Onkel Troels

Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

Recommended Posts

Dejligt at hører om alle de erfaringer I har haft med jeres Coc(K)'s, Venner :-)

Så pointen må være at man skal lave det man bliver stærk af, i de muskler man gerne vil være stærk i, med de øvelser man synes virker bedst og er sjovest at lave. Alt imens man undgår at blive skadet. :-)

Og spiser nogenlunde med protein. Så bliver man stærk og flot over tid 😊

Share this post


Link to post
Share on other sites

50rep med 32eren går lige i poterne 💪..

Synes nu ikke det udfordrede grebet. De 155kg i dødløft med over håndgreb var meget værre. Men jeg er også klart mere udholden i mit greb end jeg er stærk.... Ved så ikke hvad man kan ikke udlede af det :-D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tirsdagstræning i abeskuret:

AB wheel - 5sæt x 10reps

Supersættet med

Frivend / shrugs - 5sæt x 6-20reps med 60kg(6 frivend efterfulgt af 20shrugs)

Squat - 10x60kg, 10x60kg, 3x100kg, 3x130kg, 3x140kg, 3x150kg, 3x160kg, 6x170kg

Coc1 - 6sæt x 6/6reps

Coc1,5 - 5 statiske hold (overraskende god power. 2eren kan ikke være langt væk)

Squat (Reversed Band) - 6x160kg, 6x190kg, 6x200kg

Military Press - 10x20kg, 10x30kg, 10x40kg, 10x50kg, 10x60kg, 5x70kg, 5x75kg, 5x80kg, 12x50kg, 8x50kg (Fin power. I forhold til min bænkpresstyrke er jeg ok med her)

Bend over Rows - 5sæt x 10reps med 100kg (Voldsomt nemt idag)

Curls - 5sæt x 10reps med 19kgs håndvægte

Triceps ext - 3sæt x 10reps

Dejlig træning :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pullup - 15xmig, 15xmig, 15xmig, 15xmig, 15xmig

På min pullupbar i soveværelset. Grebet bliver noget presset af flere grunde. Nævnt i flæng: glat stang, tyk stang, Svedige naller, mange reps, fedme, allround weakness. Ellers gik det godt :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Torsdagstræning i abeskuret:

Bulgarien split Squat - 5sæt x 10\10reps +24kgs KB.

Dødløft - 5x100kg, 5x150kg, 5x180kg, 5x210kg, 5x180kg, 5x150kg (Bælte på de 210kg ellers ikke. Dobbelt overhåndsgreb uden stropper på de 150kg. Ellers stropper på de tungere sæt)

Stivbenet dødløft - 5sæt x 10reps med 100kg (Helt sikkert noget bygger både baglår, numse og lænd. )

Floorpress - 10x60kg, 6x90kg, 6x100kg, 6x110kg, 6x120kg, 6x110kg, 6x100kg, 6x90kg

Incline dumbell press - 3sæt x 10reps med 35kgs håndvægts

Lækker træning. God energi og ok styrke. Hørte dejligt hep håp og Rocky tema. Min kone blev introduceret til BSS. Det er godt for hendes numse og dermed godt for mig :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Søndagstræning i Lalandia på LOLland:

OL squat - 10x20kg, 10x40kg, 10x70kg,10x100kg, 10x100kg, 10x100kg, 10x100kg, 10x100kg

Military press - 6sæt x 6reps med 70kg

Pulldowns - 6sæt x 8reps med 100kg

Hyper ext - 3sæt x 20reps

Chest supporter rows - 5sæt x 10-12reps

Bænkpres - 10sæt x 5reps med 100-105kg(Pinky grip og pause på patten)

Curls - 1sæt

Dejligt at få rørt sig :-)

Edited by Onkel Troels

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tirsdagstræning i fitness world:

OL squat - (10x20kg, 10x60kg, 5x100kg), 5sæt x 5reps med 145kg (Fin runde. Ok hårdt for de tynde stænger...)

Chinups - 5xmig, 5xmig+10kg, 5xmig+20kg, 5xmig+30kg, 5xmig+35kg, 5xmig (sidste sæt med 3sek hold i toppen ved hver rep)

Military press - 5x60kg, 5x60kg, 5x70kg, 5x80kg, 5x80kg, 5x60kg

Leg curls - 5sæt x 10reps

Bænkpres - 10x60kg, 5x100kg, 5x110kg, 5x120kg, 5x130kg, 10x100kg, 10x100kg (Har længe været presset allerede ved omkring 120kg men idag var 130kg ok overkommelige med 1-2 reps mere i banken :-) )

Dumbell laterels - 5sæt x 15reps med 12kgs håndvægts

Triceps - 3sæt x 10reps

God runde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Torsdagstræning i abeskuret:

Front Squat - 6x60kg, 6x70kg, 6x80kg, 6x90kg, 6x100kg, 6x110kg

Fatman Pullups - 5sæt x 12reps

Bend over Rows - 5sæt x 10reps med 100kg

Z-Press - 5sæt x 5reps med 60kg

Coc1,5 - 5sæt x 3/3reps

Dumbell flyers - 3sæt x 20reps med 20kgs håndvægte

Vi havde haft gæster hele dagen til grill så sækken var helt spilet ud og der var også røget en halv flaske vin i sækken. Så under de omstændigheder en ok træning.

Edited by Onkel Troels

Share this post


Link to post
Share on other sites

Når man bliver voksen bliver man nødt til at lære, at træne med godt sæk, og under indflydelse af moderate mængder alkohol

Haha :-D Reglen må være at så længe man kan knalde kan man også smede. Måske skal man rive længere i jernet før der sker noget men lysten er der jo altid :-D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha :-D Reglen må være at så længe man kan knalde kan man også smede. Måske skal man rive længere i jernet før der sker noget men lysten er der jo altid :-D

Holy shit du må have trænet stiv så... Jeg ville få ALLE skader hvis jeg trænede i den tilstand.

