Onkel T's muskeleventyr i abeskuret


Onkel Troels
 Share

Recommended Posts

Shit er du over 100... Jeg tænker at køre 5x5 front SQ en dag og et par sæt snatch grip DL stigende en anden dag... Ville egentlig også godt ha lidt cardio med ...

Jo, men synes nu ikke jeg er noget stort brød med den kropsvægt. Jeg er jo 187cm og har en kæmpe negerrøv :-D Jeg trives godt omkring de 100kg . Men kunne være fint at ligge på 98kg +4kg ren flæsk lettere end nu. Men jeg er jo også en sucker for god rom, whisky, bajer, slik, kage og masser af god mad. Så det er hele tiden et spørgsmål om hvor vigtigt det er for én at smide de ekstra kg.

Ps. Jo, vil da også træne lidt OL squats engang imellem. Det er fint lige at holde det lidt ved lige.

Edited by Onkel Troels
Link to comment
Share on other sites

Søndagstræning i abeskuret:

Bænkpres - 10x50kg, 10x50kg, 10x80kg, 10x90kg, 10x100kg, 6x110kg, 6x110kg, 6x110kg, 6x110kg, 6x110kg, 6x110kg, 20x80kg (Nogle med benene oppe. Andre med opspænd. Nogle touch and go. Andre med pause på brystet)

Pushups på paraletter - 3sæt x 20reps

Dips i ringe - 1sæt x 10reps

Jaja.... Skal vidst til at få en smule struktur på igen..

Link to comment
Share on other sites

Takker. Men synes ikke rigtigt jeg er i squatform. Det duer ikke med lavfrekvens i det løft hvis jeg vil flytte mig. Men kan jeg holde mig deromkring mens jeg har fokus på noget disko er det fint :-D

Så læg da en let gang el to om ugen ind. Sådan 5x5 med 60, 80, 100, 100, 100 kg. Det er klaret på 10 min og ville vel næsten virke som opvarmning uden at forstyrre den øvrige træning 😊
Link to comment
Share on other sites

Så læg da en let gang el to om ugen ind. Sådan 5x5 med 60, 80, 100, 100, 100 kg. Det er klaret på 10 min og ville vel næsten virke som opvarmning uden at forstyrre den øvrige træning 😊

Det lyder fornuftigt. Tror det er måden jeg vil gøre det på. Vil smide lidt cardio ind her og der så forventer ikke store styrkegains men lidt bedre allround form. Jeg vejer det samme som da jeg var allerstærkeste så det kan sgu ikke være muskler det hele eftersom jeg pt. Ikke squatter 200kg og dødløfter 275kg.

Link to comment
Share on other sites

Tirsdagstræning i abeskuret:

OL squat - 5x60kg, 5x70kg, 5x100kg, 5x100kg, 5x100kg

Supersættet med

Military press - 5x60kg, 5x70kg, 5x60kg, 5x60kg, 5x60kg

Bend over rows - 5sæt x 10-12reps med 70kg

Pushups på paraletter - 5sæt x 20reps

French press - 5sæt x 10reps med 50kg

Isolated dumbell curls - 5sæt x 10reps med 19kg

Dødløft - 3sæt x 15reps med 70kg

Lidt forsøg på L-sit i ringe..

Er ikke så stærk i disse dage. Nå, men ellers en udmærket lille træning :-)

Link to comment
Share on other sites

Torsdagscardio på arbejdet:

Concept II Roergometer - 5sæt x 500meter (1½min pause imellem sæt. Holdt den lige under 1.45. Puha, det var hårdt idag. Havde pønset på 10x500meter men kvaliteten var nedadgående og har lidt maveinfektion i øjeblikket. Så har ikke spist noget idag. Passer dog fint med mit mål om at skærer lidt flæsk af kroppen)

Løbebånd - 30min (Mest incline walk. 5min med løb i 12km/t)

Fedt fedt, at komme igang med cardio igen. Har simpelthen gainet for meget flæsk.

