Onkel Troels

Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

Recommended Posts

10 reps med 40'eren

Jeg må tage mig sammen

Det kan vel også rive en 10er af hvis du presser den tæt på failure. Og du er stadig mere 1rm stærk end mig i overheadpresses vil jeg tro :-)

Men du har ret i at du skal tage dig sammen eller kommer den gamle onkel fra vestfyn og overhaler dig med en 48er i den ene hånd og en guldøl i den anden :-D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Det må ikke ske. Den "gamle" onkel er forresten i denne sammenhæng en ung fløs 😉

Jeg mister helt sikkert noget tricepsstyrke ved ikke at kunne presse horisontalt, men håber at kunne kompensere delvist ved at OH presse hyppigere 💪

Share this post


Link to post
Share on other sites

Det må ikke ske. Den "gamle" onkel er forresten i denne sammenhæng en ung fløs

Jeg mister helt sikkert noget tricepsstyrke ved ikke at kunne presse horisontalt, men håber at kunne kompensere delvist ved at OH presse hyppigere

Haha, ja alt er jo relativt :-D Vi er helt sikkert nogle gamle flotte mænd med flotte muskler.

Jeg tror ikke du mister det store i dit overheadpress ved kun at overheadpresse. Tværtimod. Du kan supplere med lidt Tatepress eller french press hvis dine albuer kan holde til det.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Torsdagscardio på arbejde:

Concept II Roergometer - 1000meter (3min og 26sek)

Kondi Cykel - 15min

Concept II Roergometer - 1000meter (3min og 23sek)

Pønsede på en 2000meter under 7min. Men min hjerne overtalte mig til at stoppe ved de 1000meter. Men tror godt jeg kan ro 2000meter under 7min, hvis jeg har hovedet med. Set udfra mine 1000meter tider.

Igår fik jeg tilmeldt mig et Z-health kursus i Kbh og i aften skal jeg til rom / Whisky smagning med min svigerfar. Life is good :-)

Edited by Onkel Troels

Share this post


Link to post
Share on other sites

Link til kursus?

Det er et 3 dags essential course i starten at juni. Kan ikke finde et link til kursus. Har fået et invite link og derfor en god pris. Men det er et kursus hvor man kan lugte lidt til konceptet og finde ud om man vil kaste de penge et R-Phase koster.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lidt hygge med kedelklokke str 32kg.

BU Press - Lidt singler med højre og fik også en enkelt med venstre. Ikke nemt.

KB rows - 3sæt x 12reps

Et par snatch og pushpresses.

Og ellers hoppe konkurrence og jorden er giftig med min ældste datter :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fik den

Shit shit shit, en 11er med begge arme i KB pres med 40eren. Eftersom jeg er igang med at prøve at slanke mig lidt så bliver den svær at slå. Mine 10ere var meget nær failure løft, så kan nok ikke lige hive en 12er af på dagsform. Men skal se hvad jeg kan gøre hvis jeg føler mig stærk en dag :-D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lidt fredagstræning på arbejdet:

Squat med pause i bunden - 10x20kg, 10x60kg, 10x80kg, 10x100kg, 3x120kg, 3x130kg, 3x140kg, 10x100kg

Pulldowns (Underhåndsgreb) - 8sæt x 10reps med 50-100kg

Bænkpres - 10x60kg, 3x100kg, 3x120kg, 3x130kg, 3x130kg, 3x130kg, 3x120kg, 10x100kg (Med pause på brystet på alle sæt)

Hyperext - 5sæt x 10-20reps (Ekstra modstand med elastik på 10erne)

Tatepress - 3sæt x 10reps

Supersættet med

Dumbell Curls - 3sæt x 10reps

Fint med lidt vægttræning. Just another day in the office som man siger...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Shit shit shit, en 11er med begge arme i KB pres med 40eren. Eftersom jeg er igang med at prøve at slanke mig lidt så bliver den svær at slå. Mine 10ere var meget nær failure løft, så kan nok ikke lige hive en 12er af på dagsform. Men skal se hvad jeg kan gøre hvis jeg føler mig stærk en dag :-D

Jeg er 15 kg tungere end dig, så prøvede ikke at hovere for meget. Vægt flytter vægt i OH pres.

