Forargelse


jsc
 Share

Recommended Posts

Ville lige dele et surt opstød med mine med MOL-boer.

Det hænder sig sådan at min kære klub har arrangeret et foredrag om kosttilskud. Hvilket er cool nok som sådan. Men der er lige det, at det er med en foredragsholder, der er ejer af et kosttilskudsfirma.

Måske er jeg farvet af, at man som læge er tilvændet at være ekstremt skeptisk over for repræsentanter fra diverse medicinalfirmaer hver gang de skamroser deres seneste produkt.

MEN, jeg synes det er ekstremt suspekt. Han kan umuligt være objektiv og jeg gyser ved tanken om, at der skulle sidde unge mennesker og sluge hans budskab råt.

Jeg har tænkt mig at putte en harmdirrende brev i ris-ros kassen. Og i erkendelse af, at det ikke nytter en disse, så at møde op som opponent hvis jeg kan nå det.

Hvad synes I? Er det ok at arrangere sådan et foredrag med sådan en taler? Ikke at jeg skifter min personlige mening, men kunne være sjovt at høre..

Edited by jsc
Link to comment
Share on other sites

Nej, jeg har set det, og jeg var også ved at vade direkte op til skranken for at brokke mig over, at de kan finde på sådan noget... Af alle de hjernedøde ting, der foregår i den klub, er dét dog nok det værste, jeg har oplevet... :sneaky2:

Link to comment
Share on other sites

Hedder han Ib Norvin og er han fra in2zym?

Ja... det er Ib :smile:

Mener nu også lidt som jsc at det kan være et problem med en som er bias, men omvendt så kan klubben få svært ved at få nogle som helst andre til at kommer og holde foredrag om samme emne, så synes på sin vis at det er godt idet det kan give nogle af klubbens medlemmer mere konkrete linier i deres kosttilskudsindtag i forhold til hvordanmange bruger det nu!

Link to comment
Share on other sites

Hellere at de ved noget om kosttilskud i form af hans produkt, end at de slet ikke ved noget.

At han så kommer med deres produkter som svar på alle verdenens problemer er 1 ting. Men kan de fleste ikke se bag på bøtten og sige, arhhe, det her er jo en weightgainer? Håber jeg sku...

Link to comment
Share on other sites

Ville lige dele et surt opstød med mine med MOL-boer.

Det hænder sig sådan at min kære klub har arrangeret et foredrag om kosttilskud. Hvilket er cool nok som sådan. Men der er lige det, at det er med en foredragsholder, der er ejer af et kosttilskudsfirma.

Måske er jeg farvet af, at man som læge er tilvændet at være ekstremt skeptisk over for repræsentanter fra diverse medicinalfirmaer hver gang de skamroser deres seneste produkt.

MEN, jeg synes det er ekstremt suspekt. Han kan umuligt være objektiv og jeg gyser ved tanken om, at der skulle sidde unge mennesker og sluge hans budskab råt.

Jeg har tænkt mig at putte en harmdirrende brev i ris-ros kassen. Og i erkendelse af, at det ikke nytter en disse, så at møde op som opponent hvis jeg kan nå det.

Hvad synes I? Er det ok at arrangere sådan et foredrag med sådan en taler? Ikke at jeg skifter min personlige mening, men kunne være sjovt at høre..

Helt enig Jacob jeg så det også og spurgte en af tøserne (ingen nævnt..) i receptionen om det ikke var en anelse søgt, men hun mente slet ikke der var noget problem i det... jeg fatter hellere ikke at en forening kan hitte på sådanne tiltag :blink:

Link to comment
Share on other sites

jsc-

Han kan umuligt være objektiv og jeg gyser ved tanken om, at der skulle sidde unge mennesker og sluge hans budskab råt.
Helt enig. Især det sidste synes jeg er sørgeligt. Hvis "sælgeren" blot virker lidt autoritær ryger hans budskaber blankt ind på lytternes lystavle. Synes generelt folk der bestiller foredrag er alt for lidt kildekritiske.
Link to comment
Share on other sites

Vi havde besøg af selvsamme og han er fanme en idiot! Jeg stillede mig spørgende overfor alle hans ting og han svarede igen og prøvede på at gøre mig til grin foran alle. Jeg har ikke noget til overs for den selvfede klovn der kun har til hensigt at lokke penge ud af folk ved at promovere hans 'overlegne' produkter.

