Onkel T's muskeleventyr i abeskuret


Onkel Troels
 Share

Recommended Posts

Fedt at du tænker på at stille op. Jeg er selv igang med at købe udstyr iøjeblikket, så jeg har spurgt mig lidt omkring efter hvad der er vigtigt. Du skal først og fremmest have dig en trøje, en dragt, og knæbind. Du kan selv se hvad der du kan finde inde hos jfk. Derudover bør du næsten også lige vide at TITAN også sælger udstyr i DK. Der har jeg lige bestilt knæbind og en trøje. Trøjen er en helt ny slags som efter sigende skulle være den bedste. Jeg regner iøvrigt med at tage mit udstyr med til MOL-træf (hvis det bliver til noget) så du kan se det der hvis du vil. Størrelser osv. kan jfk eller hvem du nu vil købe det hos hjælpe dig med. Held og lykke.

Link to comment
Share on other sites

Thomas J<< Ja, der er selvfølgelig ingen ting der er sikkert endnu, men jeg må indrømme at jeg har fået blod på tanden til at stille op, nu hvor jeg har fået en total på over 500, og jeg har fået en træningsmakker der har presset mig lidt!

Jeg har bestemt mig for at jeg vil holde mig under 90kg, så jeg kan stille op i den klasse, og så få gjort noget alvorligt ud af mit squat! Jeg håber at Shieko her er en god start på det projekt!

Jeg har kigget lidt på resultaterne til c-dm og det ser egentligt ud til at jeg godt kan være med her, hvis jeg bare lige får pudset min teknik ordenligt af!

Det kan også godt være at mig og min makker kun vælger at stille op til en ren bænkkonkurrence! I så fald skal jeg ihvertfald ha anskaffet mig en bænkpres trøje....og lært at bruge den!!

Luciferase<< Tak for oplysningerne, Luciferase :)

Ja, knæbind er jo rimeligt overskueligt af anskaffe sig, og de vil forhåbentligt også hjælpe noget på min dårlige squat! Og en dragt skal man jo ha anskaffet sig! Jeg tror også at jeg bliver nød til at anskaffe mig nogle ordenlige squat sko på et tidspunkt, da jeg tror at de vil hjælpe mig med dybden i squat.

Jeg håber også at MOL-træf bliver til noget :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Xax<<Jeg er ikke sikker på noget, men det sagde min makker at jeg godt kunne! Han har før stillet op for Grenå SK og gør det stadig selvom han bor i Odense! Så der skulle vel egentligt ikke være noget i vejen for at jeg også stille op for dem, hvis jeg bliver medlem af klubben!

Men jeg skal lige ha det hele undersøgt noget nærmere, for jeg skal jo snart søge om min løfterlicens, hvis jeg skal nå at være med til Dm.

Link to comment
Share on other sites

hælen er 3cm....dvs. du har nemmere ved at nå godkendt dybde...desuden giver et par gode squatsko meget stabilitet....  

Har svært ved at forestille mig at det er nemmere at gå ned til parallel når hælen er hævet. Kan heller ikke forestille mig at der er noget som giver bedre stabilitet end en bar fod. Kan du komme med en mere 'børnevenlig' forklaring?

Link to comment
Share on other sites

Watts<< Jeg har generelt meget stramme acillessener, og min højre fod har jeg engang haft brækket, så den har mistet endnu mere smidighed, derfor er jeg slet ikke istand til at få knæet til at vandre ud over knæet! Jeg er desuden ret høj (187cm) og det kommer til at betyde at jeg for at holde et ordentligt tyngdepunkt bliver jeg nød til at foroverfælde min overkrop meget! Hvis jeg får et par Squat sko, vil jeg kunne benytte mine Quads mere og få min overkrop til at være lidt mere vertikal!

Link to comment
Share on other sites

Bare fødder i squat er IKKE smart. Det giver slet ikke nok stabilitet. Det skal være en sko med hård sål.

Jeg kan ikke umiddelbart se forskellen mellem at stå på et hårdt gulv eller stå på en hård sål. Jeg er med på at gummisåler er helt hen i vejret. (Lidt apart diskussion jeg har startet her, men jeg vil mægtig gerne høre argumenter for at det er den hårde sål alene, som medfører større stabilitet). Er det støtten under ankelen som du refererer til TJ?

