Anti-depressions-logbog


MissDumbell
 Share

Recommended Posts

  • Replies 161
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jeg cyklede 15 min i lev. 4 (stille og roligt)

Og gik i 30 min + 5 cool-down med 6,0 km/t og random på lev.2 eller 3

Stille og roligt - ikke ret megen sved på panden - men det var dejligt :wub:

Sådan :4thumbup: :4thumbup: :4thumbup: :4thumbup: :4thumbup: :4thumbup: :4thumbup: :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har sovet helt vildt dårligt i nat :crazy: Den var ihvertfald over 4 før jeg fik blundet - for da var jeg oppe og drikke vand og så'n.

Mine hase-muskler har holdt mig vågen - så jeg har store planer om at støve et par yoga-bånd af og få genoplivet mit venskab med good ol' B. S. Iyengar når min morgenmad har fortaget sig :wub:

Skal på "job" i dag - jeg healer på et pensionat med meget syge mennesker 1 gang om ugen - og det er et af de mest givende jobs jeg nogensinde har haft. Selvom jeg ikke får en kr. for det - så får jeg så meget positiv feed-back som ikke kan gøres op i penge - og det er med til at styrke mig i mit nye "karriere"valg :blush:

Ellers er det sådan... bop-bop eftersom min mor har ringet til mig i morges - hende har jeg ikke rigtig overskud til fortiden - og "cuttede" hende for ca. 1 månede siden. Jeg kan godt mærke jeg ikke har overskud til hende endnu så derfor undlod jeg at tage telefonen -havde altså heller ikke lige overskud til noget som helst kl. 9 efter en søvnløs nat :crazy:

Nå - men jeg skal sgu nok overleve dagen i dag. :superman:

Link to comment
Share on other sites

Jeg fik lavet 30 min yoga og lidt meditation - og så fik jeg ringet til moar så jeg ikke behøver spekulere mere over det.

Og så har jeg været på "job" - og tænk bare... jeg blev skam-rost :blush: Jeg har i denne uge - hele 5 gange fået at vide jeg er fantastisk :w00t:

Jeg har længe arbejdet med healer-gerningen - men det er først nu at jeg få en masse anerkendelse og "du-er-i-gang-med-det-helt-rigtige-søster" klap på skulderen :blush:

Så både haserne, selv-tilliden og kroppen er i balance i dag :alright:

:superman:

Link to comment
Share on other sites

Jeg fik lavet 30 min yoga og lidt meditation - og så fik jeg ringet til moar så jeg ikke behøver spekulere mere over det.

KANON GODT GJORT!!!! :4thumbup:

Måske skulle man tage ved lære af dig og få ringet til sin belastende, men egentligt meget søde farmor :innocent:

Og så har jeg været på "job" - og tænk bare... jeg blev skam-rost :blush: Jeg har i denne uge - hele 5 gange fået at vide jeg er fantastisk :w00t:

Jeg har længe arbejdet med healer-gerningen - men det er først nu at jeg få en masse anerkendelse og "du-er-i-gang-med-det-helt-rigtige-søster" klap på skulderen :blush:

Hvor er det bare DEJLIGT med noget anerkendelse udefra. :bigsmile: Det er VIRKELIG noget, der giver et skub til selvtilliden og viljen til at VILLE :cool:

Link to comment
Share on other sites

Jeg lever endnu.

:tongue:

Jeg fik lavet lidt yoga imorges - ikke det vilde. Har sovet elendigt i nat (igen). Havde det så varmt at jeg måtte skrue ned for varmen og åbne vinduet - så nu er det forår :cool:

I lørdags færdiggjorde jeg min 2-årige uddannelse og fik bevis og det hele. Bagefter var vi nogle stykker som drog ud i det vilde cafe-liv og drak lidt hvidvin og fik noget god mad :blush:

Så nu er et af mine mange mål da indfriet. Nu skal jeg bare ha gang i anatomien. Selvstudium kræver altså disciplin og viljestyrke :crazy:

Men måske kan det blive til et par sider i dag?

Hvad angår depression - så er jeg i tvivl om jeg stadig har en depression? Jeg er træt og ugidelig og alt det - men jeg er ikke trist over det og har heller ikke mørke tanker. I lørdags fik jeg også at vide at jeg så helt anerledes ud end jeg har gjort længe - at jeg nærmest strålede :innocent:

Jeg tror bare jeg skal ha lidt struktur over min hverdag og lagt nogle del-mål for hvad jeg skal nå i løbet af dagen/ugen - det ville nok være meget sundt for ellers går den ene dag bare op i den anden.

Var fast besluttet på at jeg skulle op kl. 7.30 til morgen - men eftersom jeg har tøffet rundt hele natten - på toilet, ud efter et glas vand, skrue ned for varmen, åbne vinduet, tøffer ud efter mere vand osv - så var jeg rimelig bombet da uret ringede - men kom da op og fik lavet et par yoga-ting :tongue:

I aften skal jeg til terapi

Link to comment
Share on other sites

Neiiii! TILLYKKE med dit eksamensbevis!

