Onkel Troels

Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

Recommended Posts

Tirsdagstræning i abeskuret:

 

Dødløft - 4sæt x 10reps med 100

Bænkpres - 10x60kg, 10x60kg, 10x90kg, 5x100kg, 5x110kg, 5x110kg, 5x110kg, 5x110kg, 5x110kg

Isolated dumbell curls - 5sæt x 10reps med 20kg

 

Lille hyggetræning. Har DOMS i hele kroppen efter løbeturen igår. LOL :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fredagstræning i Haderslev:

 

leg ext - 5sæt x 10-20reps

supersættet med

front squat - 5sæt x 10reps med 60kg

dødløft - (5x60kg, 5x100kg,) , 5sæt x 3reps med 140kg

Bænkpres - 10x60kg, 10x60kg, 10x80kg, 5x100kg, 5x100kg, 5x100kg, 5x100kg, 5x100kg

incline dumbell Press - 10x30kgs, 10x35kgs, 10x30kgs

barbell curls - 5sæt x 10reps

kabel Rows - 3sæt x 20reps

mave - 3sæt x 10reps

db shoulderpress - 3sæt x 10-15reps med 20kgs

laterels - 3sæt x 10-15reps med 7,5kgs

 

dejlig træning. Var ikke stærk og vægtene var heller ikke tunge men bare feel good. Og så var der numsepige.... Ej ok. Godt nok gamle svin. Men hun brændte igennem i Squat ass to The grass. Så kan man jo ikke blive andet end glad :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mandagstræning:

 

Løb - 23min

 

Ad, det er stadigvæk rigtigt ulækkert. Knap så langt som sidst så jeg forhåbenligt ikke bliver så øm som sidst. Faster idag. Fastede også sidste mandag. Jeg er afhængig af tarvelige carbs og kager så det fungere bare bedre med en 'kold tyrker' end at spise alt muligt. Synes faktisk også dagene efterfølgende bliver en smule mere fornuftige kostmæssigt. Kan godt spise meget men det er mad jeg har lyst til og ikke kager og slik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onsdagstræning i Fitness One i Haderslev:

 

Løbebånd - 5km (30min. For fanden da. Jeg løb omkring 11km/t på nær de 3 første min. Så tænker det burde have givet en bedre tid. Fuldstændig smadret efterfølgende. Drivvåd T-shirt og småkvalme. LOL. Men kæft hvor er det alligevel lækkert når det er overstået)

 

Mave - 6sæt x 10-15reps

Kabel Rows - 4sæt x 10reps

Pulldowns - 4sæt x 10reps

Bænkpres - 10x60kg), 5sæt  x 5reps med 100kg

Kabel Flyers - 5sæt x 10reps

Zottman Curls - 5sæt x 10reps

Dip maskine - 3sæt x 10-20reps

 

Den der overgang hvor man prøver at blive bedre til cardio men i den grad sutter røv til det, og det samtidig hiver så meget energi fra styrketræningen at man også virkeligt sutter røv til at løfte vægte. Det er en periode der er hård ved egoet.

Men for fanden da. Jeg træner jo bare for sjov. Og nu skal der bare afflæskes en smule. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Torsdagscardio:

 

Concept2 Roergometer - 500meter(1.39), 500meter(1.39), 500meter(1.44)

Løbebånd(Incline Walk) - 35min (5,5-6,5km/t, Hældning 5,5-15,0%)

Åh åh åh åh, min ambition var at lave en del flere ro intervaller men det var simpelthen for ulækkert. Så derfor lidt incline walk. Det giver gode tykkemandslægge)

 

Lækkert med noget cardio. Måske får jeg også lavet lidt styrketræning senere idag.

For fanden hvor skal jeg bare ha' banket den cardiomandsform op. Samt meget gerne smide 4-5kg rent flæsk.

Edited by Onkel Troels

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 time siden, Fatty McButterpants skrev:

Synes det er imponerende med 3 x 500 m intervaller. Det er den mest modbydelige distance jeg kender. Hvor lang pause har du mellem intervallerne?

