Onkel Troels

Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

Recommended Posts

Lavede også lidt søndag:

 

Manseboards squats  - 5sæt x 5reps (5sek ned og 5sek op) Bare med kropsvægt

Smal bænkpres - 10x50kg, 10x50kg, 5x80kg (Av min skulder. Det ville den åbenbart ikke.)

Pushups - 2sæt x 20reps (Der var ikke noget med skulderen)

Rotatorcuff x Mange sæt

Andre skulderøvelser med træningselastik x mange sæt

Sumo Dødløft - 2sæt x 5reps med 140kg

Curls - 3sæt

Mave - 2sæt

 

Min yngste på 7måneder var med daddy i abeskuret. Så træningen blev supersættet med at underholde hende og støvsuge.

Er satme ved at være gammel. Gik en hurtig tur på 30min og har DOMS i stabilerende muskulatur omkring ankler bagefter. Hold nu kæft da. Gamle mand. De 3 sæt dødløft kan også i den grad mærkes i numse og hele ryggen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tirsdag: 2 holdtræninger. 

Torsdag: 

Hyperext - 5sæt x 20-30 reps + lille sandsæk på nakken

leg ext- 5sæt x 12 reps op til stakken

Bulgarien split squat - 3sæt x 10/10reps 

kabel rows - 4 sæt x 12reps

chinups - 4 sæt x 8reps

Chest press maskine - 6sæt x 10-20reps

curls - 3sæt x 10reps

triceps ext - 4 sæt x 10-30 reps

Rotatorcuff / skulder - 4-5sæt

 

Kondi cykel - 15min

 

Ganske fin runde. Det handler ikke om pr's vilde vægte og hardcore træning. Men stille og rolig far træning med fokus på velvære og lidt sundhed. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lørdag i abeskuret:

Sumo dødløft - 5sæt x 10reps med 100kg (Nemt men fokus på numse)

ab wheel - 5sæt x 10reps

incline dumbell press (neutralt greb) - 20x19kgs, 10x35kgs, 10x35kgs,  10x35kgs,  20x19kgs (Latterligt svag. 35erne var heavy shit for mig. Lol)

Coc 1,5 - 5sæt x 3 reps (Grebet er da på gammelt niveau)

Fint nok. Er satme træt af den fucking skulder. Kan ikke bænke.  Heller ikke med smalt greb.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Så gik der lige 11dage igen uden træning. 

Idag onsdag i fitness World:

 

zercher squat - 10x20kg, 10x40kg, 10x60kg, 10x80kg, 10x60kg, 10x40kg, 10x20kg (Skulderen vil hverken back squatte eller front squatte. Ok, alternativt med zerchers)

t-bar Rows - 5sæt x 10reps op til 3 20ere

leg curls - 5sæt x 10reps op til 70kg

stående læg - 5sæt x 15reps med stakken

pulldowns - 5sæt x 10reps med 60-90kg

Chest Press i maskine - 5sæt x 6-10reps med 1 til 3 20ere på hver side

Push downs - 3sæt x 10reps

curls - 3sæt x 10reps

Mave - 3sæt x 12reps

rotator cuff - 5sæt x 20reps

+ lidt andet blandet skulder rehab. 

Føler mig lidt som et ringvrag når jeg kommer ud i et center for at træne. Før reppede jeg med folks max nu er den store kunst at finde øvelser der ikke gør ondt. 

Nå, men ser frem til nogle dage hvor man kan mærke sine muller :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

MorgEn træning i abeskuret(fredag):

DB curls - 5sæt x 10reps med 19kg håndvægte

french press - 5sæt x 10reps med 45kg

rotator cuff - 5sæt x 20reps

whist roller - 4sæt

brick curls  - 4sæt

CocT - 4sæt

 

Om morgenen er det bare mere overkommeligt med de små muskelgrupper.  Men fedt nok faktisk. Man skal ikke kimse af stærk arme. 

Laver nok lidt til patten senere idag. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chest press - 6sæt x 10-20reps

leg ext- 6sæt x 10reps

Træning i maskiner er bare hittet for os gamle. Bare søg på Arnold og franco på YouTube.  Link funktion er fucked..

