P-piller


Lone16
 Share

Recommended Posts

Hvordan påvirker p-piller jer ? Tager i på af dem ? Har i fået størrer eller fastere bryster? Har i det godt med dem ? Og hvilke tager i ?

:superman::superman::wub::wub: :4mewantfood: :4mewantfood: :4thumbup: :4thumbup: :4thumbup:

Har ikke brugt p-piller i 10 år nu! bruger i stedet mine-piller da jeg ikke gider udsætte min krop for mere end nødvendigt - specielt når det gælder en ting som hormoner!!

Mini-piller påvirker mig ikke en dyt-fis andet end at jeg undgår at blive gravid :tongue:

(prøvede dog p-piller for et ½ års tiden siden pga. jeg skulle have noget stærkere under en infektion - det blev bare lige til en måned :blink: og så blev de droppet igen da min bryster voksede en skål-størrelse og var mere ømme end hvad jeg gad at leve med .... og bryster er bare IKKE FEDT når man har været fravænnet dem i så mange år ... det er bare ikke min stil :innocent: )

Edited by angel
Link to comment
Share on other sites

Hvordan påvirker p-piller jer ? Tager i på af dem ? Har i fået størrer eller fastere bryster? Har i det godt med dem ? Og hvilke tager i ?

:superman::superman::wub::wub: :4mewantfood: :4mewantfood: :4thumbup: :4thumbup: :4thumbup:

Jeg har ikke taget synderligt på efter jeg startede på p-piller for over et år siden. Et par kg eller 3 men det er jeg ikke engang sikker på skyldes dem.

Jeg har fået en skål større bryster, men da de stadig er små er de stadig faste.. :tongue:

Jeg har det fremragende med mine p-piller. Jeg har ikke kæreste på pt. så det er ikke fordi jeg tager dem mod graviditet, det er bare übernice at kontrollere sin menstruation! Det hjælper også på de ellers kraftige mavesmerter jeg har under mens. (det er derfor jeg stadig tager dem).

Jeg tager de dyreste på markedet, men de er også super gode. Yasmin hedder de vidst.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er helt enig med angel ang p-piller, men fik dog aldrig problemer med at mine bryster voksede eller blev ømme. Derimod kunne jeg fra de der Yasmin mærke at jeg fik PMS, hvilket jeg aldrig har ellers. Fik blodpropper fra en anden slags, Trionetta. De p-piller jeg været mest tilfreds med er Mercilon. De er også dem med minimal dosis af de to hormoner.

Det de fleste der har mærkt noget fra mini-piller klager over er fler bumser og oregelmæsig menstrutation. Men jeg overvejer at skifte til mini-piller, da jeg ik vil ha det extra østrogen og heller ik vil ødelægge mit testosteron. ( Det der lød måske lidt mærkeligt, men testosteron har mange fordele når man træner meget :innocent: )

Link to comment
Share on other sites

Jeg har været igennem ca 4 mærker af p-piller før jeg fandt nogen der virkede for mig. De første slags jeg prøvede gjorde mig til den største tude-marie. Mælken skulle bare være udolgt når jeg skulle bruge noget, så var det lige før jeg satte mig ned og tudede over det :laugh:

Nu tager jeg nogle tre-fase piller der hedder milvane, og dem er jeg super glad for. De gør ikke en dyt ved mig ud over at være prævention

Link to comment
Share on other sites

Jeg er helt enig med angel ang p-piller, men fik dog aldrig problemer med at mine bryster voksede eller blev ømme. Derimod kunne jeg fra de der Yasmin mærke at jeg fik PMS, hvilket jeg aldrig har ellers. Fik blodpropper fra en anden slags, Trionetta. De p-piller jeg været mest tilfreds med er Mercilon. De er også dem med minimal dosis af de to hormoner.

Yasmin og Dianemite er dem som jeg har haft dårligts erfaring med... begge gav i sin tid markant styrkenedgang .... tror simpelthen de fjerne ALT min testosteron i stedet for blot at reducerede det!

