Cardio


peco
 Share

Recommended Posts

kommer an på.....

hvis det er din kondicykel tror jeg ikke det kan skade. Det kan jo nærmest sammenlignes med at cykle på arbejde og det er der så vidt jeg ved ingen der er kommet i overtræning af.

Er det derimod løb er svaret klart: ja det er for meget for dig lige nu.

Men i det hele taget vil jeg sige, at når vi taler vægttab: "there is no such thing as too much cardio" men hvis du vil overdrive helt sindssygt meget skal du huske at sætte dit kalorieindtag op for ellers brænder du sammen.

Link to comment
Share on other sites

Hvis du har tid til 2 træningssessioner om dagen, så ville jeg fortrække 2 x 15-20 min. med høj intensitet, istedet for de (45 min + 30 min du selv foreslår) Ved at køre med høj intensitet forbrænder kroppen flere kalorier/hurtigere + at kroppen's forbrænding er øges efter hvert træningspas. Desuden har man nemmere ved at holde intensiteten oppe ved korte sessioner, istedet for at man ved at man skal stå på eks. stepperen i 45 min :( med moderat intensitet...

:treadmill: :jumprope:

Link to comment
Share on other sites

Men i det hele taget vil jeg sige, at når vi taler vægttab: "there is no such thing as too much cardio" men hvis du vil overdrive helt sindssygt meget skal du huske at sætte dit kalorieindtag op for ellers brænder du sammen.

Hvis peco bare ønsker at bevare lidt af sin muskel masse, så er cardio overdrivelse ikke vejen frem, da det hæver produktionen af kortisol meget. Men hvis peco træner for at blive en mager udholdenhedsatlet, så er det måske en anden sag... ;)

Link to comment
Share on other sites

Du har set for meget Claus Styker's "go´motion/farvel fedt" :headwall: Man forbrænder en %vis større mængde fedt, ved en intensitet på (jeg mener det er) 65-75% af en max. Men hvis man vil tabe sig gælder det om at komme i kalorie underskud, og jo hårdere ens intensitet er jo flere kalorier forbrænder man pr. minut, og det er vel i bund og grund det du er interesseret i... Derfor er korte sessioner med fuld skrue :firebounce: at foretrække. Endnu et plus er også at du får en bedre kondition ved at arbejde med høj intensitet! :blink:

Link to comment
Share on other sites

Jeg smed de første 30 kg ved at lave intevalltræning stenhård på kondicykel om morgenen og enten gentage det om aftenen afvekselende med arbejde på 45-6o ved så høj intensitet som muligt. Samtidigt begyndte jeg at træne med vægte 2 gange per uge for at begrænse vægttabet - det vireker. Principperne er godt beskrevet i artiklerne om vægtab ved motion på forsiden af MOL.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share