Onkel T's muskeleventyr i abeskuret


Onkel Troels
 Share

Recommended Posts

Tirsdagstræning:

Bjj - 2timer

God hård opvarmning. Derefter scissor Sweep + variant samt setup og udførsel af Omoplata. Derefter specifik Rul startende fra åben guard. Havde et par super kampe mod Morten :4thumbup:

Tilsidst fik jeg rullet et par kampe mod Niklas, en mod Katrhine samt en kamp mod Allan.

Rigtig god træning :cool:

Link to comment
Share on other sites

Torsdags morgentræning:

Smal Bænkpres - 10x60kg, 10x80kg, 3x100kg, 3x100kg, 3x100kg, 3x100kg, 3x100kg, 3x100kg, 3x100kg, 3x100kg, 10x60kg, 10x60kg, 10x60kg

Wide Grip Pullups - 5sæt x 12reps

Chest supported 'MÅGE' - 4sæt x 16rep med 6kgs håndvægte

Cardio:

Concept II Roergometer - 500meter (1min og 33sek)

Egentligt meningen at jeg ville ha' kørt 5 x 500meter med 1min pause imellem men havde ikke lige energien til at gennemgå det helvede. Istedet:

CrossTrainer - 20min

Udstrækning: 15min med fokus på baller, haser og hoftebøjere.

Ok runde tidspunktet taget i betragtning.

Link to comment
Share on other sites

Lørdagstræning:

Bjj - 1½time

God old sparring. Rullede en masse 5mins runder mod Denis, Torben, Jonas og Kathrine. Jonas er N00b men har dyrket en del judo og rimeligt fysisk stærk så ok at rulle imod. Den første kamp mod Denis gik det ikke særligt godt. Han var en lille kugle der bare ikke var til at holde styr på og han tog mig 2 gange. Næste kamp mod ham gik meget bedre. Ingen submission men jeg var tættest på. Men ingen tvivl om han er i form :cool:

Link to comment
Share on other sites

Tirsdagstræning:

Bjj - 1½time

Vi drillede en nedtagning samt et halfguard pass den første time inklusiv en ok hård opvarmning. Under sparringen startede vi stående idag. Fik sat et perfekt hoftekast ind på Salar :4thumbup: Super fed fornemmelse. Det er første gang jeg fik det skidt til at virke. Yeah.

Ellers er min vægtklasse slået sammen med de 2 vægtklasser over mig. Super Heavy og Ultra Heavy. Så skal bl.a møde et par store bamser fra Aarhus. Det skal nok blive interessant :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Torsdagstræning:

Seated Dumbell Press - 20x12,5kgs, 20x15kgs, 20x17,5kgs, 20x20kgs (Ultra korte pauser imellem sæt)

Fredagstræning i Prol'style fitness and gym:

Pullups - 10sæt x 5reps med +25kg

Cabel Rows - 4sæt x 10reps op til stakken

Shrugs - 4sæt x 10reps med 110kg

Bænkpres - 10x60kg, 10x60kg, 10x80kg, 10x80kg, 10x90kg, 10x90kg

Dips - 10xmig, 10xmig+25kg, 10xmig+25kg, 10xmig (Kæft, jeg er blevet svag i Dips...)

Ab Wheel - 2sæt x 10reps

Mave på bænk - 2sæt x 8reps med 15kgs skive bag nakken

Biceps i maskine - 4sæt x 10reps

Ikke det store at berette. Bare godt at få lavet lidt styrketræning igen.

Link to comment
Share on other sites

Søndagstræning:

Bjj - 1½time

Var til min Fars 60års fødselsdag igår hvor vi fyrede den max af så var noget mærket af dette idag. Men heldigvis kunne vi blive enige om at træne relativt sent jeg jeg kunne komme mig lidt. Rullede en masse 3 og 5mins runder mod Niklas og lille Morten og en enkelt kamp mod træner Morten. Gik egentlig ok omstændighederne taget i betragtning selvom min puls var lidt længere om at komme ned end normalt.

