Ny Bænkprestrøje?


Mølvis
 Share

Recommended Posts

  • Replies 149
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

nej der er ingen der direkte tvinger dig, men der er vel stadig en indirekte tvang ved at man ingen konkurrence muligheder har uden :wink:

ville da også gerne kunne stille op og vinde uden udstyret :laugh:

Hvad med en som Henrik Sørensen, som stiller op uden udstyr og laver rigtig gode resultater? Selvfølgelig er der mulighed for at vinde hvis du som Henrik er brøl stræk uden udstyr!

Link to comment
Share on other sites

Hvad med en som Henrik Sørensen, som stiller op uden udstyr og laver rigtig gode resultater? Selvfølgelig er der mulighed for at vinde hvis du som Henrik er brøl stræk uden udstyr!

Du har måske lige glemt den detalje, at Henrik Sørensen rent faktisk intet har vundet uden udstyr, hvilket jo ikke helt hænger sammen med det du skriver. Henrik er vildt stærk, men selv dette er jo ikke nok.

Link to comment
Share on other sites

Du har måske lige glemt den detalje, at Henrik Sørensen rent faktisk intet har vundet uden udstyr, hvilket jo ikke helt hænger sammen med det du skriver. Henrik er vildt stærk, men selv dette er jo ikke nok.

Man kunne så måske overveje, hvad der får ham til at stille op, med viden om ikke at kunne vinde?

Lad mig gætte... Kan det passe... At han rent faktisk kan lide sporten for dens essens, frem for at fokusere på andre mennesker og på at vinde? :crazy:

Link to comment
Share on other sites

Man kunne så måske overveje, hvad der får ham til at stille op, med viden om ikke at kunne vinde?

Lad mig gætte... Kan det passe... At han rent faktisk kan lide sporten for dens essens, frem for at fokusere på andre mennesker og på at vinde? :crazy:

Det er dejligt at høre du mener raw-løft er sportens essens :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Ligne Vægtløftning? :blink::laugh:

Overraskelser til stævner kan da sagtens forekomme uden udstyr. Skader, dagsform osv spiller da stadig ind.

For lægmand vil det ligne vægtløftning mere end nu, hvor mange stadig ikke kan kende forskel, selv efter grundig instruktion.

skader er jo ikke noget jeg vil kalde en overraskelse, medmindre du hentyder til skader som sker på selve dagen under løftene. dagsformen er måske heller ikke den største faktor, sammenlignet med et udstyrsløft

Søren>> Det har du ret i, jeg bare at det er en helt naturlig udvikling af sporten.

Edited by p1kz0r
Link to comment
Share on other sites

Et par 2. pladser er vel også flotte? Eller hvad? Han har i det mindste nosserne til at stiller op uden.

En 2. plads er flot, men det er jo ikke nogen 1. plads, og mig bekendt har Henrik droppet udstyret, fordi han var træt af det, så det har intet med du skriver at gøre. Henrik har jo også stillet op med udstyr, så hvor du vil hen med det, kan jeg ikke lige se.

Edited by Strongman2006
Link to comment
Share on other sites

Man kunne så måske overveje, hvad der får ham til at stille op, med viden om ikke at kunne vinde?

Lad mig gætte... Kan det passe... At han rent faktisk kan lide sporten for dens essens, frem for at fokusere på andre mennesker og på at vinde? :crazy:

Det ved du jo intet om. Og helt ærligt hvis man dyrker styrkeløft uden at interessere sig for at vinde, så havde man nok valgt en anden sport.

Link to comment
Share on other sites

MÅSKE - men der er også de folk der gerne vil være vindere!

nu handler styrkeløft ikke om hvem der har størst råstyrke, men hvem der er bedst til at kombinerere udstyret med sin styrke.

Så hvis man vil vinde er der vel ikke andet for end at accepterere udstyret :wink:

Link to comment
Share on other sites

nu handler styrkeløft ikke om hvem der har størst råstyrke, men hvem der er bedst til at kombinerere udstyret med sin styrke.

Så hvis man vil vinde er der vel ikke andet for end at accepterere udstyret :wink:

Du har ret i sidstnævnte :smile: Det er også derfor, at en modstander, af udstyr, som jeg vælger at bruge det, hvis jeg til et stævne vil gå efter en topplacering.

Link to comment
Share on other sites

Som udgangspunkt deltager man i en konkurrence for at vinde, ellers kunne man jo bare maxe til træning. Er man helt uden for chance, er man vel som regel bare med, fordi man synes det er sjovt at deltage, men jeg mener nu stadig, man i første omgang er med for at vinde.

Udstyr sux, men hvor fedt er det at blive nummer sidst med et flot udstyrsfrit løft?

Mht. den skadesforebyggende effekt af udstyr, så er jeg kun blevet skadet i forbindelse med brugen af det, nærmere bestemt bænkprestrøje. Hvis der var to forbund, ville jeg helt klart være medlem af det, hvor man rent faktisk skulle løfte vægten selv.

Link to comment
Share on other sites

Jeg skrev også bare han havde opnået flotte resultater uden udstyr, fordi Mikkel nævner man er uden chancer hvis man stiller op uden. Det var såmen bare for at fastslå det godt kan lade sig gøre uden udsytr! :smile: Jeg tror bestemt heller ikke Henrik er færdig med udstyr, da han er en sportsmand med vindermentalitet, som du selv nævner!

Link to comment
Share on other sites

Du har ret i sidstnævnte :smile: Det er også derfor, at en modstander, af udstyr, som jeg vælger at bruge det, hvis jeg til et stævne vil gå efter en topplacering.

Jeg vil nu også mene at jeg har ret i den første :tongue:

Jeg forstår bare ikke al den modvilje mod udstyret når det nu er tilladt, personligt har jeg da afklaret med mig selv at jeg skal prøve den, når den nye trøje kommer :devil:

Link to comment
Share on other sites

Som udgangspunkt deltager man i en konkurrence for at vinde, ellers kunne man jo bare maxe til træning. Er man helt uden for chance, er man vel som regel bare med, fordi man synes det er sjovt at deltage, men jeg mener nu stadig, man i første omgang er med for at vinde.

Udstyr sux, men hvor fedt er det at blive nummer sidst med et flot udstyrsfrit løft?

Mht. den skadesforebyggende effekt af udstyr, så er jeg kun blevet skadet i forbindelse med brugen af det, nærmere bestemt bænkprestrøje. Hvis der var to forbund, ville jeg helt klart være medlem af det, hvor man rent faktisk skulle løfte vægten selv.

Vel talt :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil nu også mene at jeg har ret i den første :tongue:

Jeg forstår bare ikke al den modvilje mod udstyret når det nu er tilladt, personligt har jeg da afklaret med mig selv at jeg skal prøve den, når den nye trøje kommer :devil:

Nu er vi alle jo forskellige, og det er derfor ganske naturligt, at vi ikke alle har den samme holdning til udstyret.

Nu er håndledsbind jo også tilladt i squat, men det får mig da ikke til at squatte med dem, bare pga. det faktum, at de er tilladt :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Nu er vi alle jo forskellige, og det er derfor ganske naturligt, at vi ikke alle har den samme holdning til udstyret.

Nu er håndledsbind jo også tilladt i squat, men det får mig da ikke til at squatte med dem, bare pga. det faktum, at de er tilladt :tongue:

jeg ville så tilgegæld ikke være foruden mine håndledsbind i squat, jeg får gevaldig ondt i håndledende hvis jeg ikke bruger dem når det bliver tungt

Edited by p1kz0r
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share