Rulleskøjter hvad siger i til det?


Guest Sportygirl
 Share

Recommended Posts

Heysa

Hvad siger I til at man street ruller 1 time når solen skinner som de gør idag...

Tror i man kan smide kg vægttab ved at rulle???

Vh....

[email protected]

Rulleskøjteløb er en Super god træningsform. Meget kalorieforbrændende og mere skånsom ved led end eksempelvis løb.

Men som med alt muligt andet så vil man ikke tabe sig hvis man ikke forbrænder flere kalorie end man indtager, så hvis man bare begynder at spise mere samtidig med at man kører meget på rulleskøjter så vil man ikke tabe sig.

Men vægttab eller ej, så er jeg stor fortaler af rulleskøjteløb. Hvis det stod til mig skulle alle piger have uddelt sådan nogle inliners og ud på gaden mindst en halv time hver dag, specielt da abduktionen og extensionen i hofterne er med til at give en strittende popo :bigsmile::tongue:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Ok hihi

Jamen vi ved alle at man skal spise 500 kalorier under hverdag for at være sikret vægttatb små 500g om ugen..

Jeg cardio træner 1.30 time hverdag samtidig med at min kost er i tip top da jeg går til diætist...

Det er ikke kun spørgsmål om kosty men også om cardio..

jEg skal ikke ned under 1300 klario om dagen...1000bliver for lidt..Så hellere sætte cardioen mere op.:!!!

Link to comment
Share on other sites

Rulleskøjteløb er en Super god træningsform. Meget kalorieforbrændende og mere skånsom ved led end eksempelvis løb.

Men som med alt muligt andet så vil man ikke tabe sig hvis man ikke forbrænder flere kalorie end man indtager, så hvis man bare begynder at spise mere samtidig med at man kører meget på rulleskøjter så vil man ikke tabe sig.

Men vægttab eller ej, så er jeg stor fortaler af rulleskøjteløb. Hvis det stod til mig skulle alle piger have uddelt sådan nogle inliners og ud på gaden mindst en halv time hver dag, specielt da abduktionen og extensionen i hofterne er med til at give en strittende popo :bigsmile::tongue:

Trollerik har ret

Link to comment
Share on other sites

Ok hihi

Jamen vi ved alle at man skal spise 500 kalorier under hverdag for at være sikret vægttatb små 500g om ugen..

Jeg cardio træner 1.30 time hverdag samtidig med at min kost er i tip top da jeg går til diætist...

Det er ikke kun spørgsmål om kosty men også om cardio..

jEg skal ikke ned under 1300 klario om dagen...1000bliver for lidt..Så hellere sætte cardioen mere op.:!!!

Ser ud til at du har fint styr på det :smile: Jeg vil dog sige at du laver godt nok meget cardio på relativt få kalorie, men da du er tilknyttet en diætisk går jeg ud fra at der er styr på dette.

Mit råd ville også være at det er bedre at øge ens aktivitetsniveau end at nedsætte kalorieindtaget alt for meget.

Med dine 1½times motion hver dag lyder dog af rimeligt meget, så måske du ikke behøver at sætte mængden op, men eventuelt kunne du sætte intensiteten lidt op, så så du opnår nogle af de positive effekter som der er ved at arbejde udover den kendte "fedtforbrændingszone".

Aner dog ikke hvor meget du presser dig selv i øjeblikket, eller hvordan dit træningsniveau og dit ønskede vægttab skal være. Så lidt svært at sige noget mere præcist om. :smile:

Trollerik har ret

Altid :cool:

:tongue:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Jeg løber 5km hverdag på 28 min...

Derudover cykler jeg i et ok tempo med puls på 145 i 30min. Jeg giver den ikke bare gas som spinning..Jeg cykler i et moderat tempo..

Derudover stepper ellercrosstrainer jeg 30min Med et fint gas/pres på..hvor jeg bliver ved med at presse, men stadig ikke så meget at jeg ikke holder 30min ud..

Jeg er i god form..

Jeg skal bare smide 12kg..

Du har ret synes mine 1300kcl er tilpas..Så må jeg lave mere...Min teori siger det er bedre at gå 1 time end at løbe 30min så længe det gælder vægttab....

Link to comment
Share on other sites

Jeg løber 5km hverdag på 28 min...

Derudover cykler jeg i et ok tempo med puls på 145 i 30min. Jeg giver den ikke bare gas som spinning..Jeg cykler i et moderat tempo..

Derudover stepper ellercrosstrainer jeg 30min Med et fint gas/pres på..hvor jeg bliver ved med at presse, men stadig ikke så meget at jeg ikke holder 30min ud..

Jeg er i god form..