Edited by Onkel Troels

Share this post


Link to post
Share on other sites
Lige nu, Onkel Troels skrev:

 

Plejer bare at kunne kopiere link og sætte ind. Så er filmen direkte i indlægget. Men tak. Det er netop den film jeg tænkte på :-)

Ja, - jeg har godt set nogle der gør det. Jeg ved ikke hvordan.
I det hele tager er forummet ikke helt i orden længere. Mange gamle links, - ikke mindst interne, virker ikke længere. Det er lidt træls.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Søndagstræning i abeskuret:

 

dødløft med overhåndsgreb - 5x100kg, 5x100kg, 5x140kg, 5x140kg, 5x140kg, 5x140kg, 5x140kg

kb Rows - 10x32kg, 10x40kg, 10x48kg, 10x40kg, 10x32kg

external rotation (skulder) - 6sæt x 20reps

smal bænkpres (light reverse band) - 10x50kg, 10x50kg, 10x80kg, 5x100kg, 5x110kg, 5x110kg, 5x110kg (Aflastede min højre skulder lidt i bunden. 

Ez barbell curls - 5sæt x 8reps med 45kg

coc1 - 5sæt x 5/5reps

 

Bestemt godkendt runde i abeskuret. Dagens musik var Van Morrison på mini disc. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
På 22/7/2016 at 23:03 , Onkel Troels skrev:

Fredag

 

en uge siden sidste dag med motion.

 

hvis jeg havde evnerne lavede jeg er graf der påviste sammenhængen imellem antallet af børn og mangel på dagsform. 

Singel= god dagsform. Semihakket og pisse stærk. Træner minimum 6gange om ugen.

i forhold= Træninger skåret ned til 4 gange om ugen. Stadig fin dagsform men spontane træninger nedprioteret. Måske endda et plus på fedtprocenten da øller går lidt ned og salat går lidt op.

gift med 1 barn= Tilpasningsperiode hvor træningen skal tilpasses barnets vågnetider osv. Træningen skåret ned til 3 gange om ugen. Og helst ikke af længere varighed end 1times til halvanden . Kan stadig opretholde en fornuftig form men valget imellem styrke og cardio skal tages.  Kan kun være semi god til en ting med 3times træning om ugen. 

Gift med 2 børn= Springet fra 1 til 2 børn er stort. Nu er man begge mandsopdækket og tingene skal virkeligt planlægges. Efter en periode med ingen træningen manden man sig op og forsøger om 2 gange om ugen kan give resultater. Disse gyldne timer hvor energien er allerbedste om eftermiddagen er for længst oftret til praktiske ting og lortebleer. Så træningerne foregår klokken lort når børnene sover. Men er det vigtigt nok kan man alligevel få revet lidt kg rundt. Lavede selv 5x140kg i bænk, 5x180kg i Squat og 1x250kg i dødløft efter et halvt år med 2 seriøse trænigener om ugen. Desværre kunne jeg ikke holde fedtprocent som tidligere. 

Gift med 3 børn= jaja! springet føles umiddelbart ikke så stort som fra 1 til 2 men alligevel tænker jeg til tider at det må være en loppetjans med 2 halvstore unger på 3-5år og ikke skulle bøvle med barnevogn og vågne tider om natten. Nu er de voksne i underskud og det giver sig udtryk engang imellem. Generelt bundede dagsformen helt efter nummer 3. Dels pga tid, men også pga. De fylder mindre mentalt og så må jeg også indrømme alderen trykker lidt. Jeg synes ikke jeg er gammel men når opvarmning ikke er noget der er tid til og nattensøvnen heller ikk er god så kan restituere man virkeligt ikke som da jeg var 27år gammel. 

 

.....Kurven skal tage forbehold for børnenes alder osv. 

Alligevel ville jeg bestemt ikke bytte det for at stå med verdens bedste dagsform, sort bælte i BJJ, dansk mester i SL og hr. Overskud i motionscentret. 

 

For forfanden hvor er de unger dejlige :-)

Haha... Sygt godt skrevet.

