Onkel Troels

Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

Recommended Posts

Torsdagstræning i abeskuret:

OL squat - (10x60kg), 5sæt x 10reps med 100kg

Stående læg - 6sæt x 15-20reps

AB wheel - 5sæt x 10reps

Coc lir.

Blackice incline bænkpres - 6sæt

Bend over rows - 2sæt

Curls - 1sæt

Nå da da. Så skal jeg snart have pige nummer 3. Livet er herligt <3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gider ikke træning mere. Overvejer at finde min gamle frimærkesamling frem.

Dodbod og blød mand skulle også være så moderne.

Bruge lige 4min idag på at lave 2x5med 150kg i dødløft, 2x15 med 60kg i incline bænk, 2x15reps med 40kg i ez-barbell curls, 2x15 i pullovers.

Nånå.... Jaja....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Søndagstræning i abeskuret:

Kb Rows - 5sæt x 10/10reps med 40kg (Meget korte pauser imellem sæt)

Squat - 5sæt x 10reps med 60kg

AB wheel - 5sæt x 10reps

Bænkpres - 10x60kg, 6x90kg, 6x100kg, 6x110kg, 6x100kg, 6x90kg(Pinky grip.)

Isolatede dumbell curls - 3sæt x 12/12reps med 19kgs håndvægt

Tog 35min.

Ja, så gik der lige 10dage siden sidste træning. Hold da op det var godt at få rørt kroppen igen. Har simpelthen ikke kunne finde tid og overskud til træning på det sidste. Gætter på at det er squatten jeg kommer til at kunne mærkes mest i morgen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tirsdagstræning i abeskuret:

Dødløft med overhåndsgreb - singels, 150kg, 150kg, 150kg, 160kg, 170kg, 180kg, 190kg(PR), 170kg, 160kg, 160kg (Vl sko ude bælte og med overhåndsgreb. Kan ikke helt huske om jeg har lavet 190kg i dødløft med vl stang. Måske. Men dette var med SL stang som er lidt tykkere og derfor sværere. Så derfor pr. Dengang mit max var 275kg var mit overhåndsgreb max 170kg. Så ikke alt er helt skidt)

Bænkpres(pinky grip) - 10x60kg, 10x60kg, 10x90kg, 10x100kg, 6x110kg, 6x120kg, 3x130kg, 6x110kg, 6x100kg (Gik faktisk fint. Men ved 130kg blev det voldsomt tungt. 3eren blev grindet op)

Bend over Rows - 5sæt x 12reps med 100kg (Nemt og flot)

Lunges - 3sæt x 10-20reps med hver ben

Kb Press - 3sæt x 10/10reps med 20kg

Fin træning der tog ca. 40min. Er jo ikke ligefrem i topform men udfra den betragtning en ganske lækker træning.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Du træner hurtigt.

Tak. Det er ihvertfald målet ikke at bruge alt for lang tid. Supersætter det meste. Og når man er alene i skuret går der heller ikke noget tid med hyggesnak. Men kan nu godt nogle gange savner dengang man var 'GymRat' og var i centret 2-3timer ad gangen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onsdagscardio på arbejdet:

Crosstrainer - 20min

Løbebånd - 4km (22min og 25sek)

Hold da kæft det var hårdt. Er IKKE i løbeform. Heller ikke i løbeform kunne man fristes til at sige ;-)

Nå, men det var også lang tid siden sidst så ikke så mærkeligt. Jeg sidder her og koger max lige nu. Selve løbet har ikke været savnet men fornemmelsen bagefter er sgu fed :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Torsdagstræning i abeskuret:

OL squat - 10x20kg, 10x60kg, 10x90kg, 10x120kg, 10x90kg

Dips i ringe - 10xmig, 10xmig, 10xmig+24kg, 10xmig+24kg, 10xmig+24kg, 10xmig+24kg

Isolated dumbell curls - 3sæt x 10reps med 19kgs håndvægte

High incline dumbell press - 3sæt x 10reps med 35kgs håndvægte

Dumbell laterels - 1sæt x 50reps med 5kgs

Igen en hurtig lille træning men rigeligt til at forkulle mine pecs. Fedt :-)

Edited by Onkel Troels

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaja, vi kan da også kalde dette for træning. Især fordi det er så lang tid siden jeg har lettet min røv og lavet nogle strækkere.

