Ædeflip


Guest Slettet bruger
 Share

Recommended Posts

Guest Slettet bruger

Hey derude...

Jeg går til diætist, har en super kost men igår for to dage siden fik jeg et ædeflip jeg spiste mig FED i rugbrød og 2pct pålæg også om natten..Aldrig sket før..Menf ik bare flip..

nu er min mave blevet sygt STOR OG BULLET, kan ikke trække den ind og har mega lutf i maven..

For 3dagde siden var min vægt 65 idag er den 72 og har vejet på 3forskellige den siger det samme..

Hvordan kan det være??og har mega mave smertr...Klart???

Jeg har i 4mrd ikke rørt noget..også fik jeg det rugbrød flip:0((((

Link to comment
Share on other sites

Rolig nu. Jeg vil godt løfte sløret for at du ikke kan æde 7kg rugbrød og pålæg på en dag.

Ligeledes er det nok stærkt begrænset hvor meget du kan have taget på af en gang overspisning. Især i rugbrød og pålæg.

Din vægt forøgelse skyldes sikkert væske balance , påklædning, og tidspunkt på dagen du vejer dig.

Vej der ALTID på det samme tidspunkt.

Om morgenen inden morgen mad, nøgen, og efter toilet besøg. Så har du ens udgangspunkt hver gang du vejer dig .

Prøv igen i morgen tidelig, så ser det hele nok bedre ud.

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Det var også i morges jeg vejede mig...

Havde ædeflip 2dage så 6-7kg kan man vel godt??

har mega mave pine og den er så bullet og mega stor nu..Så jo det kan man vel godt tage på..Har spist for meget vel....

Link to comment
Share on other sites

Prøv nu lige at tage den logiske hat på. :bigsmile:

Så vidt jeg ved skal man have et overskud på 9000kcal for at tage et kg fedt på.

Hvis du skulle tage 6 kg på, ville det kræve: 6*9000 + ligevægtsindtag --> 50000 + 4000 --> 54.000 kcal. I et rugbrød på 1 kg er der omtrent 2000 kcal. Ergo skal du spise 27 rugbrød a 1 kg...

Kroppens energidepoter vejer en del, i det de binder meget væske, det er derfor man smider omkring 3 kg den første uge på en diæt.

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

VÆGTEN SIGER 72 OG VAR PÅ 65 I FOR 5DAGE SIDEN..

Og sødeste mennesker først og fremmest tak for jeres indlæg..

Men min mave er så MEGA oppustst og mega ondt ..Og den er FYLDT HELT om..Dette mener jeg virkelig...

Jeg vejede mig imorges den sagde 72(på alle tre vægte), så ERGO er de tager på....

Det er rugbrød samt rosiner (det er FEDT, kcl)

Ved ikke hva jeg skal gøre..Lider af mega mavepine samt den er TOTAL oppustst kan hverken puste den mere ud eller ind som jeg kunne for 5dage siden.....

Link to comment
Share on other sites

Men min mave er så MEGA oppustst og mega ondt ..Og den er FYLDT HELT om..Dette mener jeg virkelig...

Ved ikke hva jeg skal gøre..Lider af mega mavepine samt den er TOTAL oppustst kan hverken puste den mere ud eller ind som jeg kunne for 5dage siden.....

Så søg læge :wink:

Edited by ja5260
Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

ringede til nattevagten

Han sagde selvf e det FYSISK umuligt at spise sig til 6 kg rugbrød, rosiner på 2dage..

Han sagde det er væsken som binder sig rundt om rugbrøden..Og jeg skulle bare vente på at det kom ud gennem tarmsystemet det vil tage lidt tid..

Puhhaaaa så er min diæt ikike gået fortabt..SKØNT

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

synes ik det er SJOVT, men håber da maven bliver flad igen..Fuck den er stor nu,,.,vildt at vægten siger 72 og for 5dage siden 65..

