Onkel T's muskeleventyr i abeskuret


Onkel Troels
 Share

Recommended Posts

Torsdagstræning i Workout and fitness:

Crosstrainer - 40min

Løbebånd - 20min

Læg - 3sæt x 12reps

Military Press - 15x35kg, 15x40kg, 15x45kg, 15x50kg

Igår var der fuldt med splejsede knægte. Idag var der stort set kun zumba dansende damer i 50erne.

Det er dælme et barskt center jeg træner i :4disguise:

Kan godt li' at smører mig ind i lækre produkter for at holde på the tan efter thailands turen. Føler mig rimeligt metro ved at bruge sådan en fugtighedscreme..

Link to comment
Share on other sites

Søndagstræning i Workout and fitness:

Bænkpres - 10x60kg, 10x60kg, 10x80kg, 10x90kg, 10x100kg, 10x110kg, 6x120kg, 6x120kg

Incline Bænkpres - 6x60kg, 6x70kg, 6x80kg, 6x90kg, 6x80kg

Standing Dumbell Press - 10x26kgs, 10x26kgs, 10x26kgs

Shoulderpress i maskine - 3sæt x 6-8reps

Lying Dumbell Laterels - 3sæt x 10reps med 7-9kgs håndvægt

French Press - 10x40kg, 10x50kg, 8x60kg

Stiffarmed Pulldowns - 4sæt x 10reps

Benpres, Leg extension, Leg Curls, Leg adduktion - 2sæt x 10-20reps med stakken på alle maskinerne. Lattereligt jeg kan kører legextension med spyddet i bund med ET ben. Og jeg er IKKE stærk i bentøjet.

Mave - 2sæt

Biceps - 2sæt

Pullups - 2sæt x 10reps

Dejlig dejlig omgang traaaning. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Tirsdagstræning:

Skulder, ryg-nakkehold - 1time

Judo - 1time

Tilfældigvis skulle judofolkene primært træne gulvkamp idag. Det passede mig jo fint. Der blev dog kun kørt 1mins kampe og så skiftede man makker. Og så kravlede folk om på maven men måtte ikke strangulere dem. Altså altså altså.. Men det var nu meget sjovt. Og teamede da op med de stærkeste drenge så kunne nemt gi' sved på panden.

Bjj - 1½time

Denis var træner idag og han har det med at kører vildt hårdt på i opvarmningen. Idag var ihvertfald en af de dage hvor han var helt spændt op med energi så sveddryppende 1time med opvarmning, drills og teknik.

Derefte ½times normal sparring startende fra knæene. Var lidt flad energimæssigt men tog mig sammen og fik da rullet nogle ok runder. Nogle af de kampe jeg før ville ha' afsluttet blev mere statiske men ellers gik det ok.

Da jeg skulle ud af bilen efter kørerturen til Middelfart var benene som gele, ryggen værkede og nakken knasede. Satme hårdt at blive gammel :laugh:

Edited by Onkel Troels
Link to comment
Share on other sites

Udover dagens træning så har jeg også slæbt lidt rundt på et par komfurer. Min kæreste mente at sådan et komfur var alt for tungt til at løfte på plads selv. Jeg måtte selvfølgelig vise at hun tog helt fejl. Om der er tale om kvindelist er så ikke godt at vide :laugh:

Min kæreste er fucking international klasse styrkeløfter, og fandme om det ikke altid er mig der skal slæbe stuff op af trapperne alligevel! Dem og deres forbandede ladyparts! :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Den form er sgu' da lige til to tomler i røven!!! :4thumbup:

Hehe, tak tak...Tror jeg nok :bigsmile:

Min kæreste er fucking international klasse styrkeløfter, og fandme om det ikke altid er mig der skal slæbe stuff op af trapperne alligevel! Dem og deres forbandede ladyparts! :laugh:

Ja, det er utroligt. Min kæreste er generelt en noget bedre løber end mig. De første par gange vi var ude og løbe har hun sprintet fra mig på de sidste 100-200meter. En dag havde jeg dog en god dag (Og hun var uoplagt). Der tog så jeg så muligheden og sprintede fra hende. Det skulle jeg så ikke ha' gjort. For hun er jo en pige.. :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Lørdagstræning i Olympia i Fredericia:

Dumbell Hammercurls - 6x20kgs, 6x24kgs, 6x32kgs, 6x38kgs (Det tungeste jeg har hammercurlet uden straps. Og endda i ok stil hvis jeg selv skal sige det..)

