Anti-depressions-logbog


MissDumbell
 Share

Recommended Posts

ARGH!!! Er der ikke en eller 500 der gider give mig et los i røven?

Jeg gider bare ikke tage nogensteder hen i dag (læs: svømmehallen). Jeg synes jeg skal noget hele tiden :crazy:

men kommer jeg ikke afsted i dag - så... joo så kommer jeg nok afsted mandag hvis ikke jeg træner så meget med vægte på søndag at jeg ikke kan få armene op af lommerne :unhappy:

Jeg skal bare noget hele tiden synes jeg - og det er da også godtnok - men alligevel...

Har fået brev fra AF om at jeg skal til møde næste uge. "formålet med samtalen er at drøfte, hvilke muligheder du har for at komme i arbejde igen hurtigst og bedst muligt" - jotak - kan I ikke oprette en hjemmeside for mig og skaf mig noget billigt klinik-leje? :laugh:

:dry: hrmpfh

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 161
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

nå ikke.. så er det godt man kan selv, hva? :laugh:

400 m crawl/bryst - skift hver 25 m

400 m bryst

200 m rygcrawl

200 m crawlben

12 x 25 m crawl interval- 20 sek

100 m rygcrawl/rygbadesvøm :laugh:

Ialt: 1600 m

Den ene bane tog bare den næste.....

Jeg er skide stolt af migselv selvom det stadig tager mig 30 sek. at svømme 25 m - men det skal jeg nok få lavet om på :w00t: Jeg er både stolt over at jeg kom afsted selvom jeg ikke gad - og så at jeg fik svømmet 400 m mere end sidst

:superman:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Aj pez.. nu får jeg jo helt dårlig samvittighed over slet ikke at ha skrevet noget herinde sålænge - men jeg får ikke rigtig dyrket noget motion :blush: Dvs. i går fik jeg da brændt lidt batteri af på mp3'ern og pulsuret - men ikke noget jeg gider prale af :cool: - sølle 54 min. og alt det solbadning i sidste uge har vist sat sig på min puls - den bankede helt oppe i 170'erne i stort set alle de 54 minutter - selvom jeg trak vejret gennem næsen :blink: fatter altså hat af det der puls-måleri.. eller måske er min max-puls omkring de 300??? :tongue:

Jeg har bare så travlt med healing, skole, klienter, planer... Skal jo ha en web-side op og stå og skal ha formuleret noget om dit og dat og ha alle visionerne på plads - og leder også efter en klinik - og så er der al meditationen og energi-arbejdet indimellem (og David Letterman, Alias, NCIS og Desperate Housewives :laugh: ) - og har også et par klienter og ja... tiden flyver bare afsted og jeg har det bare SÅ super-duper-godt - MEGET bedre end FØR jeg fik min depression - og tro det eller la vær - I dag ser jeg tilbage på den som en gave for den hjalp mig herhen hvor jeg er nu.

Så sent som i dag hjalp jeg en som er MEGET langt nede - viste hende at man kan godt komme "over på den anden side" - fortalte at det faktisk ikke er mere end 2½ md. siden jeg overvejede at tage mit eget liv - og se mig nu? :superman:

Og nej - har da så absolut ikke lyst til at gennemleve det hele een gang til - men var det det værd? Så absolut. Jeg kan stadig huske hvor dårligt jeg havde det, hvor slemt det var osv. - men jeg ved også at jeg kan bruge det til at hjælpe andre med at komme op igen som er langt nede - så jeg har valgt at bruge det positivt - der skal ikke grædes mere over det

Om alt går vel - om jeg ikke får 7 klienter, en klinik der skal gøres i stand, vinder 19 mill. i lotto eller noget i den stil - så regner jeg med der bliver tid til svømning i næste uge. I denne uge kniber det gevaldigt. - men næste uge!!! SÅ kommer der resultater :w00t:

Det kan være jeg får brændt lidt mere batteri af på mp3'ern imorgen - men det bliver ikke noget at prale af :tongue: (nok det samme som igår - måske med en puls omkring de 160 :tongue: )

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Min svømmehal holder sommerferie :cry3:

Nu var jeg ellers lige moden til at tage afsted :blink:

Men i dag var jeg ovre i fitness-centeret og hive i lidt vægte :laugh:

Jeg indrømmer det - jeg er en doven hund!

Men jeg er ikke deprimeret - selvom jeg har lidt kærestesorg - men det er en anden snak :dry:

Det positive er så - uanset om jeg træner eller ej - så sker der ikke en skid med vægten. Det er jo sådan set meget godt når jeg ikke laver noget - men det er træls når jeg gør noget :mad:

og NU vil jeg altså tabe mig - 5 kg ihvertfald! - så har jeg da ikke taget munden for fuld, vel?