Fatter bare ikke det kan være væke..??Rugbrød og rosiner!

Link to comment
Share on other sites

Det lyder mere som forstoppelse :blink:

Hvis dit tarmsystem ikke er vandt til så meget rugbrød på een gang - så er det klart den går i selvsving når du så lige pludselig hælder en halv pakke rugbrød ned i systemet. Det tager altså lidt tid at få det bearbejdet.

Hvis jeg var dig ville jeg sørge for rigeligt med vædske og så spise nogle svesker eller tørrede abrikoser - og hjælper det ikke vil jeg råde dig til at får noget afførende på apoteket der kan hjælpe det på vej ud.

Man bliver sgu ikke tyk og fed af at overspise en dag eller to. Du ved nok - det er ikke det du spiser mellem jul og nytår der tæller - men det du spiser mellem nytår og jul - så tag det roligt! jeg har nu heller ikke hørt om nogen der er blevet svært overvægtig af at spise rugbrød

Du kan hjælpe dit fordøjede rugbrød på vej ved at "ælte"/trykmassere på din tyktarm - fra højre side - op mod maven og rundt og ned langs din venstre side

Edited by MissDumbell
Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Ved godt, at dette er et gammelt indlæg. Men jeg fandt det tilfældigvis på google.. og hendes situation ku godt minde lidt om min egen.

For hvordan kan det hænge sammen, at jeg i går morges vejede mig (på 2 forskellige, men præcise vægte), som her til morgen nu viser en forskel på 3 kgs vægtøgning.. Jeg vejede mig på samme tidspunkt, efter toiletbesøg, og i det samme tøj.

Kan jeg mon allerede have taget på? Og hvis ikke, hvilken vægt, kan jeg så egentlig regne med, at jeg har??

Link to comment
Share on other sites

Ved godt, at dette er et gammelt indlæg. Men jeg fandt det tilfældigvis på google.. og hendes situation ku godt minde lidt om min egen.

For hvordan kan det hænge sammen, at jeg i går morges vejede mig (på 2 forskellige, men præcise vægte), som her til morgen nu viser en forskel på 3 kgs vægtøgning.. Jeg vejede mig på samme tidspunkt, efter toiletbesøg, og i det samme tøj.

Kan jeg mon allerede have taget på? Og hvis ikke, hvilken vægt, kan jeg så egentlig regne med, at jeg har??

Det kan ikke lade sig gøre at tage tre kilo på - ud fra de forudsætninger, som du beskriver - på et døgn. At tage tre kilo på tager adskillige dage. Selv når folk æder som besatte igennem alle december måneds julefrokoster, julefester, nytårsfester samt næsten ikke bevæger sig, er det de færreste, der tager mere end to til fire kilo på. :smile:

Altså må der være en faktor i dit regnestykke, der har ændret sig. F.eks. at du i dag har drukket en masse væske, mens du i går var helt tørlagt - det kan sagtens udgøre en forskel på tre kilo. Eller at du har indstillet vægten anderledes eller at du alligevel har mere tøj på end i går.

EDIT: Hvad er årsagen til at du vejer dig med tøj på? Hvis du vil have en præcis angivelse af din vægt, skal du veje dig uden tøj elle kun iført undertøj. Så af med tøjet og vej dig på en ordentlig måde. Hvorfor har du i øvrigt to vægte? Smid lortet ud!

Edited by KåreS
Link to comment
Share on other sites

Det kan ikke lade sig gøre at tage tre kilo på - ud fra de forudsætninger, som du beskriver - på et døgn. At tage tre kilo på tager adskillige dage. Selv når folk æder som besatte igennem alle december måneds julefrokoster, julefester, nytårsfester samt næsten ikke bevæger sig, er det de færreste, der tager mere end to til fire kilo på. :smile:

Altså må der være en faktor i dit regnestykke, der har ændret sig. F.eks. at du i dag har drukket en masse væske, mens du i går var helt tørlagt - det kan sagtens udgøre en forskel på tre kilo. Eller at du har indstillet vægten anderledes eller at du alligevel har mere tøj på end i går.

