VM tråden


humseper
 Share

Hvem vinder VM?  

138 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Jeg tror, at tyskerne bliver undervurderede lige vel rigeligt. I 2002 blev de også nedvurderede af mange og spået et hurtigt exit, men de viste sig i stedet som et effektivt turneringshold.

Denne gang har de endda hjemmebanefordel, og hvis man vil have et indtryk af, hvad det kan betyde, kan man jo kigge på, hvordan det er gået værtslande ved de seneste slutrunder. Bestemt ikke dårligt.

Jeg tror lidt på, at vinderen af Tyskland-Brasilien også vinder VM (hvornår det opgør så end kan komme).

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 101
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jeg tror, at tyskerne bliver undervurderede lige vel rigeligt. I 2002 blev de også nedvurderede af mange og spået et hurtigt exit, men de viste sig i stedet som et effektivt turneringshold.

Denne gang har de endda hjemmebanefordel, og hvis man vil have et indtryk af, hvad det kan betyde, kan man jo kigge på, hvordan det er gået værtslande ved de seneste slutrunder. Bestemt ikke dårligt.

Jeg tror lidt på, at vinderen af Tyskland-Brasilien også vinder VM (hvornår det opgør så end kan komme).

Ganske enig. Selvom det tyske hold ikke er hvad det har været så har de altid været et godt turneringshold og med deres hjemmebane fordel så ved man aldrig.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror, at tyskerne bliver undervurderede lige vel rigeligt. I 2002 blev de også nedvurderede af mange og spået et hurtigt exit, men de viste sig i stedet som et effektivt turneringshold.

Denne gang har de endda hjemmebanefordel, og hvis man vil have et indtryk af, hvad det kan betyde, kan man jo kigge på, hvordan det er gået værtslande ved de seneste slutrunder. Bestemt ikke dårligt.

Jeg tror lidt på, at vinderen af Tyskland-Brasilien også vinder VM (hvornår det opgør så end kan komme).

Sidste gang lykkedes det jo også Tyskland at komme i finalen uden, at møde et eneste skræmmende hold.

Tysklands vej til finalen 2002:

Gruppespil:

Saudi arabien 8-0

Irland 1-1

Cameroun 2-0

Playoffs

Paraguay 1-0

USA 1-0

Sydkorea 1-0

Som det kan ses havde Tyskland ikke den sværeste vej til finalen sidste gang og holdet var IMO ikke specielt godt. Der skulle fx en dommerfejl (endnu en til dette VM) til for at de slog USA. I år virker Tyskland heller ikke specielt stærke, men de er i en meget nem pulje, så jeg tror at de nok skal går videre til playoffs. Dog tror jeg ikke de er ligeså heldige med modstanderne i år.

Der er mange hold der er stærkere til det her Vm end Tyskland IMO.

Link to comment
Share on other sites

Favoritterne er uden nogen tvivl Brasilien - de er det eneste hold som formår at stille op med de bedste stjerne der levere varen i hver kæde :smile: På målet har de fortiden nok den bedste målmand (min mening) i Dida, han har vist et højt level i milan... Jeg tror skam sagtens vi ka komme til og se Ronaldo tilbage i superform som til 2002 og adriano med et comeback af spille glæde :4thumbup:

Outsidere vil jeg sætte mine penge på Italien, Frankrig eller Mexico..

Hold som skuffer blir nok Portugal, synes sku ikk de har leveret varen på det sidste samt spanien som har spillet noget så latterligt fodbold de sidste par slutrunder :nonono:

Link to comment
Share on other sites

Favoritterne er uden nogen tvivl Brasilien - de er det eneste hold som formår at stille op med de bedste stjerne der levere varen i hver kæde :smile: På målet har de fortiden nok den bedste målmand (min mening) i Dida, han har vist et højt level i milan... Jeg tror skam sagtens vi ka komme til og se Ronaldo tilbage i superform som til 2002 og adriano med et comeback af spille glæde :4thumbup:

Outsidere vil jeg sætte mine penge på Italien, Frankrig eller Mexico..

Hold som skuffer blir nok Portugal, synes sku ikk de har leveret varen på det sidste samt spanien som har spillet noget så latterligt fodbold de sidste par slutrunder :nonono:

Man kan vel ikke en gang kalde det en skuffelse hvis Spanien flopper!