Link to comment
Share on other sites

Mandagstræning:

Pullups - 10sæt x 5reps

Supersættet med

Standing Dumbell Press - 10sæt x 5reps med 20-25kgs håndvægte

Kun den pause imellem sættene som det tager at tage kører den anden øvelse færdig.

Cardio:

Concept II Roergometer - 5sæt x 200meter med 20sek pause imellem sæt. Holdt hvert sæt under 40sek.

KondiCykel - 20min

Concept II Roergometer - 5sæt x 200meter med 20sek pause imellem sæt. Igen holdt jeg alle sæt under 40sek. Dejligt hårdt.

Udstrækning x en masse af baller, hoftebøjere og haser.

Super omgang træning :smile:

Link to comment
Share on other sites

Tirsdagstræning:

Bjj - 1½time

Mere eller mindre fri træning idag hvor man kunne arbejde lidt på personlige mangler eller lign. mhp stævnet på lørdag. Tilsidst blev der rullet lidt. Blåbælte Kristian gav mig nogle gode pointers jeg skal arbejde videre med. Ellers rullet jeg også stille og roligt med Kathrine og Bjørn.

Link to comment
Share on other sites

Onsdagstræning:

Bjj - 1½time

Daniel, Denis, Niklas mødte op her til morgen. Der blev trænet fri sparring med nogle lange udholdenhedsrunder. Første runde var en 14mins kamp mod Niklas hvorefter vi holdt en lille pause og rullede 6-7min igen.

Næste kamp var mod Daniel som er en blåbælte med 2 striber. Tog ham i en guilliotine som desværre kom til at cranke lidt (Sorry Daniel). Synes ellers den sad dybt men intet alvorligt.

Derefter tog jeg en 10mins runde mod Denis. Kørte sgu helt godt og tog ham i en triangle som jeg skiftede over til en armbarre sat op fra spiderguarden. De 10min endte kun med den ene submission.

Kunne dog godt mærke at han ville ha' revanche så vi tog en 6min runde. Her var han mere tændt og jeg kørte udelukkende mit defensive game hvilket er lidt dumt mod en tændt Denis. Han tog mig 2 gange. Den ene var en sleve shoke fra halfguard som jeg ikke burde ha' givet væk men den anden bare var fordi han var bedre og fik en armbarre ind fra teknisk mount.

Men superduper omgang. Kroppen føles godt tilpas. Dog er der lige min ene forstuvede finger der gør jeg ikke kan gribe ordentligt fast med min venstre hånd. Men man skal åbenbart ha' lidt småskader når man dyrker denne sport..

Link to comment
Share on other sites

Torsdagstræning i Prol'style and fitness:

Arc Trainer - 10min

Udstrækning / Visualisering / Bjj drills

Kondicykel - 10min

Udstrækning / Visualisering /Bjj Drills

Kommer ikke til Bjj i aften da min kæreste og jeg skal skrive under på vores på nye hus :4thumbup: Derfor tog jeg op og lavede lidt let træning med fokus på at få pulsen op uden risiko for at blive DOMS'et samt en masse udstrækning. Iøvrigt faldt jeg lige over en bog i en lille brugtbogs forretning som jeg bare måtte købe: Superfit af Royce Gracie og James strom til 85kr :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Choke Cup IV -

Følte mig egentligt fint tilpas op til dette stævne. Ikke de store skavanker og ikke den store nervøsitet. Måske var der ikke nervøsitet nok for suttede ihvertfald røv til dette stævne.

1.kamp:

Tabte til Buller fra Aarhus der der tog mig ned. Jeg trak dog fullguard og fik også sat en triangle op men han moste mig bare fremaf og og fik mig både i sidekontrol og i mount hvor jeg klappede ud fordi jeg følte jeg ikke kunne få luft :laugh: Det var ikke en real submission. Lidt en halv armtriangle eller lign. og så bare 130kg mand ovenpå mig. Ret untought jeg klappede på den.

