Onkel T's muskeleventyr i abeskuret


Onkel Troels
 Share

Recommended Posts

Onsdagstræning i Workout and fitness:

Smal Bænkpres - 10x60kg, 10x60kg, 10x80kg, 10x80kg, 5x100kg, 5x110kg, 3x120kg, 5x110kg, 5x100kg, 5x100kg, 5x100kg, 5x100kg, 10x60kg, 10x60kg (Svaaag i smal bænkpres. Der skal bare fyres nogle sæt af)

Crosstrainer - 5km (22min)

Ok så. Noget volumen i smal bænk og så en omgang cardio med god knald på. Egenligt helt fin omgang træning :smile:

Link to comment
Share on other sites

Torsdagstræning i baghaven:

KB Swings m. 32er - 100reps (50,20,15,15)

KB Onearm Press m.32er - 5sæt x 5reps med hver arm

KB Swings m.32er - 100reps (50,20,10,20)

Dumbell Laterels - 4sæt x 15reps med 13,4kgs håndvægte

Pistols - 3sæt x 5reps på hvert ben

Jumping Lunges - 3sæt x 20reps

Pullups - 3sæt x 5reps

Dumbell Squat,Curl and Press med 13,4kgs håndvægte - 2sæt x 20reps

Triceps Pushups - 3sæt x 8reps

Hunden er lige blevet opereret for et blodører så skal være under konstant overvågning for ikke at kradse hul på operationsarret igen. Så det var hvad jeg kunne lave mens jeg stadig overvågede hunden.

Faktisk ganske ok runde. Jeg er ikke særlig habil med en KB og tyngdepunktet er bare mærkeligt men det er jo bare fordi jeg træner alt for lidt med det.

Link to comment
Share on other sites

Lørdagstræning i haven:

Pullups - 4sæt x 10reps

KB Rows - 4sæt x 8reps med 32kg

Supersættet

One armed Rear Laterels - 4sæt x 10reps med 13,4kgs håndvægt

KB Swings med 32er - 30, 30, 30, 30

KB Snatch med 32er - bare lidt doubler med hver arm

Db Flyers - 50reps

Supersættet med

Pushups - 20reps

Morgenen startede med en gåtur på lidt over 1time med hunden.

Link to comment
Share on other sites

Mandagstræning i Workout and fitness:

Bænkpres - 15x60kg, 15x60kg, 3x100kg, 3x110kg, 3x120kg, 3x130kg, 3x120kg, 3x110kg, 3x100kg, 15x60kg

Chestpress i maskine - 5sæt x 10reps op til 2sæt med stakken

Ab Wheel - 2sæt x 10reps

Supersættet med

Swizzball Abs - 2sæt x 20reps

ConceptII roergometer - 2000meter (7min og 40sek)

Det her endeligt fået sat nogle spejle op i omklædningen. Føler mig bestemt ikke i verdens bedste form. Men det lys fik mig godt nok til at ligne en bodybuildingsmandemand med store bøfmuskler. Vægten er steget lidt. Vejer 96-97kg. Ville egentligt gerne holde den under 95kg. Men har ingen hæmninger når det gælder mad og slik og vil helst ikke lave for meget om på det så bliver nok nød til at få lavet noget MMA/Bjj igen eller løbet nogle længere turer.

Link to comment
Share on other sites

Det her endeligt fået sat nogle spejle op i omklædningen. Føler mig bestemt ikke i verdens bedste form. Men det lys fik mig godt nok til at ligne en bodybuildingsmandemand med store bøfmuskler. Vægten er steget lidt. Vejer 96-97kg. Ville egentligt gerne holde den under 95kg. Men har ingen hæmninger når det gælder mad og slik og vil helst ikke lave for meget om på det så bliver nok nød til at få lavet noget MMA/Bjj igen eller løbet nogle længere turer.

Sådan nogle spejle har de sjovt nok også i mit center. Gad vide hvor manget udvikling de lægger i at lyssætte og bue spejlene så kunderne føler sig tilfredse med træningen? Det sidste var ret tydeligt i min forrige center da runde ting blev ovale i spejlet.

Link to comment
Share on other sites

Sådan nogle spejle har de sjovt nok også i mit center. Gad vide hvor manget udvikling de lægger i at lyssætte og bue spejlene så kunderne føler sig tilfredse med træningen? Det sidste var ret tydeligt i min forrige center da runde ting blev ovale i spejlet.