Enarms præste armkrøl - 4sæt x 10reps (Liiiiige i Biceps)

Chinups - 6xmig, 6xmig+10kg, 6xmig+15kg, 6xmig+20kg, 6xmig+25kg, 4xmig+30kg (På en god dag skulle jeg gerne kunne lave 6rep med +30kg men men men men men..nånånånå)

Incline Closegrip press in smithrack - 6x60kg, 6x80kg, 6x80kg, 8x80kg

French Press - 10x32kg, 10x42kg, 10x52kg, 10x62kg (Ulala.. Nærmer mig alltime PR som jeg mener er 10x70kg)

Mågen - 4sæt x 12reps med 12kgs håndvægte

Siddende læg - 4sæt x 12reps (Mine lægge krampede helt vildt. Skyldes nok løbeturen dagen før)

Stående læg -4sæt x 12reps (Det krampede ik så møj)

Pushups - 1sæt x 70reps (Strict. Har lavet flere før i ringere stil men skulle lige se hvad der var til hvis jeg var lidt mere flotmandsflotteagtige)

Yeah. Laaang tid siden jeg har været nede i den gamle jernhule i Frede. Helt anden stemning end i workout and shitness. Masser af stærke folk og jeg teamede op med Brøggeren og HC som begge er gode for omkring de 170kg i bænkpres rå.

Dejligmandstræning :cool:

Link to comment
Share on other sites

Mandagstræning:

Pullups - 12xmig, 12xmig, 12xmig, 12xmig

Incline Dumbell Press - 10x20kgs, 10x25kgs, 10x30kgs, 10x35kgs, 10x35kgs, 15x35kgs (Selvom pattøjet er slapt for tiden så kunne jeg godt lige ha' brugt lidt tungere håndvægte)

Leg Extension - 5sæt x 10reps op til 2 sæt stakken

Hyperextension - 5sæt x 10reps + grøn elastik

Tirsdagstræning:

Enarms håndvægt stem - 10x20kg, 10x25kg, 10x25kg, 10x20kg

2 holdtræninger af 1time hver.

Link to comment
Share on other sites

De unge knægte er psyko ringe til at rydde op efter sig selv. Normalt er jeg ret ligeglad med en glemt skive her og der. Men der er grænser så måtte lige sætte dem i arbejde et par gange...

:laugh: :laugh: Du er blevet en onkel Morfar :laugh: :laugh:

Nånå, jaja, bizp bizp bizp...

Nå... det er du så ikke!!! Flotte fyr! :wub:

Dumbell Hammercurls - 6x20kgs, 6x24kgs, 6x32kgs, 6x38kgs (

:crazy: :crazy: Shit, hvor ville jeg nødigt blive ramt af en rear naked choke fra sådan en armstyrke!!! :crazy:

Du er dælenme stadig med på styrken, selvom du er blevet en gulvkæmper! :devil:

Link to comment
Share on other sites

:laugh: :laugh: Du er blevet en onkel Morfar :laugh: :laugh:

Nå... det er du så ikke!!! Flotte fyr! :wub:

:crazy: :crazy: Shit, hvor ville jeg nødigt blive ramt af en rear naked choke fra sådan en armstyrke!!! :crazy:

Du er dælenme stadig med på styrken, selvom du er blevet en gulvkæmper! :devil:

