Onkel T's muskeleventyr i abeskuret


Onkel Troels
 Share

Recommended Posts

Tirsdagstræning:

Pullups - 10sæt x 10reps

Supersættet

Military Press - 10sæt x 10reps med 50kg

Leg extension - 3sæt x 15reps

Supersættet med

Mave i maskine - 3sæt x 15reps

+ Lidt etbens balance stand samt udstrækning af haser.

Fokus er på løb indtil halvmarathon men der skal lige laves lidt for mullerne så man ikke ligepludselig bliver slapmandsdeltager med slappe ufunktionelle muskler.

Link to comment
Share on other sites

Onsdagstræning:

Løbebånd - 12min (3010meter. Det er jo fucker hårdt. Havde først en ide i hovedet om at løbe en 5er på 20min. Det var dog urealistisk at holde det tempo i 8min endnu. Men fedt nok med en tangering af min cooper PR. Positivt er at min puls hurtigere falder og blev ret hurtigt klar til lidt mere løb...)

Løbebånd - 3km (15min. Løb 4min på 11km/t efterfulgt af 1min på 16-17,6km/t. Gentaget 3 gange)

Løbebånd - 3km (20min... Valgte et af programmerne. 6,4km/t gang efterfulgt af 17,6km/t af en masse kortere intervaller)

Kondicykel - 20min (Jeg har svært ved at få pulsen ordenligt op på kondicyklen. Mine quads brændte men pulsen var ikke højere end som det højeste 140. Har dog også en ret lav maxpuls, men alligevel)

Dumbell Curls - 6x22,5kgs, 6x25kgs, 6x27,5kgs, 6x30kgs

Pec Dec Flyers - 4sæt x 10reps op til stakken

Planken - 2min

Lækker omgang cardio. Testede mine kompression sokker som jo er så moderne. Kan ikke sige om jeg kunne mærke forskel men umiddelbart virkede de rare at løbe i.

Ikke desto mindre så lignede jeg en mellemting mellem en crossfitter og en fodboldspiller.. Sejt...

Link to comment
Share on other sites

Søndagstræning:

Chinups i ribbe - 4sæt x 8reps

Mandagstræning i Fitness World:

Løbebånd - 12min (2920meter) (De første 6min med 16km/t men brændte lidt ud der og måtte gå ned på 13km/t indtil jeg lige fik øget farten lidt tilsidst)

Pulldowns med spadegreb - 10x50kg, 10x60kg, 10x70kg, 10x80kg, 10x90kg, 10x100kg

Kabel Rows - 10x80kg, 10x90kg, 10x100kg, 10x110kg

Bænkpres 10x60kg, 10x80kg, 5x100kg, 5x110kg, 3x120kg, 3x120kg, 5x100kg, 5x100kg (Var noget slap her men sådan er det jo når jeg ikke træner det)

Triceps Extension - 2sæt x 10reps med 12kgs håndvægt

Havde ikke så lang tid da centret lukkede tidligt grundet helligdag. Er ved at læse Arnolds biografi hvilket giver pænt meget lyst til at lave baaardybuildings...

Link to comment
Share on other sites

Onsdagstræning:

Løbebånd - 6km (27min og 30sek)

Løbebånd - 20min (3km. Skiftevis gang på 6,4km/t og Løb på 17,6km/t)

Havde egentligt en 10km i tankerne men havde gummiben og havde løbet de første 5km lidt for hurtigt. Så det blev bare en 6er. Tilgengæld fik jeg bagefter lavet lidt korte intervaller.

Satser på en længere tur her i weekenden omkring de 15km.

Link to comment
Share on other sites

Tirsdagstræning:

Løbebånd - 12min (3020meter. Igen en udligning af PR. Kunne simpelthen ikke mere. Jeg troede jeg ville nå lidt længere da jeg løb 15km/t og øgede til 16,5km/t de sidste 2min. Men man mister en del i starten når løbebåndet skal op i fart. Men skal nok ikke brokke mig. Blev presset godt og grundigt)

5min pause

Løbebånd - 5km (25min og 31sek. Jeg løb med 0.0 - 2.0% hældning hvoraf jeg det meste af tiden lå mellem 1-2%. )

Fint med 8km i benene. Synes ikke jeg havde voldsomt meget at skyde med idag og synes egentligt at 15km/t virkede hurtigt. Jeg er dog blevet bedre til at presse mig selv og kondien er klart blevet bedre.

Er ligefrem inde i en periode i øjeblikket hvor jeg synes det er helt fedt at løbe.

Har iøvrigt et Arnold trip fortiden da jeg er igang med at læse hans biografi. Så Running Man og Commando den anden dag. Og har gennemtæsket youtubevideoer med manden. Indførslen af væksthormon i bodybuilding har bare ikke gjort noget godt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share