Edited by MamboMads

Share this post


Link to post
Share on other sites

Holy shit du må have trænet stiv så... Jeg ville få ALLE skader hvis jeg trænede i den tilstand.

Haha :-D Point taken. Du drikker mange øller og boller mange damer imens øllerne virker på dit hoved(begge).

Der skal til mit forsvar siges at jeg har dødløftet 240kg MEGET fuld til en julefrokost engang. Snapsestiv...

Folk spurgte i loggen. Var du i byen igår?

Mig:"nej! jeg tog vidst hjem, husker ikke noget"

Andre folk:"Jo, du var da i byen....."

Share this post


Link to post
Share on other sites

Søndagstræning i abeskuret:

Dødløft med overhåndsgreb - 5x100kg, 5x140kg, 5x140kg, 5x140kg, 5x170kg(PR), 1x210(med stropper)

Dødløft(med stropper, pause ved 1-3sek pause ved knæ. På vej op og ned) - 5sæt x 5reps med 140kg(Sgu da modbydelig variant)

Floor Press - 10x50kg, 10x50kg, 10x80kg, 6x100kg, 6x110kg, 6x122,5kg, 6x120kg, 6x110kg, 6x100kg

Kb curls - 2sæt

Kb Triceps ext - 2sæt

Havde ligget på knæ og malet terrasse i en del timer inden træningen samt er blevet møj forkølet. Øv øv. Men alligevel en fin træning.

Mine ol stænger er ikke specielt gode så meget tilfreds med at kunne reppe en 5er a 170kg med overhåndsgreb.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Torsdagstræning i abeskuret:

Front Squat - 12x20kg, 12x50kg, 12x80kg, 6x100kg, 6x100kg

Chinups - (5xmig), 5sæt x 5reps med +20kg

Coc samt wrist roller - en del blandet imellem den anden træning.

Bænkpres - 10x50kg, 10x50kg, 3x100kg, 3x110kg, 3x120kg, 3x130kg, 3x100kg, 3x100kg, 3x100kg (Det skulle være tungt...det var det...for mig...svækling)

Incline dumbell Press - 2sæt x 10reps med 35kgs håndvægte...

Pushdowns med elastik - 2sæt

En halvdårlig træning. Men så tog jeg min cykel og cyklede ned til vandet og hoppede i baljen. Rent feelgood :-)

Laver muligvis lidt patværk på arbejdet i morgen for at kompensere for det skidt jeg lavede idag...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Søndagstræning i abeskuret:

Dødløft - 5x100kg, 5x140kg, 5x170kg, 5x190kg, 5x200kg, 5x190kg, 5x170kg, 5x140kg

Kb Press - 5x20kg, 5x24kg, 5x32kg, 5x40kg, 5x32kg, 5x24kg, 5x20kg

Wilde grip Pullups - 3sæt x 6-10reps (band supported)

Supersættet med

Bend over Rows - 3sæt x 10reps med 100kg

Smal bænkpres - 20x50kg, 6x90kg, 6x100kg, 6x110kg, 6x110kg, 6x110kg, 6x100kg, 6x90kg

Coc 1,5 - statiske hold

Farmer Walks - 4turer med 35kgs håndvægte

Lækker træning :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tirsdagstræning i abeskuret:

OL Squat - (10x50kg, 3x90kg, 3x120kg), 5sæt x 3reps med 155kg (Uden bælte. Ville egenligt ha' kørt low bar men High bar føltes bedre for mine skuldre. Det blev så lidt hårdere at squatte men gik ok)

Chinups - (3xmig), 5sæt x 3reps med +32kg

Bænkpres - (10x50kg, 3x90kg, 3x110kg), 5sæt x 3reps med 130kg (Ville egenligt ha' nøjes med 120kg men Blackice sagde jeg skulle sætte 130kg på. Nånå, så gør jeg det...)

Coc - blandede lir

Dumbell curls - 3sæt x 10reps med 20kgs håndvægte

Supersættet med

Tate Press - 3sæt x 10reps med 20kgs håndvægte

En trættemandstræning pga de lave reps. Men faktisk en ok runde der ikke tog mere end 40min.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Torsdagstræning i fitness world:

Squat - 10x60kg, 5x100kg, 5x140kg, 5x160kg, 5x180kg, 5x100 (Yir, udligning af gammel 5RM i squat. Det sidste sæt med 100kg var med 3sek pause i bunden)

Chinups - 5xmig, 5xmig+10kg, 5xmig+20kg, 5xmig+30kg, 3xmig+40kg, 2xmig+50kg(PR:-))

Stivbenet dødløft - 10x60kg, 10x100kg, 10x120kg, 10x140kg, 10x100(kørte godt. )

Stående læg - 5sæt x 12-20reps

Kabel rows - 10x50kg, 10x80kg, 10x110kg, 10x130kg, 10x130kg

Smal bænkpres - (10x40kg, 10x60kg, 10x80kg, 10x100kg), 6sæt x 6reps med 110kg(Gode nemme :-))

Isolated ez bar curls + elastik - 5sæt x 6-10reps (anbefalede et par gutter øvelsen. De ville lige prøve den men kunne ikke lave nogle reps med elastikken og små kg alene. Nå, slemme mig. De så ellers ud til at de havde øvet sig meget på at bøje armene)

Zottman curls - 5sæt x 10reps med 12kgs håndvægtr

Kabel pushdowns - 5sæt x 10reps

Super duper træning. Masser af kaffe i blodet og dejlig energi og styrke.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now