Romaskiner ctr. andre cardiomaskiner


Fit
 Share

Recommended Posts

Hejsa

Skal høre om der er nogen som har erfaring med ovenstående... jeg føler at jeg får brugt nogle flere muskler i romaskinen modsat når jeg fx. bruger rotexen og stairmaster...

Jeg kan se jeg forbrænder flere kalorier på stairmaster end som i romaskinen........?

:rolleyes::banana:

Link to comment
Share on other sites

Der er forskel på, hvor meget energi, du maksimalt kan forbrænde i en given sportsgren. Dette kommer an på den samlede mængde muskler du kan aktivere i øvelsen. Således er langrand og roning absolut, de fremmeste kandidater for "potentielt mest energikrævende motionsaktiviteter".

Men du lagde mærke til at jeg skrev "potentielle". Dette gjorde jeg, fordi dette udsagn kun holder ved absolut maks intensitet. Ved intensiteter som man normalt udsætter sig for er der ingen (reel) forskel. Du kan ved normal træning opretholde et energiforbrug på nogenlunde det samme. Eneste generelle forudsætning er, at din motionsaktivitet skal inddrage benene (simpelthen fordi, det er her de store muskler sidder)

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan se jeg forbrænder flere kalorier på stairmaster end som i romaskinen........?

Stol aldrig på hvad monitoren på en given maskine viser. Brug tallene til retningslinier og ikke andet. Du kan sagtens gøre brug af romaskinen, da den aktiverer flere muskler i kroppen end foreksempel stairmasteren gør, og medvirker til at kroppen brænder flere kalorier... Dog er det svært at ro med høj intensitet i længere tid, så mit forslag må være at du evt skifter mellem maskinerne så en 30 min cardio workout kunne se således ud: 5 min roning (høj intensitet) 10 min stairmaster (medium/høj intensitet) 5 min roning (på høj intensitet) 10 min rotex på medium/høj intensitet) Du kan skifte de forskellige cardio-øvelser ud jævnligt, variere tiden/intensiteten, eller køre intervaller på en given maskine, så dine workouts aldrig bliver kedelige... :treadmill: :trampoline: :jumprope:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share