 

Tak :-) Ville gerne have lavet 10x500meter med 90sek pause imellem. Men var allerede færdig efter 3sæt :-D Så ved ikke hvem imponerende det var. 

Men det skal nok blive bedre. :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Torsdagstræning i abeskuret:

 

KB press - 10x20kg, 10x24kg, 10x32kg, 3x40kg, 5x40kg

Bulgarien split squat - 5sæt x 10-12reps

AB wheel - 5sæt x 10reps

Smal bænkpres - 5sæt x 10reps med 90kg

Isolated dumbell press - 5sæt x 6-10reps

 

Dagens musik var:

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tirsdagstræning i abeskuret:

 

Dødløft - 5x100kg, 5x100kg, 5x150kg, 3x200kg (Ideen var en stejl progression og lav volumen da det skulle være godt ud fra et slid perspektiv, men det var nu ikke nogen succes. Har brug for flere tilpasningssæt. Ryggen føltes ikke god)

Bænkpres - 10x60kg, 10x60kg, 5x100kg...LOL...

curls - 50reps med 8kg

arm ext - 50reps med 8kg

lidt pushups og foam Rolling.

 

lortetræning. Arbejde hele tiden for tiden. Batterierne er bare flade..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tirsdagstræning i abeskuret:

 

Bulgarian Split Squats - 5sæt x 10/10reps med 0-20kg

Ab Wheel - 5sæt x 10reps

Kb Rows - 5sæt x 10/10reps med 32kg (Uafbrudt kører. Den ene arm hvilede når jeg anden trak)

Smal bænkpres - 10x60kg, 10x80kg, 5x100kg, 5x110kg, 5x100kg

Dumbell Curls - 3sæt x 10-20reps

Rotator cuff - 6sæt x 10-20reps

 

Egenligt udemærket at få rørt sig igen. Har haft ondt i ryggen siden dødløften sidst og den er først nu her ved at blive god igen. Tilgengæld har jeg kastet mad, øl og slik ned i gabet her i Påsken. Så formen er historisk ringe. Højre skulder har drillet efter en tur i legeland med ungerne og jeg skulle svinge mig som en abe. Venstre knæ knirker. OG sammenholdt med overbelastningen af lænden har det virkeligt ikke været lysten til træning der har været der. Nå, jeg må finde lidt struktur på noget gammelmandstræning. Har læst lidt artikler om det og synes faktisk ikke jeg kan bruge det til vildt meget. Jeg kommer til at cykle meget mere og kører meget mindre i bil i nærmeste fremtid grundet nyt arbejde. Så det må kunne sparke grundformen lidt deropad. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Søndagstræning i abeskuret:

 

Kb Rows - 5sæt x 10/10reps med 32kg (Ingen pauser imellem sæt bare skift imellem hænder)

Bend Over Rows - 5sæt x 10reps med 100kg

Ab Wheel - 5sæt x 10reps

Sumo Dødløft stående på skive (Tempo505) - 5sæt x 5reps med 100kg

Bænkpres - 10x60kg, 10x60kg, 10x90kg, 10x100kg, 8x110kg, 6x110kg, 4x110kg, 4x110kg, 4x110kg

Isolated Dumbell Curls - 5æt x 10reps med 20kg

Kb Swings - 1sæt x 50reps med 24kgs

 

Dejligt at få lavet noget. Faktisk en habil træning omstændighederne taget i betragtning. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 timer siden, salt skrev:

Hvad siger tykkemandsformen?

Den siger meje meje tyk. 

Omkring 103kg og langt fra PR niveau i nogle løft. 