Link to comment
Share on other sites

Nå men jeg har skam været over og træne i dag :innocent:

Jeg er blevet dumpet af en voksen mand på sms... :4whip: hip-hurra-og-sikke-en-festlig-dag :blink: - så var det ikke pga alle mine doms i arme og bryst - så havde jeg sgu nok taget 100 reps i alle maskinerne i dag :blink:

Så jeg har den der "mænd-er-nogle-drengerøve" i dag.. og sikkert også i morgen... og muligvis weekenden over :sneaky2: Fandme træls!

Nå here goes:

20 minutter på Cross-trainer - random lev. 6 i roligt tempo

og så løftede jeg noget jern med benene/fødderne - lavede en masse mave-ryg-bøjninger og var helt flad efter 1 time.

Imorgen håber jeg at jeg kan få mig en svømmetur et sted.

Det var meningen jeg skulle ha haft besøg i weekenden :hmmm: men hvis vejret er til det - så cykler jeg mig en lang tur ud på landet hvor der ingen mennesker er - og så vil jeg råwe en masse galde ud... håber ikke fuglende bliver alt for skræmte - og så vil jeg ellers glæde mig over at jeg er en fri kvinde som kan gøre hvad hun vil - og derfor arbejde videre på det med klinikken :blush:

Men lidt kærlighed i ny og næ havde nu været dejligt :unhappy:

Link to comment
Share on other sites

Nå men jeg har skam været over og træne i dag :innocent:

Jeg er blevet dumpet af en voksen mand på sms... :4whip: hip-hurra-og-sikke-en-festlig-dag :blink: - så var det ikke pga alle mine doms i arme og bryst - så havde jeg sgu nok taget 100 reps i alle maskinerne i dag :blink:

Så jeg har den der "mænd-er-nogle-drengerøve" i dag.. og sikkert også i morgen... og muligvis weekenden over :sneaky2: Fandme træls!

Nå here goes:

20 minutter på Cross-trainer - random lev. 6 i roligt tempo

og så løftede jeg noget jern med benene/fødderne - lavede en masse mave-ryg-bøjninger og var helt flad efter 1 time.

Imorgen håber jeg at jeg kan få mig en svømmetur et sted.

Det var meningen jeg skulle ha haft besøg i weekenden :hmmm: men hvis vejret er til det - så cykler jeg mig en lang tur ud på landet hvor der ingen mennesker er - og så vil jeg råwe en masse galde ud... håber ikke fuglende bliver alt for skræmte - og så vil jeg ellers glæde mig over at jeg er en fri kvinde som kan gøre hvad hun vil - og derfor arbejde videre på det med klinikken :blush:

Men lidt kærlighed i ny og næ havde nu været dejligt :unhappy:

Ved du hvad, sådan en "mand" er simpelthen bare ikke det værd. Drengerøv!!! :nonono:

Link to comment
Share on other sites

Ved du hvad, sådan en "mand" er simpelthen bare ikke det værd. Drengerøv!!! :nonono:

Det har du fuldstændig ret i - man bliver nok mere skuffet over hvor meget man kan tage fejl :blink:

F.eks. var begrundelsen for at han ikke ville TALE om det at "jeg behøver vel ikke stå til ansvar for mine egne beslutninger" :blink: Vidste ikke liiiige om jeg skulle græde eller grine der... men jeg valgte at grine :laugh:

og nej... han er ikke 17 år... han er 38!!!

Link to comment
Share on other sites

:superman: *av* *piv* *aaaav* *avavav* :crazy:

Glemte lige at skrive at jeg har DOMS... så får nok ikke vasket hår i dag - men håber da jeg får møvet mig over i svømmehallen - man kan jo altid pladre rundt i 1 times tid og lege delfin eller noget :tongue: - og så er der jo de der 2 x 5 km cykeltur hver vej.

Link to comment
Share on other sites

Hej,

Det er rigtig stærkt af dig at stå frem! Der er mange flere end man lige regner med der lider af depression. Sørgeligt nok er det stadig lidt tabu at tale om, selvom det er blevet meget bedre end det har været. Jeg har selv været igennem et år med svær depression, der startede med panikanfald, men altså bundede i at jeg havde en depression. Jeg har valgt (egentlig syntes jeg ikke jeg havde et valg, da jeg var rigtig langt ude og ville gøre hvad som helst for at få det bedre) at få antidepressiver. Jeg respekterer fuldt ud din beslutning om ikke at gå på medicinen, men værre er det altså heller ikke :wink: Jeg havde også hørt den ene rædselshistorie efter den anden om, at pillerne tog følelserne væk fra een og at man ikke var til at komme i kontakt med bagefter. Jeg får dog kun 20 mg nu, og er fuldt ud i stand til at lade følelserne komme igennem. Men det er op til den enkelte. Det kan også virke så meget som et nederlag for een at komme på piller, at man bliver deprimeret over det, og det er selvfølgelig heller ikke hensigtsmæssigt... Men jeg tror du er inde på det rigtige med at acceptere at du er deprimeret og betragte det som det er istedet for at lade sig skræmme og gå i panik. Det lyder jo som om du har en enorm lyst til at leve inde bag de negative tanker. Hvis det var muligt at trykke på en knap og ende sit liv ville jeg have gjort det da jeg var deprimeret- og nu hvor jeg er kommet ud på den anden side kan jeg kun sige- GODT JEG IKKE GJORDE DET. Hvad jeg har lært af min depression er, at der altid vil komme gode dage og at man aldrig skal give op- også selvom det ser meget, meget sort ud nogle gange (eller det meste af tiden). Motion har hjulpet mig helt utrolig meget, men det kræver jo at man kan tage sig sammen til at komme afsted, men kan du gøre det er det bare med at gøre det! Jeg håber alt det bedste for dig! og husk at verden er fuld af gode ting der gør det hele værd!