Hæhæ, totalt Morfar i badebukser :laugh: Det er bare ikke særligt funktionelt at pille små 'kiks' af stangen når man skal ha' de rigtige skiver på :bigsmile:

Uhh, tak tak. Kan slet ikke klare al den ros fra så flotte fyrer som AndersL og dig :wub:

Nogle øvelser er har jeg beholdt styrken rigtigt fint heldigvis. Men styrkeløft øvelserne er jeg nu faldet en del i :unhappy:

Er slet ikke i tvivl om at du både squatter og dødløfter mere end mig i øjeblikket. Dødløft kan hurtigt komme igen da det ligger godt til mig. Men squat har jeg bare givet op og styrker min selvtillid på en pop øvelser som leg extensions for the pump engang imellem :blush:

Link to comment
Share on other sites

Onsdagstræning i Choke Aarhus:

Styrketræning:

Cabel Upright Rows - 6sæt x 10reps (Med en stump bælte som grep)

Seated Cabel Rows - 6sæt x 10reps (Med en stump bælte som greb)

Bænkpres - 10x60kg, 10x60kg, 10x90kg, 12x100kg, 10x100kg, 8x100kg

Towel Chinups - 4sæt x 6reps

Dips - 8sæt x 10reps (Jane fonda shit..)

Dumbell Curls - 5ssæt x 10reps med 19kgs håndvægte

Statiske hold på chinup barre - 3 x 15sek

En masse grebstræning med muggert og andet gejl

Bjj - 1½time (No-Gi)

Lækkert med noget grappling. Vi gennemgik noget x-guard og nogle sweeps som jeg ikke havde prøvet før. Bestemt ikke noget jeg var stærk i. Men fedt fedt. Derefter fik vi sparret. Tjaa tjoo, kunne både have gået bedre og dårligere. Træningen fortsatte længere tid men måtte nød til at gå da jeg kun havde regnet med 1½times træning.

Link to comment
Share on other sites

Torsdagstræning i workout and fitness:

Frivend - 5x40kg, 5x50kg, 5x60kg, 5x70kg, 5x80kg

Military Press - 3x60kg, 3x70kg, 3x80kg, 3x70kg, 3x60kg

Læg - 4sæt x 12reps med stakken

Leg Curls - 4sæt x 10reps med stakken

Leg extension - 4sæt x 10reps med stakken

Benpres - 4sæt x 10reps med stakken

Hyperextension - 3sæt x 20reps

Mave i maskine - 3sæt x 20reps

Chest supported Rows - 3sæt x 10reps

Seated Shoulderpress i maskine - 3sæt x 10reps

Jaja, jeg er så pissesej fordi jeg kan reppe med stakken i en masse fitnessmaskiner :laugh: Noooot.

Men det var nu en ok omgang selvom det primært foregik i maskiner.

I aften står den på vinsmagning med svigerfar og fredag og lørdag står på max affyring i kbh :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Onsdagstræning:

Baaaardibuilding i Oooeense baaardibuilding og Crossfister claaaab:

Squat - 6x60kg, 6x60kg, 6x90kg, 6x110kg, 6x130kg (Hold da op. 6 rep med 130kg i squat efter uendelige tider uden squat. Havde regnet med at ville faile på 100kg :4thumbup: )

Stivbenet Dødløft - 10x60kg, 10x80kg, 10x110kg, 10x80kg (Lidt til baglår)

Læg - 4sæt x 15reps (Kæft, OBBC har bare verdens bedste lægmaskiner)

Pullups - 10xmig, 10xmig, 10xmig

T-bar Rows - 10x20kg, 10x45kg, 10x65kg, 10x90kg

Chestsupported Rows - 4sæt x 6-10reps

Incline Dumbell Press - 10x35kgs, 10x40kgs, 10x40kgs (IOMS :blink: )

Decline Bænkpres - 10x60kg, 10x90kg, 10x90kg, 6x110kg

Kabel Flyers - 3sæt x 10reps

Lidt blandet mavetræning

Gaaaarrnnzzzz - Incline Dumbell Curls - 2-3sæt (Noget smart noget som SørenW havde fundet på. SørenW er iøvigt HUUUUGGE, venner. Meget flotmandsagtig)

Lidt kabel curls og nogle andet lir.