Tror efterhånden ikke der er nogle som har store forventninger til det spanske hold. Specielt ikke til dette VM.

Link to comment
Share on other sites

Spanien flopper ikke. De skal nok komme videre fra deres pulje som er:

Spanien

Tunesien

Saudi arabien

Ukraine.

Herefter skal spanierne møde et hold fra gruppe H, som er:

Frankrig

Svejts

Sydkorea

Togo

Altså en rimelig nem vej, hvis de ikke møder Frankrig, så mon ikke de når en kvartfinale eller ottendedelsfinale. Hvilket er flot af et hold, som ikke har vundet sin kvalifikationspulje de sidste 2 gange og ikke formådede at gå videre fra deres pulje til EM.

Spanien har ikke kvaliteten til at gøre sig til et VM, det har de bevist gang på gang og dette hold virker endda dårligere end tidligere tiders landshold.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan ikke helt følge dig.

Mener du ikke Emerson er en verdensklassespiller? Han er så komplet som en defensiv midtbanespiller burde være. Udover hans glimrende defensive kvaliteter, har han ligeledes en god teknik. Således mestrer han også spillets mere tekniske facetter! Bla. er han en god spilfordeler.

Med hensyn til at midtbanen er for offensiv, har du fuldstændig ret. Men mon ikke Perreira, foretager fornuftige valg på det punkt, når de svære knock-out kampe indledes!

Emerson er en udemærket spiller, men et stykke fra verdensklasse. Hans såkaldte "glimrende defensive kvaliteter, og gode teknik" er vist et tegn på at han bliver overvurderet :dry:

Han er ikke løbestærk eller hurtig nok (mere), og jeg kan nævne de først 100 spillere som er bedre i pasningsspillet...

Link to comment
Share on other sites

Spanien flopper ikke. De skal nok komme videre fra deres pulje som er:

Spanien

Tunesien

Saudi arabien

Ukraine.

Herefter skal spanierne møde et hold fra gruppe H, som er:

Frankrig

Svejts

Sydkorea

Togo

Altså en rimelig nem vej, hvis de ikke møder Frankrig, så mon ikke de når en kvartfinale eller ottendedelsfinale. Hvilket er flot af et hold, som ikke har vundet sin kvalifikationspulje de sidste 2 gange og ikke formådede at gå videre fra deres pulje til EM.

Spanien har ikke kvaliteten til at gøre sig til et VM, det har de bevist gang på gang og dette hold virker endda dårligere end tidligere tiders landshold.

Jeg fatter ikke hvorfor "historien" altid skal spille ind når man diskuterer Spanien og VM :mad:

Det handler om nutiden, og i 2006 har Spanien et superbt hold (Selvom jeg gerne så lidt ændringer i spillertruppen).

De har den stærkest besatte trup ud af alle, men de er måske ikke så godt spillet sammen som andre af favoritterne...

Link to comment
Share on other sites

Jeg fatter ikke hvorfor "historien" altid skal spille ind når man diskuterer Spanien og VM :mad:

Det handler om nutiden, og i 2006 har Spanien et superbt hold (Selvom jeg gerne så lidt ændringer i spillertruppen).

De har den stærkest besatte trup ud af alle, men de er måske ikke så godt spillet sammen som andre af favoritterne...

Ok, det er din holdning. Nedenfor er Spaniens trup:

Målmænd:

Iker Casillas (Real Madrid), Santiago Canizares (Valencia), Jose Manuel Reina (Liverpool)

Forsvar:

Michel Salgado (Real Madrid), Carles Puyol (FC Barcelona), Carlos Marchena (Valencia), Juanito Gutierrez (Real Betis), Sergio Ramos (Real Madrid), Pablo Ibanez (Atletico Madrid), Asier Del Horno (Chelsea)

Midtbane:

Joaquin Sanchez (Real Betis), David Albelda (Valencia), Xavi Hernandez (FC Barcelona), Ruben Baraja (Valencia), Antonio Lopez (Atletico Madrid), Marcos Senna (Villareal), Andres Iniesta (FC Barcelona), Cesc Fabregas (Arsenal)

Angreb:

David Villa (Valencia), Jose Antonio Reyes (Arsenal), Fernando Torres (Atletico Madrid), Raul Gonzalez (Real Madrid), Luis Garcia (Liverpool)

Ovenstående er nogenlunde det samme hold, som deltog ved EM og VM-kvalifikationen. Begge turneringer, hvor Spanien har spillet dårligt. Spanien gik som sagt ikke videre fra deres EM-pulje og gik videre qua en andenplads efter Serbien i kval til VM, hvor de igen ikke formåede at spille godt. En af grundene til det dårlige spil er IMO træneren Aragones, som IMO ikke kan løfte holdet op på det niveau som de bør være på. Han spiller for meget efter hvordan modstanderen spiller og ikke udfra sit holds kvaliteter.

