Ny Bænkprestrøje?


Mølvis
 Share

Recommended Posts

  • Replies 149
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

faber <--- nu er der jo også nogle rekorder du kan gå efter. Dødløft rekorden burde være et stykke kage, og i squat har du jo lavet en tangering, kan jeg se, så på den måde kan man da godt vinde et eller andet

Link to comment
Share on other sites

faber <--- nu er der jo også nogle rekorder du kan gå efter. Dødløft rekorden burde være et stykke kage, og i squat har du jo lavet en tangering, kan jeg se, så på den måde kan man da godt vinde et eller andet

Nå ja det vil jeg da også gøre, hvis muligheden byder sig, men der er sikkert andre, der vil gå efter det samme, og når det gælder rawstyrke, er det jo meget svært at vide, hvor folk ligger henne, så mon ikke der kommer et par overraskelser :smile: Men som dødløfter vil jeg da gå efter dødløftrekorden :devil:

Link to comment
Share on other sites

Styrkeløft og OL?

Styrkeløft er en sport hvor de bedste atleter fra østlandende er så systematisk dopede, at deres rekorder til nationale stævner ikke anerkendes internationalt..

Populariteten er faldet og styrkeløft som sådan er voldsomt opsplittet i forskellige forbund. Især i USA. I Europa sker det samme hvor en del Øst løftere skifter forbundi takt med out of competition tests indføres i deres hjemlande.

Vægtløftning er ikke den mest populære sport ved OL. Indføre en ny styrkesport der er mindre populær og vil konkurrere med VL om tilskuerne?

Udstyret fjerner en del af publikumsappeal'en.

OL er ved at reducere antallet af idrætsgrene.

Hvorfor skal styrkeløft gøres mere populært? Er det ikke fint at have det for sig selv og træne det for sin egen skyld? Det bevarer noget af uskylden af sporten at der ikke er penge i skidtet. Kammeratskabet, fællesskabet, at man hjælper sine konkurrenter istedet for at tænke på sponsorpenge og andet skidt der følger med penge i sporten.

hvis styrkeløft var voldsomt eksponeret ville det være vanskeligt at holde Kurt kanyle og Deca Danny ude af sporten. Det er lidt sjovere at krudte sig op max og hoppe i en bænkprestrøje, hvis der vildt mange tilskuere og bred anerkendelse at hente. Nu er det kun dem der brænder for sporten, der gider at klemme sig ned i en lille bil og køre i timevis for at konkurrere i en lille gymnastiksal foran 20 tilskuere.

Det kan jeg godt lide ved sporten :smile:

Link to comment
Share on other sites

Nu er jeg rent tilfældigvis ret glad for mit "udstyr" :shades:

Også selvom jeg fandt ud af igår,l at det ikek altid er lige godt i en dødløftdragt :crazy::crazy::crazy:

men indrøm nu bare at du nød det....

hvis styrkeløft var voldsomt eksponeret ville det være vanskeligt at holde Kurt kanyle og Deca Danny ude af sporten. Det er lidt sjovere at krudte sig op max og hoppe i en bænkprestrøje, hvis der vildt mange tilskuere og bred anerkendelse at hente. Nu er det kun dem der brænder for sporten, der gider at klemme sig ned i en lille bil og køre i timevis for at konkurrere i en lille gymnastiksal foran 20 tilskuere.

Det kan jeg godt lide ved sporten smile.gif

Vel talt Poul :smile:

Edited by Hippo
Link to comment
Share on other sites

Hvorfor skal styrkeløft gøres mere populært? Er det ikke fint at have det for sig selv og træne det for sin egen skyld? Det bevarer noget af uskylden af sporten at der ikke er penge i skidtet. Kammeratskabet, fællesskabet, at man hjælper sine konkurrenter istedet for at tænke på sponsorpenge og andet skidt der følger med penge i sporten.

hvis styrkeløft var voldsomt eksponeret ville det være vanskeligt at holde Kurt kanyle og Deca Danny ude af sporten. Det er lidt sjovere at krudte sig op max og hoppe i en bænkprestrøje, hvis der vildt mange tilskuere og bred anerkendelse at hente. Nu er det kun dem der brænder for sporten, der gider at klemme sig ned i en lille bil og køre i timevis for at konkurrere i en lille gymnastiksal foran 20 tilskuere.

