Onkel Troels

Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

Recommended Posts

Tror vi er helt enige her. God søvn hjælper til ikke at overspise og have energi til at træne. Ingen tvivl om det :-) Så på den måde er søvn jo essentielt for et vægttab for de fleste. 

Der er meget 'shut the fuck Up and get the job don' bullshit derude der kører på at det hele bare handler om viljen. Den tror jeg ikke på. Start med de små ændringer. Som eks. God søvn som så er motor til andre gode vaner som træning og lødig kost :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dermed ikke sagt at man ikke skal eller må træne når man er træt. Det vil man uundgåeligt være engang imellem. Når man bliver ældre synes jeg bare det er sværere at jonglere det sådan at man kan tage sig tid til at træne når man er mest frisk.

Ens energi går primært til familie og job. Så kommer træningen efter det. Eksempelvis ville det ideelle træningsmæssigt være for mig at træne om eftermiddagen lige efter arbejde. Men det kan bare ikke fungere med ungerne der skal hentes og som man så også rigtigt gerne vil være sammen med :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Torsdagstræning i Raw fitness:

 

Pullups - 5sæt x 10reps

Squat (Safety Bar) - 6x30kg, 6x70kg, 6x90kg, 6x110kg, 6x120kg, 6x70kg, 6x70kg (Hold da kæft. Det er jo væsenligt hårdere end alm. squat. )

Leg Extension - 5sæt x 15reps

Chest supported Rows - 5sæt x 10reps

Seated Db Shoulderpress - 12x15kgs, 12x20kgs, 12x27,5kgs, 12x30kgs

Db Laterels - 4sæt x 12reps med 10-12,5kgs

Viking Press - 4sæt x 3-10reps

Chest press (Plateloaded) - 4sæt x 12-20reps (Sygt god brystmaskine. Når man kommer op i alderen så bliver maskiner altså dejlige at ha')

Mave i maskine - 4sæt x 12-20reps

Triceps Pushdowns - 3sæt x 20reps

Pec Flyers - 3sæt x 12reps

 

Cardio: 

Løbebånd - 12min

 

En udemærket runde i RAW fitness. Synes dog kroppen knager lidt for tiden. Mærker både albuer, skuldre og ryg i mange øvelser. Dog fedt at komme lidt ud fra abeskuret. Det kniber lidt med motivationen ude i abeskuret må jeg sige. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lørdag:

 

Moutain bike - 1time og 3min 

Fantastisk flot tur med en god blanding af stejle og tekniske passager og steder hvor jeg bare kunne træde løs på pedalerne. Første tur i lang tid. 

Gik hurtigt i skuret bagefter:

 

AB wheel - 3sæt x 12reps

KB press - 10/10med 16kg, 10/10med 20kg, 10/10med 24kg

 

Bend over Rows - 3sæt x 12reps med 80kg

Band pullaparts - 3sæt x 20reps

 

Dejligt. Er blevet for tyk og der er plads til forbedringer men skidt. Dette var et skridt i den rigtige retning.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Søndag i abeskuret:

 

Close grip bænkpres m. Ben oppe - 12x60kg, 12x70kg, 12x80kg, 8x90kg, 12x80kg, 12x70kg, 12x60kg

Coc - havde et forsøg på 2eren som jeg næsten tror var der. Derefter statiske hold osv. Et sæt imellem hvert sæt bænkpres.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mandagstræning:

 

Løb - ~30min (Tykmandsløb)

Sjipning - 5min

Stepups - gange en masse.

Dejlig omgang fedmeprofylakse... Derefter lidt BB:

DB spider curls - 6sæt x 6-12reps (occlusion)

Triceps - 6sæt x 10-20reps (3 forskellige triceps øvelser)

3D Skulder - 3sæt x 20reps med 5kgs

Dejlig omgang.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now