Hvis vi kigger på holdet.

Målmand:

Casilias bedre fås det nok ikke, her er Spanien rigtig godt besat.

Forsvar:

Består af en verdensklasse spiller nemlig Puyol. Resten er da okay men ikke topklasse, hvor fx Ramos med tiden kan blive en af de bedste, men lige mangler den erfaring der skal til.

Midtbane:

Ser umiddelbart godt ud med den dobbelte pivote Abelda og Baraja, problemet er bare at de ikke rigtig har vist niveau på landsholdet og en spiller som Baraja har i denne sæson virket træt. Et frækt træk vil måske være at bruge Febregas. Ellers er det ikke imponerende navne, hvis man tænker på at det er et hold der skal være titel kandidat.

Angreb:

Her er der ikke meget at råbe hurra for. Raul har ikke spillet godt i ca. 3 år. Torres (vidunderdrengen) er ustabil. Aragones bør her prøve Villa, der er den der virker bedst af de udtagne for øjeblikket.

Ellers vil jeg mene at kanterne med Reyes og Joaquin er dem der skal skabe succes for holdet.

Jeg håber dog at jeg tager fejl, da jeg er selv fan af spansk fodbold, men jeg tror ikke det bliver i år. Måske næste gang når Aragones bliver fyret og Del Bosque bliver træner.

Link to comment
Share on other sites

Emerson er en udemærket spiller, men et stykke fra verdensklasse. Hans såkaldte "glimrende defensive kvaliteter, og gode teknik" er vist et tegn på at han bliver overvurderet :dry:

Han er ikke løbestærk eller hurtig nok (mere), og jeg kan nævne de først 100 spillere som er bedre i pasningsspillet...

Det er jeg også uenig i. Du siger at du kan nævne over 100 spillere som er bedre i pasningsspillet end Emerson. Jeg går ud fra at du mener spillere som spiller samme position som ham, eftersom det ikke vil give mening at nævne offensive spillere mm.... :wink:

Link to comment
Share on other sites

Tp> Vil egentlig ikke gentage hvad de andre har sagt.

Det er dog meget tydeligt, at vi ikke er på bølgelængde indenfor fodboldens verden!

Med hensyn til Emerson er jeg dybt uenig i dine argumentationer.

Du skriver også, at Spanien har den bedste landshodstrup ved dette VM. Jeg er chokeret :blink:

Edited by hotgym
Link to comment
Share on other sites

Jeg tror også at Brasilien vinder.

Ronaldo og Adriano har muligvis ikke spillet specielt godt i indeværende sæson, men der er og bliver stor forskel på klubfodbold og VM. Den spilleglæde som de begge lader til at have manglet er jeg overbevist om de har når de spiller for landsholdet. Ydemere er de ovenpå de relativt skuffende sæsoner ekstra sultne op til VM slutrunden.

PÅ den offensive midt har de to af verdens bedste spillere i Kaka og Ronaldinho. Især hvis Ronaldinho får lov at spille på center pladsen i stedet for på fløjen er han efter min mening second to none pga. sit overblik og giftige stikninger. Kaka er ligeledes verdensklasse med sin teknik og lynhurtige temposkift. Ydermere er de usædvanlig giftige på dødbolde med en række spillere.

Brasiliens achilleshæl kan blive deres indstilling. Jeg er bange for at de kan gå helt ned, hvis de kommer bagud 2-0 fx...

Udover Brasilien glæder jeg mit meget til at se Argentina, Spanien, Holland og England.