Derudover så påvirkede de mig meget psykisk... blev lettere ked af det, små depressiv og havde absolut ingen lyst til sex :crazy:

Det de fleste der har mærkt noget fra mini-piller klager over er fler bumser og oregelmæsig menstrutation. Men jeg overvejer at skifte til mini-piller, da jeg ik vil ha det extra østrogen og heller ik vil ødelægge mit testosteron. ( Det der lød måske lidt mærkeligt, men testosteron har mange fordele når man træner meget :innocent: )

Det med bumserne har jeg aldrig hørt... jo - måske hvis du kommer fra p-piller som hæmmer dit test-niveau og du i forvejen har problemer med huden! Men at det ligefrem skulle fremme det har jeg aldrig stødt på :smile:

At menstruationen bliver uregelmæssig... JA - i forhold til igen den styrede blødning på almindelige p-piller men set fra en naturlig vinkel så påvirker mini-piller ikke din blødning til at være uregelmæssig, men det kan godt opleves sådan hvis man skifter fra p-piller indtil kroppen har vænnet sig til den nye tilstand (4-6 måneder) ellers skal man jo også huske på at det jo er ret normalt at have uregelmæssig mensturation hvis man lever et travlt og uregelmæssigt liv som de fleste af os gør eller blot dyrker hård sport :bigsmile:

Hvis man vil nå sit styrkepotentiale er p-piller absolut ikke vejen frem ....

Edited by angel
Link to comment
Share on other sites

Jeg tage som Camilla Milvane og har det helt fint med dem. De har så vidt jeg har bemærket ikke resulteret i større bryster eller andre eksotiske bivirkninger :laugh: Og så har jeg regelmæssig menstruation med p-piller, hvilket jeg egentlig synes er meget rart, da min naturlige cyklus er så uregelmæssigt at det dårligt kan kaldes en cyklus :laugh: Der er ged i min naturlige hormonbalance, så uden p-piller kan der sagtens gå måneder eller halve år mellem menstruation.

Edited by Mizzrasmussen
Link to comment
Share on other sites

Jeg tage som Camilla Milvane og har det helt fint med dem. De har så vidt jeg har bemærket ikke resulteret i større bryster eller andre eksotiske bivirkninger :laugh: Og så har jeg regelmæssig menstruation med p-piller, hvilket jeg egentlig synes er meget rart, da min naturlige cyklus er så uregelmæssigt at det dårligt kan kaldes en cyklus :laugh: Der er ged i min naturlige hormonbalance, så uden p-piller kan der sagtens gå måneder eller halve år mellem menstruation.

Sådan har jeg det også -jeg er også stoppet med p-piller (har jo aldrig fyr på :laugh: )og har ikke haft min mens i 3 mdr snart (nej, jeg er IKKE gravid :tongue: ) Sidst jeg stoppede med dem, fik jeg det ikke i 6mdr, det var KUN fordi jeg genoptog pillerne at det kom igen... :blink:

Link to comment
Share on other sites

Sådan har jeg det også -jeg er også stoppet med p-piller (har jo aldrig fyr på :laugh: )og har ikke haft min mens i 3 mdr snart (nej, jeg er IKKE gravid :tongue: ) Sidst jeg stoppede med dem, fik jeg det ikke i 6mdr, det var KUN fordi jeg genoptog pillerne at det kom igen... :blink:

Jeg har faktisk fået en diagnose - det viste sig at jeg har nogle nedarvede hormonforstyrrelser, der går under betegnelsen PCO. Og her regulerer p-piller lidt af halløjet. Det behøver du selvfølgelig ikke at have men det var forklaringen hos mig :wink:

Men ellers er der heller ikke nogen speciel grund til at jeg tager p-piller - de seje tøser har jo aldrig kærester :laugh:

Dvs. en påbegyndelse af p-piller kan føre til øget vægt?