Det kan jeg godt lide ved sporten :smile:

Det kan jeg kun give dig ret i, det er en hvis charme ved sporten. tilgengæld er jeg så ikke enig i dine betragtninger omkring udstyr og publikums appeal, jeg synes ihvertfald at det er meget mere spændende at se et udstyrs løft end et RAW løft

Edited by p1kz0r
Link to comment
Share on other sites

Jeg er helt sikker på at udstyret bærer en hel del af skylden for at styrkeløft er en sport, som kun styrkeløftere gider se på. Når der er mange tilskuere til de stævner, hvor vi ser Mendelson bænke et halvt ton, så synes jeg altid kun man ser andre store krudtbamser, og jeg kan jo ikke vide det, men mit bud er at de selv er styrkeløftere. Vi har været inde på det mange gange før i de andre diskussioner, men tilskuerens evne til at relatere præstationen til sin egen krop går i vasken med dragterne. Grunden til at mange gider se fodbold er jo at der ligeledes er mange, der spiller selv. Folk kan mene hvad de vil om det skal forblive en lille sport så vi undgår doping osv., men jeg synes nu det kunne være fedt med nogle tilskuere, der ikke er der fordi de enten er løftere, hjælpere eller familie.

Der bænkpresses en masse hver dag rundt omkring i centrene, og jeg har ikke tal på, hvor mange gange jeg har skulle fortælle folk, hvor mange kg jeg kan bænke (jeg fortæller selvfølgelig altid bare mit raw max). De mennesker vil gerne se bænkpres, men de gider ikke se folk i bænkprestrøjer, de griner ad det. Jeg har flere gange vist mine venner, der træner eller har trænet selv, videoer af løft, og de vil meget hellere se en mand bænke 200 iført en t-shirt end de vil se én lave 500 med et par stramme jeans på armene. Folk er altid så uforstående overfor udstyret, man ender med at stå og forklare og undskylde, for i bund og grund giver det jo ingen mening what so ever. Nævn én sportsgren det kan sammenlignes med, jeg kan ikke finde på nogle?

Link to comment
Share on other sites

Det er rigtigt at udstyret gør det vanskeligere at følge med i for udeforstående.

Det er bare en utopi at forestille sig at styrkeløft skulle blive nogen stor sport. Det nærmeste man kan sammenligne sig med er vægtløftning, der ikke just trækker fulde huse...

Hvis den store appeal ikke kommer, hvorfor så prøve?

Mange af udøverne er glade for udstyret. Hvorfor ikke holde styrkeløft på udøvernes præmisser hvis der alligevel aldrig kommer massiv publikums appeal?

Vil vi have den appeal?

Hvis man er imod udstyr og ikke stiller op til det raw stævne der er, hvordan havde man så forestillet sig at tingene skulle ændre sig? Ved at tude på et internetforum? Der ER også muligheden for at stille op RAW.

Dette kræver ikke udstyrstræning der fjerner fokus fra opbygningen af RAW styrke og koster som sådan meget mindre end at peake til et stævne i fuldt udstyr.

En uges deload og så skulle den ged være barberet...

Der er mange der kunne dele deres sæson op i offseason hvor man træner grundstyrke op og deltager i et enkelt stævne uden udstyr. Et raw stævne offseason vil også hjælpe til at man holder fokus og motivation under grundtræningen. Derudover kunne man så deltage i de vigtige stævner der er i fuldt udstyr.

Hvorfor gør dem der plæderer for RAW styrkeløft ikke dette?

Jeg gætter på, at det er fordi man ikke gider at løfte meget mindre end man er vant til i udstyret.

Hvad er det sjove i at løfte meget mindre end man er vant til i et stævne?

Eller er det fordi det er nemt at undskylde et dårligt resultat i fuldt udstyr?

-Trøjen gik i stykker.

-Knæbindene blev lagt for tideligt.

-Dødløft dragten ødelagde mit spænd (find selv på flere).

RAW er der ingen undskyldninger andet end man fuckede up teknisk, eller at man var for slap...

Link to comment
Share on other sites

Kald det hvad I vil, men jeg er imod udstyr generelt....

Hvorfor stiller jeg så ikke op RAW når jeg jeg kan lade være: det er meget simpelt...jeg har en grund som overskygger min modstand til udstyr:

Jeg er udpræget konkurrencemenneske....og jeg VIL vinde og være den bedste til det jeg stille op i....og det er så det jeg arbejder hen imod at være. Det koster i min RAW-styrke og jeg bruger enormt meget tid på udstyr og alternative øvelser, for regler er regler....og jeg vil til enhver tid udnytte de regler der af så meget som jeg kan for at vinde.

