Onkel T's muskeleventyr i abeskuret


Onkel Troels
 Share

Recommended Posts

Hey Troels

Længe siden.

Det er ikke meget jeg får hørt til din mundharmonika eller guitar. :tongue:

Har fulgt lidt med på sidelinien i din log. Det er skide flot :4thumbup:

Jeg tager af og til med til kampsports stævner som tilskuer/support til venner der kæmper, hvor der er MMA og BBJ (og til tider Kick/Thai boksning). Så det kan da være vi render ind i hinanden en dag du stiller op. Så skal jeg nok heppe højere end de andre.

Skrev egentlig mest fordi jeg havde en bemærkning omkring noget du skriver.

Jeg har meget lidt personlig erfaring med BBJ, men nåede da at træne det nogenlunde regelmæssigt i et par måneder. En dag kom Danmarks holdet i Judo forbi og vi sparrede med dem. De fleste er nogle solide karle, men jeg er heldigvis ikke nogen slapsvans selv. Jeg oplevede tit jeg kunne holde dem hen i længere tid pga af min styrke og ikke teknik. Jeg ville ikke have vundet hvis det var kamp, men alligevel. Så tror det er en rigtig god ide (som du selv er inde på) at spare med nogle stærkere drenge.

Jeg "vandt" selv over flere pga styrke og ikke teknik (i samme vægtklasse). Og det er farligt at vinde på den måde, for jeg glemte nærmest hvad jeg havde lært og brugte for meget energi på ting der kunne gøres lettere med god teknik...

Så er det vist på plads. Ville bare bekræfte og sige "jeg er enig" :laugh:

Held og lykke frem over.

Haha. Var da ellers også ude og lufte mundharmonikaen og guitarren igår på et spillejob :4thumbup:

Mange tak. Kunne da være sjovt at møde hinanden til et sådan stævne. Nu hedder det godt nok BJJ og ikke BBJ :tongue:

MMå sige at jeg efter mødet med BJJ virkeligt har fået respekt for at teknik frem for brute force virkeligt er vejen frem. Men dermed ikke sagt at styrke er irrelevant. Der kan være så stor styrkeforskel på 2 kæmpere at at god teknik ikke er nok selvfølgelig. Derfor også vægtklasserne.

Fedt du har rullet med nogle Judo folk. Judo folk har jo deres force stående og i kastene og er nødvendigvis ikke særligt gode når det kommer ned på gulvet.

Derfor er det lidt som at sammenligne æbler og appelsiner. Men ingen tvivl om at der er store ligheder mellem BJJ og Judo også.

Det med at finde folk på over 100kg der ikke bare er fede og har nogle BJJ skills er dog ikke helt nemt men der er ingen tvivl om at de findes derude :devil:

Link to comment
Share on other sites

BOOOM. Nice. Det betyder at du kører mellem 165 og 168 hele tiden :devil:

Lige præcis! Det er nok derfor den kun kører 9-10km/L :laugh:

Jo, det var i Hillerød. Du skulle da ha' kigget forbi :smile:

Jeg fik formuleret mig lidt kluntet. Ville spørge om ikke også du skulle kæmpe om eftermiddagen, hvilket jeg nu kan se du skulle. Eftermiddagen var den eneste chance for at jeg kunne nå forbi, men sådan gik det desværre ikke.

Men i hvert fald tillykke med dit første stævne og fin placering det taget i betragtning, synes jeg!

Link to comment
Share on other sites

Danish Open 2010 i Hillerød:

Tredje kamp:

Denne gut var betydeligt bedre bygge og fysisk stærkere end de 2 første modstandere. Han var desuden tålmodig i den stående kamp hvilket fik mit til at trække guard. Ikke noget jeg plejer da det ikke er min styrke. Men blev utålmodig og der skulle ske noget. Første fejl. Guard er faktisk en rigtig fin position i BJJ men er ikke min styrke. Jeg holdte ham i guarde længe og prøve setup til armbarre samt et par forsøg på en kumura. Han var dog stærk. På et tidspunkt åbnede jeg guarden og fik ham kortvarigt swepet. Hvilket gav mig en fordel. Trak guard igen da han hurtigt kom på benene.

Her gik det så helt galt Der var kun kort tid til at kampen sluttede og jeg førte med en lille fordel og kunne have vundtet kampen ved bare at holde guarden.

Jeg kunne mærke at han på ingen måder kunne komme ud af min guard da mine år som styrkeløfter trodsalt har give mig nogle habilt stærke ben. Men selvfølgelig blev jeg utålmod og åbnede guarden for nu skulle der sket noget. Dette førte til at han passerede guarden og gik i sidekontrol og vandt på point :unhappy:

Kæft, jeg var skuffet over det.

