Fedtmåling - indtagelse af vand


Fit
 Share

Recommended Posts

men hvis du skal på en impedance-fætter, så plejer man at sige minus vand, mad og træning 4-5 timer før og ingen alkohol 24 timer før ( måske så man kan stå stille :banana: )

husk i alle tilfælde at spise/drikke/træne på samme måde næste gang + få målingen samme tid på måneden ( du er så vidt jeg husker en pige/kvinde/dame vælg selv).

tag målingen med et gran salt og god fornøjelse

- Mette

Link to comment
Share on other sites

Hvis det er med en maskine, som måler fedtprocenten med strøm, som jeg går ud fra du mener. Vil der vel gælde, at hvis du inden du skal måles drikker 3l vand, så stiger din vægt med 3kg medens fedtmængden er uændret. Feks du vejer 70kg og har en procent på 22, så har du 15,4kg fedt, hvis du så (lige pludselig) vejer 3kg mere, så vil du kun have 21,1%, så fedtprocenten vil falde en anelse.

Dog vil nogle nok argumentere for at forskellen er så lille, at den er mindre end måleusikkerheden og derfor ubetydelig :)

Link to comment
Share on other sites

Da jeg blev målt på impedance var den 29%, med tang 22. Det væske jeg drikker i løbet af dagen er på mit arbejde i ½ ltr. plastkrus (derfor ved jeg "nøjagtigt" hvor meget jeg drikker).

En nstruktør i mit center sagde bare, at jeg ikke måtte drikke vand inden måling, men det bliver jeg jo nødt til igennem dagen da jeg altid er tørstig efter vand.

Hvor meget vand skal man indtage i løbet af en dag? Jeg skal til La Santa i september og der træner vi udendørs 6-7 timer hver dag i en uge; hvor højt skal vandindtaget da være? Vil min fedt% ændre sig i løbet af sådan en uge?

Og b-skaal....jeg synes da at jeg er en pige :banana: :D

Link to comment
Share on other sites

ok, Fit - så synes jeg også du er en pige.

brug den fedt%måling som det den er - en LILLE BITTE del af alle de ting, der motiverer dig. Og gør som jeg nævnte ovenfor - det samme hver gang. Hvis du altid drikker 3 liter vand inden, så kan du stadig følge fremgangen. Selv tager jeg sådan en måling hver anden eller tredje måned og altid en morgen, inden jeg indtager noget som helst og altid dagen efter et behersket aftensmåltid.

På dolfzine.com så jeg en meget interessant fedt%test - stil dig nøgen foran et spejl og hop så ivrigt. Det, der dingler/bølger/blævrer er fedt ( hvis det ikke er et bryst eller for mænd et andet vedhæng). Hvis du dingler/bølger/blævrer meget, har du en høj fedt % og modsat... :banana:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share