Det' en OM'er!

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan selvfølgelig godt følge jeres holdning omkring at det i visse tilfælde kan være uheldigt når der bliver holdt foredrag omkring kosttilskud, via en producent. Ingen tvivl om det.

Men jeg mener i høj grad også at det er en meget uheldig indstilling, når man på forhånd bare kommer for at ville nedgøre foredragsholderen og hans produkter. Jeg har snakket med flere som har været inde og høre det samme foredrag og oplægget er ikke ment som en salgstale for produkterne. Ib fortæller omkring hans egne erfaringer med træning og kosttilskud og det er disse erfaringer som, sammen med viden fra et par andre, danner baggrund for hvordan han har udviklet sine produkter. Ifølge én af dem jeg snakkede med, så var Ib ret ærlig omkring hans egen viden, når der blev stillet spørgsmål.

I øvrigt så synes jeg også det er en god udvikling for kosttilskudsindustrien herhjemme, at han ikke bare bestiller produkter færdiglavet og pakket i et andet land og så bare sætter sin egen mærkat på produkterne

Jeg synes folk burde stikke en finger i jorden og pakke janteloven en smule væk, indtil man selv har hørt foredraget, hvorefter man selv kan tage stilling til hvordan det var :smile: Man kan jo sagtens stille kritiske og uddybende spørgsmål på en saglig måde!

Link to comment
Share on other sites

Jeg har heller aldrig sagt, at jeg ville andet. Man skal ikke komme med en destruktiv holdning eller indstilling, men man skal komme med sin kritiske sans, i dette tilfælde nok lidt på andres vegne.

Jeg synes ikke det i nogle tilfælde er uheldigt, når der bliver holdt foredrag om kosttilskud af en der sælger dem. Det er altid kritisabelt. En sælger/producent kan forestå en produktpræsentation. Ikke et foredrag. Det er han eller hun slet ikke habil til at gøre.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan selvfølgelig godt følge jeres holdning omkring at det i visse tilfælde kan være uheldigt når der bliver holdt foredrag omkring kosttilskud, via en producent. Ingen tvivl om det.

Men jeg mener i høj grad også at det er en meget uheldig indstilling, når man på forhånd bare kommer for at ville nedgøre foredragsholderen og hans produkter. Jeg har snakket med flere som har været inde og høre det samme foredrag og oplægget er ikke ment som en salgstale for produkterne. Ib fortæller omkring hans egne erfaringer med træning og kosttilskud og det er disse erfaringer som, sammen med viden fra et par andre, danner baggrund for hvordan han har udviklet sine produkter. Ifølge én af dem jeg snakkede med, så var Ib ret ærlig omkring hans egen viden, når der blev stillet spørgsmål.

I øvrigt så synes jeg også det er en god udvikling for kosttilskudsindustrien herhjemme, at han ikke bare bestiller produkter færdiglavet og pakket i et andet land og så bare sætter sin egen mærkat på produkterne

Jeg synes folk burde stikke en finger i jorden og pakke janteloven en smule væk, indtil man selv har hørt foredraget, hvorefter man selv kan tage stilling til hvordan det var :smile: Man kan jo sagtens stille kritiske og uddybende spørgsmål på en saglig måde!

Jeg tror nu næppe folk kommer blot for at nedgøre Ib eller hans produktioner. Når det så er sagt, så er jeg overordentlig skeptisk overfor foredraget, alene på baggrund af den åbenlyse inhabilitet som foredragsholderen samt at jeg læste om Thorhauges oplevelse med manden og foredraget den gang han beskrev det i hans log:

Thorhauge om Ib Norwin

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes folk burde stikke en finger i jorden og pakke janteloven en smule væk, indtil man selv har hørt foredraget, hvorefter man selv kan tage stilling til hvordan det var :smile: Man kan jo sagtens stille kritiske og uddybende spørgsmål på en saglig måde!

Hvor er det lige janteloven spiller ind, i et spørgsmål om at en salgstale er forklædt som et sagligt foredrag?