Dette gav så en bronche medalje. Hvilket jeg trodsalt var ret godt tilfreds med. Der var trodsalt 9 kæmpere i min vægtklasse. Skulle dog minimum have været sølv. Min modstander tabte også finalen til en svensk gut der så ud til at være ret god. Det er dog ikke til at sige hvordan kampen mod ham ville have gået.

Fortsættes...

Tillykke med dit første stævne! Og dejligt at høre du fik en god oplevelse, det er trods alt det vigtigste, ikke mindst i starten.

Man lærer rigtig meget af at kæmpe, ikke mindst omkring taktikken. :smile: Jeg er enig med dig i at i den situation hvor du førte med en advantage ville det have været bedre at holde guarden lukket og tålmodigheden er en meget god ting, men omvendt så vil jeg ros dig for at du åbnede guarden, der er nemlig "begyndere" (altså både erfarne og uerfarne) som forsøger sig alt alt for længe med en lukket guard som de ikke får brugt til noget.

(jeg siger det ikke mindst fordi jeg har selv tabt en 4-5 kampe i starten på ikke at turde åbne guarden...)

Link to comment
Share on other sites

Lige præcis! Det er nok derfor den kun kører 9-10km/L :laugh:

Jeg fik formuleret mig lidt kluntet. Ville spørge om ikke også du skulle kæmpe om eftermiddagen, hvilket jeg nu kan se du skulle. Eftermiddagen var den eneste chance for at jeg kunne nå forbi, men sådan gik det desværre ikke.

Men i hvert fald tillykke med dit første stævne og fin placering det taget i betragtning, synes jeg!

Ah, I see :smile: Takker. Du må ud og se det en anden dag så du kan flexe dine store pecs og Bic'ser :cool:

Tillykke med dit første stævne! Og dejligt at høre du fik en god oplevelse, det er trods alt det vigtigste, ikke mindst i starten.

Man lærer rigtig meget af at kæmpe, ikke mindst omkring taktikken. :smile: Jeg er enig med dig i at i den situation hvor du førte med en advantage ville det have været bedre at holde guarden lukket og tålmodigheden er en meget god ting, men omvendt så vil jeg ros dig for at du åbnede guarden, der er nemlig "begyndere" (altså både erfarne og uerfarne) som forsøger sig alt alt for længe med en lukket guard som de ikke får brugt til noget.

(jeg siger det ikke mindst fordi jeg har selv tabt en 4-5 kampe i starten på ikke at turde åbne guarden...)

Tak, for rosen. Det fik jeg nemlig ikke af min træner for den fejl :laugh:

Ja, min fejl var nok også at jeg prøvede mig på nogle sweeps som var alt for risikalble og jeg ikke kunne nå at lukke guarden igen hvis den ikke kom.

Det er klart noget der skal arbejdes på :smile:

Ps. Glæder mig til en BJJ guldkorn når du starter log'gen op igen :cool:

Link to comment
Share on other sites

Mandagstræning på arbejdet:

Bænkpres - (10x40kg, 10x40kg, 10x60kg), 5sæt x 3reps med 100kg (Uha dada jeg er blevet svag i bænkpres. Ville ha' lavet 5ere men 3ere var rigeligt tunge :cry: )

Incline Dumbell Press - 3sæt x 10reps med 30kgs håndvægte

Dumbell Shoulderpress - 3sæt x 10reps med 20kgs håndvægte

Dumbell Laterels - 3sæt x 10reps med 12,5kgs håndvægte

Pushdowns - 3sæt x 10reps

Hyperextension - 2sæt x 30reps

Squat i smithstativ - 4sæt x 8reps med 50kg

Leg extension - 3sæt x 10reps

Leg Curls - 3sæt x 10reps

Dumbell Curls - 3sæt x 10reps med 15kgs håndvægte

Mave på bold - 3sæt x 20reps

En hulens masse udstrækning.

Super med noget helt alm. styrketræning igen. Og kæft hvor er jeg dog blevet svag i mange øvelser.

Vil se på om jeg kan struktuere min styrketræning senere så den bliver mere BJJ specifik. Lige nu er det bare lidt rart at få noget pump på pat og guns igen :cool:

Link to comment
Share on other sites

Tirsdagstræning:

Bjj - 1½time

Denis var træner så vi kørte på med en ret hård opvarmning. Bla. buttwalks som virkeligt river abs'ne fra hinanden. Derefter lavede vi teknik. 3 forskellige sweeps fra guarden. Det sidste af dem havde jeg ikke prøvet før. Altid godt at øve sweeps.

