Kan man lave "bøffer" ud af hakket svinekød?


Underwear
 Share

Recommended Posts

Nu har jeg været så smart at købe hakket svineskød istedet for oksekød...

Er hakket svinkød kun egnet til at lave frikadeller? Eller kan man smide dem på panden ligesom oksekød?

Gider ikke til at lave frikadeller hvis jeg kan slippe for det :blush:

Link to comment
Share on other sites

Mener hakket svinekød "smulre" lettere på panden end hakket oksekød. Men er ingen wizeguy på det område.

Så har jeg hørt at mange smider et æg eller to i (tag evt kun hviden hvis du f.eks. cutter). Dette skulle vist hjælpe på sammenhængskraften, men spørg mig ikke om det er sandt eller hvorfor. De smider vidst også mel i... men det kan godt være at det er det man kalder frikadeller :wink: Plejer dog godt at kunne stege hakket svinekød som bøffer uden problemer. Det kan sågar bruges til en udemærket kødsovs hvis det smuldrer for dig :tongue: !

Link to comment
Share on other sites

Klask! Klask! Klask! Smaek det hele godt sammen og kyl det paa panden! - Salt og peber og VIOLA!!! :4thumbup:

Maa indroemme, at jeg er blevet meget glad for at lave store koedboller paa ca. 150 gr., smide dem i et fad og saa ind i ovnen! - De bliver ikke brankede og smager fortrinligt!

Man skal bare lige holde lidt oeje med det og haelde det vand fra, som kommer ud af koedet, ellers bliver de kogt... og kogt svin smager sgu' lige saa vaemmeligt, som det lyder :wink:

Bon Appetit :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

De smider vidst også mel i... men det kan godt være at det er det man kalder frikadeller :wink: Plejer dog godt at kunne stege hakket svinekød som bøffer uden problemer. Det kan sågar bruges til en udemærket kødsovs hvis det smuldrer for dig :tongue: !

Krebinetter skal jo i hvert fald vendes i mel efter de er færdigformet og før de kommer på panden :)

- Tjek evt. de mange opskrifter på www.svinegodt.dk :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share