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror nu næppe folk kommer blot for at nedgøre Ib eller hans produktioner. Når det så er sagt, så er jeg overordentlig skeptisk overfor foredraget, alene på baggrund af den åbenlyse inhabilitet som foredragsholderen samt at jeg læste om Thorhauges oplevelse med manden og foredraget den gang han beskrev det i hans log:

Det irriterer mig den dag i dag at jeg ikke havde nok saglig viden omkring kost og ernæring til at vise de andre hvilken fupmager han er. De fleste andre til foredraget åd det hele råt og pungede ud til hans dyre produkter. Det kunne være rart hvis der var nogle folk med styr på kosten der lige tog til hans foredrag og hørte hvad han havde at sige... for jeg synes (selv med min basale ernæringsviden) at det lød somom han ikke havde vildt meget styr på det og når man gjorde ham opmærksom på det, ja så snakkede han udenom eller nedgjorde en foran alle.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har heller aldrig sagt, at jeg ville andet. Man skal ikke komme med en destruktiv holdning eller indstilling, men man skal komme med sin kritiske sans, i dette tilfælde nok lidt på andres vegne.

Jeg synes ikke det i nogle tilfælde er uheldigt, når der bliver holdt foredrag om kosttilskud af en der sælger dem. Det er altid kritisabelt. En sælger/producent kan forestå en produktpræsentation. Ikke et foredrag. Det er han eller hun slet ikke habil til at gøre.

Du har helt ret i at man nok bør kalde det en produktpræsentation hvis hele seancen tager udgangspunkt i hans egne produkter, men jeg synes ikke man selv på forhånd kan sige om det er det ene eller det andet før man selv har hørt seancen!

Men jeg tror da jeg vil tilmelde mig foredraget i OBBC om lidt når jeg skal ned og træne :smile:

Jeg tror nu næppe folk kommer blot for at nedgøre Ib eller hans produktioner. Når det så er sagt, så er jeg overordentlig skeptisk overfor foredraget, alene på baggrund af den åbenlyse inhabilitet som foredragsholderen samt at jeg læste om Thorhauges oplevelse med manden og foredraget den gang han beskrev det i hans log:

Thorhauge om Ib Norwin

Mon ikke Ib har en anden indgangsvinkel til det som Thorhauge skriver i hans log? Medmindre du kender Thorhauge kan det vel lige så godt være ham som bare har set sig sur på Ib... Når Thorhauge selv siger at han ikke er specielt habil inden for kost og kosttilskud, så ved han vel heller ikke om Ib er inhabil... Men jeg glæder mig da til foredraget, så jeg selv kan tage stilling :smile: Men selvfølgelig bør man komme med en fornuftig skepsis når det er producenten selv som står og taler. Det har du helt ret i :smile:

Hvor er det lige janteloven spiller ind, i et spørgsmål om at en salgstale er forklædt som et sagligt foredrag?

Jeg mener bare at vi i Danmark alle har en forunderlig evne til at kunne nedværdige andre mennesker som vi egentlig ikke kender. Min benævnelse af janteloven var mere hentydet til de negative indlæg fra personer som slet ikke selv har hørt foredraget. Men måske opfattede jeg bare indlæggene mere negativt end de var ment...

Selvfølgelig spiller janteloven ikke ind i et spørgsmål om at en salgstale er forklædt som et sagligt foredrag :smile:

Det irriterer mig den dag i dag at jeg ikke havde nok saglig viden omkring kost og ernæring til at vise de andre hvilken fupmager han er. De fleste andre til foredraget åd det hele råt og pungede ud til hans dyre produkter. Det kunne være rart hvis der var nogle folk med styr på kosten der lige tog til hans foredrag og hørte hvad han havde at sige... for jeg synes (selv med min basale ernæringsviden) at det lød somom han ikke havde vildt meget styr på det og når man gjorde ham opmærksom på det, ja så snakkede han udenom eller nedgjorde en foran alle.

Jeg ved ikke hvad Ib fortæller under hans foredrag/præsentation så derfor kan ikke sige om han er en fupmager. Men jeg kan da i hvert fald se at sammensætningen af hans produkter som udgangspunkt er meget bedre end mange andre produkter på markedet! For mig at se er der gjort overvejelser omkring aminosyreprofilen og så har han fjernet alt det fedt som mange andre producenter tjener tykt på at tilføre deres produkter!