Jeg skal bare smide 12kg..

Du har ret synes mine 1300kcl er tilpas..Så må jeg lave mere...Min teori siger det er bedre at gå 1 time end at løbe 30min så længe det gælder vægttab....

Det handler om afstanden, når man snakker forbrænding. Altså; hvis du løber 5 km på 30 min og går 5 km på en time, så er forbrændingen ens. Så intensiteten og tiden er afhængige af hinanden. Går du 5 km på 3 timer, forbrænder du samme mængde, som hvis du løber 5 km på 30 min.

Det er min teori, ret mig venligst hvis det er forkert :)

Link to comment
Share on other sites

Det handler om afstanden, når man snakker forbrænding. Altså; hvis du løber 5 km på 30 min og går 5 km på en time, så er forbrændingen ens. Så intensiteten og tiden er afhængige af hinanden. Går du 5 km på 3 timer, forbrænder du samme mængde, som hvis du løber 5 km på 30 min.

Det er min teori, ret mig venligst hvis det er forkert :)

Der vil jeg så mene du tager fejl, måden man bevæger sig på har indflydelse på forbrændingen.

Link to comment
Share on other sites

Der vil jeg så mene du tager fejl, måden man bevæger sig på har indflydelse på forbrændingen.

Du er velkommen til at argumentere, så jeg kan blive klogere :)

Yderligere kommentar på mit tidligere svar: Når man løber, er intensiteten (og derved forbrændingen) højere end ved gang, og man når sit mål (her 5 km) hurtigere end ved gang.

Når man går, vil intensiteten være lavere, men det vil blive udlignet af tiden, da man her vil være aktiv i længere tid for at nå målet (de 5 km)...

Med i mine tanker har jeg, at der ikke sådan rigtig findes et "fedtforbrændigszone" - al bevægelse medfører forbrænding, afhængig af intensiteten.

Men som sagt, jeg er åben for at blive klogere, hit med argumenterne, så jeg kan lære min teori!

Link to comment
Share on other sites

Jeg løber 5km hverdag på 28 min...

Derudover cykler jeg i et ok tempo med puls på 145 i 30min. Jeg giver den ikke bare gas som spinning..Jeg cykler i et moderat tempo..

Derudover stepper ellercrosstrainer jeg 30min Med et fint gas/pres på..hvor jeg bliver ved med at presse, men stadig ikke så meget at jeg ikke holder 30min ud..

Jeg er i god form..

Jeg skal bare smide 12kg..

Du har ret synes mine 1300kcl er tilpas..Så må jeg lave mere...Min teori siger det er bedre at gå 1 time end at løbe 30min så længe det gælder vægttab....

Det er meget fint at du variere dine motionsformer, da du på denne måde forebygger overbelastning på bevægeapparatet, og desuden kommer flere muskelgrupper igennem, og derved opnår en større efterforbrænding. Vil også tro at en times gang forbrænder flere kalorie end ½times løb, men det er så også dobbelt så lang tid du bruger på at motionere. Mit råd vil være at lave det man bedst kan lide og holde ud at lave hver dag. Desuden er variationen rigtigt vigtigt. Kunne godt tænke mig at du lavede lidt styrketræning både for det sundhedsmæssige aspekt og for at du også for at du kunne øge din efterforbrænding.

Fint at du har fokus på cardiovaskulær udfoldelse når vægttab er det primære for dig, men styrketræning kombineret med dette har vist sig ganske effektivt. Ikke mindst er det jo også rart at have lidt styrke og muskler på kroppen, når fedtet begynder at forsvinde. Det vil give imho give et pænere og mere sporty look end et afpillet skelet. :smile:

Prøv desuden at læs nogle af de gode artikler der er at finde på denne side. Der står bla. noget om fedtforbrændingszoner, vægttabs artikler osv. Fin viden at have med i bagagen :smile:

Det handler om afstanden, når man snakker forbrænding. Altså; hvis du løber 5 km på 30 min og går 5 km på en time, så er forbrændingen ens. Så intensiteten og tiden er afhængige af hinanden. Går du 5 km på 3 timer, forbrænder du samme mængde, som hvis du løber 5 km på 30 min.

Det er min teori, ret mig venligst hvis det er forkert :)

Det er helt klar noget vrøvl :wink:

Vil også opfordre dig til at læse nogle af de artikler som er publiseret her på Mol. :smile:

Der vil jeg så mene du tager fejl, måden man bevæger sig på har indflydelse på forbrændingen.

Og må gengælde og sige at du har ret. :bigsmile:

Edited by Onkel Troels
Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Tusind tak for alle jeres indlæg:0)

Skide skønt at høre fra jer...I må ha en super solrig aften:0)

Min teori siger også at det er ikke afstanden men tiden det handler om når man skal fedtforbrænde..Altså er det bedre at gå 1time end at løbe 5km på 30min..For går du er din krop mere igang.