Jeg er 1 år inde i "gift med 1 barn", og har skåret træningen ned fra 20 til 3-4 timer om ugen. Det har været hårdt mentalt. Men ingenting i forhold til fremtiden kan jeg se, hvis man fortsætter ynglen! :)

Og respekt for at du kører videre på loggen gennem med og modgang!

Share this post


Link to post
Share on other sites
På 17. okt. 2016 at 23:02 , Fistandantilus skrev:

Haha... Sygt godt skrevet.

Jeg er 1 år inde i "gift med 1 barn", og har skåret træningen ned fra 20 til 3-4 timer om ugen. Det har været hårdt mentalt. Men ingenting i forhold til fremtiden kan jeg se, hvis man fortsætter ynglen! :)

Og respekt for at du kører videre på loggen gennem med og modgang!

 

Heeey, Fistandelius aka wolferine :-D Tak, for indlæg i loggen. Og tillykke med familiestifelsen. Det er helt sikkert det hele værd. :-) 

 

Loggen halter lidt og har flere gange overvejet at stoppe men omvendt er vanens magt stor. Og synes såmen stadig det er hyggeligt nok. :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tirsdag - 

2 timers holdtræning. Første hold noget let ryghold og andet hold fik den lidt mere gas med nogle tabata kb swings med 24eren. Thrusters og russisk twist ligeledes som tabata. Og en del bulgarian split Squat med tempo manipulation.

 

onsdag i fitness World i Odense:

 

squat i smithen(kun en hånd på stang grundet skulder) - 10x25kg, 10x45kg, 10x65kg, 10x85kg, 10x105kg (IOMS)

siddende læg - 5sæt x 15reps 

stivbenet dødløft - 10x70kg, 10x90kg, 10x110kg, 10x110kg, 10x90kg

kabel Rows - 3sæt x 10reps

rear delts - 3sæt x 12reps med 7kg

pulldowns(smal underhåndsgreb) - 3sæt x 10reps 50-90kg

decline bænkpres - 10x60kg, 10x60kg, 10x60kg, 10x60kg, 10x60kg, 10x60kg, 10x80kg, 10x80kg (Kunne lave denne med minimale gener fra skulderne. Skulle bare ikke være for tungt)

kabel flyers(peak kontraktion) - 4sæt x 10reps

Db curls - 8sæt x 10reps

pushdowns - 5sæt x 10reps

laterels - 3sæt x 10reps med let let vægt

 

Fullbody. Dejligt. Bliver helvedes øm i morgen. Jaja, i forhold til at jeg er mindre defekt var det sgu en fin nok træning :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lørdag i abeskuret:

 

dødløft - 10x100kg, 10x100kg, 10x130kg, 5x160kg, 5x170kg, 10x130kg, 10x130kg, 10x130kg

bend over Rows - 10x100kg, 10x100kg, 10x100kg

floorpress closegrip - 10x50kg, 10x50kg, 10x60kg, 10x60kg, 10x70kg, 5x80kg, 5x90kg, 1x100kg(Av, det gjorde ondt i skulder så kun 1rep), 12x50kg, 12x50kg, 12x50kg 

rotator cuff - 6sæt x 20reps

ez barbell curls - 12x45kg, 12x45kg

 

lækkert nok. Mit Press er så ynkeligt. Bliver nød til at sige til mig selv at jeg er skadet. Hvilket jeg også er!! 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kørte et par hold. Det blev blandet andet til noget tabata swings med 24eren. Tabata hillclimbers samt tabata russian Squat. Derudover en røvfuld Bulgarien splitsquat med tempomanipulation. 

