Onkel T's muskeleventyr i abeskuret


Onkel Troels
 Share

Recommended Posts

Så skulle du ha' set mig løfte 200kg fornyeligt. Det var TUNGE :bigsmile:

Jeg beklager meget til mine fans men jeg er altså bare ikke så stærk mere som jeg var for 4-5år siden. Jeg tror dog hurtigt jeg ved hjælp af et par runder Sheiko ville kunne få banket dødløftstyrken op i nærheden af fordums tid, men mit fokus er bare ikke der mere.

Skal løbe halv marathon til maj og så håber jeg bare jeg undervejs ikke kommer til at ligne en løber. Altså beholder noget muskelmasse på overkroppen.

Ps. Kender jeg dig? :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Fredagstræning:

Pulldowns behind the neck - 10x62,5kg, 10x77,5kg, 8x92,5kg, 8x92,5kg, 8x92,5kg

Chest supported Rows - 10x60kg, 10x80kg, 8x100kg, 8x100kg, 8x100kg

Bænkpres - (10x60kg, 5x90kg, 3x110kg), 5sæt x 3reps med 130kg (Har allerede slået mit mål sat forrige vægttræning. Må lærer at være mere ambitiøs :bigsmile: )

Skulderpres i maskine - 10x50kg, 10x70kg, 8x90kg, 10x70kg, 10x50kg (Er glad for 8eren med 90kg. Maskinen går op til 100kg. Jeg må se om jeg kan lave en pæn 8er med dem på et tidspunkt)

Leg Curls - 5sæt x 10reps med 40kg (Enten har jeg fået meget svage baglår eller også er maskinen bare LEE')

Super træning med god energi og ok styrke. Træningen kører bare. Det er super. Nu går jeg bare og tager mentalt tilløb til at gøre noget ved kosten også. Her i vinterkulden har jeg haft et umådeligt stort behov for slik, kager osv. For fanden det smager godt det skidt. Men det betyder også at kropsvægten igen har sneget sig op på 98kg. Med mine nuværende mål som halvmarathon i kiggerten samt min generelle sundhed samt ikke mindst hvordan dagsformen er, så ville det klæde mig gevaldigt at smide 4-5kg.

Jeg har en kone der smørre min madpakke og laver min aftensmad, så jeg skal i princippet bare lade være med at spise alt muligt junk udover det. Så kommer det helt af sig selv.

Men træningen kører bare. Så det er super.

Edited by Onkel Troels
Link to comment
Share on other sites

Helt sikkert. Men ikke noget jeg ville stille op til ihvertfald selvom jeg var medlem af OBBC.

Ingen grund til at jeg udstiller mit styrketab IRL når man nu kan følge med her :happy:

Råb og skrig og masser af kridt der flyver rundt samt lussinger efterfulgt af Kamikazedødløftning er ret fedt når man er ok stærk eller bare ved at personen har gjort en indsat for at peake styrkemæssigt den dag. Men med mig ville det bare være lidt ynkeligt :laugh:

Men der er jo masser af forholdsvis erfarne styrkeløftere i OBBC så mon ikke de kunne stable noget på benene?

Link to comment
Share on other sites

Tirsdagstræning:

Upright Rows - 5sæt x 10reps med 40kg

Skulderpres i maskine - 10x60kg, 10x80kg, 8x100kg, 10x80kg, 10x60kg (Hov da. Så fik jeg lige reppet med stakken der. Hjalp også lidt på det at jeg ikke havde trænet bænkpres først)

Leg Curls - 5sæt x 10reps med 45kg

Biceps - 6sæt

Skulder + arm og ben biceps. Godkendt.

Jeg er på rette spor i øjeblikket. Er ved at læse Joachim B Olsens biografi hvilket er ret motiverende selvom det langt fra er den mest velskrevne biografi jeg har læst. Jeg er ret tlibøjelig til at tro han er lifetime clean hvilket fylder mig med imponade...

Link to comment
Share on other sites

Sådan lidt hjemmegymnastik:

Dumbell Curls - 4sæt x 25reps med 13,4kgs håndvægte

Supersættet med

Planken - 4sæt x 1min

Air Squat - 1sæt x 50reps

Fik også gået en times tid ude i sneen og en masse sleddragging med datteren. 'mer, mer, mer' bliver hun bare lidt ved at sige mens hendes stakkels far okser derud af :bigsmile:

Nå, ja. Snerydning er vel også en slags træning..

Jeg har sat mig lidt delmål jeg gerne vil nå inden jeg skal løbe Halvmarathon til Maj.

Løbe 5km på 20min

Kropsvægt omkring de 91-93stykker inden løbet. (Vejer omkring 97-98kg nu)

Styrkemæssigt er det fint hvis jeg bare stadig kan reppe med 100kg i bænkpres og være habil i chins.

Link to comment
Share on other sites

Lidt torsdagstræning:

Pulldowns - (Bredt greb, træk foran) - 10sæt x 10reps op til 70-100kg

Bænkpres - (10x60kg, 5x90kg), 5sæt x 5reps med 120kg

Chestpress i maskine - 5sæt x 10reps op til 100kg (For nem men ok for lige at malke pattøjet det sidste efter bænken)

Dumbell Laterels - 1sæt x 100reps med 5kgs håndvægte

Ser lige vejene an senere idag for at se om det er forsvarligt at tage en løbetur.

Link to comment
Share on other sites

Lidt Fredagstræning:

Leg Curls - 5sæt x 10reps med 50kg

Push downs - 5sæt x 6-10reps med 30-60kg

One armed Rows - 5sæt x 8reps med 40-60kg

Mave på Hyperbænk - 3sæt x 20reps

Skulderpres i maskine - 3sæt x 10reps med 80kg

Ikke specielt interessante træninger at læse om. Sådan en runde tager kun en halv times tid og kræver ikke omklædning og efterfølgende bad. Det virker dog alligevel. Bliver stærkere og flottere dag for dag :happy:

Link to comment
Share on other sites

Lidt mandagstræning:

Bænkpres - (10x60kg, 6x90kg), 6sæt x 6reps med 110kg

Mave på bænk - 6sæt x 20reps

Skulderpres i maskine - 3sæt x 10reps med 60kg

Supersættet med

Dumbell Laterels - 3sæt x 20reps med 5kgs håndvægte

Dagens lyntræning. Benene har iøvrigt haft det ganske fint efter løbeturen på 12km. En smule ømhed i lægge er det eneste der har været.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share