Vis os dine kosttilskud


Devious Builder
 Share

Recommended Posts

Mener du/I at Cell tech er bedre end normalt kreatin, som jo koster langt mindre? Hvordan tager man cell tech, skal det stadig blandes med juice eller er det ligemeget - kan det f.eks. blandes direkte i ens proteindrik?

Celltech er ikke bedre end alm. kreatin. Det muscletech prøver at sælge det på er ved at loade det med kulhydrater og ligegyldige produkter.

Du vil kunne få et lige så godt "kreatintransport" produkt ved at blande din kreatin med juice.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 192
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Elvirus.. lets face it, for rigtigt mange der styrketræner vil en kobination af whey protein og kreatin, for at tage noget helt simpelt, ofte være en god ide. Og at der idag nok er bedre kreatinprodukter på markedet end det gamle "fyld kæften med noget der føles som stransand og giver racerskid" er da bare OK :cool:

Link to comment
Share on other sites

Blackmoore.. lets face it, for langt langt langt de fleste er proteinpulver en unødvendig udgift som hjælper nul og nix. Der er nogle få der har BEHOV for at bruge proteinpulver, resten synes bare det er smart og tror "arghhh man brænder max af". Det er også ok, men det har intet med en videnskabelig tilgang at gøre, så er helt på fod med Elvirus's undring. HVIS det er et spørgsmål om at supplere med lidt protein for nemhedens skyld gennem pulver er det også dybt useriøst og uvidenskabeligt man tror/anbefaler/mener/synes/osv at xxykz er så vildt meget bedre end yyhtw. Så igen kan jeg sige: Det er også ok, men det har intet med en videnskabelig tilgang at gøre, så er helt på fod med Elvirus's undring.

PS. er det i orden at nævne mærker i denne tråd men ikke i andre?

Link to comment
Share on other sites

Jeg finder det lidt besynderligt at i alle andre diskussioner råbes og skriges der efter videnskabelig dokumentation i form af referencer for enhver given påstand. Alligevel er det nogle af de samme personer som kritikløst og uden nogen form for dokumentation - what so ever - øsler store summer af penge på alle mulige mere eller mindre underlødige kosttilskud.

Link to comment
Share on other sites

Hvilke produkter ved man, med videnskabelig sikkerhed, kan have en effektiv virkning?

Protein, kreatin og fiskeolie, er det ikke det?

Protein og fiskeolie er kun i de tilfælde hvor man er i mangel fra kosten. Protein er de absolut færreste i mangel af, mens fiskeolie kan være en fordel for en del da der generelt indtages for lidt af N-3 bl.a. fisk.
Link to comment
Share on other sites

Protein og fiskeolie er kun i de tilfælde hvor man er i mangel fra kosten. Protein er de absolut færreste i mangel af, mens fiskeolie kan være en fordel for en del da der generelt indtages for lidt af N-3 bl.a. fisk.

Springende punkt her "i de tilfælde hvor man er i mangel fra kosten"... er det ikke lidt et spørgsmål om at det for mange re nemmere at supplere op med kosttilskud end sætte sig ind i ordentlig sammesætning af mad?

Personligt undrer jeg mig mere over hvor mange sportsfolk i andre sportsgrene som tænker ALT for lidt på hvad de spiser. Jeg er nødt til at bruge meget tid på at undervise mine svømmere i hvad der skal hældes ned af mad...

Ser det engentlig som et større problem med atleter som spiser forkert end athleter som styrer deres kost gennem pulverprodukter

Link to comment
Share on other sites

Springende punkt her "i de tilfælde hvor man er i mangel fra kosten"... er det ikke lidt et spørgsmål om at det for mange re nemmere at supplere op med kosttilskud end sætte sig ind i ordentlig sammesætning af mad?
Nej det synes jeg ikke for man skal have styr på sammensætningen uanset om tager tilskud eller ej. Det kan så være nemmere rent praktisk at indtage pulver og andre tilskud, men det gælder jo for hele kosten så. Det vil være nemt at leve af weightgainer og proteinpulver blandet op i mælk samt et tilskud af essentielle olier og en multivitaminpille. Vil man være doven eller uvidende og derfor nøjes med en halv god/skidt kost eller gider man bruge tiden på det og indtage en rigtig god kost.

Ser det engentlig som et større problem med atleter som spiser forkert end athleter som styrer deres kost gennem pulverprodukter
Enig, men det forklarer jo ikke hvorfor man tanketomt indtager store mængder af unødvendige produkter. I mange tilfælde for bagefter i weekenderne at gå ud og fylde sig med sprut og burgere. Edited by Stubbe
Link to comment
Share on other sites

Én ting er nok rimelig sikkert, og det er at uanset om man får nok protein igennem kosten eller ej, så vil tilskudet ikke ha en negativ indvirkning i forhold til den ønskede effekt.