Tilsidst rullede vi 5mins kampe. Jeg rullede mod 3 forskellige hvidbælter og blåbælte Daniel. Daniel forsvarede sig godt men gik heller ikke med vold og magt efter en submission men prøvede bare at styrer kampen og kun prøve på en submission hvis den var der 100 procent. Mod de nye hvidbælter kørte jeg teknisk mod dem der selv prøvede at bruge de teknikker vi havde lært. Dem der bare brugte muskler straffede jeg ved at submitte dem hele tiden :bigsmile: Så kan de lærer det :devil:

En fin træning idag. Regner iøvrigt med at der kommer videoer op fra stævnet en af de nærmeste dage :smile:

Et enkelt billede fra stævnet. Fra den første kamp i åben klasse.

post-858-1266962813,43_thumb.jpg

Edited by Onkel Troels
Link to comment
Share on other sites

Onsdagstræning i Fitness lifestyle Gym:

Pullups - 10xmig, 10xmig+10kg, 10xmig+20kg, 10xmig, 10xmig, 10xmig, 10xmig, 10xmig, 10xmig, 10xmig

Incline Bænkpres - 6x70kg, 6x70kg, 6x70kg, 6x70kg, 6x70kg, 6x70kg

Dødløft - 10x60kg, 10x60kg, 10x60kg, 10x60kg, 10x60kg, 10x60kg

Dumbell Triceps Extension - 10x14kg, 10x16kg, 10x17,5kg

Mave - 3sæt x 10-20reps (3 forskellige øvelser)

Coc1 - En masse singels og holds. Mit greb var i forvejen brændt af efter kropshævningerne.

Cardio:

Arc Trainer - 15min (Højeste niveau og fuld fart på)

Selve træningen var rigtig fin men blev godt nok i den grad bekræftiget i at jeg træner i Odenses Prol center nummer 1 idag :crazy:

Ligepludseligt overfaldt 2 gutter en anden gut hvoraf den ene havde en hammer i hånden som han hammerede løs mod hans knæ og skinneben. Den anden gut trampede ham i hovedet og hele centret var bare som stivnet. Skyndte mig at sige til receptionisten at hun skulle ringe til politiet hvilket hun vidst også var ved at gøre.

Lidt efter ankom 3-4 andre tabere med køller eller pinde i hænderne der ligeledes begyndte at slå løs på ofret :crazy: Manden på bunden skreg men heldigvis så det ud til at han stadig kunne forsvare vitale dele og ikke var i livsfare. Han kunne også rejse sig og gå bagefter og blødte kun lidt ud af munden. Men det kunne jo ha´ gået helt galt.

Så står man ellers ude i omklædningen noget tid efter over overhører prol 1 og prol 2.

Prol1:"Hvaaa' så du ham der perkeren fik tæsk, hahah"

Prol2:"En af de sorte fik tæsk, haha"

Prol1:"Såå'n var det fanme ik i gamle dage da perkerne ik var der"

I mellemtiden roser en af han kammerater alle hans tusser og siger han ligner en rocker..

Personligt fik jeg det mildest talt dårligt af at se den gut få tæsk selvom jeg ikke anede hvad han havde gjort. Man gransker ihvertfald sig selv og spørge sig selv hvor langt de skulle være gået før man havde trådt imellem. Eller om man overhovdet ville ha' gjort det. Ingen fortjener ihvertfald at blive slået ihjel med en hammer..

Link to comment
Share on other sites

Torsdagstræning:

Bjj - 1½time

Den gamle træner Torben var lidt overraskende tilbage og ville gerne stå for dagens træning. Opvarmningen var derfor også noget anderledes end normalt. Men nogle ganske gode drills imellem.

Under sparringen startede jeg med Torben der er blåbælte med 3 striber og en mand omkring de 100kg. Dog er det ikke ligefrem muskler det hele og han er slet ikke i form. Så passerede ham let og var på toppen hele kampen. Fik ham dog ikke submittet. Ellers fik jeg en rigtig god kamp mod Blåbælte Kristian. Hvor der heller ikke kom nogle submission ind. Tilsidst rullede jeg med Crossfit Jacob som virkeligt har udviklet sig. Fik ham først submittet til allersidst med en Sleeve Choke.

Fin træning hvor GI'en var gennemblødt af sved bagefter. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Lørdagstræning:

Bjj - 1½time

Stille og rolig træning. Øvede lidt Triangle og position fra sidekontrol. Teknikrullede helt let med Denis. Derefter lidt let rul med Torben. Derudover lidt rul med en Judo gut. Han har også en enkelt stribe på sit hvide bælte så man skulle tro han også kunne noget BJJ, men han mosler mest og bruger slet ikke teknik. Men han er stræk nok så man skal være tight i sine teknikker for at få sat sine submissions ind.

Har iøvrigt lige fået filmene fra DM. Så kan man rigtig sidde og se alle de fejl man laver :cry:

Link to comment
Share on other sites

Lavede en smule vægttræning igår:

Incline Dumbell Press - 10x30kgs, 10x30kgs, 10x35kgs, 10x35kgs

Bænkpres - 6sæt x 6reps med 80kg

Reverse Grip Curls - 3sæt x 10reps

Ser jo ikke ud af meget men er såmen nok til at stimulere min atrofiske drengekrop :smile:

Morgenvægten stod på det rekordlave 91,3kg selvom jeg har slækket på cardio og lean kost efter stævnet.

