Alkohol


K. Olsen
 Share

Recommended Posts

Hej,

Jeg er jo 'kun' 18 år, og jeg skal fra på fredag på stuedietur med min 3. G klasse. Jeg ønsker jo ikke at fucke hele mit vægttab op på de 5 dage, men på den anden side gider jeg heller ikke sidde og spille ludo medens de andre har en fed tid.

Jeg drikker overhovedet ikke normalt, så jeg har ikke den store indsigt i, hvilken form for alkohol, der er bedre at drikke end andet, når det kommer til ikke at indtage alt for meget usundt.

Håber i kan hjælpe.

Link to comment
Share on other sites

Det er helt sikkert ikke sundt at drikke alkohol i nogen større mængder. Men en gang i mellem må man også huske at have det lidt sjovt, ligesom der i længden ikke er mange (nogen?) der holder til at spise 100% sundt altid. Det her lyder som om det er en vigtig tid for dig rent socialt, og man lever jo kun een gang. Så går det nok med et par usunde dage.

Noget helt andet er så at du siger du ikke drikker normalt, så hvis jeg var dig ville jeg passe på med hvor meget du indtager så du ikke bliver alt for fuld osv. Ved godt at jeg sikkert lyder som din mor nu, men altså... Tænk dig lige om en ekstra gang undervejs, så burde det ikke gå helt galt. God tur :smile:

Edited by wichmann
Link to comment
Share on other sites

Nu skrev du at det var dit vægttab du ikke var interesseret i at fucke op.

Jeg vil sige det på den måde, det kan ikke undgås at der ryger nogle kalorier ekstra ned på sådan en studietur, både i form af øl og sprut, men sikkert også noget junk. Du vil sikkert ik kunne undgå at tage lidt på da du vel heller ikke har mulighed for at dyrke cardio på sådan en tur. Så det er med at tage de sure med det søde. Jeg selv tog 3 kg på efter min studietur i september, men så gav jeg den bare max gas med træningen de næste 2 uger, og havde så igen tabt de 3 kg.

Men for at mindske vægtforøgelsen på sådan en tur, så tænk over om det ikke var en ide at nøjes en smule junk, i stedet for at fråde den for groft.

I 1L øl er der ca. 470kcal, svarende til 100g chokolade, så helt galt skal det nok ikke gå, hvis du ikke er vant til at drikke.

Link to comment
Share on other sites

Mine gode råd: Drik ren vodka, så du undgår sukkeret fra fx Smirnof Ice, og få mindst én dans med hver pige i din klasse :D

Og så kan du jo udfordre gutterne til lidt fysisk træning om morgenen. Strækkere, mavetræning, rygtræning osv. :)

God tur

Link to comment
Share on other sites

Hej,

Jeg er jo 'kun' 18 år, og jeg skal fra på fredag på stuedietur med min 3. G klasse. Jeg ønsker jo ikke at fucke hele mit vægttab op på de 5 dage, men på den anden side gider jeg heller ikke sidde og spille ludo medens de andre har en fed tid.

Jeg drikker overhovedet ikke normalt, så jeg har ikke den store indsigt i, hvilken form for alkohol, der er bedre at drikke end andet, når det kommer til ikke at indtage alt for meget usundt.

Håber i kan hjælpe.

Jeg har lige været på studietur i en uge. Fri bar. Jeg drikker også kun sjældent normalt, men denne uge drak jeg som et s..n hele ugen. På hotellet var der også fitnesscenter så der var jeg nede 6 af syv dage og træne. Det hjalp klart på "samvittigheden". Hvis du ikke har disse muligheder kan du altid løbe en tur eller sådan noget. (Vær dog opmærksom på ikke at spise for meget junk på turen udover dit sprit, det prøvede jeg da i hvert fald at tænke på :smile: )

Turen var kanon fed og fortryder ikke det mindste de mange genstande der røg ned. Indimellem skal man bare slå sig løs. Nu her hvor jeg er kommet hjem har jeg bare givet den en ekstra skalle og det har hverken påvirket min vægt eller min træning sønderligt så mit råd er: NYD det! Det bliver SUPER fedt og start så træningen igen når du kommer hjem.

Link to comment
Share on other sites

Glem alt om din træning også bare feste igennem og æde som du vil!

Du 1000 gange mere frisk på ar feste hvis du tænker på at fyre den af kontra holde dig tilbage grundet din træning. Var selv på studietur i Polen i 7 dage og den stod på druk og junkfood hverdag!!!

Bulkede godt nok i denne periode, men tabte mig 4 kilo grundet dehydrering, ligenede fangrene i KZ lejre! :laugh:

Glem alt om træningen også spænd hjelmen når du kommer hjem!

Link to comment
Share on other sites

Lige to ting.

Selvfølgelig varierer energiindholdet i øl som i alle andre nydelsesmidler, men synes 470kcal for en liter er lige skudt over målet, det er nærmere omkring de 350-400kcal (ikke den store forskel for en enkelt liter meeen hvis der skal flere til :smile:)

En anden ting der har irriteret mig er at programmet Krop & Kost som mange andre regner alkoholenergien i en øl ud som fedt, lidt ærgeligt når oxidation af alkohol udløser væsentligt mindre energi end fedt (noget i stil med 29-30kJ pr gram. ethanol i forhold til fedt der ligger på de 38kJ/g)

Link to comment
Share on other sites

Lige to ting.