Link to comment
Share on other sites

Dag 3 (onsdag)

Dødløft 1x4@ 110,00 2x4@ 132,00 2x3@ 154,00 5x3@ 176,00

Bænkpres 1x5@ 75,00 1x5@ 90,00 2x4@ 105,00 2x3@ 112,50 2x2@ 120,00 2x1@ 127,50

2x2@ 120,00 2x3@ 112,50 1x4@ 105,00 1x6@ 97,50 1x8@ 90,00 1x10@ 82,50

1x12@ 75,00

Flat dumbell press (Med håndvægtene ind langs kroppen) 4x10

Dødløft "from boxes" 1x5@ 132,00 2x4@ 154,00 3x3@ 176,00 4x2@ 198,00

Damn, det er hårdt :retard:

Idag gennemførte jeg heldigvis programmet, og min højre arm er også næsten helt perfekt igen!

Men jeg må indrømme at jeg synes at alt var hårdt idag! Jeg ved ikke om jeg har sat mine procenter lidt for højt, men det er jo de maks som jeg kan tage på en god dag!

Eksempelvis er 3rep med 175kg i dødløft ny PR, og dem lavede jeg 5 sæt med :retard:

Bænkpressen var også hamre hård idag, og jeg kan godt mærke at senerne stadig trænger til noget hvile, men jeg kører på og håber at kroppen vil tilpasse sig workloaden.

Jeg mødte Fedtpelsen fra Getbig idag og han spurgte om vi ikke ville låne noget af hans magnesium kalk!

Og jeg kan kun sige at det er jo ligeså godt som stropper! Jeg kørte mine tunge worksæt i deadlift from boxes med dette pulver, og jeg havde ingen problemer med grebet ;)

Link to comment
Share on other sites

Dag 5 (fredag)

Squat 1x5@ 75,00 2x4@ 90,00 2x3@ 105,00 5x3@ 120,00

Bænkpres 1x5@ 75,00 2x4@ 90,00 2x3@ 105,00 6x2@ 120,00

Dips 5x20,16,16,12,12reps

Squat 1x5@ 75,00 2x5@ 90,00 4x4@ 105,00

Fransk pres 5x6-10reps

Good morning 5x5

En ikke nær så hård dag som i onsdags! Det gik faktisk ganske udemærket idag :) , selvom jeg stadig synes at jeg føler mig en smule slidt :retard:

Jeg følte egentligt at jeg havde en god føling med squatten idag, og bænkpres gik noget bedre end i onsdags!

En god dag idag :)

Link to comment
Share on other sites

Så skal du have trikot på, trollemand :w00t:

Hvorfor skal man have ballettøj på? :confused:

Nede i "Rawi nutrition & bodywear" i Overgade her i Odense ( :kickass: )

kan man købe bælter fra "Crazee Wear" fra 349 kr.

Jeg ved ikke en s**d om styrkeløftsudstyr, og om det er god kvalitet, men jeg ville bare lige nævne det.

(han har deusuden valleprotein 1 kg. til 298 kr. af mærket prostar fra www.ultimatenutrition.com , det er 1kr. billigere end getbig.dk)

Okay, det lød lidt som en reklame, men ville bare lige nævne det da mange af drengene der følger trolles log er Odensedrenge :kickass: (trolle er også ved, at lære at blive en rigtig Odensedreng)

Link to comment
Share on other sites

Nede i "Rawi nutrition & bodywear" i Overgade her i Odense

kan man købe bælter fra "Crazee Wear" fra 349 kr.

Vær dog opmærksom på at styrkeløftsbælter skal overholde en masse dimensioner for at være godkendt til konkurrence. Så skal man købe et eller andet bodybuilder bælte, så er det vigtigt man har reglerne og et målebånd med. Ellers står man bare med en lang næse, når udstyrschekket ikke vil godkende ens bælte.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Så skal du have trikot på, trollemand. Hvorfor skal man have ballettøj på?  

Og ja, man skal have en trikot på. Og det ligner nu ikke ballettøj på nogen måde :D Men det er såmen for at lette dommernes arbejde. Man kan f.eks lettere se om løfteren når godkendt dybde i squat, i forhold til en løfter som eksempelvis havde et par træningsbukser eller løse shorts på.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Thyge<<

Okay, det bliver da helt sjovt at stå der i løftetriko og det hele B)

Jeg tror også at jeg hellere må kigge en gang ned Overgade en af dagene i dennne uge!

Thomas<<

Okay, jeg var faktisk ikke klar over at der var regler for hvordan bæltet skal være :huh:

Jeg tror nu også at jeg køber mig et standard bælte hos JFK. Så er jeg vel sikker på at det er noget kram!

Foriøvrigt så ligger det fast at Nicolai og mig kommer og henter dig og Tonni ved Fredericia banegård kl 11.

Så må vi jo håbe at du har sørget for at Tonni er i god form :kickass: ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share