Link to comment
Share on other sites

Tirsdagstræning:

BJJ - 2timer

Morten var tilbage som træner og Torben var hjælpetræner og tog sig af hvidbælterne. Efter en god hård opvarmning lavede os hvidbælter helt basic ting som sidecontrol + escape samt mount + escape. Fint fint.

Derefter lavede vi et kvarters specifik rul uden submission. Var kun sammen med hvidbælter så der var ikke rigtig noget udfordring i at holde sidekontrol eller selv at slippe fri.

Derefter rullede vi alm. allesammen. Startede ud med Torben som jeg tog en enkelt gang i en armbarre fra guarden og ellers arbejde lidt på lidt submission fra mount men han er ret tight og meget defensive i sit game.

Bagefter rullede jeg med en hvidbælte jeg ikke husker hvad hedder. Tror jeg submittede ham 8-9gange på de 6min uden at bruge kræfter.

Tilsidst udfordrede jeg træner Morten da jeg trængte til lidt tæv. Han fik mig også en en triangle choke og dominerede ellers kampen. Øv bøv. Men superduper træning.

Havde masser af energi idag og lavede lidt pushups og BJJ drills tilsidst for at brænde det sidste energi af. Ellers blev der uddelt 2 streger til et par hvidbælter idag. Ganske fortjent da de virkeligt forsøger at bruge teknikkerne og ikke bare muller.

Fik også igennem Morten en masse ros fra JP der var imponeret over mig til stævnet :4thumbup: Super med noget ros fra den store Sensei :cool:

Link to comment
Share on other sites

Nu fik jeg lige set din første kamp. Godt arbejde; dog lidt risky-mount move wink.gif Og hva' fuck sker der.... jeg fik lyst til at rulle med gi (syyyshhh don't tell anyone)laugh.gif

Link to comment
Share on other sites

Nu fik jeg lige set din første kamp. Godt arbejde; dog lidt risky-mount move wink.gif Og hva' fuck sker der.... jeg fik lyst til at rulle med gi (syyyshhh don't tell anyone)laugh.gif

Hehe. Gi eller ikke Gi. Begge ting er superfedt og supplere hinanden super :superman:

Og tak. Ja, lidt risky måske men et move jeg laver rimeligt meget. Dog er det tydeligt min sidekontrol slet ikke er tight nok hvilket jeg skal til at arbejde på :smile:

Link to comment
Share on other sites

Onsdagstræning i Prol'style and fitness:

Chinups - 5xmig, 5xmig+15kg. 5xmig+30kg, 5xmig+30kg, 5xmig+30kg, 5xmig+30kg, 5xmig+30kg (Noget af det tungeste jeg nogensinde har kørt i denne øvelse. Men det var også lige på grænsen på de sidste par sæt)

Bænkpres - 6x70kg, 6x90kg, 2x110kg, 2x120kg, 2x110kg, 6x90kg, 6x70kg (Kørte ganske godt i forhold til det sidste par bænkprestræninger. Mon ikke der er til 130kg for en singel :blush: )

Cabel Rows - 4sæt x 6-10reps

Seated Dumbell Press - 10x30kg, 10x30kg, 10x30kg

Biceps i maskine - 4sæt x 10reps

Mave combi - En hulens masse varianter af mavebøjninger til maven brændte helt vildt

Cardio:

Løbebånd - 12min med 13km/t (Ikke vildt hårdt. Vil se om jeg kan øge lidt hen ad vejen så jeg kan nå en fornuftig coopertid på et tidspunkt)

Vener poppede frem og havde mere tydlige abs end nogensinde. Nice nice :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Lørdagstræning:

BJJ Superclass med Michael Pedersen - 3½time

Der blev lavet en masse spiderguard idag. Det er sgu ret sjovt selvom jeg på ingen måder mestre der. Derudover et guardpass -> Halfguard -> Sidekontrol.

Det gik de 2 første timer med.

Den sidste 1½time rullede vi. Først specifik rul og derefter alm. Den spefikke rul hvor jeg skulle enten passere eller selv holde guarden lukket gik super. Men da vi skulle rulle almindeligt var det ligesom om at gassen var gået af ballonen. Jeg rullede næsten kun mod Denis, Morten og Michael så var pænt presset. Michael tog mig i en triangle, Denis i en armbarre og Morten i en Kimura fra sidekontrol så fik da lov til at blive submittet noget idag. Men ellers en super træning og motivationen er i top til at presse mit niveau et trin op. Vil og skal kunne presse Morten og Denis mere end jeg gjorde idag. Men det kommer også helt sikkert :cool:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share