Men burde vi ikke satse på 48'eren i stedet for 12+ reps på 40'eren? Første mand på 5 reps med bæstet fx? 😀

Edited by jsc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lidt fredagstræning på arbejdet:

Squat med pause i bunden - 10x20kg, 10x60kg, 10x80kg, 10x100kg, 3x120kg, 3x130kg, 3x140kg, 10x100kg

Pulldowns (Underhåndsgreb) - 8sæt x 10reps med 50-100kg

Bænkpres - 10x60kg, 3x100kg, 3x120kg, 3x130kg, 3x130kg, 3x130kg, 3x120kg, 10x100kg (Med pause på brystet på alle sæt)

Hyperext - 5sæt x 10-20reps (Ekstra modstand med elastik på 10erne)

Tatepress - 3sæt x 10reps

Supersættet med

Dumbell Curls - 3sæt x 10reps

Fint med lidt vægttræning. Just another day in the office som man siger...

Dine "Punch the Clock" træninger er lidt anderledes end mine 💪

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg er 15 kg tungere end dig, så prøvede ikke at hovere for meget. Vægt flytter vægt i OH pres.

Men burde vi ikke satse på 48'eren i stedet for 12+ reps på 40'eren? Første mand på 5 reps med bæstet fx? 😀

Jo, det lyder som en plan selvom det nok ikke er til min fordel :-D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Søndagstræning i abeskuret:

Dødløft - 10x70kg, 10x70kg, 6x110kg, 1x140kg, 3x180kg, 3x190kg, 5x140kg, 5x140kg, 5x140kg, 20x110kg

KB press - 3ere op til 40eren. Kørte sløvt idag.

Incline benchpress - 10x50kg, 10x50kg, 10x70kg, 10x80kg, 10x90kg, 5x100kg, 5x105kg, 10x80kg

Coc1 - 5sæt x 5/5reps

Triceps med elastik - 3sæt

Facepull med elastik - 3sæt

Havde sat min næse op efter noget mere men kroppe var ikke så stærk på trods af god energi.

Edited by Onkel Troels

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mandagscardio på arbejdet:

C2 roning - 8sæt x 500meter (90sek pause imellem sæt)

Kvalmende hårdt. Holdt også nogle bedre tider end sidst. Blev ikke til 10sæt da jeg ikke havde mere tid. Bedste tid 1.37. Dårligste 1.46.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tirsdagscardio:

C2 Roning - 1000meter (3.28)

Løbebånd - 30min (Dvs. gang på løbebånd. 5.5-6.5km/t og incline 5-15)

Udemærket omgang cardio. Tager stadig tilløb til den 2000meter under 7min. Incline gang fungere godt for tyksakke. God lægtræning og pulsen kommer fint op uden det er kvalmende hårdt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tirsdagstræning i abeskuret -

Squat(505) - 5x70kg, 5x100kg, 5x100kg, 5x100kg, 5x100kg

Kb Rows - 15x20kg, 15x24kg, 10x32kg, 10x40kg, 10x48kg, 10x48kg

Bænkpres med fødderne oppe - 5sæt x 5reps med 100kg (med pause på brystet)

Incline dumbell curls - 3sæt x 10reps med 19kgs håndvægte

Dumbell hammercurls - 3sæt x 12reps med 19kgs håndvægte

AB wheel - 3sæt x 10reps

Stille og rolig runde. Får ikke mange carbs i disse dage og det kan godt mærkes lidt på topstyrken. Men udemærket atrofipræventiv træning :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Torsdagscardio på arbejdet:

C2 Roning - 2 x 500meter (1.39 og 1.44)

Løbebånd - 30min (Incline gang. 5.5-6.5km/t og 5-15 i hældning)

C2 Roning - 2000meter (7min og 41sek)

Overvejede 10 x 500meter roning men ingen carbs i kroppen så Bøhgsede den. Tilgengæld fik jeg svedt vanvittigt på det løbebånd. Skal også huske at mit primære fokus er at smide lidt flæsk og så skal det ikke nødvendigvis være kvalmende intervaltræning hver gang, men mere et spørgsmål om at brænde lidt kcal af.

2000meteren var hård selvom jeg virkeligt tog det roligt. Var flad på det tidspunkt.

I aften skal jeg styrketræne i abeskuret.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ingen styrketræning i aften alligevel..

Lidt snottet og utilpas, så var lige ude og mærke på vægtene, der bare føltes tunge så lavede lidt let pump med børnevægte og tog ind igen.

Edited by Onkel Troels

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now