Onkel T's muskeleventyr i abeskuret


Onkel Troels
 Share

Recommended Posts

Jeg kunne heller ikke helt forstå hvor du blev af de sidste par gange til BJJ. På din log herinde ligner det ikke ligefrem at du misser mange træningspas. Fedt at du er tilbage. :4thumbup:

Nu går der så bare noget tid inden jeg er det igen, for de næste 2-3 uger går med rolig genoptræning af en skide lyske-forstrækning som jeg fik for et par uger siden ....under opvarmningen! (hvor grotesk er det ikke lige). :blink:

Link to comment
Share on other sites

Jeg kunne heller ikke helt forstå hvor du blev af de sidste par gange til BJJ. På din log herinde ligner det ikke ligefrem at du misser mange træningspas. Fedt at du er tilbage. :4thumbup:

Nu går der så bare noget tid inden jeg er det igen, for de næste 2-3 uger går med rolig genoptræning af en skide lyske-forstrækning som jeg fik for et par uger siden ....under opvarmningen! (hvor grotesk er det ikke lige). :blink:

Tak :smile:

Det er da noget lort med sådan en skade. Håber du snart er klar igen. :cool:

Link to comment
Share on other sites

Onsdagstræning:

Løb - Ca. 30min inklusiv lidt intervaller og chins

Torsdagstræning:

Løb - Stort set det samme som i onsdags. Lidt mere spurt men også nede og gå imellem intervallerne.

Er blevet helt glad for at løbe i det gode vejr. Hader ellers at løbe bare det regner det mindste eller er koldt..

Link to comment
Share on other sites

Mandagstræning:

Dødløft - 10x60kg, 10x60kg, 10x80kg, 10x100kg, 10x80kg, 10x60kg (Kan melde om voldsom DOMS idag så selvom det ikke var tunge kg var det rigeligt til at gi' nowe)

Chest Supported Rows - 4sæt x 10reps op til stakken

Rear Delts - 4sæt x 10reps

Bænkpres - 10x60kg, 10x60kg, 10x70kg, 10x80kg, 10x90kg, 3x110kg, 3x110kg, 3x110kg, 10x80kg, 10x80kg

Mave - 4sæt x 12reps

Skulderpress i smithstativ - 3sæt x 10reps med 40kg

Supersættet med

Dumbell Laterels - 3sæt x 15reps med 8kgs håndvægte

Tirsdagstræning:

Incline Dumbell Curls - 10sæt x 10reps med 12,5kgs håndvægte

Fino bambino..

Link to comment
Share on other sites

Fredagstræning på arbejdet:

Dumbell Thrusters - 30x12kgs, 20x12kgs, 10x12kgs

Supersættet med

Renegade Rows - 30x12kgs, 20x12kgs, 10x12kgs

Var egentligt meningen at jeg ville ha' kørt 'fightgonebad' men det var ikke til at se noget på mit lille stopur, så lavede denne kombi istedet og fy for pyffer den rev godt i både lunger og kadaver..

Concept II Roergometer (Tabata interval) - 4min

Chestpress i maskine - 4sæt x 10reps

Supersættet med

Mave i maskine - 4sæt x 10reps

Render rundt og synger denne sang hele tiden i det vejr her.

http://www.youtube.com/watch?v=3N2HU2laqlo[/youtube 9

Link to comment
Share on other sites

Mandagstræning på arbejdet:

4 Runder af 10-12reps:

-Benpres

-Læg i benpres

-Lænd i maskine

-Chest supported Rows

-Mave på maskine

-Chest press

-Dumbell Laterels

Pushdowns - 4sæt x 10reps

Supersættet med

Kabel Curls - 4sæt x 10reps

Sofa Cykel - 15min

Dumbell Laterels/Dumbell Press - 2sæt x (12/12/10/10/8/8) med 12kgs håndvægte

Mave på bold - 2sæt x 30reps

Fin fin runde. Jeg har levet godt med masse af is og kolde øl og ikke alt for meget træning og synes det kan ses på formen. Nuvel. Helst træning hver dag i denne uge..

Link to comment
Share on other sites

Tirsdagstræning:

Eftermiddag:

SofaCykel - 20min

Aften:

Bjj - 1½time

Dejlig, dejlig træning idag. Morten var træner men sparre ikke pga. en skade. Derfor var der kun mindre erfarne folk samt Nicklas til at sparre. Men det var nogle energisk pænt stærke fyrer nogle af dem så det gav da alligevel noget sved på panden.