Selvfølgelig varierer energiindholdet i øl som i alle andre nydelsesmidler, men synes 470kcal for en liter er lige skudt over målet, det er nærmere omkring de 350-400kcal (ikke den store forskel for en enkelt liter meeen hvis der skal flere til :smile:)

En anden ting der har irriteret mig er at programmet Krop & Kost som mange andre regner alkoholenergien i en øl ud som fedt, lidt ærgeligt når oxidation af alkohol udløser væsentligt mindre energi end fedt (noget i stil med 29-30kJ pr gram. ethanol i forhold til fedt der ligger på de 38kJ/g)

Er det noget du umiddelbart vil kunne lægge ind i Krop&Kost og i givet fald hvordan? :smile:

MLP

Link to comment
Share on other sites

Ikke umiddelbart desværre :unhappy: også derfor det irriterer mig.

Man kunne gå ind og redigere i Krop & Kosts's næringsfordeling for alkohol. Her kunne man reducere opgivne fedtindhold med 25% (som tilsvarer alkohols mindre energiafgivelse i forhold til fedt) men så ville man samtidig antage at al fedtenergien fra alkohol kommer fra alkohol hvilket også er forkert - specielt for øl's vedkommende der udover alkohol rent faktisk også indeholder en del fedt.

Man kunne selvfølgelig også bare drikke light øl, de indeholder samme mængde alkohol som rigtige øl, men langt mindre energi i form af fedt og kulhydrat, og de smager såmænd ganske godt :4mewantfood:

Edited by Sortiarius
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Hej,

Glemte lige lidt denne tråd :)

I skal selvfølgelig selvom det er godt 2 måneder siden nu have at vide hvordan det gik :)

Jeg gør mig faktisk ikke så meget i øl, coctails osv, for al sprut smager efter min mening ganske forfærdeligt.

Det blev til en del shots dog - de er billige i prag :) - og jeg har bildt mig selv ind, at den mindre masse = mindre kalorie / fedt indtag, men det kan selvfølgelig være noget jeg som sagt har helt galt..

Jeg dansede en dernede - jaja pinligt - men jeg ser aldrig de folk igen, og det er da egentlig utroligt hvor hårdt det.. Desuden er prag måske den mest bakkede by, jeg nogensinde har set og hørt om..

Well - summa summarum - jeg smed 2,4 kg på de 4 dage :D... Siden da er der røget godt 16 mere, og det totale vægttab siger nu ~26 kg - så mangler der bare en del endnu, men med alle de 'Du har sgu tabt dig'-kommentarer, så er motivationen der stadig :-)

Link to comment
Share on other sites

Ikke umiddelbart desværre :unhappy: også derfor det irriterer mig.

Man kunne gå ind og redigere i Krop & Kosts's næringsfordeling for alkohol. Her kunne man reducere opgivne fedtindhold med 25% (som tilsvarer alkohols mindre energiafgivelse i forhold til fedt) men så ville man samtidig antage at al fedtenergien fra alkohol kommer fra alkohol hvilket også er forkert - specielt for øl's vedkommende der udover alkohol rent faktisk også indeholder en del fedt.

Man kunne selvfølgelig også bare drikke light øl, de indeholder samme mængde alkohol som rigtige øl, men langt mindre energi i form af fedt og kulhydrat, og de smager såmænd ganske godt :4mewantfood:

Hvilke øl er det du drikker som indeholder fedt? De fleste light øl indeholder også en mindre mængde alkohol end alm. øl.
Link to comment
Share on other sites

Hej,

Glemte lige lidt denne tråd :)

I skal selvfølgelig selvom det er godt 2 måneder siden nu have at vide hvordan det gik :)

Jeg gør mig faktisk ikke så meget i øl, coctails osv, for al sprut smager efter min mening ganske forfærdeligt.

Det blev til en del shots dog - de er billige i prag :) - og jeg har bildt mig selv ind, at den mindre masse = mindre kalorie / fedt indtag, men det kan selvfølgelig være noget jeg som sagt har helt galt..

Jeg dansede en dernede - jaja pinligt - men jeg ser aldrig de folk igen, og det er da egentlig utroligt hvor hårdt det.. Desuden er prag måske den mest bakkede by, jeg nogensinde har set og hørt om..

Well - summa summarum - jeg smed 2,4 kg på de 4 dage :D... Siden da er der røget godt 16 mere, og det totale vægttab siger nu ~26 kg - så mangler der bare en del endnu, men med alle de 'Du har sgu tabt dig'-kommentarer, så er motivationen der stadig :-)

Super godt gået, hatten af for dig :superman:

Hvor lang vej har du til målet?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hej Mettehelena :)

Jeg gad godt ned på de 70-75 kg - men det må jeg nok sande er lige ambitiøst nok (startede på 143), så det ville jo være lige til ude & hjemme.. Er allerede nede på 115,7 og er allerede begyndt at se ganske pæn ud.. Mit overordnede mål er 90, men når de nås er der jo selvfølgelig ingen grund til at stoppe.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share