Vis os dine kosttilskud


Devious Builder
 Share

Recommended Posts

Vil også gerne kommentere denne sag når det nu OGSÅ bliver forbudt at vise billeder.

Lige et lille spg. til Morten Z, som ikke er ment som en provokation:

Må man ikke poste et billede af produkter man har købt på en af siderne der har bannerreklamer på MOL? Hvis man ikke må det tror jeg da gerne disse firmaer ville have det at vide.. for i så fald har de links på en side, som egentlig mener at deres produkter er så effektløse, at det er spild at vise dem i billedform.

Grunden til at du ikke må poste billeder af produkterne er jo ikke, at MZ mener det er spild, men at det kan bruges som reklame :wink:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 192
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Bannerannoncer handler om penge, ganske simpelt. Og reklamer for kosttilskud og motions-gear er nu engang det der er den største efterspørgsel på for den gruppe der besøger mol - set over en bred kam. At sidens ejer personligt ikke mener de fleste af disse firmaers produkter (kosttilskud) virker gør sådan set ikke nogen forskel sålænge disse firmaer får hvad de betaler for - kunder. I en lyseråd ideal-verden ville det da være fantastisk hvis vi kun havde bannerannoncer for firmaer hvis produkter vi 100% kunne stå indefor og mente var gode, men det tillader virkelighedens realiteter bare ikke.

Jeg skal gerne gentage, at disse firmaer har betalt for bannerannoncer - ikke ret til omtale (positiv som negativ) i forummet. Reglen skelner ikke på dette punkt.

At det ikke er tilladt at poste billeder burde egentlig være åbenlyst. Et billede postet af et tydeligt navngivet kosttilskud i en tråd der viser hvilke kosttilskud du bruger og dermed mener virker siger præcis det samme, som hvis man blot havde skrevet produktnavnet som en anbefaling.

mvh

Mod

Link to comment
Share on other sites

Bannerannoncer handler om penge, ganske simpelt. Og reklamer for kosttilskud og motions-gear er nu engang det der er den største efterspørgsel på for den gruppe der besøger mol - set over en bred kam. At sidens ejer personligt ikke mener de fleste af disse firmaers produkter (kosttilskud) virker gør sådan set ikke nogen forskel sålænge disse firmaer får hvad de betaler for - kunder. I en lyseråd ideal-verden ville det da være fantastisk hvis vi kun havde bannerannoncer for firmaer hvis produkter vi 100% kunne stå indefor og mente var gode, men det tillader virkelighedens realiteter bare ikke.

Jeg skal gerne gentage, at disse firmaer har betalt for bannerannoncer - ikke ret til omtale (positiv som negativ) i forummet. Reglen skelner ikke på dette punkt.

At det ikke er tilladt at poste billeder burde egentlig være åbenlyst. Et billede postet af et tydeligt navngivet kosttilskud i en tråd der viser hvilke kosttilskud du bruger og dermed mener virker siger præcis det samme, som hvis man blot havde skrevet produktnavnet som en anbefaling.

mvh

Mod

Er det muligt at MZ selv kan svare på disse spørgsmål istedet for gætterier fra en MOD... det du siger imellem linierne er jo rent faktisk at MZ ville reklamere for hvad som helst bare der er nok penge i det (plus det er lovligt går jeg udfra)... er jeg den eneste der synes det virker mystisk at sende et signal på selve forummet og et andet med bannerannoncer... disse signaler er jo fuldstændig modsatrettede... er moral ligegyldig når vi tænker på at MOL vel egentlig er til for brugerens skyld og oplysning til disse mennesker... eller det går jeg da udfra hensigten var med MOL da MZ startede det i sin tid... jeg synes det klinger hult det du skriver MaxP men jeg tillægger det nu ikke megen værdi da du ikke kan svare for MZ... me det er da rart at vide hvor dit moralske ståsted befinder sig... denne kulørte dyre bøtte kan du købe via dette link og her i forummet kan du læse at det er spild af penge... så er linien ligesom lagt

Link to comment
Share on other sites

Jeg er på ingen måde blevet talsmand for dig Faber det kunne aldrig falde mig ind, af gode grunde... og hvis du nærlæste mit indlæg ville du se at jeg er ganske rolig... jeg undrer mig bare over at Morten har henvisninger (bannerreklamer) til mange forskellige kosttilskud som ifølge ham selv er spild af penge... han behøver selvfølgelig ikke være moralsk i den henseende jeg undrer mig blot... at du læser det skrevne som fanden læser biblen vil jeg ikke tages til indtægt for

Du vrøvler altså, hvorfor skulle du blive talsmand for mig? Du virker nu ikke rolig, men nærmere som en person, der har brug for lidt opmærksomhed. Jeg er sådan set lige glad med, hvad din holdning er og du har vel ret til af en have en, som alle andre. Det jeg forholdte mig til var, at du skrev, at vi er nogen, der synes.... Jeg synes det virker plat, at de folk ikke selv kan skrive det i tråden og i stedet skal samle deres respons under en talsmand. Det er latterligt, men det ved du vel.

