Onkel T's muskeleventyr i abeskuret


Onkel Troels
 Share

Recommended Posts

Tirsdagstræning på arbejdet:

Leg Curls - 3sæt x 15reps

Supersættet med

Hyper extensions - 3sæt x 20reps (Haser og lænd brændte godt)

Ol Squat - 10x60kg, 10x100kg, 10x100kg, 10x60kg

Dumbell Curls - 10x17,5kgs, 10x20kgs, 10x22,5kgs, 10x25kgs, 10x22,5kgs, 10x20kgs, 10x17,5kgs, 10x15kgs

Facepulls - 5sæt x 12reps

Push downs - 5sæt x 10reps

Pec Dec Flyers - 5sæt x 10reps (Forsøgte mig også lidt med lidt bænkpres men venstre AC-led drillede lidt, og så var flyers glimrende til at puste pattøjet op, så man skulle tror jeg var en rigtig stærkmandsbænker...)

Pønser på en løbetur i aften hvis vejret holder. Derfor oplagt lige at få trænet musklerne lidt.

Link to comment
Share on other sites

Renderi - 35-40min

Jeps, så fik jeg snørret løbeskoene og kom afsted. Stoppede op undervejs og skød et par billeder af udsigten og havde derefter svært ved at komme i omdrejninger igen. Lidt som en gammel puch maxi der trængte til at få ny luftfilter. Når det gik opad var det lidt som en tyk mand på selvsamme knallert...

Link to comment
Share on other sites

Torsdagstræning i fitness world:

Ol squat - (10x60kg, 10x100kg,) 5sæt x 5reps med 140kg

Læg - 5sæt x 20reps

Pulldowns behind the neck - 5sæt x 10reps med 60-100kg

Chinups - 5xmig+10kg, 5xmig+15kg, 5x20kg, 5xmig+25kg, 5xmig+30kg

Military press - 5x60kg, 5x65kg, 5x70kg, 5x75kg, 5x60kg

Kabel rows - 5sæt x 10reps op til stakken

Decline bænkpres - 10x60kg, 10x80kg, 10x100kg, 10x110kg, 10x120kg, 10x110kg, 10x100kg

Flat dumbell press - 5sæt x 10reps med 30kg (Var helt færdig på dette tidspunkt. Mega pump trods puny Weight)

Isolated dumbell curls - 5sæt x 10reps

Triceps pushdowns - 5sæt x 10reps

Super, super lækker træning. Det hele spillede :-)

Edited by Onkel Troels
Link to comment
Share on other sites

Torsdagstræning i abeskuret:

OL Squat - (10x60kg), 3x100kg, 3x110kg, 3x120kg, 3x130kg, 3x140kg, 3x150kg, 6x130kg

Chinups - 12sæt x 12reps (Kørte helt godt. Lang tid siden jeg har kunnet det.)

Bænkpres - 6x60kg, 6x70kg, 6x80kg, 6x90kg, 6x100kg, 6x110kg, 6x110kg, 6x110kg, 6x100 (Pause på brystet. Pinky grip)

Curls - 2sæt

Coc1 - 12/12,10/10,8/8reps

Fin energi og styrke. Præcis en uge siden jeg knækkede jern sidst. Man er trodsalt fuldt restitueret når der går så lang tid.

Link to comment
Share on other sites

Ja det bliver det jo ikke ringere af

Jeg har faktisk ikke været på vægten i 3-4uger men ved bare at jeg har givet helt los med at æde igennem lige siden slutningen af Maj, og at dagsformen ikke er helt så skarp som for 1½måned siden :-D

Dog kan jeg stadig få styrkeløftetbæltet ind i de inderste hul og V.brachialis er synlig under armtræningen. Meeeen den er blevet mindre tydelig og bæltet strammer lidt mere. Så må lige se at stramme lidt op igen :-)

Link to comment
Share on other sites

Tirsdagstræning i abeskuret:

Barbell shrugs - 20x60kg, 15x100kg, 15x130kg, 10x150kg, 10x150kg

Supersættet med

AB wheel - 5sæt x 10reps

Squat - 6x60kg, 6x60kg, 6x100kg, 6x130kg, 6x150kg, 10x100kg

Supersættet med

Kb Rows - 10x24kg, 10x32kg, 10x40kg, 10x48kg, 10x48kg, 10x48kg

Bænkpres (Reversed Bands) - (10x60kg, 10x80kg), 10x100kg, 10x120kg, 6x130kg, 5x140kg

+ lidt blandet Rows, mågen! wall sit..

Fin træning.