2.kamp

Det var i den åbne klasse. Der mødte jeg endnu en Aarhus gut. Dette var en ganske lige kamp, men synes slet ikke jeg havde styr på min vejrtrækning og udnyttede slet ikke de chancer som jeg fik. Så han vandt på point.

Virkeligt et lortestævne fra mit vedkommende.

Mine modstandere var såmen ganske dygtige og helt klart velfortjente sejre til dem. Men når man bare ved at man ville kunne ha' gjort det betydelig bedre så er det lidt træls.

Men tilbage til træningslokalet igen..

Link to comment
Share on other sites

Ingen træning af nogen art siden skuffelsen i lørdags. Men idag skulle jeg igang igen.

Torsdagstræning i Prol'style and fitness:

Kondi Cykel - 15min

Dødløft - 6x65kg, 6x65kg, 6x115kg, 6x115kg, 1x145kg, 1x145kg, 6x115kg, 6x65kg (Alle med overhåndsgreb)

Chest supported Rows - 10sæt x 6-10reps op til stakken

Incline Dumbell Press - 3sæt x 10reps med 30kgs håndvægte

Decline Bænkpres - 10x60kg, 10x90kg, 10x110kg, 10x90kg (De atrofiske patter tog imod denne øvelse med kyshånd)

Arc Trainer - 15min

Super at få gang i kroppen igen. Synes iøvrigt altid det er sjovt at hører om folks forskellige kurer når man træner i Lifestyle gym. Tror man kunne blive lidt af en ekspert hvis man trænede der længe nok.

Link to comment
Share on other sites

BJJ - 1½time

Vi var kun få til træning igår og Salar var eneste blåbælte så han tog sig af træningen. Der blev kørt godt på med 'makkerøvelser' hvor man skulle løbe rundt med hinanden på nakken og alt muligt. Meget fedt. Derefter øvede vi dobbelt legged takedown og bagefter armbars og triangle fra bunden. Ret basis men Salar viste mig et fancy setup til en triangle som han før har taget JP i. Rimeligt riski men meget fedt.

Tilsidst blev der rullet først specifikt og derefter alm. Ca. 40min rimeligt let sparring.

Dog havde jeg samme problem som til Choke Cup. Var alt for anspændt og synes slet ikke jeg rullede op på niveau. Øv bøv. Desuden lykkedes det mig igen at halv forstuve en finger. Pis pis. De varer jo evigt sådan noget pis. Så tog hjem med en lidt træls fornemmelse.

Link to comment
Share on other sites

Choke Cup IV -

Følte mig egentligt fint tilpas op til dette stævne. Ikke de store skavanker og ikke den store nervøsitet. Måske var der ikke nervøsitet nok for suttede ihvertfald røv til dette stævne.

1.kamp:

Tabte til Buller fra Aarhus der der tog mig ned. Jeg trak dog fullguard og fik også sat en triangle op men han moste mig bare fremaf og og fik mig både i sidekontrol og i mount hvor jeg klappede ud fordi jeg følte jeg ikke kunne få luft :laugh: Det var ikke en real submission. Lidt en halv armtriangle eller lign. og så bare 130kg mand ovenpå mig. Ret untought jeg klappede på den.

2.kamp

Det var i den åbne klasse. Der mødte jeg endnu en Aarhus gut. Dette var en ganske lige kamp, men synes slet ikke jeg havde styr på min vejrtrækning og udnyttede slet ikke de chancer som jeg fik. Så han vandt på point.

Virkeligt et lortestævne fra mit vedkommende.

Mine modstandere var såmen ganske dygtige og helt klart velfortjente sejre til dem. Men når man bare ved at man ville kunne ha' gjort det betydelig bedre så er det lidt træls.

Men tilbage til træningslokalet igen..

Havde lige overset den her post.... nonono.gif Tillykke med deltagelsen. Det er erfaring du ikke kan få i træningslokalet, og giv dig selv props for at stille op på måtten. Jeg ved godt, at det betyder jack shit, når man er skuffet over at ha' tabt og egen indsats, men sådan er gamet. Personligt har/havde jeg det sådan, at min udvikling kunne stå stille længere stykke tid, og så pludselig tog jeg nogle store spring - fx ifm. træning op til stævner osv.