Mødte masser af kendte ansigter idag. Startede ud med at møde min gamle jitz træner Morten og træningsmakker også fra bjj Malte (Som også har log herinde :wink: )

Nede ved racket mødte jeg Hesten der sådan lige løftede 230kg Raw i dødløft. Og selvfølgelig SørenW der blastede sine guns.

Alle nogle meget smukke mennesker.

Derefter smuttede jeg en tur til MMA da BB bare ikke er funktionelt nok hvis civilisationen går under. Ked af at sige det BB venner. Der er meget kød på sådan en bb'er og hvis ikke man lærer at forsvare sig så ville man sgu ende på grillen.

Derfor:

MMA - 1½time (Øvede)

Startede ud med boksning til plethandsker. Derefter Thai sparring inklusiv clinch og nedtagninger. Kørte med store David og træner Michael. Var forventeligt noget rusten så prøvede ikke så meget vildt.

Tilsidst blev der lavet lidt gulvkamp. Armdrag og tage ryggen fra spidergaurden. Tilsidst sparring. Havde en enkelt kamp mod David. Gik ikke videre godt da han dominerede kampen. Skal blive bedre mod større og stærkere modstandere. Meeeen det er selvfølgeligt lidt svært når man træner så lidt som jeg gør.

Men dejlig omgang træning.

Link to comment
Share on other sites

Fredagstræning i workout and fitness:

Standing Dumbell Press - 10x20kgs, 10x20kgs, 10x25kgs, 10x25kgs

Steated Shoulderpress - 4sæt x 10reps

Laterels - 4sæt x 10reps

Triceps - 4sæt x 10reps

Ab Wheel - 2sæt x 15reps

Lidt fesen runde i meget uinspireret træningsmiljø.

Mandagstræning på arbejdet:

Pullups - 12xmig

Face Pulls - 12reps med stakken

Dumbell Rows - 12reps med 35erne

Gentaget 2 gange.

Bænkpres - 2sæt x 20reps med 50kg

Dumbell shoulderpress - 2sæt x 20reps med 12,5kgs håndvægte

CocT - 50/50, 30/30, 10/10

Lynhurtig gymnastik med vægte.

Link to comment
Share on other sites

Tirsdags træning på arbejdet:

Dumbell Flyers på swizzball - 4sæt x 20reps

Chest press i maskine - 12sæt x 6-10reps

Flyers på swizzball er ret meget win. Masser af pump på patværket ihvertfald.

Torsdagstræning i Workout and fitness:

Walking Lunges - 6turer hvor nogle var med egne kropsvægt og andre var med 24kgs håndvægte. IOMS..

Front Squat in smithrack - 5x60kg, 5x70kg, 5x80kg (Ass to the grass)

Leg Curls - 3sæt x 8reps med stakken (Peak contraktion)

Læg - 3sæt x 12reps med stakken

Chinups - 3sæt x 10reps

Chest supported Rows - 6sæt x 10reps

Biceps - 2øvelser og 7-8sæt

Bænkpres - 10x60kg, 10x70kg, 5x110kg, 5x110kg, 5x110kg, 5x110kg, 5x110kg (Let let og med pause på patten)

Instruktøren mente at jeg ihvertfald var langt den stærkeste i centret. Det er der nok noget om. Men det siger dog ikke så meget :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Lørdag:

Havearbejde hvilket indenbar fjernelse af nogle genstridige rødder samt en jernpæl der var cementeret ned i jorden. Bister satan at slæbe rundt på. Tror den vejede omkring 70-80kg hvis det.

Søndag:

Mere havearbejde samt en lille løbetur med hunden. Ca. 4km.

