Av mit ribben?!


SSdk2
 Share

Recommended Posts

Jeg startede træningen ud med squat som altid (skifter mellem dødløft og squat), og under et sæt kom der et højtlydende knæk fra mit nedre ribben i højre side. Det gjorde ondt og sank sammen i knæene. (heldigvis havde jeg sikkerhedsbukkene placeret, så der skete ikke noget derfra.)

Men hvad hulen kan det være? Jeg har også lidt ondt nu i højre side, specielt hvis jeg spænder buen eller maven om man vil, ud af, så kan det også mærkes.

Nogen der har hørt det før at man kan påtegne sig selv skader på den måde? Det skete mens jeg skulle på vej op og spændte.

Ps. det var ikke et max forsøg eller ligende...

Link to comment
Share on other sites

Jeg er ikke så glad for ham lægen. Synes ikke der er nogen grund til at belaste systemet mere end nødvendigt. Det gør godt nok stadig ondt her idag, specielt hvis jeg strækker min overkrop.

Lægen har også lukket idag, ikke? Så er jeg lovlig undskyldt ;)

Håber det er væk inden tirsdag, ellers må jeg til lægen.

Link to comment
Share on other sites

Hvis du hellere vil have en gang øregas som kan få dit i godt humør så kan det let ordnes: :-)

"Bare rolig, det er sikkert ingen ting

Prøv at holde lidt igen de næste par dage, og se om det ikke går i sig selv.

Start så roligt op med træningen, og belast ikke kroppen mere end til det punkt hvor du kan begynde at mærke ubehag.

Sørg for godt med hvile og god kost.

Hvis du cutter, så tag et par dage med indtag omkring ligevægt"

Men personligt ville jeg til enhver tid søge læge hvis jeg mente der var noget galt.

Man kan ikke give nogle ordentlige råd over nettet i sådan en situation.

Edited by 789
Link to comment
Share on other sites

Jeg startede træningen ud med squat som altid (skifter mellem dødløft og squat), og under et sæt kom der et højtlydende knæk fra mit nedre ribben i højre side. Det gjorde ondt og sank sammen i knæene. (heldigvis havde jeg sikkerhedsbukkene placeret, så der skete ikke noget derfra.)

Men hvad hulen kan det være? Jeg har også lidt ondt nu i højre side, specielt hvis jeg spænder buen eller maven om man vil, ud af, så kan det også mærkes.

Nogen der har hørt det før at man kan påtegne sig selv skader på den måde? Det skete mens jeg skulle på vej op og spændte.

Ps. det var ikke et max forsøg eller ligende...

Det kan være en fibersprængning i mavemuskulaturen, eller det kan måske være noget brok - men det lyder i mine ører mere som en fiber grundet placeringen. Det kan tilgengæld gøre temmelig ondt sådan en fiber - men det er jo kun gætværk, hvorfor at lægerådet nok er at anbefale hvis det er noget der hæmmer dig.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er ikke så glad for ham lægen. Synes ikke der er nogen grund til at belaste systemet mere end nødvendigt. Det gør godt nok stadig ondt her idag, specielt hvis jeg strækker min overkrop.

Lægen har også lukket idag, ikke? Så er jeg lovlig undskyldt ;)

Håber det er væk inden tirsdag, ellers må jeg til lægen.

Selvfølgelig er det ikke væk inden tirsdag (sådan som du beskriver det).

Du har Højst sandsynlig som Everlast skriver fået en fiber i dunken, fordi

du ikke har haft 100 % fokus på bevægelsen og ikke haft et

ordentligt opspænd.

Tag den med ro, men lad ikke vær med at træne, bare sørg for ikke at belaste

det skadede område mere end du kan holde ud....Og tøv ikke med at konsultere

din læge hvis du er i tvivl.... :wink:

Be Strong And Tough

/Claus

Link to comment
Share on other sites

hej ssdk2

har samme problem lige for tiden. Jeg gik til lægen, hvilket var spild af tid. Svaret som jeg fik var som forventet " du skal hvile og desuden har jeg nogle piller du kan få"....hurra..hvad kan jeg bruge det til. men ok, hvad kan lægen gør ved det.

Det eneste jeg har gjort er at tage den med ro og passet på mit opspænd. nu håber jeg bare at det snart går over efter som der er gået 3 uger nu.

Men go' bedring

Seth

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share