Derefter 

chest supported Rows - 3sæt

chest Press - 3sæt

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lørdag i abeskuret:

Dødløft - (5x100kg), 5sæt x 5reps med 150kg

ring rows - 5sæt x 12reps

Floorpress closegrip - 10x 50kg,  10x50kg,  5x80kg, 5x90kg, 5x100kg, 10x90kg,  ( Bedre end sidst)

Hurtig runde inden turer går til kbh på galej. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tirsdag: 

lidt blandet hold. En masser gulvgymnastik.

onsdag i abeskuret:

floorpress (closegrip) - 12x50kg, 12x50kg, 5x80kg, 5x90kg, 5x102,5kg, 5x80kg, 5x80kg, 5x80kg, 5x80kg, 5x80kg, 20x50kg

dumbell curls - 3sæt x 10reps med 19kgs håndvægte

rotator cuff - 5sæt

 

varmeblæseren i abeskuret er meget hyggelig men overvejer at få lagt fjernvarme derud. Rørene er trukket. Der skal bare kobles en radiator på og åbnes for hanerne.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Torsdag i abeskuret:

 

dødløft - 10x100kg, 10x100kg, 5x150kg, 5x160kg, 5x170kg, 5x180kg(Nemt)

bend over Rows / snatchgrip dødløft - 10/10med100kg, 10/10med100kg, 10/10med100kg

floorpress, smalt greb - 10x50kg, 10x50kg, 5x80kg, 5x90kg, 5x100kg, 1x110kg, 12x80kg, 12x80kg, 12x80kg

rotator cuff - x en masse

dumbell curls - 5sæt x 12reps med 19kgs håndvægte

 

8 dage siden sidst. Fornuftig runde. Burde dog lave lidt cardio for sundheden. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lørdag i abeskuret:

 

Sumo dødløft - 10x 100kg,  10 x100kg,  5x150kg, 5x160kg, 5x160kg, 5x150kg, 20x100kg

ab wheel - 3sæt x 15 reps

Coc T - 3sæt x 20/20reps

floorpress smalt greb - 8 sæt x 10reps med 50kg

 

Havde ikke meget tid...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mandag i abeskuret:

 

bend over rows - 5sæt x 10reps med 100kg

floorpress smalt greb - 10x50kg, 5x80kg, 5x90kg, 5x100kg, 2x110kg, 5x105kg, 5x80kg

rotatorcuff - 3-4sæt

triceps pushdowns med elastik - 3sæt

Hurtig lille runde. Går stadig lidt fremad med presset. Skulderen er stadig et problem. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tirsdag kørte jeg et par hold. 2 timer. 

Lavede en ordenligt røvfuld Bulgarian Split squat med tempomanipulation, Tabata swings, Tabata squats, Tabata Russian Twist.

 

Ondag i OBBC:

 

Hyper ext - 4sæt x 20reps

Mave på maskine - 4sæt x 20reps

 

Safety Bar Squat - 10x30kg, 10x70kg, 6x90kg, 6x110kg, 10x70kg(Super for min skulder. Kræver dog lidt mere 'core' end alm. squat. Hvilket dog ikke gør noget)

Benpres - 4sæt x 20reps

Leg Curls - 4sæt x 10reps

Siddende læg - 4sæt x 25reps

Kabel Rows - 4sæt x 10-12reps

Chest supported rows - 4sæt x 10reps

 

Decline Bænkpres - 30x20kg, 10x40kg, 10x60kg, 10x80kg, 10x80kg, 10x60kg, 10x40kg (Højre skulder er begrænsningen. Det skal være super kontrolleret før det ikke gør ondt i højre skulder)

Kabel Flyers - 3sæt x 12reps

Dumbell Curls (Down the Rack - 0-30sek pause imellem sæt) - 10ere. 22,5kg, 22kg, 21kg, 20kg, 19kg, 18kg, 17,5kg,17kg,16kg,15kg,14kg,13kg,12,5kg,12kg,11kg,10kg (17sæt lige ud i GUNS :-) )

 

Mødte ingen ringere end Moos i skranken. Flot og massiv i sin bedste alder. Hyggeligt :-) 

Jeg præstede en ganske habil træning hvor det meste af kroppen fik tæsk og jeg alligevel var ok fornuftig ikke at brænde helt igennem. Det er så irriterende at jeg ikke bare kan presse igennem i patpressen men min skulder siger NEEEIIIJJJJ. Og den bestemmer. Fedt at kunne kører squat med en safetybar. Kunne godt være at jeg skulle anskaffe mig sådan en, da den også er fint selv når skulderen engang bliver normal igen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now