:bunny::cheer: :4band: :wootdance: :hippy: :partytime2:

Virkelig fedt!!! :bigsmile: :4thumbup:

Du fortjener virkelig at have lidt medgang og lidt positive oplevelser i din dagligdag :smile: Fedt med sådan en kommentar om, at du så bedre ud, end du længe havde gjort! Sådan en kommentar kan virkelig flytte én opad mentalt :cool:

Jeg kan i øvrigt anbale spinning som terapi... :wink: Man har det bare superfedt i kroppen og hovedet efter et par timers spinning. Nu taler jeg selvfølglig bare udfra hvad jeg selv synes - er udmærket klar over, at ikke alle er så tossede med spinning, som jeg er :wink:

Link to comment
Share on other sites

Hej

Jeg har læst med i din log og må erklære med enig med TLunau at det er ret risikabelt at du har en så stejl holdning til medicin, når man tænker over depressions potentielle irrevesible effekter. Når det så er slået fast, så skriver du at du er lidt til det alternative:

Selvom St.Johns Wort (prikbladet perikon) i grunden vel er medicin, så er det trods alt et urteprodukt. I Tyskland er det så vidt jeg har forstået det foretrukne middel, læger udskriver, til behandling af let til moderat depression. Det giver mig nok ballast til at kunne anbefale det i et offentligt forum. De undersøgelser jeg har læst om det siger at det er lige så effektive som SSRI-præpareter, men stort set uden bivirkningerne. Den mest udbredte bivirkning skulle være øger lysfølsomhed, men selv den er ret sjælden. Så det spiller ikke sammen med lysterapi til behandling af SAD.

Virkningen kan for nogle mærkes efter et par dage, for andre et par uger (det normale), i nogle tilfælde kan der dog gå op til flere måneder.

Husk, hvis du vil forsøge dig at få et ordentligt produkt, hvor indholdsstofferne er fuldt ud til stede i de rette doser. Spørg evt. på apoteket.

Håber du kan bruge det til noget og god bedring!!

/Torben F.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Long time no see... eller nåwet - undskyld :dry:

I morgen skal jeg på Bispebjerg vedr. det der projekt depression/motions-halløj - men jeg ringede til min læge i fredags for at høre om hvordan man vidste ens depression var ovre? Jeg føler mig nemlig ikke deprimeret mere (surt for jer der var helt oppe på stikkerne med at jeg var godt dum ikke at tage medicin, hva? :tongue: )

Min læge synes jeg skulle tage på Bispebjerg og høre hvad de sagde eftersom det jo er første gang jeg kommer. Så må vi se om jeg bliver "clearet" og får diagnosen: Non-depressiv :bigsmile:

Jeg har været rigtig flittig i den forløbende uge - og kan "prale" af at jeg har været i svømmehallen og jeg har cyklet en del - og i dag var jeg sågar over og rykke i jern-stængerne og fik fyret op under pulsuret :4thumbup:

Jeg føler mig bestemt ikke deprimeret- og min terapeut siger også at hun ikke synes jeg behøver komme igen før om 3 uger igen :cool:

Men ok.. det var da lidt deprimerende at konstatere at man ikke kan hive det samme antal kg jern som man kunne før nytår :unhappy: - men det tror jeg nu nok jeg skal få arbejdet mig op til - igen.

Så deeeet... :4thumbup:

Har lidt travlt de næste par dage -men der kommer helt sikkert en update i løbet af næste uge :)

Link to comment
Share on other sites

Godaften Miss Dumbell!

Jeg ved ikke om du er faldet over bogen "The Noonday Demon" (på dansk "Helvedets Malstrøm") af den amerikanske forfatter Andrew Solomon.

Andrew Solomon skriver om depression ud fra mange forskellige vinkler: personlige vidnesbyrd, medicinske, historiske, sociologiske og kunstneriske. Jeg syntes, at bogen giver et bredt, men også et meget personligt bud på depressionens anatomi.

Det er ikke en selv-medicineringsbog, men det er altid rart at vide noget om den fjende man står overfor.. :smile:

VH

Ulrik

Link to comment
Share on other sites

Nåmen som I nok kan læse - så var jeg IKKE "kvalificeret" til forskningsforsøget - men mit udfyldte skema var umiddelbart - så der er sket en god fremgang fra jeg udfyldte det og så frem til nu.

Jeg ved jo ikke om jeg "dykker" igen - så vi aftalte at ifald jeg gjorde - så skulle jeg bare ringe direkte til hende og så kunne jeg komme ind til samtale igen.

Det var en skide god samtale vi havde og jeg fik nogle gode fif til hvad jeg kunne gøre næste gang/hvis jeg fik "passive selvmordstanker".

Vidste I at man altid kan troppe op på skadestuen? Man kan sågar få lov til at blive indlagt den første - og også den næste nat hvis det er rigtig slemt? Og vi taler altså ikke den lukkede afd. - men alle hospitaler har en psykriatrisk -skadestue :blink:

Tænk... det var der ingen der fortalte mig "dengang" - hverken lægen, livs-linien eller andre :blink: Men det er da betryggende at vide hvis det skulle ske en anden gang.