EDIT: Hvad er årsagen til at du vejer dig med tøj på? Hvis du vil have en præcis angivelse af din vægt, skal du veje dig uden tøj elle kun iført undertøj. Så af med tøjet og vej dig på en ordentlig måde. Hvorfor har du i øvrigt to vægte? Smid lortet ud!

Hej, mange tak for svar!

Tja, du har sikkert ret i, at det bla. er væskeindtaget, der spiller den væsentligste rolle. Selvom det altså ikke føles som om, at jeg har drukket vildt og inderligt meget..

Men kroppen må jo blive påvirket af, at kalorieindtaget bliver forøget en del.. (uanset om det så blot sker på ÈN dag.) For et eller andet sted, MÅ kalorierne jo ryge hen.. Og hvis man ikke får forbrændt dem med motion dagen efter, så må de vel sætte sig på depoterne..? Er det ikke logisk?

Jeg har det hvertfald meget på samvittigheden... :unhappy:

De 2 vægte er både en gammel, og en helt ny digitalvægt. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hej, mange tak for svar!

Tja, du har sikkert ret i, at det bla. er væskeindtaget, der spiller den væsentligste rolle. Selvom det altså ikke føles som om, at jeg har drukket vildt og inderligt meget..

Men kroppen må jo blive påvirket af, at kalorieindtaget bliver forøget en del.. (uanset om det så blot sker på ÈN dag.) For et eller andet sted, MÅ kalorierne jo ryge hen.. Og hvis man ikke får forbrændt dem med motion dagen efter, så må de vel sætte sig på depoterne..? Er det ikke logisk?

Jeg har det hvertfald meget på samvittigheden... :unhappy:

De 2 vægte er både en gammel, og en helt ny digitalvægt. :smile:

Vægten er upræcis, fejlvisende og spejlet lyver aldrig! Hvis du er så besat af vægten, så kyl lortet ud og kig i spejlet i stedet!

Link to comment
Share on other sites

Du kan ikke sige, at det du spiste i går, sætter sig som fedt i dag - det er langt mere komplekst end som så. Vægtøgning fungerer fuldstændig ligesom vægttab - over tid, dvs. uger og måneder. Du kan IKKE tage din vægt fra i går, sammenligne med i dag og så sige at du har taget tre kilo eller bare tre gram på!

Vægtøgning fungerer ligesom vægttab. Du taber dig jo heller ikke flere kilo af at dyrke en masse motion en enkelt dag - der skal motion til hver dag over en længere periode før vægttabet kommer. Og for lige at tage kosten med også, så hverken taber eller øger du vægt af at gå amok i kager, eller helt undlade at spise en enkelt dag. Når du vejer dig oven på selv et dagslangt ædeflip, så skyldes vægtøgningen al den mad, der ligger i maven. Når maden er fordøjet og du har været på toilettet to gange, vil vægtforøgelsen være væk, eller måske vil du sammenlagt have taget tre-fire gram på! Det betyder med andre ord at du skal spise mange kager hver dag i mange dage for at tage et kilo på. Men det gør du jo helt sikkert ikke... så lad være med at bekymre dig :smile:

Omvendt så vil vægttabet på en dag, hvor du ikke indtager noget som helst, skyldes at din krop er i væskeunderskud og at din mave er tom. Når du igen spiser og drikker normalt, vil kroppen vende tilbage til sin normalvægt og du vil ikke kunne se det på vægten.

Kroppen er bygget til at opretholde sig selv. Den har en lang række mekanismer der gør, at mangel - eller overflod - på mad, ikke får den til at skrumpe eller vokse over en kort periode. Alene den væske, der er i kroppen, har kæmpe indflydelse på vores vægt og kan betyde en forskel på flere kilo.

