blev uddybet. Ligeledes skrev jeg i mine beskeder til dig hvordan IGF-1 ikke kan indtages pga. bl.a. nedbrydningen i maven - så før du bruger folks tid herinde, så tag dig lige selv tid til at læse de ting der allerede er skrevet.

Link to comment
Share on other sites

Hej, jeg ville lige spørge om der var nogle som først og fremmest kender til stoffet IGF-1 og ved om man kan få sådan noget tilskud? Ellers, hvilken mad ingrediens skal du spise en masse af for at få meget IGF-1?

Et andet spørgssmål jeg vil høre, om i kender til eller ved om de virker og hvor man kan få dem her i Danmark måske..

Det er ZMA(Zink og Magnesium), har hørt det virker helt vildt godt for søvnen, men er det også så godt?

[produktnavn fjernet af Mod](Skulle være Amerikas bedste protein pulver....) passer dette ? Er den så god ?

Hvad foreslår I er bedst, hvis man træner 3 x om ugen med 1 times intens træning og vil gerne blive hurtigt ikke så stor, men derimod gerne markeret og mere pumpet? Er kreatin så bedst ? eller hvordan og hvorledes ! hjælp ! :D

Andre i tråden har givet gode og fyldestgørende svar, men vil lige supplere med egen mening dog.

Med din træning og den viden du umiddelbart har (som jeg tolker ud fra dine spørgsmål), vil du være bedst tjent med at træne videre som du gør. Spare dine penge hvad kosttilskud angår og måske bare begynde læse lidt rundt omkring på siden her. Altså med andre ord, sæt dig ind i hvad de forskellige makronæringsstoffer(protein, kulhydrat og fedt) betyder for dig og din krop, inden du kaster dig ud i alt muligt gøjl.

Zink og Magnesium, burde du f.eks. få dækket gennem din almindelige kost, og ekstra tilskud af disse har ingen positiv effekt på din træning.

Link to comment
Share on other sites

Både kreatin og ZMA (i form af zink, magnesium og B6, alle fra Matas) har virket fint for mig.

Kreatinen giver mig mere energi i løftene, hvorfor man kan køre tungere. Kreatin koster ikke alverden (der står 150,- på min 500g pakke), så du kunne prøve det, og se om det virker for dig.

ZMA pillerne napper jeg sammen med fiskeolie og min natmad (ca. ½ time inden jeg går i seng), og jeg tror nok det virker. Jeg føler mig ihvertfald mere udhvilet om morgenen. Det har så også den effekt, at jeg er begyndt bedre at kunne huske mine drømme, og det kan godt være en lidt underlig oplevelse :P

Zink skulle desuden være rimeligt essensielt i opbygningen af muskler, da det hjælper med at folde proteinerne i den rigtige struktur, når de 'tilføjes' musklen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share