Det har man jo talt en del om, men jeg har ikke oplevet det. Jeg mener faktisk heller ikke jeg kender nogen, der har været udsat for det. Og nogle gange tænker jeg på, hvor de ekstra kilo kommer fra? - er det øget appetit eller samler man væske eller...?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har faktisk fået en diagnose - det viste sig at jeg har nogle nedarvede hormonforstyrrelser, der går under betegnelsen PCO. Og her regulerer p-piller lidt af halløjet.

Det har jeg også... og tager derfor p-piller for at regulere det... har haft det i mange år og er nu i behandling med metformin (nej, jeg har ikke sukkersyge :tongue: )

Har du mange gener af det ellers ?

Link to comment
Share on other sites

Dvs. en påbegyndelse af p-piller kan føre til øget vægt?

En tidligere kæreste begyndte under vores forhold, at tage p-piller og kiloene kom hurtigt snigende. Livsstilen var ikke ændret og skylden blev af hende hurtigt lagt på p-pillerne.

Grunden til at nogle oplever en vægtøgning skyldes i reglen en ændring af kroppens saltbalance hvorfor man kommer til at holde mere væske :dry:

Men at en kontinuerlig vægtøgning skulle baseres på p-pillerne holder ikke ... blot endnu en af de dårlige undskyldninger :wink:

(men som skrevet ovenfor oplever mange ændringer i humøret hvilket eks. kan medføre nedsat lyst til at dyrke sport kombineret med en øget appetit --> hvilket jo selvsagt kan føre til en vægtøgning)

Et lille OBS ... at man får regelmæssig menstruation er jo ikke ensbetydende med at det hele er fjong!! Blødningen er jo påtvungen og har INTET at gøre med kroppens naturlige cyklus, derfor hælder jeg også klart til mini-piller hvor det er kroppen som selv fastsætter sin rytme og behov for blødning :smile:

Link to comment
Share on other sites

(...)

Derudover så påvirkede de mig meget psykisk... blev lettere ked af det, små depressiv og havde absolut ingen lyst til sex :crazy:

:crazy::crazy::crazy:

Så forstår jeg du smed dem ud!! Hvis jeg fik noget der påvirkede min sex lyst i negativ retning, ville jeg hive det så langt vek fra mig som muligt!!

Det med bumserne har jeg aldrig hørt... jo - måske hvis du kommer fra p-piller som hæmmer dit test-niveau og du i forvejen har problemer med huden! Men at det ligefrem skulle fremme det har jeg aldrig stødt på :smile:

Det var bare noget jeg læst i den svenske FASS - en fortegning for hvert lægemiddel på markedet, ved ikke sikkert hvad modsvarigheden hedder her i Danmark. Har aldrig selv prøvet mini-piller, men tænkte jeg ville gøre det, så jeg håber jeg får samme gode erfaring af dem som dig.

Link to comment
Share on other sites

:crazy::crazy::crazy:

Så forstår jeg du smed dem ud!! Hvis jeg fik noget der påvirkede min sex lyst i negativ retning, ville jeg hive det så langt vek fra mig som muligt!!

.... ellers skulle Poul nok sørge for det :tongue::innocent:

Det var bare noget jeg læst i den svenske FASS - en fortegning for hvert lægemiddel på markedet, ved ikke sikkert hvad modsvarigheden hedder her i Danmark. Har aldrig selv prøvet mini-piller, men tænkte jeg ville gøre det, så jeg håber jeg får samme gode erfaring af dem som dig.

Jeg tror klart sammenhængen er der fra overgang mellem p-piller og mini-piller og den deraf mindre mængde østrogen!

Man kunne godt forestille sig også at der var en overgangsperiode mellem de to på et ½ års tid hvor kroppens egen østrogenproduktion først skal finde sin ligevægt og en deraf højere test/østrogen ratio og en deraf højere tendens til urden hud :smile:

Du skal da prøve de mini piller :4thumbup: (koster heller ikke mere end 45 kr for 3 måneder :smile: )ellers skal du evt. overveje en p-ring (går selv og leger lidt med tanken da det klart er nemmere)

Edited by angel
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share