Hvad angår selve spejlet så tror jeg det er helt normalt og ganske neutralt spejl de har unde i omklædningen. Men lyset derimod er perfekt og kommer oppefra og kaster de rigtige skygger :4thumbup:

Men kende da godt de der spejle hvor man enten ser slankere eller større ud. De prøver vel at give kunden hvad de ønsker at se. I OBBC eks. er der nogle spejle hvor man ser bredere ud og på mit lille fitnesscenter på arbejdet er der nogle spejle hvor man ser slankere ud :smile:

Link to comment
Share on other sites

Onsdagstræning i Workout and fitness:

Frivend fra hæng - 10x40kg, 10x50kg, 10x60kg, 10x70kg

Dødløft - 5x100kg, 5x100kg, 5x120kg, 5x120kg, 5x120kg, 5x120kg, 5x120kg, 5x120kg

Bend Over Rows - 10x60kg, 10x60kg, 10x60kg, 10x60kg

Hyperextension - 3sæt x 10reps

Benpres - 5sæt x 10reps

Læg - 4sæt x 20reps

Bænkpres - 10x60kg, 10x60kg, 3x100kg, 6x100kg, 3x120kg, 8x120kg, 10x100kg

Mave - En helvedes masse situps osv.. (Punktslankning FTW)

Var en flot fyr idag :smile:

Link to comment
Share on other sites

Søndagstræning i haven:

Pullups - 5sæt x 12reps

Ab Wheel - 3sæt x 10reps

CocT - 3sæt x 20reps med hver hånd

Kb Swings(32kg) - 30reps

Kb Upright rows(32kg) - 30reps

Closegrip Pushups - 30reps

Pushups - 50reps

Kb Snatch - 5sæt x 3reps med 32er

Enarms stem med Kb - 1sæt x 8reps med 32er

Dumbell Laterels/Dumbell Press - 10/10/10/10/10/10 med 13,4kgs håndvægte

Squat, curls and press / Jumping Lunges / Swings / Pushups / Curls - 20reps i hver øvelse uden pause imellem.

Lige hjemvendt fra 3 hele dage i London. Vi gik en hulens masse eller blev det ikke rigtigt til noget.

Link to comment
Share on other sites

Onsdagstræning i OBBC:

Crosstrainer - 15min

Dødløft - 10x60kg, 10x60kg, 10x100kg, 3x140kg, 3x140kg, 3x140kg, 3x140kg, 3x140kg, 1x180kg, 1x210kg (Godt tilfreds med at kunne trække 210kg sådan rimeligt overkommenligt)

Bend over Rows - 10x100kg, 10x100kg, 10x100kg, 10x100kg, 10x100kg

Military Press - 10x60kg, 10x60kg, 10x60kg, 10x60kg, 10x60kg

Pullups - 20xmig, 10xmig

Mave i maskine - 6sæt x 12reps

Dumbell Flyers - 15x22,5kgs, 15x22,5kgs, 15x25kgs, 15x25kgs

Læg - 2sæt x 20reps

Leg Extension - 3sæt x 10reps

Ez barbell Curls - 5sæt x 8-12reps (Det gav flotte arme)

Crosstrainer - 15min

Afsluttet med en del stræk af hele kroppen.

Superduper træning i OBBC. Pulsen op, tunge dødløft, gode rows og masser af hyggelig kæwe med kendte folk. Nice :smile:

Link to comment
Share on other sites

Træner du bend over rows med samme stil som dødløft, eller holder du øvre ryg ret imens?

Jeg spørger, fordi jeg stadig overvejer, hvordan jeg kan komme til at dødløfte med den stil, jeg har set dig løfte med, men jeg kan kun få skuldrene frem, når jeg træner cable rowing.

Link to comment
Share on other sites

Træner du bend over rows med samme stil som dødløft, eller holder du øvre ryg ret imens?

Jeg spørger, fordi jeg stadig overvejer, hvordan jeg kan komme til at dødløfte med den stil, jeg har set dig løfte med, men jeg kan kun få skuldrene frem, når jeg træner cable rowing.

Hehe.. En efterligner af min dødløftstil. Så har man også hørt det med :laugh:

Jeg har en link til noget tungs bend over rows jeg før har lavet. De 100kg jeg roede med sidst er selvfølgeligt klart pænere og med mere foroverbøjet overkrop og mindre hjælp fra benene. Men ellers ligner det vidst meget godt.

Link to comment
Share on other sites

Har gravet huller i haven idag og da det gav noget sved på panden tænkte jeg at jeg ligeså godt kunne tage ankelvægtene på da jeg alligevel skulle gå med hunden.