Vi øvede angreb fra guarden. Meget basis. Derefter en masse specifik sparring startende fra lukket guard.

Link to comment
Share on other sites

Torsdagstræning i OBBC:

Bænkpres - 10x60kg, 10x80kg, 10x100kg, 3x120kg, 3x120kg, 3x120kg, 3x120kg, 3x120kg (Kørte sgu fornuftigt)

Military Press - 10x35kg, 10x50kg, 5x65kg, 5x65kg, 5x65kg, 5x65kg, 5x65kg (Var sgu tungt så måtte hjælpe lidt til med benene på en del af dem :blush: )

Sumo Dødløft (Overhåndsgreb) - 8x70kg, 5x110kg, 5x110kg, 5x110kg, 5x110kg, 5x110kg

Laterels i maskine - 5sæt x 10reps

Pullups - 3sæt x 10reps

Læg - 4sæt x 20reps

Hatch Squat - 4sæt x 10reps

Flat Dumbell Triceps extension - 2sæt x 10reps med 20kgs håndvægte

Supersættet med

Dumbell Curls - 2sæt x 8reps med 20kgs håndvægte

Mave - 2sæt

+ en del kæwe med Champen og Hippo :smile:

Super duper tiltrængt træning til den atrofiske krop. Nu er jeg lige blevet 31, så går det sgu stærkt med at atrofiere :cry:

Men ellers har jeg bare super travlt for tiden da vi overtager vores nye hus imorgen :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Mere torsdagstræning:

Bjj - 1½time

Good basic stuff. Igen med kimura fra guarden på programmet. Bare med lidt twist. Teamede op med Søren KunfuPanda fra Aarhus der var på besøg :smile:

Tror vi rullede omkring ½time med specikfik rul startende fra lukket guard. Og der er man stort set igang hele tiden så det var super effektiv og hård træning. Der var også lige tid til at rulle en smule alm. tilsidst. Blev submittet for første gang i lang tid med en collar choke af Søren. Dejligt med noget tough modstand :cool:

Jeg lider dog stadig meget af gerne at ville ligge mig på ryggen og kører den fra lukket eller spiderguarden. Det fungere fint mod nogle modstandere mens andre er det bare rent selvmord..

Link to comment
Share on other sites

Fredagstræning:

Løb - 25min

Efter en travl dag med arbejde og hvor jeg har været ude og hente nøgler til det nye hus samt skaffet maling osv. tog jeg mig en løbetur i det varme vejr. Tog den i bar overkrop for lige at suge lidt aftensol på det blege legme. Min selvtillid fik lige et boost da nogle unge tøser råbte 'flot krop' efter mig :cool:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Efter jeg har overtaget huset for 1½uge siden har der slet ikke været tid til træning. Dog er der blevet malet og flyttet rundt på en masse ting. Er sikker på at maling af lofter giver hakkede delts og flytning af et klaver må også gi' lidt. Men idag blev der lige fundet lidt tid til noget hjemmetræning:

Dumbell Laterels - 10sæt x 10reps med 13,4kgs håndvægte

Pushups med hænderne på håndvægtene - 4sæt x 20reps

Dumbell triceps extension - 4sæt x 12reps med 13,4kgs håndvægte

Læg - 4sæt x 20-30reps

Stepups op høj trappe - 3sæt x 12reps med hvert ben

Dumbell curls - 30reps med 13,4kgs håndvægte

Dumbell hammercurls - 30reps med 13,4kgs håndvægte.

Må lige til at få presset en smule mere træning ind. Skal helt sikkert ud og anskaffe mig nogle kettlebells og ha' arrangeret et eller andet jeg kan lave kropshævninger i.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Nå, for hælvate....

Min træningssituation har jo ændret sig noget på det sidste.

Jeg er blevet husejer, er flyttet til Middelfart. Har ikke været medlem af et træningscenter meget længe.

Fokus er såmen ikke på at være stor og beskidt. Men skal omvendt heller ikke svinde ind til en halvfed ligusterfacist med tendens til weber grill og bajer. Jojo, bajerne skal der selvfølgelig til i et godt træningsprogram, men der skal dælme også trænes hårdt for at udnytte vitaminerne i øllene optimalt.