Edited by KåreS
Link to comment
Share on other sites

Du kan ikke sige, at det du spiste i går, sætter sig som fedt i dag - det er langt mere komplekst end som så. Vægtøgning fungerer fuldstændig ligesom vægttab - over tid, dvs. uger og måneder. Du kan IKKE tage din vægt fra i går, sammenligne med i dag og så sige at du har taget tre kilo eller bare tre gram på!

Vægtøgning fungerer ligesom vægttab. Du taber dig jo heller ikke flere kilo af at dyrke en masse motion en enkelt dag - der skal motion til hver dag over en længere periode før vægttabet kommer. Og for lige at tage kosten med også, så hverken taber eller øger du vægt af at gå amok i kager, eller helt undlade at spise en enkelt dag. Når du vejer dig oven på et selv et dagslangt ædeflip, så skyldes vægtøgningen al den mad, der ligger i maven. Når maden er fordøjet og du har været på toilettet to gange, vil vægtforøgelsen være væk, eller måske vil du sammenlagt have tage fem-ti gram på! Det betyder med andre ord at du skal spise meget i mange dage for at tage et kilo på :smile:

Omvendt så vil vægttabet på en dag, hvor du ikke indtager noget som helst, skyldes at din krop er i væskeunderskud og at din mave er tom. Når du igen spiser og drikker normalt, vil kroppen vende tilbage til sin normalvægt og du vil ikke kunne se det på vægten.

Kroppen er bygget til at opretholde sig selv. Den har en lang række mekanismer der gør, at mangel - eller overflod - på mad, ikke får den til at skrumpe eller vokse over en kort periode.

1000 tak for et detaljeret og velformuleret svar!

Det hjælper en del på samvittigheden at vide, at en 3 kgs vægtøgning ikke kan forekomme så hurtigt, som jeg gik og troede.. :smile:

Link to comment
Share on other sites

1000 tak for et detaljeret og velformuleret svar!

Det hjælper en del på samvittigheden at vide, at en 3 kgs vægtøgning ikke kan forekomme så hurtigt, som jeg gik og troede.. :smile:

det stressede også mig i starten at min vægt svingede lidt. hvorfor jeg vejer mig hver morgen nu, så har jeg et bedre billede. Men alt afhængigt at væskeindtag, hvad tid jeg spiste aftensmad, hvor meget salt jeg har fået og om jeg har fået en øl eller to. så svinger min vægt fra morgen til morgen ca 3-4 kg.

Link to comment
Share on other sites

det stressede også mig i starten at min vægt svingede lidt. hvorfor jeg vejer mig hver morgen nu, så har jeg et bedre billede. Men alt afhængigt at væskeindtag, hvad tid jeg spiste aftensmad, hvor meget salt jeg har fået og om jeg har fået en øl eller to. så svinger min vægt fra morgen til morgen ca 3-4 kg.

Ja.. tænk, at vægten kan svinge så meget fra dag til dag.. Jeg vejer mig også sådan ca. hver morgen, og nu er det 6 dage siden jeg "faldt i" med et ædeflip, som jeg alligevel ikke har taget på af. hurra, hurra! :bigsmile:

Det svinger nemlig også meget med min vægt, fra dag til dag.

Og det skal lige siges, at jeg har en spiseforstyrrelse, som jeg er ved at arbejde mig ud af. (Derfor det øgede fokus på vægten m.m.!)

Lige et spørgsmål i den forbindelse...: For at tage på, skal man overstige et samlet dagligt indtag på 1500 kcal, ik? eller er det nok, hvis man ligger på 1100-1400? Er nemlig ikke psykisk "klar" til en hurtig vægtøgning. Men noget, der skal ske over tid... Det vil jeg have det bedst ved.