Jeg tror ikke der er ret mange ( i hvert fald herinde), der indtager protein, kreatin osv. for at være sundere - de indtager for at blive større, stærkere eller restituere hurtigere.

Om produkterne så videnskabeligt holder vand, skal jeg ikke begive mig ud i, men better safe than sorry!

Link to comment
Share on other sites

Jeg er på linje med Elvirus.

Man kan snart ikke anbefale en øvelse eller komme andre typer træningspostulater uden at blive afkrævet klar dokumentation hvorfor det virker. Hvorfor gælder det ikke med kosttilskud?

En almindelig sund skepsis synes jeg kun er på sin plads - det andet bliver vi ikke klogere af.

Link to comment
Share on other sites

Hvilke produkter ved man, med videnskabelig sikkerhed, kan have en effektiv virkning?

Protein, kreatin og fiskeolie, er det ikke det?

Protein

Vitaminer

Kreatin

Essentielle olier

Glucosamin

Alle de ovenstående "kosttilskud" på nær Glucosamin (og til dels Kreatin) kan fås gennem kosten, men ofte vil det være fordelagtigt at supplere.

Mener også at have læst at der kan påvises minimal effekt af HMB.

Ingen andre har VIDENSKABLIG DOKUMENTERET POSETIV VIRKNING.

Dem der få noget specielt ud af ”kreatin transport systemer” er dem der ellers holder tilbage med de tarvelige carbs efter træning!!!

Rock’n Roll :strat:

SaintPauli

P.s. Koffein og effedrins virkning er selvfølgelig også dokumenteret

Link to comment
Share on other sites

Synd at en tråd som ku være lidt sjov, og burde indeholde en masse billeder er ødelagt ved at folk skal lave det til en diskussion

Tror også jeg dropper at vise pics af mit skab, da jeg nok bare vil blive opfattet som dum.. :dry:

Link to comment
Share on other sites

Synd at en tråd som ku være lidt sjov, og burde indeholde en masse billeder er ødelagt ved at folk skal lave det til en diskussion

Det synes jeg så tilgengæld er det fede ved MOL. Niveauet er lige "lidt" højere, end bare at poste billeder og få en ligegyldig "Nice kosttilskud"-kommentar, som på visse andre forums. I stedet tager vi en diskussion om kosttilskudene :smile:

Link to comment
Share on other sites

Ku' du vel have sagt dig selv.

Ja det ku man jo egentlig, ka det ødelægges ska det ødelægges

Det synes jeg så tilgengæld er det fede ved MOL. Niveauet er lige "lidt" højere, end bare at poste billeder og få en ligegyldig "Nice kosttilskud"-kommentar, som på visse andre forums. I stedet tager vi en diskussion om kosttilskudene :smile:

Så sku tråden nok ha heddet noget andet, og ikke været i Off-topic, men under kosttilskud...

Link to comment
Share on other sites

Så'n er det nu engang på et diskussionsboard. Man må affinde sig med at et emne vil blive diskuteret, og også væk fra trådstarterens hensigt med det. Hvis det kan få folk til at tænke sig om en ekstra gang før de opkøber et lager af kostilskud synes JEG det har været positivt.

Det eneste kosttilskud som sådan jeg vil påstå har en dokumenteret effekt er Kreatin, resten må betragtes som værende supplementer/mangler (som andre også påpeger).

Pauli personligt vil jeg stille spørgsmåltegn ved Glucosamins effekt på en rask ung mand der styrketræner. Jeg skal indrømme jeg ikke ved specielt meget om glucosamin, men tvivler umiddelbart på dets effekt i den sammehæng du bruger det i.

Link to comment
Share on other sites

At sige, at proteinpulver er overflødigt, ved jeg ikke helt om jeg er enig i. Der er visse ting, der taler for:

1: Det er efterhånden en billig måde, at få protein på. Køber man nogle af de billigere mærker, bla nogle af dem, der reklameres for på MOL via bannerreklamerne, kommer man tæt på 10 gram prots per krone. Det gøres ikke billigere.

2: Man får næsten kun protein ad den vej. Tror ikke jeg ville have godt af, kun at få de ca 200-250 gram protein jeg mener at skulle have i døgnet (i hvert fald de første 24 timer efter vægttræning) fra kød. Selv med magert kød (ca 5 % fedt) ville det give ekstra ca 50 gram animalsk fedt. Får man det fra æg og mælkeprodukter, er der tilsvarende fedt og kulhydrater bundet i halen på proteinerne.

Det er ikke et problem for alle, men nogen af os behøver ikke ekstra kalorier.

3: Det er nemt med en shake efter træning. Nemt er godt. Det sikrer konsistens.

4: Hvis man tror på, at kroppen er ekstra modtagelig for proteiner efter træning er der en teoretisk fordel ved at få et hurtigt optageligt protein, så aminosyrerne rent faktisk er til rådighed når der er ekstra behov for dem/mulighed for at bruge dem positivt til muskelopbygning/restitution.

Edited by jsc
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share