Derfor begynder jeg på mit hjemmefunktionsmandsflotmandstræningsmandeprogram.

I dette program har jeg følgende til rådighed:

En 24kgs kettlebell

2 x 13,4kgs håndvægte

Et par vægtveste

Coc T,1,2

En have hvor jeg planlægger at få sat noget op jeg kan lave kropshævninger i.

Nogle fantastiske naturomgivelser omkring Middelfart.

En pænt stor diller.

Idag fik jeg trænet:

Gåtur med hunden hvor jeg fik lavet 50pullups på en tilfældig legeplads

Kettlebell swings - 30reps m. 24kgs

Kettlebell swings med 1 hånd - 30reps m.24kgs

Kettlebell Snatch - 5sæt x 5reps m.24kgs med hver hånd (Skal lige ha' teknikken på plads da det var første gang med jeg prøver det)

Coc1 - 6sæt x 5reps med hver hånd

KB press - 4sæt x 10reps m.24kgs med hver arm.

Turkish getups - 1rep med hver arm m.24kgs. (Fuck det er svært)

KB Curls - 3sæt x 5reps (Jojo, man kan også sagtens curle med KBs..Og man får flotte arme af det)

KB Upright Rows - 3sæt x 10reps

Supersættet med

Dumbell Laterels - 3sæt x 10reps

KB swings - 30reps m.24kgs

KB goodmornings - 3sæt x 8reps (Lægger KB på nakken så bliver den faktisk hård nok)

Fantastisk at komme igang med træningen igen. Og første gang jeg prøver KB. Det er sgu ret sjovt.

Igår og i foregårs fik jeg iøvrigt trænet No-Gi BJJ. Yir yir..

Også første gang i lang tid. No-Gi er virkeligt fedt. Dominerede alle mine kampe mod både blåbælter og et par store brød som godt nok er nybegyndere. Så det var dejligt for selvtilliden selvom det dybest set ikke er det det handler om.

Link to comment
Share on other sites

Godt at se lidt Flotmandsfunktionsmandstræning, Uncle Troels! :4thumbup: Prøv at supersæt KB snatch med Burpees - 21 - 15 - 9 reps.... (og det er selvfølgelig 21 -15 - 9 reps med hver hånd). Eller 100 swings og 100 burpees på tid er også en dejlig workout. Skal du ikke ha' lavet en sandsæk???

Link to comment
Share on other sites

Tak tak, Dan :cool: Kongen af Junkyard flotmandsfunktionsmandstræning :superman:

Lyder som nogle rigtigt onde workouts. Mine håndled er dog ikke særligt gode venner med burpees, selvom det rigtigt nok en en meget god flotmandsfunktionmandstræningsøvelse. Men må jo lige prøve det af på et tidspunkt. Hvis jeg laver dem på græsplænen kan det være at det går.

Yeah. Sandsæk kunne sikkert være en god ting at ha' i sit arsenal.

Jeg skal ha' mig et Ab wheel og et lidt større udvalg af kettlebells. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hej mr legusterfascist har du prøvet chinups ud over lillebæltsbroen?

Ellers hvis du gerne vil have max udbytte så kan du bare lave bund og snydechinups, det er den bedste øvelse af alle.

Vil du anbefale den gamle eller nye lillebæltebro? Kunne forestille mig det var ekstremt funktionelt. Især hvis man samtidig er fuld. Jeg vil tage dit gode råd til efterretning og se om jeg kan få øvelsen presset ind i det nye flotmandsfunktionsmandstræningsprogram :cool:

Link to comment
Share on other sites

Søndagstræning i baghaven:

KB Swings - 50reps med 24kgs

KB Swings - 2 x 20reps med 32kgs

KB snatch - 5sæt x 5reps med 24kgs

Kb snatch - 3snatches med hver arm efterfulgt at 3 rene pres med 32eren

Kb onearmed Rows - 3sæt x 10reps med 32kg

Læg - 4sæt x 20reps

Squat med 32kgs kb - 3sæt x 10reps

Liggende stem med Kb - 10x24kg, 10x24kg, 10x32kg, 10x32kg

Mave - 3sæt x 30reps

Coc1 - 40singels

CocT - 50reps med hver hånd

Upright Rows med 32kg KB - 3sæt x 10reps

Armstrækkere på Kb - 2sæt x 10reps

Supersættet med

Kb Swings - 2sæt x 10reps med 24kg

Dr.Delt aka Jsc var så flink at låne mig sin 32er kb. Uha, det var dejligt at træne med. Jeg bliver så funktionel at det er helt vildt. Glæder mig allerede til Bjj igen for at se hvordan jeg river allesammen rundt. Jojojojojojojojojo...