Er begyndt at sove på ZMA. Det giver sådan nogle sjove drømme :-D Og ellers har jeg uppet mit indtag af vand betydeligt. Dvs. fra 0 -> 2-3liter om dagen.

Derudover så er impulskøbte franske hotdogs, kager, træstammer no go.

Og ja. Tager noget grønt The ekstrakt på cardiodage.

Dog er jeg ikke så restriktiv at jeg har fjernet hjemmehyggen i weekenderne. Jeg tror at de første tiltage sammen med lidt cardio må være nok til at smide 3-4kg flæsk

Link to comment
Share on other sites

Denne log er ved at virke lige lovlig semi-seriøs nok til min smag.

Haha :-D

Jeg skal såmen nok huske at bodybuilde. Gider ikke ofre den smule gammelmandsmuskler jeg har bygget op. Jeg gider bare ikke være en tyksak. Hvis jeg så var en vanvittig stærk tyksak så gik det nok. Men dødløfter næppe 400kg eller bænker 300kg. Så kan jeg ligeså godt prøve af have et element af sundhed indenover min træning. Hvor en fornuftigt cardiovaskulær form og en ikke alt for høj kropsvægt er gavnligt for min sundhed og mit velvære.

Men for helvede. Gu' fanden vil jeg stadig smede igennem. Planen er ikke at blive en cardioål :-D

Edited by Onkel Troels
Link to comment
Share on other sites

Lynrunde i abeskuret:

Dødløft - 15x70kg, 15x110kg, 15x140kg

Dumbell shoulderpress - 15x20kgs, 15x20kgs, 15x20kgs

Stadig lidt mavekneb og kvalme så skulle bare lige lave en smule. Det var uden omklædning. Bare bar dunk og lange bukser.

Dødløft har været rent af helvede til på det sidste. Men idag kunne jeg løfte uden mærkelige spændinger og muskler der ikke vil fungere ordenligt.

Link to comment
Share on other sites

Lynemands på arbejdet:

Ab Wheel - 5sæt x 15reps

Supersættet med

Buttom Up Kb Press - 5sæt x 10/10reps med 12kg

Jaja, 12kgs kb til en voksen mand. Det er ikke særligt voksent. Men tungeste KB der er på arbejdet og sandheden er at den faktisk udfordre mit greb og balancering ok uden at være hård.

Er begyndt at komme mig over mit mavekneb. Men det betyder også at sulten vender tilbage. Så er småtræninger god afledning.

Link to comment
Share on other sites

Du er dæleme godt konditioneret efterhånden, hvis du kan trække sådan en omgang 😀

Takker, der var overraskende god energi idag. Men fik også Snickers kage igår :-D Ellers kører den lidt sundere livsstil ellers fint her på snart anden uge. Nu må der dog godt snart til at ske lidt med dunken ellers må gå lidt hårdere til værks.

Link to comment
Share on other sites

Tirsdagstræning i abeskuret:

Dødløft - 10x110kg, 10x110kg, 10x140kg, 10x140kg, 5x180kg, 1x210kg(Fedt, jeg kan dødløfte lidt igen. )

Kb Press - 10/10x20kg, 10/10x24kg, 10/10x32kg, 10/10x40kg(Pr, vidst nok)

Kb Buttom up Press - 10/10x20kg, 10/10x24kg, 1/1x32kg(Pr, jaja Jojo)

Kb front Squat - 10x20kg, 10x24kg, 10x32kg, 10x32+20kg, 10x32+24kg

Smal bænkpres - 5x100kg, 5x100kg, 5x110kg, 5x120kg, 5x130kg, 10x100kg

Dumbell Laterels - 3sæt x 10reps med 20kgs håndvægte

Superpump og så derudaf. Lækker træning. Fik blødgjort mit bælte lidt så kunne faktisk bruge det på et par sæt dødløft.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share