Hvilket rugbrød spiser du?


gladiator
 Share

Recommended Posts

Er vild med rugbrød og bliver hurtigt småærgerlig og tvær uden.

Føtex' græskarkernerugbrød, fordi jeg elsker græskarkerner og Taffelbageriets økologiske speltrugbrød uden gær, fordi det dufter fantastisk.

Hvis det handler om at jeg står og mangler rugbrød indenfor 5 min. til frokosten, går jeg ned i det nærmeste supermarked og fanger den pakke rugbrød med den længste holdbarhed.

Link to comment
Share on other sites

Under alle omstændigheder noget uden solsikke (aht. min ellers ikke specielt sarte mave som "hæver" kraftigt hvis der er solsikker i).

Foretrækker normalt brød med kerner, men faktas bondebrød med gulerødder er faktisk ikke så tosset. Og så passer det i faconen så man bare smider en pakke kyllingepålæg ind mellem to skiver. Selv når det er over sidste salgsdato er det ikke tørt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg plejer som regel at finde det rugbrød der er flest kerner og super groft, til den billigste pris. Nogen gange er udvalget dog lidt begrænset, men sådan er det jo.

Lige pt. ligger der Schulstad Levebrød Kernefuld og Kohbergs Soft Græskarrugbrød i skabet.

Energifordelingen i Kohbergudgaven er:

190kcal

2,5g fedt

36g kulh.

6g prot.

Energifordelingen i Schulstad er:

180kcal

2g fedt

35g kulh

5g prot.

Så det er ikke ligefrem den mest sindssyge forskel der er på de 2 stykker rugbrød.

Link to comment
Share on other sites

Jeg spiser Valmue fra Gamle Mølle, som har masser af kerner, hvilket jeg godt kan lide. Der er også mange kostfibre i.

Protein: 7,5 g.

Kulhydrat: 29 g.

Fedt: 7,5 g.

Kostfibre: 11 g.

Goliath fra Kohberg er også super, og der er endnu flere kostfibre i, men det er vist også noget dyrere, hvilket min SU er knap så glad for.

Link to comment
Share on other sites

Jeg køber også gerne dem med mange kerner.

Men snyder vi ikke os selv og får nogle mindre gode kalorier end vi regner med? Jeg har her på siden tidligere læst, at der er en masse olier man ikke bør opvarme, fordi det skader fedtsyrerne. Sker det ikke også her, når brødet bages?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share