Pushups - 8sæt x 25reps (200 ialt)

Min workcapacity i presseøvelser er ret elendig i forhold til tidligere tider. Lidt simple pushups vil nok ikke skade.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Du så vild Troels. Fedt du bare banker 15 sæt af på 15 min :). Så er der pgså lidt cardio ..

Synes jeg havde været mere vild hvis jeg havde fyret en seriøst omgang træning af med tungere vægte og derfor også længere pauser imellem sættene. Men jeg valgte se Toppen af Poppen med dertil hørende popcorn og 7up :-D

Men tak :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tirsdagstræning i abeskuret:

Dødløft - 5x100kg, 5x100kg, 5x150kg, 5x180kg, 5x150kg, 5x150, 5x150kg (overhåndsgreb på nær med de 180kg hvor stropper var inkluderet. God grebstræning)

Smal bænkpres - 10x60kg, 10x60kg, 5x90kg, 5x100kg, 5x110kg, 5x120kg, 5x110kg, 5x100kg, 5x90kg

French press - 10x40kg, 10x50kg, 10x60kg

Tate press - 3sæt x 10reps med 20kgs håndvægte

Pushdowns med elastik - 3sæt x 15reps

Wall sits - 3 x 1min

Fatman pullups - 3sæt x 10reps

Coc 1 - 6sæt x 5\5reps

Udmærket runde. Haserne var for brændt af efter løb til at de rigtigt kunne dødløft noget. Der er nok ingen hemmelighed at jeg bruger haser en del mere end quads når jeg dødløfter.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Torsdagstræning i abeskuret / skoven:

Startede ud med at tage min mountainbike og kører ud til en badebro hvor jeg hoppede i vandet. Missede lige nøjagtigt solnedgangen men stadig rød horisont. Hjemad kørte jeg en lille omvej og satte fart på for at få lidt varme i kroppen. Og så ud i abeskuret:

Dips i ringe - 10sæt x 10reps

Dødløft - 10sæt x 10reps med 100kg

Ez barbell curls - 10sæt x 5-6reps med 50-60kg

God fart på træningen. Kørte bare dips, død , curls og forfra. 30-60sek pause før jeg kørte det forfra :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lille gåtur i det gode vejr efterfulgt af:

Leg ext - 3sæt x 15reps

Hyper ext - 3sæt x 20reps

Pulldowns - 3sæt x 15reps

Mine knæ og lænd har det altid fantastisk efter kombi af leg ext og hyper ext. Ikke at jeg ellers går og har ondt i dem. Men pumpet føles bare godt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Søndagstræning i abeskuret:

OL squat - 10x60kg, 10x60kg, 5x100kg, 5x110kg, 5x120kg, 5x110kg, 5x100kg

Chest supported dumbell rows - 12x20kgs, 12x20kgs, 8x35kgs, 8x35kgs, 8x35kgs, 8x35kgs

Floor press - (10x60kg, 10x60kg), 5sæt x 5reps med 100kg

Lidt teknik i dødløft med 100kg samt leg i ringene.

Lidt slappemands gammelfar træning.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mandagstræning på arbejdet:

Seated dumbell press - 11sæt x 10-20reps med 12-22kgs håndvægte

Pushdowns - 5sæt x 10reps

Supersættet med

Isolated hammercurls - 5sæt x 10teps

Dumbell flyers -3sæt x 12reps med 20kg

Chest press i maskine - 3sæt x 12reps

Lidt BB med lette vægte, korte pauser og mange reps.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now