Link to comment
Share on other sites

Ok, det er din holdning. Nedenfor er Spaniens trup:

Målmænd:

Iker Casillas (Real Madrid), Santiago Canizares (Valencia), Jose Manuel Reina (Liverpool)

Forsvar:

Michel Salgado (Real Madrid), Carles Puyol (FC Barcelona), Carlos Marchena (Valencia), Juanito Gutierrez (Real Betis), Sergio Ramos (Real Madrid), Pablo Ibanez (Atletico Madrid), Asier Del Horno (Chelsea)

Midtbane:

Joaquin Sanchez (Real Betis), David Albelda (Valencia), Xavi Hernandez (FC Barcelona), Ruben Baraja (Valencia), Antonio Lopez (Atletico Madrid), Marcos Senna (Villareal), Andres Iniesta (FC Barcelona), Cesc Fabregas (Arsenal)

Angreb:

David Villa (Valencia), Jose Antonio Reyes (Arsenal), Fernando Torres (Atletico Madrid), Raul Gonzalez (Real Madrid), Luis Garcia (Liverpool)

Ovenstående er nogenlunde det samme hold, som deltog ved EM og VM-kvalifikationen. Begge turneringer, hvor Spanien har spillet dårligt. Spanien gik som sagt ikke videre fra deres EM-pulje og gik videre qua en andenplads efter Serbien i kval til VM, hvor de igen ikke formåede at spille godt. En af grundene til det dårlige spil er IMO træneren Aragones, som IMO ikke kan løfte holdet op på det niveau som de bør være på. Han spiller for meget efter hvordan modstanderen spiller og ikke udfra sit holds kvaliteter.

Hvis vi kigger på holdet.

Målmand:

Casilias bedre fås det nok ikke, her er Spanien rigtig godt besat.

Forsvar:

Består af en verdensklasse spiller nemlig Puyol. Resten er da okay men ikke topklasse, hvor fx Ramos med tiden kan blive en af de bedste, men lige mangler den erfaring der skal til.

Midtbane:

Ser umiddelbart godt ud med den dobbelte pivote Abelda og Baraja, problemet er bare at de ikke rigtig har vist niveau på landsholdet og en spiller som Baraja har i denne sæson virket træt. Et frækt træk vil måske være at bruge Febregas. Ellers er det ikke imponerende navne, hvis man tænker på at det er et hold der skal være titel kandidat.

Angreb:

Her er der ikke meget at råbe hurra for. Raul har ikke spillet godt i ca. 3 år. Torres (vidunderdrengen) er ustabil. Aragones bør her prøve Villa, der er den der virker bedst af de udtagne for øjeblikket.

Ellers vil jeg mene at kanterne med Reyes og Joaquin er dem der skal skabe succes for holdet.

Jeg håber dog at jeg tager fejl, da jeg er selv fan af spansk fodbold, men jeg tror ikke det bliver i år. Måske næste gang når Aragones bliver fyret og Del Bosque bliver træner.

Synes at du i den grad undervurdere holdet. David Villa har været den suverænt bedste angriber i la liga, hvis man vurderer det over hele sæsonen. Midtbanenetruppen er helt i særklasse og jeg er bare spændt på hvem de vælger at starte med. På den centrale midtbane er Spanien ALLE hold overlegne i år.

Aragones har lavet fejl. Han prøver for mange ting mht. holdopstillingen og så så jeg gerne at; Guti, Del a Pena, Tristan, Tamudo, Valeron og Vicente var med i truppen.

At holdet ikke har leveret varen i kval. ser jeg kun som positivt, for de plejer at blæse afsted, hvilket gør at forventninger bliver skruet op til "overdrive". Nu har de muligheden for at komme til turneringen som mere eller mindre underdogs...

Edited by tp
Link to comment
Share on other sites

Det er jeg også uenig i. Du siger at du kan nævne over 100 spillere som er bedre i pasningsspillet end Emerson. Jeg går ud fra at du mener spillere som spiller samme position som ham, eftersom det ikke vil give mening at nævne offensive spillere mm.... :wink:

Jeg hentyder til spillere på samme position, så jeg behøver slet ikke at nævne offensive spillere for at nå op på 100 :cool:

Link to comment
Share on other sites

Tp> De La Pena har da absolut intet at lave på det spanske landshold. Han deltager overhovedet ikke i pres spillet, og spillere som ikke gør det, skal have en utrolig høj klasse, for at kunne bidrage positivt til holdet.

De La Pena er desværre ikke blevet helt den store profil man spåede han ville blive, helt tilbage fra hans tid i Barca.

Tristan mener jeg ligeledes heller ikke burde være med truppen. Han har haft en utrolig svag sæson, og har nærmest været i måltørke! Han har lang vej tilbvage til hans tidligere topform.