 

Jeg må bare erkende at det være far til 3 unger fra 4år og nedefter samtidig med opstart på ny arbejde bare ikke giver mig overskud til masser af træning og gode kostvalg :-S 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Torsdagstræning i abeskuret:

 

dumbell shrugs - 5sæt x 12reps med 35kgs

supersættet med

dumbell Laterels - 5sæt x 20reps med 5kgs

Kb Press - 10x20kg, 10x24kg, 10x32kg, 10x24kg, 10x20kg

sumo dødløft stående på skiver - 5x100kg, 5x130kg, 5x130kg, 5x150kg, 5x150kg

bænkpres - 5sæt x 10reps med 90kg

isolated dumbell curls - 5sæt x 10reps med 20kg

 

Gammelmandsgodkendt. Imorgen skal jeg cykle på mit nye arbejde for første gang :-s Jeg har ikke cyklet i flere år men springer lige ud i det med 2x9km. Tykmandsformen skal nok komme på prøve..

Share this post


Link to post
Share on other sites

12 dage siden træning sidst....

 

Nå, en lidt rodet omgang idag - 

 

bænkpres - 15x85kg, 10x110kg, 15x85kg, 15x85kg

kb Press - 3sæt x 10/10reps med 20kg

pullups - 5sæt x 10reps

sumo dødløft - 1sæt x 5reps med 130kg + manse board squat

hyper ext - 2sæt x 20-30reps

kabel Rows - 5sæt

pushups og lidt pushdowns

 

 Mest af alt dejligt for hovedet at træne idag. Det er så vigtigt jeg får træner for mit mentale fitness. Skidt pyt med dodbod og dansehåndtag. Jeg skal bare mærke min krop og løfte nogle ting så smiler man lige 15,7% mere :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trænede også lidt idag. Roderi..

DB curls - 5sæt x 8-10reps med 18-22kgs

Kabel rows - 5sæt

Butt walks - x en masse. Old school BJJ øvelse for mavsen

Front squat - 4sæt x 20reps med 20kg

Rear delts - 3sæt

Lidt løb og lidt Hill climbers

 

Jaja, bedre end ingenting :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites
På 20. maj 2016 at 23:22 , D.B.F skrev:

Er du stoppet med at træne eller med at opdatere loggen? 

 

 

Hey DBF :-)

 

Begge ting. Tja, min træning har længe været på meget lavt blus. Nyt job og 3 unge har været dråben på vægtskålen der har gjort at jeg bare ikke har kunne slæbe min krop ud i abeskuret om aftenen. 

Nu er jeg dog komme ind i en ok rytme med at cykle på job. 19km på jernhesten 3gange om ugen. Er kommet under 100kg igen. Og lufter også kettlebells i ny og næ. Vil gerne igang med mere løb. Tog 5km på løbebåndet i torsdags. 

Så måske jeg begynder at logge igen på et tidspunkt. Men det kommer i så fald mere til at handle om kondi og mindre om at squatte +200kg :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onkel Troels løbelog... Den havde jeg så ikke set komme men MOL er blevet voksent og følsomt med nye prioriteringer, så jo en ganske naturlig udvikling.

Håber du finder tid at logge lidt igen.

 

Edited by Gregers TF

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 timer siden, Gregers TF skrev:

Onkel Troels løbelog... Den havde jeg så ikke set komme men MOL er blevet voksent og følsomt med nye prioriteringer, så jo en ganske naturlig udvikling.

Håber du finder tid at logge lidt igen.

 

 

HeHe.ja :-D Nu er løbet ikke helt nyt for mig her i loggen. Løb halv marathon i 2013 med dertil en del løbe logning et halvt års tid op til. Men der er ingen tvivl om at jeg nemmere ville kunne forbedre mig med mindre tid end vægttræningen kræver. Så det i sig selv er motiverende. Men nu må vi se..

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 timer siden, D.B.F skrev:

Stærkt. 5km under 20min 2016 mål! 

 

Haha... det er ikke et urealistisk mål. Har lavet det på løbebånd i 2013. 19.57 blev det vidst. Men det er lidt sværere på vej. 

Nu er det vigtigste jeg bare får lavet noget. Så må vi se om det er realistisk at snakke om den slags mål eller målet bare er at jeg får rørt mig jævnligt :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now