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror jeg opgiver det der internet-dating-halløj... hold da op nogle typer :blink: Jeg har sgu for meget hjerte og følelser :blink:

Nå.. træning.. træning.. træning :laugh:

Crosstrainer: 20 min/lev 5 (den kvikke læser vil ha bemærket at jeg er røget et par level-takker op :4thumbup: )

og så var der 2 x10 reps af følgende:

Seated row: 25

Stående pull down: 15

Træk til bryst: 25

Millitary press: 5

Triceps: 9

Biceps: 6

Bench press: 7 (eller 8)

Jeg hørte U2 på mp3'ern - og fik lige lidt... øhm.. tudeflip da jeg hørte "one".... alt det med min svogers selvmord kom lige op i mig igen :blink: - håber bare ikke de andre i centeret troede det var fordi 6 kg var for tungt for mig :tongue:

Og jaja... det er ikke det vilde - hardcore... men jeg er sgu glad for jeg overhovedet kommer afsted og får fyret nogle kalorier af :cool: - især i den varme :crazy:

Om alt går vel.. så bliver det enten en tur mere i fit imorgen eller en tur i svømmehallen... we'll see

Link to comment
Share on other sites

Træning i dag:

Crosstrainer: 20 min/lev 5/random - 10 min. "hver vej"

og så var der 2 x10 reps af følgende:

Stående pull down: 15

Træk til bryst: 25

Seated row: 20

Millitary press: 5

Triceps: 9

Biceps: 6

Bench press: 7

Bryst: 6 ( 1 x 10 - min venstre arm kunne ikke mere)

Regner ikke med jeg når at kunne kvalificere mig til dette års MissFitness konkurrence :laugh:

:tongue:

Link to comment
Share on other sites

Træning i dag:

Crosstrainer: 22 min/lev 5/random (trætte, trætte ben :unhappy: )

3 x 10 reps

Stående pull down: 15

Træk til bryst: 25

Seated row: 25

Millitary press: 5

Triceps: 9

Biceps: 6 ( 3 x 7)

Bench press: 7

Svedte som en hest og synes det hele trak lidt tænder ud :crazy: men piskede migselv - jeg har godt af det :cool:

Humøret har det også lidt bedre. Det hjalp lidt at power-shoppe i 4 timer - og købe noget tøj på udsalg som man ikke havde kunne passe da det lige kom frem :4thumbup:

Og jeg er ikke engang på nogen kur :tongue: (det er livet for kort til)

Link to comment
Share on other sites

25 min. på cross-traineren - lev. 5 - reverse - max-puls 180 :blink:

3 x 10

leg-extensions: 25

ben-press: 35

4 x 10

mave - nedre

Boldøvelser:

Mave

Haser

Ryg/lænd

Så er der lige 2 rundtenommer med røget ørredfillet og røræg der skal gufles :4mewantfood: og så skal jeg på udsalg!

PS. Har tabt 3 kg i løbet af det sidste års tid :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

CARDIO for Mandag d. 31.07.2006

Cykling: 20 min/lev 4-5

Cross-trainer: 20 min/lev 4/reverse + 5 min "cooldown"

Løbebånd: 5 min. fit-test (6,4 km/t - incline 5,0) (den sagde bagefter noget med "below average" som resultat :unhappy: )

20 min. random/lev 5/6,4 km/t

Powerlæsning af B.T.

Er kommet til skade med min højre lille-tå (til en afveksling) - så skoen føltes 2 numre for små - men klog af skade - så ignorerede jeg smerterne og bed det i mig - så jeg håber ikke det vil udarte sig til endnu en rygskade-ting :dry: (den er heller ikke så farverig dennegang som den var sidst - heldigvis :tongue: )

Har trænet 2 dage - 1 dag fri de sidste 2-3 uger - og det går forrygende :4thumbup: - er sågar begyndt at løbe på løbebåndet og mine knæ klager ikke

Og så har jeg tabt et par kg's :blush:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share