Mandag:

Pullups - 4sæt x 15reps

Lidt andet skulder og chest. Kan ikke helt huske hvad det blev til. Men ikke tung træning.

Tirsdag:

Lidt blandet maskinhelvede for bentøjet og en masse pushups + et enkelt hold.

Onsdagstræning i OBBC:

Squat - 5x70kg, 5x70kg, 3x100kg, 3x120kg, 3x140kg, 3x150kg, 3x100kg (Hold da op. Det var jeg positivt overrasket over. En overkommelig 3er på 150kg 100% Raw er sgu ok når jeg squatter så lidt som jeg gør)

Pullups - 6xmig, 6xmig, 6xmig+15kg, 6xmig+20kg, 6xmig+15kg, 10xmig, 10xmig, 10xmig

Pulldowns - 3sæt x 6-10reps op til stakken

One armed Chestsupported Rows - 3sæt x 10reps.

Bænkpres - 20x60kg, 10x90kg, 3x110kg, 3x110kg, 3x130kg, 3x130kg, 10x90kg, 10x90kg, 10x90kg (Lidt slap men det havde jeg egentligt også forventet)

En hånds håndvægt stem - 5sæt x 6reps med 28kgs håndvægte (Egentligt en perfekt vægt. Er lidt en slapsvans i skulderne så vægten passede perfekt for 6ere)

Mave - Lidt blandede lir

Biceps BLASTING feat. SørenW:

Ez Barbell Curls - 10x30kg, 6x40kg, 6x50kg, 6x60kg, 6x50kg, 6x50kg (SørenW forærede mig her nogle straps som han fandt. Han er en flink mand. Hemmeligheden bag at ha' de vildeste underarme må åbenbart være at bruge stropper..jojo)

Concentration Curls med. hændvægt - 15kg, 18kg, 20kg, 15kg, 15kg (Dejlig biceps øvelse)

OBBC var fuldt med smukke, store og stærke mænd der løftede voldsomme ting og tronede med deres store arme. Så følte mig en smule intimiderede følte mig lidt tyndfee'. Men heldigvis var styrken ok så mit sarte selvværd kom trodsalt igennem træningen uden større skrammer.

Link to comment
Share on other sites

Lørdagstræning i Olympia i Fredericia:

Dumbell Hammercurls - 6x20kgs, 6x24kgs, 6x32kgs, 6x38kgs (Det tungeste jeg har hammercurlet uden straps. Og endda i ok stil hvis jeg selv skal sige det..)

Godt nok et par uger siden, men denne bispserie, skal have ros: Flot kroellet!

Ogsaa fine pull-ups m vaegt.

Link to comment
Share on other sites

Godt nok et par uger siden, men denne bispserie, skal have ros: Flot kroellet!

Ogsaa fine pull-ups m vaegt.

Danke Sehr. :smile:

Det var ihvertfald dejligt for mine arme. Det viser også hvor vigtigt det er at træne i det rigtige træningsmiljø med nogle stærke folk. Der bliver bare krøllet og bøjet nogle tungere vægte end når man står og fedter med teenageknægte og pensionister i et fatnesscenter og en 20kgs skive på hver side ikke er hverdagskost :bigsmile:

Min topstyrke i pullups synes jeg dog godt kunne have været bedre. Men sådan er det jo altid.

Link to comment
Share on other sites

Lidt mandagstræning på arbejdet:

Ryg Kombi:

Pullups/Facepulls/DB Rows - 3sæt x 12reps med hver øvelse

High Incline smithrack press - 10x35kg, 10x35kg, 6x60kg, 6x80kg, 6x80kg, 6x80kg

Pec Dec Flyers - 3sæt x 10reps med stakken

Triceps extension - 3sæt x 6-10reps

Kæft, mine træningsopdateringer er kedelige. Men det virker til at jeg kan holde en nogenlunde basis form på det jeg laver.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share