Så med de to spillere er jeg for en gangs skyld enig i Aragones` dispositioner.

Med hensyn til Guti og Vicente er jeg helt enig med dig.

Vicente er altid en stor trussel på kanten. Han er meget driblestærk, lynhurtig og har gode indlæg.

Guti er bare en spiller som skal være i truppen. Han er en perfekt joker, som mestrer mange af spillets facetter.

Personligt mener jeg ikke Raul burde starte i deres startformation. Han har haft en dårlig sæson med skader og formdyk.

I stedet burde Aragones nok satse på de to unge profiler, Villa og Torres, som angrebduo..

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror på USA vinder VM, de har et stærkt sammen spillet hold uden for mange krukker og stjerner, de har været med de sidste 5 slutrunder og har forbedret sig hver gang denne gang går de hele vejen :cool:

tror at Frankrig flopper, de er ikke sultne nok for mange gamle spiller der har vundet for meget

Edited by Arnold schwarzenegger
Link to comment
Share on other sites

Tp> De La Pena har da absolut intet at lave på det spanske landshold. Han deltager overhovedet ikke i pres spillet, og spillere som ikke gør det, skal have en utrolig høj klasse, for at kunne bidrage positivt til holdet.

De La Pena er desværre ikke blevet helt den store profil man spåede han ville blive, helt tilbage fra hans tid i Barca.

Tristan mener jeg ligeledes heller ikke burde være med truppen. Han har haft en utrolig svag sæson, og har nærmest været i måltørke! Han har lang vej tilbvage til hans tidligere topform.

Så med de to spillere er jeg for en gangs skyld enig i Aragones` dispositioner.

Med hensyn til Guti og Vicente er jeg helt enig med dig.

Vicente er altid en stor trussel på kanten. Han er meget driblestærk, lynhurtig og har gode indlæg.

Guti er bare en spiller som skal være i truppen. Han er en perfekt joker, som mestrer mange af spillets facetter.

Personligt mener jeg ikke Raul burde starte i deres startformation. Han har haft en dårlig sæson med skader og formdyk.

I stedet burde Aragones nok satse på de to unge profiler, Villa og Torres, som angrebduo..

Jeg er faktisk enig med mange af dine betragtninger, men mht. Vicente kan den være svær at bedømme, i og med han var været ude med en seriøs skade, og først lige er kommet tilbage.

Hvis du så den spanske pokalfinale tror jeg ikke du kom med den udmelding omkring De la Pena. Han kæmpede som et svin og spillede som en gud i den kamp. Han har til tider en tendens til at dovne den lidt af, men har Ronaldinho, Ronaldo og Adriano ikke også det? Hvis træneren ikke er tilfreds med arbejdsindsatsen så hedder det sgu bare bænken :devil:

Tristan har lige som Deportivo været igennem en ustabil og hård sæson, men med de spidskompetencer han besidder, burde han være blevet udtaget...

Link to comment
Share on other sites

My bad, det overså jeg :blush:

Men hvis du har set Espanyol for nylig, så HAR De la Pena den klasse!!!

Når snakken går på Ronaldinho, glemmer folk ofte hvor meget han også "koster" holdet (Lette Boldtab, Forudsigelige dødbolde, og så tuder han ofte også mere end han løber).

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror på USA vinder VM, de har et stærkt sammen spillet hold uden for mange krukker og stjerner, de har været med de sidste 5 slutrunder og har forbedret sig hver gang denne gang går de hele vejen

tror at Frankrig flopper, de er ikke sultne nok for mange gamle spiller der har vundet for meget

Enig i betragtningen omkring Frankrig!

Med hensyn til USA, tror jeg at de kan overraske, men hvor langt de kommer står og falder med om de kan vinde deres gruppe. Kan de ikke det skal de møde Brasillien og så er det slut!

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror på USA vinder VM, de har et stærkt sammen spillet hold uden for mange krukker og stjerner, de har været med de sidste 5 slutrunder og har forbedret sig hver gang denne gang går de hele vejen :cool:

tror at Frankrig flopper, de er ikke sultne nok for mange gamle spiller der har vundet for meget

Tror ikke på USA selvom de har et okay hold. Måske kan de overraske i en kamp eller to, men hele vejen næppe. Det bliver svært nok for dem at gå videre fra deres pulje, som ser ret stærk ud.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share