Kage efter træning


jsc
 Share

Recommended Posts

Nu har vi været igennem mange andre former for post work-out kilder til energi og ledhed og så ville jeg da lige smide denne ind i debatten?

Nogen der har nogen referencer? Er nogen kager bedre end andre?

Skal naturligvis siges, at det forudsættes, at kagen suppleres med proteinshakes :smile:

Link to comment
Share on other sites

Nu har vi været igennem mange andre former for post work-out kilder til energi og ledhed og så ville jeg da lige smide denne ind i debatten?

Nogen der har nogen referencer? Er nogen kager bedre end andre?

Skal naturligvis siges, at det forudsættes, at kagen suppleres med proteinshakes :smile:

:4thumbup:

Ham her havde eftersigende rimelig god succes med det

cookiemonster.jpg

Link to comment
Share on other sites

Nogen der evt ved, hvor meget kage man skal spise?

Man skal helst stoppe lige før man får kvalme af det. Hvor meget det er afhænger kroppen komposition :laugh:

EDIT: Jeg har ingen reference, men det er derimod en personlig erfaring...

/MLP

Edited by til_lykke
Link to comment
Share on other sites

Jeg ville hellere anbefale noget frugt, istedet for sådanne tomme kalorier som kager jo er. Men er du vild med kager, tja så er efter træning ganske rigtigt nok det bedste tidspunkt at æde dem, for så bliver de da brugt til noget fornuftigt af kroppen. Det er nok en god idé at vælge kager med et lavt indhold af fedt, da mange har det med at være fyldt af transfedtsyrer og mættede fedtsyrer.

Hvor meget man så skal spise kommer vel an på så mange ting. Men en regel du kan gå ud fra er at kroppen cirka har brug for 2½ gange flere kulhydrater end proteiner efter træning. Så indtager du 30 gram protein efter træning, hvilket er ganske normalt, så prøv at få 75 gram kulhydrater indenbords på samme tid. I gang med vægten og lommeregneren for at beregne hvor meget kage det så er.

Peter :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Frugt mig hér og frugt mig dér :laugh:

Givet, at jeg og mine partners in cake sigter efter en ordentlig røvfuld prots (i omegnen af en 70-100 g) af den underlødige pulverslags efter træning åbner det op for ganske meget kage, jævnfør det ovenstående :w00t: :4mewantfood: :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Frugt mig hér og frugt mig dér :laugh:

Givet, at jeg og mine partners in cake sigter efter en ordentlig røvfuld prots (i omegnen af en 70-100 g) af den underlødige pulverslags efter træning åbner det op for ganske meget kage, jævnfør det ovenstående :w00t: :4mewantfood: :tongue:

Synes da ikke det lyder af så meget :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Kage er faktisk ikke helt tosset efter træning. Gå efter de fedtfattige varianter, da optagelseshastigheden her er hurtigere. Krydderkage indeholder f.eks. næsten kun mel og farin. Mange former for muffins og selv kanelsnegle kan også laves meget fedtfattige. Kig omkring på nettet.

Undertegnet anbefaler 1g kulhydrat pr. kg kropsvægt. Så kan man evt. tage en ekstra portion en halv til en hel time senere. :4mewantfood:

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

Link to comment
Share on other sites

Synes da ikke det lyder af så meget :innocent:

Jamen, det er jo ikke 2½ x 70-100 g kage, men derimod kulhydrater. Med et indhold på måske 50 % giver det jo ganske meget kage. Måske ikke for dig, meeen...

Link to comment
Share on other sites

Og hold dig fra sødde/fedt erstatnings midler som Atwel, da det virker som kostfibre og sænker optagelses hastigheden.

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

Ordet kage og sødemiddel bør generelt ikke indgå i samme sætning efter min mening :tongue:

At gå efter fedtfattige kager kan selvfølgelig retfærdiggøre indtaget af kage, men det gør det mindre sjovt :wink: Tror altså også insulinspiket bliver pænt højt alligevel :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg tenderer imod at være enig med SaintPauli. Gå efter "sukker-bomberne", og hold dig væk fra de fede alternativer. En kage smækfyldt med smør og æggeblommer har med garanti en betragtelig undertrykkende effekt på insulin-responset, i forhold til en kage med mindre fedt i. Men der er da med garanti også en masse sukkerholdige kager, som ikke indeholder voldsomt meget fedt, og som stadigvæk kan tilfredsstille din trang til noget usselt :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share