Så jeg er altså helt på bar bund, hvad angår kaloriebehov osv..!! :blink:

Link to comment
Share on other sites

Ja.. tænk, at vægten kan svinge så meget fra dag til dag.. Jeg vejer mig også sådan ca. hver morgen, og nu er det 6 dage siden jeg "faldt i" med et ædeflip, som jeg alligevel ikke har taget på af. hurra, hurra! :bigsmile:

Det svinger nemlig også meget med min vægt, fra dag til dag.

Og det skal lige siges, at jeg har en spiseforstyrrelse, som jeg er ved at arbejde mig ud af. (Derfor det øgede fokus på vægten m.m.!)

Lige et spørgsmål i den forbindelse...: For at tage på, skal man overstige et samlet dagligt indtag på 1500 kcal, ik? eller er det nok, hvis man ligger på 1100-1400? Er nemlig ikke psykisk "klar" til en hurtig vægtøgning. Men noget, der skal ske over tid... Det vil jeg have det bedst ved.

Så jeg er altså helt på bar bund, hvad angår kaloriebehov osv..!! :blink:

Det er lidt forskelligt hvor mange kalorier vi individuelt har brug for. Men man siger jo at en normal voksen kvinde skal have omkring 2000 kcal om dagen for at bibeholde sin vægt..

Men hvis du prøver at finde ngle steder på nettet hvor der kan beregnes ca. hvor mange kalorier din krop dagligt har brug for, kan det give dig et nogenlunde indblik..

Feks. i mit tilfælde, har jeg brug for ca. 1650 kcal om dagen(men det er selvf et ca. tal - på en anden hjemmeside, skulle jeg have 400 kcal. mere)

Men prøv og finde en, prøv evt. madlog.dk - den side kan også beregne hvor mange kalorier der er i den mad du spiser så man kan holde lidt styr på det.. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Ja.. tænk, at vægten kan svinge så meget fra dag til dag.. Jeg vejer mig også sådan ca. hver morgen, og nu er det 6 dage siden jeg "faldt i" med et ædeflip, som jeg alligevel ikke har taget på af. hurra, hurra! :bigsmile:

Det svinger nemlig også meget med min vægt, fra dag til dag.

Og det skal lige siges, at jeg har en spiseforstyrrelse, som jeg er ved at arbejde mig ud af. (Derfor det øgede fokus på vægten m.m.!)

Lige et spørgsmål i den forbindelse...: For at tage på, skal man overstige et samlet dagligt indtag på 1500 kcal, ik? eller er det nok, hvis man ligger på 1100-1400? Er nemlig ikke psykisk "klar" til en hurtig vægtøgning. Men noget, der skal ske over tid... Det vil jeg have det bedst ved.

Så jeg er altså helt på bar bund, hvad angår kaloriebehov osv..!! :blink:

for at tage på skal dit kcal indtag overstige din daglige kcal forbrænding. Så hvis du har fået at vide at dit daglige behov er 1500 Kcal, så skal du spise mere end det. og hvis du kun indtager 50-100 Kcal mere, så tager du ikke hurtigt på, bare roligt. der er ca 7000 kcal i et kg fedt, så det bør gå stille og roligt. Men vil næsten vædde med at du taber dig hvis du indtager 1100 Kcal om dagen.

Min vægtsvingning skal dog også ses ud fra at jeg er noget større end dig :) jeg er over 2 meter og 120 kg, så procentuelt er 3 kg ikke så meget for mig som for dig. Ligesom at min Kcal forbrænding er om 2800-3000 om dagen. Men kan som andre anbefale madlog.dk, hvis du vil have helt styr på hvor meget du indtager.

Link to comment
Share on other sites

Mange tak for jeres svar!

Jeg har nu "kørt" med et kalorieindtag på mellem 1100-1400 kcal om dagen, i over en uge. Men det viser ikke udsving på vægten.. Derfor må mit ligevægtsindtag ligge nogenlunde indenfor dette kalorieindtag. Men jeg er begyndt at spise mere varieret nu, hvilket jeg ikke har gjort i laaaang tid. Så det er et fremskridt. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share