Edited by Onkel Troels
Link to comment
Share on other sites

Onsdagstræning:

Hyperextension - 10sæt x 20reps

Har haft lidt med lænderyggen så lavede noget terapeutisk træning på arbejdet. Derudover en del mzkenzie pushups og lidt Reversed hyperextensions.

Torsdagstræning i OBBC:

Pullups - 10sæt x 10reps

Box Squats - 6sæt x 10reps med 60kg

Leg Extensions - 6sæt x 10reps

Bænkpres - 10sæt x 3reps med 100kg (Pinky grip og pause på brystet)

Standing Dumbell Curls - 10x17,5kgs, 10x20kgs, 10x22,5kgs

Mave (Ab Wheel, chrunches i forskellige maskiner)

Derefter ville jeg så have været til BJJ men fanme om ikke træningen var aflyst. Og dette var min primære grund til at jeg kørte fra Middelfart til Odense. Godt nok irriterende.

Så gik istedet ned for at hører noget elendigt Medina i kongenshave hvor lyden var ligeså elendig som sangene :crazy:

Men der var mange der fyrede den af og det er jo altid godt at opsnuse affyringsstemningen.

Iøvrigt mødte jeg Betterøv i OBBC. Slank og flot ungkarl med ny audi og nu også igang med at lave frivilligt arbejde for nødhjælpsorganisationer. Jojo :cool:

Link to comment
Share on other sites

Fredags lyntræning:

Kettlebell snatch (24kg) - 10/10,10/10,10,10/10,10/10,10

Ialt 100snatches med 24eren så hurtigt så muligt. Det kunne dælme mærkes.

Onsdags"træning":

20pullups under gåturen med hunden. Derudover en lille svømmetur i lillebælt :cool:

Imorgen skal jeg ha' mig en god grundig hjemmetræning med jernkuglerne og Coc'erne :smile:

Link to comment
Share on other sites

Fredags lyntræning:

Kettlebell snatch (24kg) - 10/10,10/10,10,10/10,10/10,10

Ialt 100snatches med 24eren så hurtigt så muligt. Det kunne dælme mærkes.

Onsdags"træning":

20pullups under gåturen med hunden. Derudover en lille svømmetur i lillebælt :cool:

Imorgen skal jeg ha' mig en god grundig hjemmetræning med jernkuglerne og Coc'erne :smile:

Hvor hurtigt banker du de 100 reps af?

I øvrigt forstår jeg ikke din inddeling af sæt? Altså 10/10 er vel 10 rep med hver hånd? Men så er der to sæt hvor du kun har taget med een hånd - eller hvad?

Link to comment
Share on other sites

Ups, det er bare en skrivefejl.

Kørte selvfølgeligt skiftevis med højre og venstre. 50reps med hver hånd eller 100rep i alt fordelt som 10ere.

Tog ikke tid men det vil jeg prøve at gøre en dag. KB snatch og KB øvelser generelt er stadig ret nyt for mig så skal nok ikke ha' for mange sæt hvor der er sat tid på. Ellers sjusker jeg bare alt for meget.

Imorgen skal 32eren luftes :cool:

Link to comment
Share on other sites

Søndagstræning:

Startede ud med en helvedes masse manuelt arbejde. Skulle flytte og stable en hulens masse brænde, slå græs og flytte mit PA anlæg fra bilen til kælderen. Normalt er man 2 mand om at bærer den men tog det som lidt træning.

Derefter:

KB snatch og pres med 32eren - 3sæt x 6reps med hver arm. Snatchede den kun op på første rep og lavede derefter de 6pres.

KB Snatch - 10/10 med 32eren.

KB Swings

KB Upright Rows

KB Closegrib pushups

3sæt x 10reps med 32eren af hver uden pauser imellem.

Lidt walking lunges med 24eren.

Fint at få lavet lidt selvom jeg gerne ville ha' lavet lidt mere.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share