Keep ya chin down 'n' head up, uncle Cracker! cool.gif

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Havde lige overset den her post.... nonono.gif Tillykke med deltagelsen. Det er erfaring du ikke kan få i træningslokalet, og giv dig selv props for at stille op på måtten. Jeg ved godt, at det betyder jack shit, når man er skuffet over at ha' tabt og egen indsats, men sådan er gamet. Personligt har/havde jeg det sådan, at min udvikling kunne stå stille længere stykke tid, og så pludselig tog jeg nogle store spring - fx ifm. træning op til stævner osv.

Keep ya chin down 'n' head up, uncle Cracker! cool.gif

Tak, Dan :smile:

Jeg skal nok bare lige bearbejde skuffelsen lidt så skal jeg nok få det vendt til noget positivt. Det er som du selv siger rigtig god erfaring som man ikke kan få i træningslokalet.

Skal gøre noget markant ved mit stående game. Efter jeg holdt med MMA og jeg kun har lavet BJJ er mit stående game bare blevet dårligere og dårligere. Så enten skal jeg begyndt til noget judo eller også skal jeg bare insistere på at få sparret lidt mere startende fra stående til træning.

Derudover så bliver jeg bare alt for anspændt når jeg ruller mod stærke folk.

Link to comment
Share on other sites

Lørdagstræning i Prol'style and fitness:

Arc Trainer - 20min (Fuld knald på.. Fed fornemmelse)

Decline Bænkpres - 10x50kg, 10x70kg, 10x90kg, 10x115kg, 10x100kg, 10x100kg

Upright Rows - 4sæt x 10reps med 40kg

Dumbell Press / Dumbell Laterels - 12/12/10/10/8/8 med 16kgs håndvægte

Biceps i maskine - 4sæt x 10reps

Dumbell Curls - 3sæt x 8reps med 22kgs håndvægte

Mave x en masse på gulv + en del Bjj øvelser

Pushups - 60/10/10/10/10 x mig

Havde masser af energi og fart på træningen idag. Super duper :smile:

Edited by Onkel Troels
Link to comment
Share on other sites

Mandagstræning:

Hyperextension - 3sæt x 50reps

Supersættet med

Leg Extension - 3sæt x 50reps (Ryg og knæ elskede mig)

Pullups - 6sæt x 6reps

High incline Smithrack Press - 10x40kg, 10x60kg, 10x70kg, 8x80kg, 6x90kg

Dumbell Triceps extension - 5sæt x 10reps med 12,5-17,5kgs håndvægte

Fin lille runde på arbejdet.

Link to comment
Share on other sites

Onsdagstræning i Fitness World:

Crosstrainer - 10min (fuld gas...næsten)

Løbebånd - 10min (9,5km/t og 6% hældning)

Pulldowns - 3sæt x 6-10reps

Chest supported Rows - 3sæt x 6-10reps

Incline Dumbell Press - 12x32kgs, 12x36kgs, 12x36kgs

Mave - 50reps

Ser ikke ud af det vilde men sveden drev af mig og fik det lettere dårligt efter cardioen. Så helt klart en godkendt træning.

Link to comment
Share on other sites

Torsdagstræning i Prol'style and fitness:

Front Squat - 10x20kg, 10x20kg, 10x40kg, 10x40kg, 10x50kg, 10x50kg (IOMS :blink: )

Military Press - 10x25kg, 10x35kg, 10x45kg, 10x55kg, 10x55kg, 10x55kg, 10x45kg, 10x35kg, 10x25kg

Laterels i maskine - 4sæt x 10reps

Flat Dumbell Press - 15x32kgs

Pec Dec Flyers - 4sæt x 10reps

Arc Trainer - 20min (Sveden drev af mig)

God runde. Har ikke lige kunne motivere mig til BJJ de sidste par uger. Har mere lyst til at lave flottemandstræning istedet...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share