15-20kg for meget:-(


herkild
 Share

Recommended Posts

Hej alle herinde..

Jeg er helt "grøn" på denne side og fandt den inde på google.

Som i kan se i overskriften står der 15-20kg for meget... Ja det passer desvære, har det seneste 3 år taget ca 15 kg på ved ikke at dyrke motion, istedet festet,junkfood,og bare sidde på sofaen hvis jeg ikke lige var ude at feste og nu er jeg efterhånden ved at være lidt træt af det.

Jeg fandt en kæreste for lidt over to år siden og er blevet gift :smile: Men i de sidste to år jeg har kendt konen har jeg taget ca 10 kg på, (må hellere sige at jeg nu godt kan lide god mad og en "bajer" i ny og næ) og synes efterhånden ikke det er særlig chamerene at se på min krop... Direkte klamt hvis jeg selv skal sige det!

Mina dataer lyder således:

25år

173 høj

ca 95 kg

Jeg har ellers altid haft en pæn almindelig krop, ikke sports trænet... bare almidelig slank.

Har tidligere spillet rugby på rimelig høj plan for mange år siden men det droppede jo stille og roligt ud da "piger & fester" kom ind i billedet!

Det var jo så lidt om mig selv... Men her er hvad jeg vil bede om hjælp til hvis det var muligt at nogen/nogle havde lyst til at hjælpe mig?? :bigsmile:

Jeg har ingen forstand på træning og sundkost... Derfor vil jeg så spørge jer herinde om i måske kunne hjælpe med at strikke en træningsplan sammen. Tænkte på om det så ikke skulle være en slags fedtforbrændings program eller noget?

Har i tankende at jeg gerne vil begynde at styrketræne da jeg gerne vil have en krop hvor man kan se at jeg træner, men vil ikke være sådan en stor bodybuilder type... har set nogle billeder herinde som jeg ville drømme at have :tongue: Men tror ikke det kan lade sig gøre nu hvor man har taget så meget på med mindre man træner i 10 år spiser vildt sundt hverdag ingen alkohol, ingen god gammeldags mad osv...

Det store og det hele er at jeg gerne vil tabe mig og begynde at styrketræne "gerne hjemme" og få en pæn veltrænet krop :bigsmile:

Jeg vil gerne sige tak til jer som har givet sig tid til at læse mit indlæg.

MVH

Rasmus Herkild.

Link to comment
Share on other sites

hej

velkommen til - du er kommet til en af det helt rigtige steder!

det er en masse spørgsmål du sådanset vil have svar på. samtidig er de blevet besvaret mange gange før så jeg vil mest anbefale dig at kigge rundt på forumet, specielt vægttab da det må være dit primære formål.

jeg træner selv hjemme med nogle håndvægte samt min kropsvægt - man kommer langt - faktisk meget, meget langt med bare to håndvægte og nogle vægtskiver.

men mit eneste råd må være at have tålmodighed, både med hensigten til at tabe vægt men også med indlæringen. med indlæring tænker jeg på motion og kost - det er en hel videnskab!

lige pt skal du måske betragte digselv som en kvinde der skal forstå mænds interesse og viden om fodbold, altså ikke nogen nemt opgave der der er uændelige mange nye oplysninger der skal lagres

(håber du forstår ovenstående illustration, ellers glem den :laugh: )

god mad behøver ikke nødvendigvis være gammeldags mad. man kan sagtens lave lækker mad som også er sundt! og nej du skal ikke springe desserten og rødvin/øl over - men bare spise/drikke mindre. "alt med måde" - meget få[læs. ingen] kan gå fra at leve af junkfood til at spise sundt (fx grøntsager) fra dag til dag uden at have savn om slik og søde sager.

lige før sad jeg og spiste is og rødvin i min stue, man skal kunne nyde livet - vi har jo kun det ene(efter min overbevisning :smile: ) og jeg kan sagtens nyde livet selvom jeg spiser sundt!

men held og lykke med alt!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share