Da jeg var konkurrencesvømmer handlede diskussionen om hvilket badetøj man måtte bruge og om det måtte være heldragter der mindsker vandmodstanden. Jeg synes det her er meget det samme....hvis det er tilladt og det giver noget vil folk bruge det for at vinde.

Link to comment
Share on other sites

Jeg bliver normalt betragtet som ren af de fleste mennesker, men når jeg har løftet fx 197,5 med trøje bliver jeg af flere 'beskyldt' for brugen af steroider. Folk kan ikke forholde sig til, at jeg bænker mere end en stor krudtbamse i det lokale center. At jeg så fortæller, at jeg kun laver omkring 170 kg uden trøje hjælper meget lidt på det. De er klar til at få mig indlagt, da det for mange lyder skørt, at man kan løfte flere kg ved at have en stram trøje på :laugh: Pointen er, at det er svært at forholde sig til. Til Nordfyn lagde jeg også mærke til, at det var almindeligt at snakke om, hvad de forskellige bænkede raw, når de havde fået noget godkendt med trøje.

Edited by Strongman2006
Link to comment
Share on other sites

Kald det hvad I vil, men jeg er imod udstyr generelt....

Hvorfor stiller jeg så ikke op RAW når jeg jeg kan lade være: det er meget simpelt...jeg har en grund som overskygger min modstand til udstyr:

Jeg er udpræget konkurrencemenneske....og jeg VIL vinde og være den bedste til det jeg stille op i....og det er så det jeg arbejder hen imod at være. Det koster i min RAW-styrke og jeg bruger enormt meget tid på udstyr og alternative øvelser, for regler er regler....og jeg vil til enhver tid udnytte de regler der af så meget som jeg kan for at vinde.

Da jeg var konkurrencesvømmer handlede diskussionen om hvilket badetøj man måtte bruge og om det måtte være heldragter der mindsker vandmodstanden. Jeg synes det her er meget det samme....hvis det er tilladt og det giver noget vil folk bruge det for at vinde.

Right on pal! RIGHT ON!

Jeg bliver normalt betragtet som ren af de fleste mennesker, men når jeg har løftet fx 197,5 med trøje bliver jeg af flere 'beskyldt' for brugen af steroider. Folk kan ikke forholde sig til, at jeg bænker mere end en stor krudtbamse i det lokale center. At jeg så fortæller, at jeg kun laver omkring 170 kg uden trøje hjælper meget lidt på det. De er klar til at få mig indlagt, da det for mange lyder skørt, at man kan løfte flere kg ved at have en stram trøje på :laugh: Pointen er, at det er svært at forholde sig til. Til Nordfyn lagde jeg også mærke til, at det var almindeligt at snakke om, hvad de forskellige bænkede raw, når de havde fået noget godkendt med trøje.

har samme problem, at blive beskyldt for at dope sig... Specielt over i studie7 i Thisted! come on!

Ja, hvis forbundet havde pengene til at skrotte titan og inzer som sponsorer etc. var jeg ikke i tvivl om at det blev en udstyrfri konkurrence..

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 1 month later...

Ahhh dejligt med en udstyrsdiskussion. :tongue: Personligt er udstyr bare et nødvendigt onde for mig som konkurrencemenneske. Mange ved hvor lang tid den rød-hvide holdte hehe. Men jeg er da enige i at det skaber en dynamik i sporten, som måske også på den konto gør udstyret til et nødvendigt onde. Lidt ligesom den første Mercedes A klasse hvor ESP var et nødvendigt onde for den kørende væltepeter. Resultatet af en konstruktionsfejl, som ikke blev udbedret men sminket med et elektroisk add on. Kan det virkeligt være rigtig at ingen gider styrkeløft hvis ikke de har muligheden for advancement på bekostning af andres bummerter? Spøjst. Måske styrkeløft,i sin grundform, har en konstruktionsfejl... kammufleret med udstyr? Well... det synes jeg ikke og derfor dyrker jeg stadig sporten og gerne naturel hvis muligt. Men det er det vel knap nok hvis man vil være med. Minder mig sjovt nok om den der "Alt for ufede og kiksede bybilleder" eller hvad den nu hedder. :smile:

PS: Iøvrigt overlevede sporten en æra uden udstyr.

Edited by Casper T
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share