Onkel Troels

Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

Recommended Posts

Giver fin mening. Stadig habil basis styrke

Jeg var lige oppe og runde 230kg igen d 31/12, men det er generelt ikke prisen værd, med de helt tunge sæt.
Jeg vil gerne have gang i noget frekvent træning med min fatbar (Jeg fik jo fingrene i en rigtig fatbar i forbindendelse med køb af mine dumbells). Det kommer til at koste mange mange kilo på den konventionelle dødløft, men forhåbentlig kan det give lidt for grebet igen

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 timer siden, BLACKICE skrev:

Giver fin mening. Stadig habil basis styrke

Jeg var lige oppe og runde 230kg igen d 31/12, men det er generelt ikke prisen værd, med de helt tunge sæt.
Jeg vil gerne have gang i noget frekvent træning med min fatbar (Jeg fik jo fingrene i en rigtig fatbar i forbindendelse med køb af mine dumbells). Det kommer til at koste mange mange kilo på den konventionelle dødløft, men forhåbentlig kan det give lidt for grebet igen

230kg er dælme stærkt. Det kan jeg sige med sikkerhed at jeg ikke kan løfte pt. 

Mit gæt er 200-210kg for en 1rm med bælte. Men ingen grund til at prøve da de eneste man kan imponere er de 2-3stykker der engang imellem kigger med herinde :-D 

Fedt du har Fået en fat bar. Ville godt have sådan en :-) Tror kun du bliver stærkere ved at mixe det lidt op. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 minutter siden, Onkel Troels skrev:

230kg er dælme stærkt. Det kan jeg sige med sikkerhed at jeg ikke kan løfte pt. 

Mit gæt er 200-210kg for en 1rm med bælte. Men ingen grund til at prøve da de eneste man kan imponere er de 2-3stykker der engang imellem kigger med herinde :-D 

Fedt du har Fået en fat bar. Ville godt have sådan en :-) Tror kun du bliver stærkere ved at mixe det lidt op. 

De 230 var dumt. 3-4 dage inden havde jeg kørt op til en tung single. Det blev til 200 og det føltes tungere end det burde.

Men en af mine yngre medarbejdere har en All-Time PR på 230, og vi havde en lille beef kørende på om jeg kunne nå hans 1RM inden nytår, og om han kunne nå 200.

Jeg nåede min del...........

 

:-D 

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 timer siden, BLACKICE skrev:

De 230 var dumt. 3-4 dage inden havde jeg kørt op til en tung single. Det blev til 200 og det føltes tungere end det burde.

Men en af mine yngre medarbejdere har en All-Time PR på 230, og vi havde en lille beef kørende på om jeg kunne nå hans 1RM inden nytår, og om han kunne nå 200.

Jeg nåede min del...........

 

:-D 

Haha, intet som en intern lille styrkedyst :-D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tirsdagstræning i abeskuret:

Frivend og pres - 5x50kg, 5x60kg, 5x70kg, 5x60kg, 5x50kg (Det er altså en god øvelse selvom jeg stinker til den)

Low box squat - 10x50kg, 3x100kg, 3x100kg, 3x100kg, 3x110kg, 4x120kg, 6x100kg (Det er bare hårdt med den lave box :-S )

DB shoulderpress (vertikal rygstøtte) - 10x20kgs, 10x27,5kgs, 10x27,5kgs, 10x27,5kgs, 10x20kgs

Wrist roller - 2 turer 

Supersættet med

CocT og CoC1

 

Rimelig hurtig træning. Squatten føles tung. Skulder pressen kørte fint. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

TorsdagsTræning i abeskuret

 

Airbike - 30min (Holdt den over 300watt det meste af tiden bortset fra under et telefonopkald. 436kcal)

Incline DB flyers - 5sæt x 12reps (Lidt til den indsunkne cykelrytterbrystkasse)

 

Fint.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Søndag i abeskuret:

 

Facepulls med elastik - 6aæt x 20reps

Close grip bænkpres - 10x60kg, 5x80kg, 5x100kg, 4x110kg, 3x110kg, 5x100kg, 5x100kg

Wide grip bænkpres - 12x60kg, 12x70kg, 8x80kg

DB hammercurls - 10x20kgs, 10x27,5kgs, 10x27,5kgs, 10x27,5kgs, 10x20kgs

KB press - 1sæt x 12/12reps med 20kg

 

Har også haft 2 turer på mtb'en i denne uge. Det går en smule frem med styrken selvom der er langt op til fordums styrke. 

Edited by Onkel Troels

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onsdagstræning i abeskuret:

 

Airbike - 15min (5min på +200watt - 5min på +300watt - 5min på +400watt) Dælme da hårdt :-S Der er plads til forbedring.

 

Seated DB shoulderpress - 10x20kgs, 10x27,5kgs, 10x35kgs, 7x35kgs, 10x27,5kgs

Supersættet med

Pullups med fatgripz - 5sæt x 8reps

 

Close grip bænkpres - 5x60kg, 5x80kg, 5x100kg, 5x105kg, 5x107,5kg

Supersættet med

Bend over DB laterels (Mågen) - 5sæt x 10-15reps med 20kgs

 

Close grip bænkpres + Bands - 10x60kg, 8x60kg, 8x60kg (Der var ved at være udsolgt.)

Supersættet med

Upright rows - 3sæt x 12reps

 

Rigtig fin træning. 

Man må sige jeg er taknemmelig over at ha' et Abeskur i disse Corona tider. Et må for cardioen kunne være at lave 300-400-500watt på airbiken. Altså som idag med 5min på hvert niveau. Det var dog langt fra idag. Men +400watt over 'længere' tid får virkeligt også min vejrtrækning op at ringe. 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tirsdagstræning:

 

MTB - 1time (Mørketur)

 

Ez barbell Curls - 10x40kg, 10x50kg, 10x60kg, 4x70kg, 12x40kg 

Supersættet med

Close grip bænkpres (+bands) - 5x60kg, 5x70kg, 5x90kg, 5x100kg, 5x90kg 

Fin runde på trods af god cykeltur lige inden.

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Torsdagstræning i abeskuret:

 

Sumo dødløft - 10x50kg, 10x100kg, 10x130kg, 5x160kg, 5x180kg, 1x200kg (Sættene med 180 og 200kg var med bælte og straps. Ellers uden bælte og overhåndsgreb. Glad for jeg stadig kan trække 200kg med lidt i tanken :-) )

Sumo dødløft med thumbless grip - 5sæt x 5reps med 130kg (God grebstræning)

Squat - 5x50kg, 5x100kg, 6x100kg, 7x100kg, 8x100kg (Pause i bunden på sidst rep i hvert sæt)

Stående læg - 5sæt x 40reps

AB wheel - 3sæt x 10reps

Facepulls m. Elastik - 3sæt x 20reps

Close grip bænkpres - 10x60kg, 5x80kg, 5x90kg, 5x100kg, 5x110kg, 5x100kg (Fik 3 på 110kg forrige gang og 4 sidst gang og 5 idag. Hvad skal det ikke ende med :-D )

Incline DB flyers - 3sæt x 10reps med 20kgs

Bryst flyers med elastik(enhånds) - 3sæt x 12reps

Seated DB shoulderpress (90graders ryglæn) - 3sæt x 10reps med 20kgs

 

Dejlig omgang vægttræning. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now