"Lyn-kur"


Cheat-freak
 Share

Recommended Posts

OKay, jeg begyndte igår på en "slankekur" hvis man kan kalde det det... Kuren går i al sin enkelthed ud på at jeg cykler 1½ time hver dag (næsten i hvert fald) uden at ændre min kost... Eller jo jeg holder en midlertidig pause med Chokolade, men slik og cola skal der nu være plads til i ferien...

Jeg begyndte som sagt, og det er ikke svært at motivere sig eller holde sig kørende, for jeg gør det nemlig nu fordi der er Tour de France, så kan jeg passende lide med de professionelle...

Nu kommer den svære del jo så: Jeg vil gerne have min fedtprocent ned fra... Jeg skyder på omkring 12-14 stykker til ca. 8 vil jeg tro. Hvor lang tid vil I tro det tager mig? Jeg håber selv på en god reducering af fedtprocenten til på fredag... (Dvs en uge fra idag, eller ca. 10 timers cykling) Med en god reducering mener jeg ned under 10...

Hvis det skulle kunne gøre noget kan jeg sige:

167 høj (Sidst jeg blev målt for snart et år siden, så mon ikke det er nærmere de 170)

55 kg (Sidst jeg blev vejet, er vist både faldet lidt og steget lidt siden)

15 år...

Skal lige siges at jeg holder lidt igen med maden, selvom det er fristende når man bliver godt sulten at spise som man plejer (Som en svin... Intet mindre) men det er ikke noget problem for mig at holde igen, for jeg har egentlig ikke fra naturens side en særlig god apetit... Den har jeg trænet op for at få vækst, og det er lykkedes fint...

Link to comment
Share on other sites

Du vil nok få svært ved at bringe din fedt% fra 12-14 stk til 8 på en uge, også selvom du skærer ned på kalorierne og øger cardioen. Jeg tror ikke at du kan finde mange folk, der vil anbefale dig en lyn-kur, i og med at det er den måde at man taber taber mest muskelmasse/væske og mindst fedtmasse, hvilket det er det du ønsker! Den bedste måde at tabe det overskydende underhudsfedt på, så man fremstår mere markeret er ved at træne som du plejer, samtidigt med at du skærer lidt ned på kalorierne i kosten, ca 500+ kal. om dagen, og evt. kombinerer det med en passende mængde cardio. (eks. 20 min med høj intensitet 2-4x ugentligt, eller efter behov :) ) Din plan virker ellers god, men dine mål er nok lige lidt højt sat. :)

Men god kamp mod de overflødige kilo... :jumprope: :treadmill: :trampoline:

Link to comment
Share on other sites

Hmm... Jeg træner jo stadig styrke som jeg plejer, og det skulle jo nedsætte muskeltabet en del... Ellers så er jeg ligeglad med massetab, for den masse jeg kan nå at tabe på de par uger vil nok ikke være mere end jeg kan træne det ind igen i løbet af forholdsvis kort tid... Men ellers god pointe, det er nok ikke på den måde man skal satse på at tabe 20 kg eller mere, men jeg prøver det nu her i en uge... Er der ingen synlige resultater laver jeg det hele lidt om så jeg mister mindre masse og mere fedt...

Jeg fik idéen da jeg hørte vores allesammens to gange Jørgen (fra tour'en) fortælle at mange af rytterne havde lidt for meget overflødigt fedt når de startede på touren, men at det tabte det hele i løbet af de første par dage og dermed kørte sig i topform...

Link to comment
Share on other sites

Det er TOTALT umuligt at nedbringe sin fedtprocent så hurtigt. Det kan bare ikke lade sig gøre. Nu ved jeg ikke hvad du vejer, og det er også totalt irrelevant for eksemplet. Men lad os sige at du var en person på 100 kg, med en fedtprocent på 14 %. Hvis du skulle ned på 8 %, så ville det være en reduktion på 6 %. Det ville sige at du reelt skulle tabe 6 kg fedt på 1 uge. Det er jo totalt hen i vejret at tro man kan det.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

jeg fik idéen da jeg hørte vores allesammens to gange Jørgen (fra tour'en) fortælle at mange af rytterne havde lidt for meget overflødigt fedt når de startede på touren, men at det tabte det hele i løbet af de første par dage og dermed kørte sig i topform...

Tror du ikke at Mader og Leth har siddet og kogt lidt for længe i den kommentator boks... :D Mange af deres kommentarer er noget brogede i kanten :smashtard:

Hvorfor vil du prøve at bringe din fedt% så hurtigt ned, var det ikke en ide, at gøre det over en længere periode, ellers skulle du nok havde startet et par mdr før... ;)

Link to comment
Share on other sites

TJ => Okay, fair nok... I'll be patient...

Nu vejer jeg jo kun lidt over det halve af dit eksempel, og det giver ca. 3.3 kg hvis vi regner med 14... (Det tror jeg nu ikke, tror mere på 12 eller 13, men det var for at være helgarderet...)

Spørgsmålet er jo så om det overhovedet kan virke at gøre det på denne måde på lad os sige relativt kort tid. OKay, jeg regner på det og jeg kan godt se at det var absurt, jeg havde ikke regnet på det, men hvis der er nogen der ved noget om forbrænding eller sådan noget der måske kan give et kvalificeret bud på hvor lang tid det vil tage og hvad jeg evt burde/kunne gøre anderledes...

Link to comment
Share on other sites

Efter min opfattelse er det en helt absurd fremgangsmåde bare at indføre 1,5 times cardio hver dag.

Drop de ultra kortsigtede mål og genemtænkt hele projektet en gang til.

Du får meget mere ud af at lave realistiske mål og omlægge din kost. Måske kan det forekomme drastisk og hårdt at skulle omlægge sin kost, men det er langt mindre hårdt end at knokle 1,5 times cardio af om dagen.

På et fornuftigt program kan du vel tabe de 3,3 kg på 4-6 uger. Det er noget længere end det du har foreslået, men det er bestemt ikke særlig lang tid.

Link to comment
Share on other sites

Gu er det hårdt... Jeg kan lide det... Jeg elsker når jeg er så træt jeg næsten ikke kan stå op... Det er jo en grund til at vælge denne fremgangsmåde... Det er jo ikke just et hyggetempo jeg kører i.. (Jeg kender ikke min fart, da der er noget galt med motionscyklen...) Men jeg har forberedt mig på at det kommer til at tage en del længere tid (Specielt fordi jeg kom til at skippe det igår for at spille tennis i 4 timer... ;))

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share