Skal man tabe sig handler det om at bevæge sig i LÆNGERE tid ....Så lang tid man kan. Og det kan man ikke hvis man bare TONSER igenenm på en af maskinerne eller løber igennem..Det er bedre at man løber i længere tid men i lavere tempo...SÅ er du igang længere tid!

Link to comment
Share on other sites

Det skulle man umiddelbart tro... men det viser sig at være sådan at hvis du løber 30 min, forbrænder du helt op til 30% mere end hvis du går i 60 min.

Så vidt jeg husker, forsøget blev omtalt for et stykke tid siden, kan ikke huske hvor :blush:

Men så vidt jeg husker kom det sig at den kraftigt forhøjede efterforbrænding

Så hvis vægttab er det ønskede mål er højintensitets cardio vejen frem. Det og masser af det.

Selvom jeg helt klart er enig i at styrketræning er en super måde at kombinere med. der er intet sexet ved et afpillet skelet..

Link to comment
Share on other sites

Det er helt klar noget vrøvl :wink:

Vil også opfordre dig til at læse nogle af de artikler som er publiseret her på Mol. :smile:

Troels, hvis du er så skråsikker, er det ikke dig, der så skal vise os, du kan argumentere for det!?

Hygge, Jac

Link to comment
Share on other sites

I denne artikel, som kan hentes gratis, kan man læse om energiforbruget målt i J/(kgxm) ved forskellige bevægelsesformer som funktion af hastigheden. For gang ligner kurven en parabel med toppunkt ved ca. 4 km/t og et energiforbrug på 2 J/(kgxm). For løb er energiforbruget relativt konstant omkring 4 J/(kgxm) uanset hastighed, dog med en lille stigning når hastigheden øges, hovedsageligt pga. øget luftmodstand. Går man meget hurtigt, bliver energiforbruget faktisk højere ved gang end ved løb målt i J/(kgxm). Det er lidt svært at aflæse præcist, hvornår dette sker på kurven, men det er omkring 8 km/t. Går man langsommere end 4 km/t stiger energiforbruget faktisk også målt i J/(kgxm).

Link to comment
Share on other sites

konklusionen må så blive: at ved moderat gang er energiforbruget halveret ifht. løb ved samme distance!

Altså det Don B pointerede!! :blush:

Hygge, Jac

ps. godt man ikke er biomekaniker!! det ser ski indviklet ud...... :bigsmile:

Edited by Jac
Link to comment
Share on other sites

Det er helt klar noget vrøvl :wink:

Vil også opfordre dig til at læse nogle af de artikler som er publiseret her på Mol. :smile:

Og må gengælde og sige at du har ret. :bigsmile:

Hvis du gider linke eller give mig en forklaring, ellers kan jeg jo søge i evighed :superman:

Det skulle man umiddelbart tro... men det viser sig at være sådan at hvis du løber 30 min, forbrænder du helt op til 30% mere end hvis du går i 60 min.

Så vidt jeg husker, forsøget blev omtalt for et stykke tid siden, kan ikke huske hvor :blush:

Men så vidt jeg husker kom det sig at den kraftigt forhøjede efterforbrænding

Det afhænger jo helt af intensiteten, som, jeg synes, mangler i dine overvejelser. Jeg mangler stadig argument for eller i mod min teori, som jeg synes virker logisk: Forbrændingen stiger under løb, men den 5 km lange løbetur varer ikke lige så lang tid som gåturen, hvor forbrændingen til gengæld er lavere...

Link to comment
Share on other sites

Hvis du gider linke eller give mig en forklaring, ellers kan jeg jo søge i evighed
Du kan prøve at læse den artikel som "fedtforbrændingszonen" som jeg har linket til ellers er der masser af gode artikler om vægttab her:

http://www.motion-online.dk/blogsektion/sundhed_og_vaegt/

Det afhænger jo helt af intensiteten, som, jeg synes, mangler i dine overvejelser. Jeg mangler stadig argument for eller i mod min teori, som jeg synes virker logisk: Forbrændingen stiger under løb, men den 5 km lange løbetur varer ikke lige så lang tid som gåturen, hvor forbrændingen til gengæld er lavere...

Kan sagtens følge din logik, men så enkelt kan man bare ikke stille det op. Dette blandt andet pga. måden man bevæger sig på ved henholdsvis løb og gang.

Desuden skal man tænke på at efterforbrændingen efter en hård kort løbetur er en del større end den samme afstand gået i et moderat tempo.

:smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share