Rulleskøjtning


Insaniac
 Share

Recommended Posts

Hey!

Jeg fandt mine rulleskøjter frem i går for at dyrke lidt cardio på den måde, da jeg skal cutte og ikke kan tage mig sammen til at løbe. Har ikke stået på rulleskøjter siden jeg var ~15år. Dvs 6år siden :laugh:

Men jeg kan sq stadig, næsten ligeså godt, men nu er mit problem at jeg får mega ondt i lænden. Jeg kan max rulle 1km så må jeg stoppe op og holde pause fordi det gør så ufatteligt ondt i min lænd. Jeg tror det er fordi jeg spænder den for meget eller noget når jeg løber på dem, men har forsøgt at lade være, men kan ikke finde ud af hvad der er galt?!

Nogen gode fif?

Jeg er 185cm høj så det er ikke fordi jeg er så høj igen.

På forhånd tak.

Link to comment
Share on other sites

Hey

De første par gange vil du være anspændt forskellige steder på kroppen, fordi din psyke fortæller kroppen, at du laver noget, du ikke føler dig så sikker i, altså en øget muskelspænding for at holde balancen. Efter noget tid burde du automatisk rulle mere afslappet, så vil spændingerne også forsvinde.

En anden grund kan være rulleskøjterne - du skriver du har hevet det 6 år gamle par frem? Kan din fod overhovedet være i den? :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Hey

De første par gange vil du være anspændt forskellige steder på kroppen, fordi din psyke fortæller kroppen, at du laver noget, du ikke føler dig så sikker i, altså en øget muskelspænding for at holde balancen. Efter noget tid burde du automatisk rulle mere afslappet, så vil spændingerne også forsvinde.

En anden grund kan være rulleskøjterne - du skriver du har hevet det 6 år gamle par frem? Kan din fod overhovedet være i den? :laugh:

Hehe det kan der være noget om. Jeg har også de syge doms i lysken :laugh:

Ja, min fod fitter stadig perfekt i dem. Hehe. Men forhjulet er så smadret at jeg skal have mig nye hjul og kuglelejer, men kan måske bedre betale sig at købe nogle gode brugte til en plov eller lign?!

Hvis I kender nogen steder hvor man kan få hjul og kuglelejer må i meget gerne smide en pm. Tak :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hehe det kan der være noget om. Jeg har også de syge doms i lysken :laugh:

Ja, min fod fitter stadig perfekt i dem. Hehe. Men forhjulet er så smadret at jeg skal have mig nye hjul og kuglelejer, men kan måske bedre betale sig at købe nogle gode brugte til en plov eller lign?!

Hvis I kender nogen steder hvor man kan få hjul og kuglelejer må i meget gerne smide en pm. Tak :smile:

Intersport eller sportsmaster har udstyr til rulleskøjter :)

Link to comment
Share on other sites

Intersport eller sportsmaster har udstyr til rulleskøjter :)

Nye hjul og kuglelejer koster så 800kr så jeg kan ligeså godt købe nogen nye, selvom jeg helst ikke ville op i det prisleje.

Var i Sportsmaster i dag. Der havde de Salomon på tilbud til 999kr sat ned fra 1600kr. Er de noget værd, tror i eller kan i finde noget andet?

Har ledt efter noget brugt på nettet til en plov eller lign da det passer budgettet mere da det kun lige skal bruges som cardio træning for at få fedtprocenten lidt ned. Har fundet lidt på DBA, men hvis jeg nu vælger at købe nyt, hvad kan i så anbefale der til max 1000kr?

Link to comment
Share on other sites

Hvis du bor i nærheden af en Stadium så prøv der, de har tit nogle gode tilbud. Gå efter store hjul og gode kuglelejer, og så en støvle der sidder godt på foden. Jeg arbejde i Stadium engang og der havde "vi" tit kanon gode inliners til 500,- med abec-7 lejer.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share