Jeg vil da i hvert fald give hans produkter en chance når jeg går på diæt og så skal jeg nok gå tilbage her i tråden og fortælle dig det hvis jeg er enig med dig i at det er noget skidt :wink: .

Hvis man kigger abstracts igennem på pubmed omkring den forskning der er lavet på colostrum, så får man heller ikke rigtigt et entydigt svar på om det virker eller ej! Men jeg kunne også forestille mig at der er forskel på det colostrum som bliver brugt til forskningen og det er ikke altid udspecificeret i artiklerne - desværre.

Men hvem ved - måske er jeg også en skeptisk mand på mandag når jeg har hørt foredraget :smile:

Link to comment
Share on other sites

Har du en tilknytning til Ib Norwin, vi bør kende? :smile:

Nej... Jeg reklamerer på ingen måde for Ib eller hans produkter og som jeg har skrevet kan jeg slet ikke udtale mig omkring produkterne for jeg har endnu ikke prøvet dem!!!

Jeg synes bare stemningen var lidt fjendsk og synes egentlig ikke det var fair, idet de fleste ikke selv havde hørt hans oplæg.

Men som jeg kan se ud fra hans hjemmeside, mener jeg stadig at produkterne ser okay ud!

Link to comment
Share on other sites

Mon ikke Ib har en anden indgangsvinkel til det som Thorhauge skriver i hans log? Medmindre du kender Thorhauge kan det vel lige så godt være ham som bare har set sig sur på Ib... Når Thorhauge selv siger at han ikke er specielt habil inden for kost og kosttilskud, så ved han vel heller ikke om Ib er inhabil... Men jeg glæder mig da til foredraget, så jeg selv kan tage stilling :smile: Men selvfølgelig bør man komme med en fornuftig skepsis når det er producenten selv som står og taler. Det har du helt ret i :smile:

Nu er det jo begrænset hvad jeg kender til begge personer, omend jeg kender lidt mere til Thorhauge end til Ib. Jeg bider mærke i at en person med begrænset indsigt(efter eget udsagn) påpeger væsentlige og efter min vurdering særdeles relevante kritikpunkter i foredraget.

At man anbefaler kosttilskud til folk som vejer omkring de 60 kg, skriger efter min mening til himlen.

Link to comment
Share on other sites

Men som jeg kan se ud fra hans hjemmeside, mener jeg stadig at produkterne ser okay ud!

Det er slet ikke det det handler om, det handler om at der kommer en kost tilskuds producent forklædt som ernæringsekspert og prædiker at hans produkter er den eneste vej til at blive lee, muskuløs og cut. Og at han så tilmed gør det på en totalt usympatisk og selvfed måde gør kun oplevelsen endnu dårligere.

Han taler slet ikke om kost overhovedet. Som han fremlægger det kan man kun blive stor, stærk og cut hvis man propper sig med kosttilskud hver dag.

(Men hvem ved, måske kan han have ændret sin tilgang til tingene efter min lettere kritiske indstilling til hans foredrag)

Link to comment
Share on other sites

Nej... Jeg reklamerer på ingen måde for Ib eller hans produkter og som jeg har skrevet kan jeg slet ikke udtale mig omkring produkterne for jeg har endnu ikke prøvet dem!!!

Jeg synes bare stemningen var lidt fjendsk og synes egentlig ikke det var fair, idet de fleste ikke selv havde hørt hans oplæg.

Men som jeg kan se ud fra hans hjemmeside, mener jeg stadig at produkterne ser okay ud!

Stemningen er ikke fjensk, i hvert fald ikke hos mig, men den er meget skeptisk. Og jeg er forarget, men det er over at klubben arrangerer et sådant foredrag. Jeg kan godt se, at det er svært at få nogen ud og holde foredrag. Samt at dem jeg godt kunne tænke mig at se holde foredrag nok ikke ville trække fulde huse :wink:

Men så bør man holde det indefor meget stramme rammer og det har jeg ikke på fornemmelsen er tilfældet. Ergo må man selv dukke op. Ikke for partout at slagte manden, som sagtens kan have noget relevant at sige. Men han skal kunne svare for sig (a la colostrum-gate, om han så har opført sig uheldigt eller ej) og ikke bare pushe sine produkter. Eller bliver han slagtet :laugh::wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share