Bands til bænkpres


Conscience
 Share

Recommended Posts

Skal vi bestille dem her efter påske, det ser ikke ud til at der er flere der skal have noget med. Så ku os fra Århus mødes og ud udveksle lidt cash så der ikke er een af os der skal lægge alt for meget ud.

Vil du stå i spidsen for det projekt glud? i er flest der skal have noget med ovre fra århus. Jeg laver bare en overførsel til dig?

Link to comment
Share on other sites

Hey er det for sent at få et sæt elastikker med?

Jeg kunne godt tænke mig en advanced package, hvis ikke du har bestilt endnu. Er du i Nordland næste fredag, så kan du evt få nogle penge der, ellers pm mig med en konto nr.

Der er ikke bestilt noget endnu, er ikke hjemme i øjeblikket.Regner med at bestille lige efter påske, kan ikke komme i Nordland på fredag, men på mandag evt, ellers pm'er jeg bare kontonr.

Indkøb sammen:

Glud - Advanced Package

Luciferase - Advanced Package

Tind - Intermediate Package

Conscience - Advanced Package - Single Bands

nskou - Advanced Package

Link to comment
Share on other sites

JA TAK....glæder mig til at tage dem i brug....hvis nogen vil mig noget kan de finde mig i et powerrack de næste 3 uger :laugh:

Vi må lige finde ud af hvordan vi får fat i dem...

Jeg har lidt travlt i weekenden, er godt nok hjemme søndag, jeg ved jeg kommer i Nordland på fredag, men ellers ku det også blive til en tur derop på mandag.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Jeg ville ikke købe fra dem længere. Jeg har prøvet bands her fra i stedet:

http://www.extremepower.se/extreme-power-f...nds-p-1585.html

De iron woody bands jeg havde fra londonkettlebells bar præg af at have ligget længe og havde derfor folemærker der senere sprækkede.

De ovenstående er rigtigt fine.

De er en smule mere elastiske end hvad jeg eller har været vant til, men det er ingen ulempe så vidt jeg kan vurdere.

Det er et relativt nyt produkt, så jeg ved ikke hvordan de reagerer på længere tids stlitage.

Husk Bands er endnu en intensitetsforøgende teknik. Toptræning belaster triceps og albuer en del, så tag dine forholdsregler :smile:

Link to comment
Share on other sites

Husk Bands er endnu en intensitetsforøgende teknik. Toptræning belaster triceps og albuer en del, så tag dine forholdsregler :smile:

jeg har historisk set aldrig haft problemer med Triceps. Og kun haft lidt små irritation i albuerne. Aldrig noget alvorligt.

Men er der noget konkret du mener jeg bør/kan gøre?

Bands træningen er for at optimere forholdene om et eventuelt trøje løft. Altså som supplerende træning til trøje løft.

På den omtalte side står modstanden i elastikkerne med interval feks 2,5-16kg. Hvordan skal det læses?

Edited by BLACKICE
Link to comment
Share on other sites

Alt efter hvor meget de strækkes, om de lægges dobbelt osv vil de give forskellig hjælp i bunden/ekstra belastning i toppen. Derfor er det vanskeligt at give en kg angivelse på bands.

Jeg har kørt mine mindste bands dobbeltchoked fra bunden. Det gav ca 100kg ekstra i toppen af dødløften. Køres de almindeligt giver de max 20kg i toppen.

Dine albuer og triceps skal du ganske enkelt være opmærksom på.

Huske ikke at køre med bands konstant i starten og ikke lave de mest sindssyge band opsætninger til at starte med, men gradvist gøre dem vildere hvis det er nødvendigt for dig.

Det er også ofte godt at lave pump sæt for biceps og triceps ved toptræning og trøjetræning.

Edited by ptpoul
Link to comment
Share on other sites

Alt efter hvor meget de strækkes, om de lægges dobbelt osv vil de give forskellig hjælp i bunden/ekstra belastning i toppen. Derfor er det vanskeligt at give en kg angivelse på bands.

Jeg har kørt mine mindste bands dobbeltchoked fra bunden. Det gav ca 100kg ekstra i toppen af dødløften. Køres de almindeligt giver de max 20kg i toppen.

Dine albuer og triceps skal du ganske enkelt være opmærksom på.

Huske ikke at køre med bands konstant i starten og ikke lave de mest sindssyge band opsætninger til at starte med, men gradvist gøre dem vildere hvis det er nødvendigt for dig.

Det er også ofte godt at lave pump sæt for biceps og triceps ved toptræning og trøjetræning.

Noteret. Jeg har jo så samtidig ingen opsætnings erfaring. Så det skal jeg lige lure lidt af først. Jeg forestiller mig 2-3 bands pas om måneden, hvis det er tilstrækkeligt.

Mange tak for input

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share