nOObspørgsmål ang. motionscykling indendørs


KennJ
 Share

Recommended Posts

Hey alle håber nogen har lyst til og svare :)

Jeg har lige investeret lidt i mit forhåbentlig bedre helbred og kondition.

Et stk Kettler Ergo-Racer GT er på vej og her kommer så lige lidt spørgsmål:

1. Hvordan starter jeg blødt op uden skader med konditræning og pulstræning

2. Er det muligt og gøre så man taber sig med kun og cykle på ovenståenden og lave lidt gulvøvelser

3. Sidst men ikke mindst noget speciel jeg skal tage under overvejelse med kosten for vægttab og konditræning kombineret hvis muligt overhovedet.

På forhånd mange tak for svar.

MVH

KennJ

Link to comment
Share on other sites

Da jeg gik til spinning, varmede vi altid om med 5-10 min cykling hvor vi bare kørte et moderat tempo.

Efter øgede vi belastningen langsom efter om du stod op på cyklen eller sad ned.

Så lavede vi nogen øvelser hvor vi sprintede siddende. Stod op med rigtig hård belastning.

Armbøjninger mens man cyklede på styret.

Men hensyn til kosttilskud, vil jeg ikke mene at du behøves det da målet var at tabe dig?

Link to comment
Share on other sites

Ja de er gode...... Hvis man vil splitte sine knæ og sin ryg ad

Det vil jeg også sige, hvis jeg var for svag til at lave armbøjninger :laugh:

Jeg ville da stadig æde noget protein så du bevarer muskelmassen samtidig med du smider fedtet...imo

Nu skriver han jo ikke noget om at bevare muskelmassen men bare at smide fedtet.

De fleste som æder lidt, får jo også nok protein gennem den normale kost og han vil jo alligevel miste lidt muskler når han er i kcal underskud.

Men ja, kosttilskud kunne være en ide, hvis han også trænede for muller.

Link to comment
Share on other sites

Hey alle og tak for svarene :)

lidt om mig selv først - jeg er 167 høj og ca 75 kg (alle andre målinger kender jeg ikke så meget til)

mit mål er og ligne lidt Brad Pitt fra Fight Club inden jeg bliver 40 dvs ca 4 år. Så det jeg skal bruge er lidt trix om hvordan jeg udnytter min krop og nye cykel best for dette mål samt hvilke gulvøvelser jeg skal tage.

Nyder og dyrke lidt løb på inliners så det er også en mulighed :)

hvad angår muskelmasse tror jeg ikke det er noget problem da jeg er håndværker til daglig :) - skal læses som jeg vil helst tabe mig og have en god kondi end og være stor hvad muskler angår bare de kan ses :)

målet er jo som sagt en sixpack inden jeg bliver 40 hehe

MVH Kenn J

Link to comment
Share on other sites

Det vil jeg også sige, hvis jeg var for svag til at lave armbøjninger :laugh:

Jeg vil nu støtte rih i at det er en total misforståelse at blande fitness/aerobic-øvelser, styrketræning og spinning sammen. Som rih rigtigt skriver er det temmelig usmart (og yt) især fordi fokus flyttes fra pedaltrådet og skaber ustabilitet i trådet hvilket let kan føre til bla. knæskader ved forkerte belastningstillinger. Især for relativt utrænede er det giftigt.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Når jeg cykler på min kondicykel (og det gør jeg tit og længe), plejer jeg at starte op med ca. 5 km (ca. 10-11 minutters kørsel) ved moderat beslastning, men stadig i pænt tempo. Derefter er jeg varmet så nogenlunde op, og kan lægge etaper med større belastning ind. Jeg synes i øvrigt, det er mest motiverende at lave etaper med høj/lav belastning, efter ens eget temperament, end bare at hjule afsted med samme belastning hele tiden.

Hvis du sørger for at få brugt din cykel, og lever fornuftigt, rent mad-mæssigt, skal du nok klare den. Rent mentalt kan hjemme-træning virke sværere, end hvis man skal ned i et center (mange har sværere ved at tage sig sammen, når det foregår hjemme), men det KAN lade sig gøre at tabe sig ved hjemme-træning. Det er jeg det levende bevis på.

Good luck

Oksen

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share