Rendte også rundt og laved walking lunges mens jeg luftede hunden. Hvad tænker folk ikke. LOL :bigsmile:

:laugh: :laugh:

Så skulle du prøve at komme storsvedende rundt om et hjørne med hunden i snor og en uhåndterlig 40 kg. sandsæk på skuldrene - folk glor på en, som om man er dybt retarderet! :laugh: :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Hmmm, hvis det er dagsformen, så virker du noget voldsommere end sidste jeg så dig.

M.h.t. rowing stilen, så minder den jo langt fra om dit dødløft, nærmere i retningen af power shrugs?

Og dermed nærmest det modsatte af dit dødløft, som jeg husker det?

Men måske husker jeg forkert omkring skulderbevægelsen i dit dødløft. Jeg må se, om jeg kan lokalisere en video med det.

Link to comment
Share on other sites

:laugh: :laugh:

Så skulle du prøve at komme storsvedende rundt om et hjørne med hunden i snor og en uhåndterlig 40 kg. sandsæk på skuldrene - folk glor på en, som om man er dybt retarderet! :laugh: :laugh:

Hehe. Ja, læste godt den træning :laugh:

Synes det er max fedt bare at gi' den gas og være ligeglad med hvad alle mulige måtte tænke om det. :cool:

Hmmm, hvis det er dagsformen, så virker du noget voldsommere end sidste jeg så dig.

M.h.t. rowing stilen, så minder den jo langt fra om dit dødløft, nærmere i retningen af power shrugs?

Og dermed nærmest det modsatte af dit dødløft, som jeg husker det?

Men måske husker jeg forkert omkring skulderbevægelsen i dit dødløft. Jeg må se, om jeg kan lokalisere en video med det.

Der er masser af dødløft her:

Cheat Rows'ne er fra 2008. Efter at være stoppet med styrkeløft begyndte på kampsport røg der ca. 10kg. Fra 102 til 92.

Ligger på ca. 95kg for tiden da jeg ikke får trænet nok og hårdt nok for tiden.

Edited by Onkel Troels
Link to comment
Share on other sites

Jeg har fundet og bogmærket løftene, og jeg så også, at de rows var gamle.

Jeg mente nok at kunne huske, at du nærmest sænker skuldrene frem, hvorefter du kravler/smyger dig ind under dine skuldre istedet for at spilde energi på at løfte vægten op, som vi andre forsøger at gøre det.

Link to comment
Share on other sites

Tirsdagstræning:

Kondicykel - 15min

Crosstrainer - 10min

Pullups - 3sæt x 10reps

Skulderpress med håndvægte - 4sæt x 10reps

Holdtræning - 1time

Onsdagstræning i Workout and fitness:

Chinups - 15xmig, 15xmig, 15xmig

Læg - 3sæt x 20reps med stakken

Chestsupported Rows - 6sæt x 6-10reps op til stakken

Ez Barbell Curls - 10x20kg, 10x30kg, 10x40kg, 10x50kg, 10x50kg (Kunne i den grad mærke jeg havde kørt ryg inden. WC er vidst ikke lige i top)

Bænkpres - 10x40kg, 10x80kg, 3x120kg, 3x120kg, 3x120kg, 3x120kg, 3x120kg, 10x80kg, 10x80kg

Skulderpres i maskine - 3sæt

Synes ikke jeg har så mange sæt i mig inden jeg brænde ud. Tilgengæld får jeg voldsomt pump af næsten ingenting idag.

Vil bare lige sige at livet er smukt :smile:

Link to comment
Share on other sites

Fredagstræning på arbejdet:

Fight Gone Bad:

5stationer. 1min ved hver station. 3runder. 1min pause imellem hver runde.

Øvelser:

C2 Roning

Db Thrusters 2x12kgs håndvægte

Hillclimbers

Pushups

Jumping lunges

Tabata på kondicykel - 4min

Armwrestler Rows - 4sæt x 6-10reps

Kunne bare konstatere at min form ikke ligefrem er på toppen. For kæft den 'fight gone bad' var hård. Men det var dejligt for mig og nu har jeg det dejligt. Det er bare dejligt. Dejligt :smile:

Og så kan jeg da lige sige at jeg skal være daddy til en lille pige til sebtember. Det bliver helt sikkert også dejligt :smile:

Link to comment
Share on other sites

Kunne bare konstatere at min form ikke ligefrem er på toppen. For kæft den 'fight gone bad' var hård. Men det var dejligt for mig og nu har jeg det dejligt. Det er bare dejligt. Dejligt :smile:

Og så kan jeg da lige sige at jeg skal være daddy til en lille pige til sebtember. Det bliver helt sikkert også dejligt :smile:

Det lyder som om du har det meget godt :laugh: Dejligt!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share