Et andet godt råd jeg fik var at jeg skulle ringe efter nogen der kunne være sammen med mig - ikke nogen som skal hjælpe, lytte eller "redde mig" - men bare VÆRE hos mig - sove hos mig mens det værste står på. Det er også en god hjælp.

Ja og så er der den gængse - trop op og lav noget af alt det huslige - det er OGSÅ en stor hjælp - men det vidste jeg godt - der var bare ingen som gad det (de havde lissom nok i deres egen opvask) - så det fik lov at stå til. (man burde få besøg af "rent hjem" :tongue: ) - der burde faktisk være sådan en "depressions-patrulje" som rykker ud hos de svært deprimerede og sørger for der bliver gjort rent og de får noget ordentligt at spise!!!!! Så hvis nogen af jer får lyst til at starte en bevægelse ......

Anyways... jeg er svært plaget af DOMS i dag. Min grandfætter måtte hjælpe mig med at få rygsækken på skulderen - og jeg har problemer med at løfte alt der vejer mere end 200 gram :sneaky2: Vist godt man kommer igang igen, hva?

Onsdag står den på svømning, torsdag på jern og fredag på svømning igen. I dag har jeg fået cyklet sådan ca. alt i alt - 15-16 km tror jeg så imorgen står den på hvile-dag. Der skal KUN - og ALLERHØJST bladres i en bog!!! (ok .. og lidt cykling da jeg skal på skole om aftenen).

Kæft jeg er sej, mand! :superman: (og ØM :crazy: )

Link to comment
Share on other sites

Hej MissDumbell

Har lige læst hele din log igennem. Det er godt nok noget af en hård tur du har været igennem, men dejligt at høre at du har det meget bedre nu. Allerede da jeg havde læst første side, tænkte jeg, at du burde troppe op på psykiatrisk skadestue når de dystre tanker melder sig. Det kunne være til en snak eller til lige at få en overnatning eller to for at komme ovenpå igen. Indlæggelse ( på åben afdeling ) er selvfølgelig en beslutning der tages imellem patient og læge. Ingen bør være alene med selvmordstanker. Jeg taler i øvrigt af erfaring som læge på psykiatrisk skadestue. Lad dette være en opfordring til alle.

Held og lykke fremover, også med træningen :cool:

Link to comment
Share on other sites

Så er det prale-tid igen :laugh:

Jeg har været over og svømme - og købte i den anledning et 10-turs kort :cool:

Dennegang kan jeg - nogenlunde huske hvad jeg svømmede:

400 m bryst/crawl (skift hver 25 m)

200 m rygcrawl

200 m crawlben

200 m bryst

8 x 25 m crawl med 20 seks. interval

200 m rygcrawl

bummelum... det giver *regne-regne* 1400 m

det er 200 m mere end sidst :superman:

Så er der også lige den der bette cykeltur på 5 km hver vej :tongue:

Hvis der sidder nogen derude med forslag til et svømmeprogram - så hit mæ'et :smile:

Konditionen er ikke hvad den har været - men kan godt mærke at det gik bedre i dag end i fredags - og de der 8 x 25 m med 20 sek. interval - de gav også noget kunne jeg mærke. Men synes jeg løber lidt tør for ideer mens jeg ligger der og bader.....

Og når jeg har svømmet 150 m - så bliver jeg i tvivl om jeg nu også har svømmet 150 m eller om det kun er 100 :blink:

Det ER altså nemmere i 50 m bassin :dry:

Link to comment
Share on other sites

Hej MissDumbell

Har lige læst hele din log igennem. Det er godt nok noget af en hård tur du har været igennem, men dejligt at høre at du har det meget bedre nu. Allerede da jeg havde læst første side, tænkte jeg, at du burde troppe op på psykiatrisk skadestue når de dystre tanker melder sig. Det kunne være til en snak eller til lige at få en overnatning eller to for at komme ovenpå igen. Indlæggelse ( på åben afdeling ) er selvfølgelig en beslutning der tages imellem patient og læge. Ingen bør være alene med selvmordstanker. Jeg taler i øvrigt af erfaring som læge på psykiatrisk skadestue. Lad dette være en opfordring til alle.

Held og lykke fremover, også med træningen :cool:

Tak skal du ha :wub:

Ja det er utroligt at jeg ikke fik det at vide dengang jeg knækkede - hverken hos lægen eller på livs-linien - men det kan nu også godt være at det er blevet nævnt men at det blot er gået henover hovedet på mig. Det er jo nogengange svært at huske hvad der egentlig blev sagt og hvad der ikke blev sagt sådan bagefter

Men nu ved JEG det ihvertfald - og kan - om ikke andet - så i det mindste give det videre.

Ja det har nok været en hård tur - jeg ved det ikke - for jeg ser ikke sådan på det. Jeg er nok typen som mere ser fremad end bagud - og tror faktisk det er en af mine styrker :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share