Link to comment
Share on other sites

Rent 'funktionelt' så er Coc'eren jo bare et værktøj som nogle af gode til og andre ikke. Siger selvfølgelig noget omkring ens chrushing grip power men men mere relevant må det være at være i stand til at holde om de vægte man løfter på.

Jeg kan både maxe på chins og rows uden stropper. Når jeg farmer Walker er det ikke grebet der giver op først. Og vil tror jeg max kan lave 6-8reps med coc1eren pt. Dvs kun lige indenfor din styrkerramme.

Jeg kun også sige at alle der træner burde nemt kunne snuppe 5x200kg i dødløft :-D Men det gør jeg ikke eftersom alle træningsmænds fysiske forudsætninger og mål med træningen er helt forskellige. :-)

Jeg har leget en del med forskelligt grip, og det er min klare overbevisning at træning med CoC gør en god til CoC og ikke så meget andet. På den måde er de sådan lidt en parallel-øvelse - det er ikke meget carryover til reel grebsstyrke (i form af at holde fast på en tung vægt ihvtf).

Link to comment
Share on other sites

Jeg har leget en del med forskelligt grip, og det er min klare overbevisning at træning med CoC gør en god til CoC og ikke så meget andet. På den måde er de sådan lidt en parallel-øvelse - det er ikke meget carryover til reel grebsstyrke (i form af at holde fast på en tung vægt ihvtf).

Helt enig. Plus jeg finder det utroligt nemt, at overtræne grebet med COC-træning. Efter et seriøst pas dykker grebsstyrken i dødløft, farmers, 1-hånds swings etc i op til en uge efter. Så jeg gider dem ikke.
Link to comment
Share on other sites

Jeg har leget en del med forskelligt grip, og det er min klare overbevisning at træning med CoC gør en god til CoC og ikke så meget andet. På den måde er de sådan lidt en parallel-øvelse - det er ikke meget carryover til reel grebsstyrke (i form af at holde fast på en tung vægt ihvtf).

Generelt er CoC ikke en specielt god øvelse for greb. Jeg har også brugt dem meget og det gav mig problemer med mine håndled og mine albuer. Det der ændrede noget for min manglende grebsstyrke var, at jeg holdt op med at bruge straps. Straps har helt sikkert deres plads i træningen hvis man er ligeglad med funktionel styrke men jeg ville gerne kunne tage chinups og pullups og træne DB rows uden straps og idet at jeg ikke brugte straps blev grebet stærkere på bekostning af de tidligere nævnte øvelsers intensitet (i en periode)

Link to comment
Share on other sites

Der er ikke noget der er "bedre" end andet.. Det kommer an på hvad man skal bruge det til. Crush strength trænet gennem COC er udemærket "ggp" for pølserne.. Det giver normalt ikke problemer med hverken håndled eller albuer med mindre man ikke ved hvorledes volumen skal justeres.

En nem måde at få lidt Coc træning ind er ved at lave 5-10 singler mellem sine pres / SQ sæt..

Edited by TRS
Link to comment
Share on other sites

Dejligt at hører om alle de erfaringer I har haft med jeres Coc(K)'s, Venner :-)

Så pointen må være at man skal lave det man bliver stærk af, i de muskler man gerne vil være stærk i, med de øvelser man synes virker bedst og er sjovest at lave. Alt imens man undgår at blive skadet. :-)

Link to comment
Share on other sites

Torsdagstræning i abeskuret:

Sumo Dødløft - 3x105kg, 3x105kg, 3x105kg, 3x105kg, 3x155kg, 3x155kg, 3x155kg, 3x155kg, 3x155kg, 3x155kg

Bænkpres (Reversed Bands) - 10x100kg, 3x100kg, 3x110kg, 3x120kg, 3x130kg, 3x140kg, 3x150kg, 1x160kg, 6x130kg, 6x140kg, 6x130kg (Alle med pause på brystet)

Rear delt med elastik - 10sæt x 20reps

Chinups - 2sæt x 15reps

Kb swings - 1sæt x 50reps med 32kgs kugle

Ret øm efter squatten i tirsdags. Elsker det vejr der er disse dage. Holder ferie så kører i et lidt lavere gear end vanligt.

Link to comment
Share on other sites

Arhhh, ok. Så er du cirka lige så slap som mig. Det trøster...... :laugh:

Jeg er slappere :-D Mit bænkpres har et sørgeligt bundniveau medmindre jeg sådan for alvor giver øvelsen tæsk som ved en smolov Jr. Mine chins, Rows, dødløft, er det eneste jeg er i ok form i :-) Min WC i presseøvelser er bare heller ikke god pt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share