Link to comment
Share on other sites

Hvis det blot handler om penge så gør da siden brugerbetalt istedet og så stadig bevare et minimum af ansvar og moral... MOL er jo en guldgrube af viden som mange mennesker (går jeg udfra) gerne vil betale for

Det handler selvfølgelig om penge. Ud fra antal af reklamer og hits, så må MOL efterhånden være en ok forretning...

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

Link to comment
Share on other sites

Det handler selvfølgelig om penge. Ud fra antal af reklamer og hits, så må MOL efterhånden være en ok forretning...

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

Det ved jeg Pauli men hvis moralen kan være det samme kunne man jo ligeså godt have bannerreklamer med smøger og eller alkohol i diverse afskygninger... jeg synes mol er en god side men samtidig synes jeg det er uheldigt at MZ mener et og linker til noget andet... det må jeg have lov til at sætte spørgsmåltegn ved og det vil jeg blive ved med indtil han selv svarer

Link to comment
Share on other sites

Man kaster ikke perler for svin

Hvorfor ikke bare indrømme, at du vrøvler? Jeg kan heller ikke se, hvorfor jeg skulle kaste perler efter dig, og hvad det har med sagen at gøre :laugh:

Tråden med billeder af kosttilskud overtræder i sig selv MOls regler, og så er den ikke længere, og administratoren på dette forum behøver vel ikke lige frem anbefale alle produkter pga. at nogle firmaer har købt bannerplads på siden.

Edited by Strongman2006
Link to comment
Share on other sites

Er det muligt at MZ selv kan svare på disse spørgsmål istedet for gætterier fra en MOD... det du siger imellem linierne er jo rent faktisk at MZ ville reklamere for hvad som helst bare der er nok penge i det (plus det er lovligt går jeg udfra)... er jeg den eneste der synes det virker mystisk at sende et signal på selve forummet og et andet med bannerannoncer... disse signaler er jo fuldstændig modsatrettede... er moral ligegyldig når vi tænker på at MOL vel egentlig er til for brugerens skyld og oplysning til disse mennesker... eller det går jeg da udfra hensigten var med MOL da MZ startede det i sin tid... jeg synes det klinger hult det du skriver MaxP men jeg tillægger det nu ikke megen værdi da du ikke kan svare for MZ... me det er da rart at vide hvor dit moralske ståsted befinder sig... denne kulørte dyre bøtte kan du købe via dette link og her i forummet kan du læse at det er spild af penge... så er linien ligesom lagt

Jeg forsøgte at give dig et rimeligt svar ved at forholde mig til realiteterne og hvad Morten tidligere har skrevet både offentligt og personligt, fordi jeg ved MZ er en travl mand og der godt kan gå noget tid med svar.

Hvis det blot handler om penge så gør da siden brugerbetalt istedet og så stadig bevare et minimum af ansvar og moral... MOL er jo en guldgrube af viden som mange mennesker (går jeg udfra) gerne vil betale for

Mig bekendt er det meget få sider der primært tilbyder information, der kan drives ud fra brugerbetaling - faktisk kan jeg ikke lige komme på nogen danske men der er nok nogen rundt omkring.

Det kunne bestemt være interessant at høre, hvor mange der var villige til at betale for adgang til MOL og i så fald hvor meget - uanset hvor fjernt det så måtte ligge fra MZ's planer :smile:

Link to comment
Share on other sites

MOL bruger banneradminiatration. Der er ikke priser for MOL, men der er priser for IFORM:

Statistics and Prices

Unique users per month: 90.000

Page views per month: 725.000

Newsletter ad: DKK 2.500

Number of recipients: 15.000

Top banner (rotating) per view:

(468x60 pix. GIF or Flash* max 15kb) DKK 0,06

Vertical banner for 30 days:

(125x125 pix. GIF or Flash* max 15kb) DKK 10.000

Skyscraber for 30 days:

(140x350 pix. GIF or Flash* max 15kb) DKK 17.500

IFORM har kun en roterende topbanner og et mindre antal hits. Der til kommer reklamer i siden . Dette giver i alt:

Topbanners: 725000 x 0,06 kr = 43500 kr

Skyscrabers: 2x 17500kr = 20000 kr

Ialt: 78500 kr om måneden eller 942000 om året

Ud af dette tager banneradminiatration omtrent det halve. Dertil skal tillægges udgifter til hardware og internettrafik.

Da MOL har flere reklamer og formodentlig flere hits end IFORM, så kan jeg kun forestille mig, at MOL efterhånden er en udmærket forretning...

Rock'n Roll :strat:

SaintPAuli

Link to comment
Share on other sites

Lad mig kort præcisere nogle holdninger:

Jeg betragter visse kosttilskud som yderst relevante for folk der træner seriøst.

Jeg betragter visse andre kosttilskud som spild af penge.

Og endelig betragter jeg visse kosttilskud som direkte sundhedsskadelige.

Mine udtalelser om kosttilskud er helt uafhængige af hvilke reklamer der kører på MOL. Tilsvarende er en reklame for et givent produkt ikke ensbetydende med at produktet er blåstemplet af MOL.

Jeg finder selv, at ovenstående fungerer udemærket.

Link to comment
Share on other sites

hmm jeg tror de tal saint pauli har et lige lovligt højt sat. de svarer nogenlunde til edbpriser.dks reklamepriser og de har mange, mange flere besøgende.

derudover så kan jeg ikke se problemet i at MZ får penge for at komme med ideen til mol.dk.

desuden er vi jo ikke tvunget til at købe produkter og klikke på bannere fra de respektive firmaer der ønsker at reklamere her

Link to comment
Share on other sites

Det ved jeg Pauli men hvis moralen kan være det samme kunne man jo ligeså godt have bannerreklamer med smøger og eller alkohol i diverse afskygninger... jeg synes mol er en god side men samtidig synes jeg det er uheldigt at MZ mener et og linker til noget andet... det må jeg have lov til at sætte spørgsmåltegn ved og det vil jeg blive ved med indtil han selv svarer

Jeg har, ligesom Faber, godt nok svært ved at se problemet i bannerreklamerne. Det er for det første MZ's board og hvis han vil have dem, synes jeg ikke det rimeligt at han skal stå til ansvar for dig mht det moralske aspekt, slet ikke under trussel af at du vil blive ved indtil du kan aftvinge ham et svar? For det andet gælder, som med alt andet, at man må forvente af fornuftige mennesker at de sætter sig lidt ind i hvad der er relevant i deres træningssituation af kosttilskud, inden de hæmningsløst kaster dankortet efter div bannerreklamer.

Det er allerede blevet nævnt at protein og kreatin ihvertfald kan have en effekt og det bliver bl.a. solgt under bannerne så fred være med det, der bliver altså linket til noget der kan have relevans. Hvad der eller er af "kulørte" tilskud kan vel ikke ligge MZ til last? Som jeg læser dine indlæg vil du have at MZ skal kunne stå inde for hvert eneste produkt der vil være at finde på de sider der har bannerreklamer på MOL .... det synes jeg nok er utopisk, det er vel ikke for meget at forlange at folk tænker sig lidt om. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes tværtimod, at det er et sundhedstegn, at MZ har sine holdninger uafhængigt af, hvem som betaler for bannerreklamer. Jeg kan overhoved ikke se, hvorfor MZ kun skulle bringe bannerreklamer for produkter, han kan gå 100 % ind for.

Endelig er det MZ's side, det bestemmer han jo helt selv.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Jamen den er jo nem (Nu må man jo ikke poste billeder :tongue: )

- Valle protein

- Kombo-Ultra-KOMBO-COMBOOOOOOOWWWW protein pulver 3-i-1, valle+soya+ægge protein. Placebo eller ej, I love it.

- Syntetisk koffein ... det sætter pulsen og humøret i vejret og man er aldrig for træt til at foretage sig noget :laugh:

- Multivitamin

- Kreatin

- Tranebærsaft MMMM.... it's a testosterone booster!

- Der er sommer rea i Malmø, så slå jer løs :laugh:

- CLA

Edited by Giovanni
Link to comment
Share on other sites

Jamen den er jo nem (Nu må man jo ikke poste billeder :tongue: )

- Syntetisk koffein ... det sætter pulsen og humøret i vejret og man er aldrig for træt til at foretage sig

Seriøst, jeg lover dig, 4 spsk instantkaffe over en gang yoghurt giver samme satans kick - desuden får du proteinen fra yoghurten :wink::tongue:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share